Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Maximale lengte berijder Flevo trike?
#1
Weet iemand hier wat de maximale lengte kan zijn van een berijder van een Flevo trike?
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
#2
Ik heb nooit wat gelezen of gehoord over de maximale lengte van een Flevobike/-trike rijder. De instelling op de rijder lijkt onbegrensd. Met mijn lengte van 1.86 had kon de trapas naar voren voor lengtes van zeker 2.00 m. 10 cm aan de voorbuis en de trike is geschikt tot lengtes van 2.20 m.  Weet niet of de zittingen voor meerdere lentes leverbaar zijn.
Gerrit Tempelman van Ligfietsshop Tempelman in Dronten kan het je zo vertellen.

Ook Erik Wannee kan het je zo vertellen.  http://flevofan.ligfiets.net/?doc=home&lang=nl

Of de fabrikant/leverancier in Duitsland.   http://velocologne.com/
Antwoord }
Bedankt door:
#3
(10-Mar-2019, 09:35 AM)PietV* schreef: Ook Erik Wannee kan het je zo vertellen.  http://flevofan.ligfiets.net/?doc=home&lang=nl

Hmm, deze link krijg ik niet geopend. Time out op de verbinding... Cry

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door:
#4
Ik werk met Ubuntu en Chrome en de link opent direct.
Antwoord }
Bedankt door:
#5
Naar het zich laat aanzien ben ik komende zaterdag de trotse bezitter van een Flevo Trike.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
#6
Nou, gefeliciteerd dan alvast! Ben benieuwd hoe het rijden met knikbesturing je bevalt!
Antwoord }
Bedankt door:
#7
Het wennen aan de knikbesturing op de Flevo trike kost je hooguit een kwartier. Kijk wel even of alleen het voorwiel geremd is of dat er ook op de achterwielen een een rem aanwezig is: zie mijn eerdere post:

“....ik fietste samen met mijn zoon, toen 10 jaar, hij op een MTB. We kwamen van een brug op een parallelweg en ik verwachtte daar weinig verkeer. Ons kwam, voor mij onverwacht en met een behoorlijke snelheid, een personenauto tegemoet die ook nog fietsers inhaalde en daardoor op onze weghelft terecht kwam. Omdat ik schrok, was mijn automatische reactie “remmen”. Maar omdat de Flevotrike alleen een voorrem had, gaf dat het beschreven resultaat. Verder gelukkig geen schade aan het lichaam, behalve een geschaafde knie en de fiets (daar kijk je toch het eerste naar) had wat krasjes aan de voorzijde en de bagagebak. Het kon vrijwel onzichtbaar gerepareerd worden met een lakstift en kleurwas....”
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
#8
Er zijn ook mensen die na 3 weken de fiets weer verkopen ;-)

Ik ken weinig mensen die er na een kwartier goed en normaal mee wegfietsen.
Wel een stukje van 10m, maar echt nog geen kilometer.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#9
Waarschijnlijk is de trike wel een stuk eenvoudiger dan de bike of de racer, je kunt immers niet omvallen. Maar we gaan het vast horen!
Antwoord }
Bedankt door:
#10
Was met mijn gezin in 1987 bij Flevobike in Dronten. Daar heb ik wat later het bouwpakket van mijn Alleweder gekocht. Mijn oudste zoon en mijn dochter reden binnen 1 minuut weg op de Flevotrike. Binnen 5 minuten reed mijn zoon 8-jes over het bedrijfsterrein. Kwestie van nieuw leren denken en motoriek. De Flevobike is lastiger omdat de fiets in bochten moet verkanten als een tweewieler en verkanten en oprichten van een Flevobike kan alleen door eerst tegen te sturen met je benen. Een extra aanpassing. Maar na een kwartier reed mijn zoon ook daar op. Volgens Johan Vrielink van Flevobike komt dat meer voor. Maar ook klanten die na een week huren van een Flevobike dat nooit meer doen. Ik heb leren fietsen op een Flevobike met dubbele verende achtervorken. Daarmee had je de keuze op te leren fietsen met twee achterwielen of met één achterwiel tussen beide vorken.
Antwoord }
Bedankt door:
#11
Er is echt een heeeeel groot verschil tussen (leren) fietsen op een bike en een trike. Voor ik de openbare weg op durfde met de bike, was ik vele maanden verder dan het kwartier dat ik nodig had voor de trike. Je kunt namelijk niet omvallen....
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
#12
Het leren rijden op een tweewielige ligfiets is voor iedereen verschillend. Mijn eerste rit was op een Flevobike 50/50. Ik ben toen ook de weg opgegaan. Ligfietsen is net zo gemakkelijk als op een alledaagse fiets. 
Daarna op vele andere merken en typen tweewielige ligfietsen gereden. Ook als vrijwilliger op het parcours tijdens de Cycle Vision in Lelystad. Het gemakkelijkst leer je het op een wat hogere ligfiets, waarbij je liggend met één voet aan de grond kan komen. Hoe hoger de fiets, hoe trager die kantelt, hoe meer tijd voor correcties.
Antwoord }
Bedankt door:
#13
Vroegah, toen je koe nog met een lange oe schreef, heb ik wel eens een kwartiertje proefgereden op een Flevo Trike. Dat ging toen best redelijk.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
#14
(11-Mar-2019, 05:35 PM)PietV* schreef: Het leren rijden op een tweewielige ligfiets is voor iedereen verschillend. Mijn eerste rit was op een Flevobike 50/50. Ik ben toen ook de weg opgegaan. Ligfietsen is net zo gemakkelijk als op een alledaagse fiets. 

De 50/50 heeft geen kantelknikbesturing. Het is een ligfiets met  de gebruikelijke besturing. Ik denk dat Piet dat ook bedoeld, maar je kan het anders interpreteren. Daarom meld ik dat hier.  Ik heb 24 jaar geleden geprobeerd op een Flevotrike te rijden. Dat deed ik bij de Vliegende Hollander. Ik kwam er geen meter mee vooruit. Dat komt omdat het deel met de zitting kan draaien ten opzichte van achterframe met de 2 wielen (het is immers een delta trike). Daardoor zit je ook op bolle wegen rechtop, maar het betekent ook dat fietsen op een Flevotrike moeilijker is dan je zou verwachten. Zie ook deze foto op deze pagina van Flevofan Erik Wannee, die daar ook schrijft dat je het achterste deel van de trike kan omwisselen met die van een bike zodat het een Flevobike is geworden.


Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Leuk om de verschill...PieterTrapt — 01:58 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM
VM45
Mijn zoontje (7) leg...blokdoorn — 11:03 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, tegelijkertijd z...blokdoorn — 11:01 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, soms moet je wa...Tom Fekkes — 10:53 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, onderwijs maakt...Wim -de roetsende — 10:44 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik vond gym altijd v...Lopopodium — 10:24 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles, de enige les...Willeke_IGKT — 10:20 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles! Was altijd e...PieterTrapt — 09:49 PM