Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De winter komt terug...
#1
Wink 
...daar heb ik vandaag dan voor gezorgd door de "zomerbanden" er weer onder te zetten... Big Grin 

Ik heb vandaag de Marathons (40-406 Greenguard voor/35-406 Plus achter) op mijn Mango weer vervangen door de Nutraks (28-406). Ik had ze gewisseld omdat ik in januari met de Nutraks ineens 1-2 keer per week lek reed en dat op mijn zenuwen begon te werken - en de Marathons had ik nog liggen (de Greenguards waren zelfs nog nieuw). Nou, dat heb ik maar twee weken volgehouden - wat was dat een gezwoeg met de Marathons... Ik had niet verwacht dat het zo erg zou zijn, maar de snelheden gingen echt met 3-4km/h naar beneden en de VM voelde gewoon sloom aan. En dat terwijl ik vroeger altijd een beetje moest glimlachen als mensen over de effecten van banden begonnen...

Voor de volgende winter dan toch maar iets anders zoeken dat lekbestendiger dan de Nutraks en niet zo sloom als de Marathons is. Cool  (en voor nu hopen dat er geen sneeuw meer komt - grip hebben de Nutraks dan niet echt... Wink )
M5 28/26, Optima Lynx Orca, Optima Condor, Flevo Alleweder, Mango #57, Rainbow Lyra, Strada "Rudbeckia Hirta" #75
 
Antwoord }
Bedankt door:
#2
Ik heb juist vorige week mijn banden gewisseld van Shredda's naar Marathon Plus omdat ik de lekke banden op mijn Mango beu was... Voorlopig blijven die er nog even op. "Eén zwaluw brengt immers nog geen zomer"... Al hoop ik natuurlijk wel dat het goede weer nog lang aanhoudt!

Nutraks ken ik trouwens helemaal niet ...
Antwoord }
Bedankt door:
#3
Behoorlijk snel en behoorlijk lekbestendig: Continental Contact Speed 28-406

Ik heb het grootste deel van de winter trouwens met de One rondgereden. 1x lek en dat voor een band die totaal niet lekbestendig is volgens velen.

Eigenlijk rijd ik er nu nog 'half' mee.

Links ligt nog een One, rechts ligt (na die lekke band) de Speed eronder.

Zo kan ik mooi vergelijken welke band het snelst is.......... ;-)
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#4
(17-Feb-2019, 10:24 PM)Wim -de roetsende schreef: Zo kan ik mooi vergelijken welke band het snelst is.......... ;-)

Dus jij rijdt vaak op 2 wielen begrijp ik met jou velomobiel  Big Grin
Antwoord }
Bedankt door:
#5
(17-Feb-2019, 08:59 PM)ErikvanD schreef: Nutraks ken ik trouwens helemaal niet ...

Dat is een chinese band - een ontdekking van eind 2017/begin 2018 op het duitse velomobilforum. Oorspronkelijk alleen in Grootbritannie te bestellen, maar inmiddels ook bij Gingko te krijgen. Kost nog geen €10, is nog redelijk snel en voor een raceband best nog lekbestendig. Het eerste setje ging een kleine 4000km mee en de ervaringen waren vrij positief, vandaar dat ik daarna weer een setje gekocht heb. Waarom deze ineens zo moelijk deden weet ik niet - het vebaasde me eigenlijk.


(17-Feb-2019, 10:24 PM)Wim -de roetsende schreef: Behoorlijk snel en behoorlijk lekbestendig: Continental Contact Speed 28-406

Ja, die staat beslist op de lijst - heb ik al veel goeds over gelezen.
M5 28/26, Optima Lynx Orca, Optima Condor, Flevo Alleweder, Mango #57, Rainbow Lyra, Strada "Rudbeckia Hirta" #75
 
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Prototype tegen verblinding auto's
Is gewoon je hand ge...Martin van Mourik — 01:04 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Ik vertrouw altijd o...Bart Verbeek — 12:54 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook ...Frutsel — 11:49 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, 10x om de roeiba...Frutsel — 11:45 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Je hebt geen groot...Hardloper — 10:41 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
plannen zijn wat gew...GHOOGEN — 09:50 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook da...365cycle — 09:20 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Toevallige vondst op...Merijn — 09:18 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Als je dan toch een ...ZoefZoef — 08:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM