Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Leergeld
#79
Mooi! Een gefundeerde keuze dus deze keer, ga je vast een hoop plezier aan beleven. Die blue lines zijn volgens mij solide fietsen!
Antwoord }
Bedankt door:
#80
Gefeliciteerd Bart! Hoeveel nachtjes slapen?
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
#81
Degelijke Trike volgens mij. Hoe zwaar?

Deze hebben ze ook: https://joutaligfietsen.eu/?page_id=700

€1000,- voor een nieuwe Trike, zelfs een Delta, is wel heel weinig.
Een tweede- of derdehands Kettwiesel is vaak zelfs al duurder.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#82
(25-May-2019, 10:24 AM)GertBr schreef: Gefeliciteerd Bart! Hoeveel nachtjes slapen?

Dank je.

Binnen twee weken wordt ie geleverd.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
#83
(25-May-2019, 10:45 AM)Wim -de roetsende schreef: Degelijke Trike volgens mij. Hoe zwaar?

22 kg

(25-May-2019, 10:45 AM)Wim -de roetsende schreef: Deze hebben ze ook: https://joutaligfietsen.eu/?page_id=700

€1000,- voor een nieuwe Trike, zelfs een Delta, is wel heel weinig.
Een tweede- of derdehands Kettwiesel is vaak zelfs al duurder.

Kwalitatief verschilt de delta niet van de tadpole.
Toch is de delta niet populair.

Voor mij persoonlijk is het feit dat een delta minder stabiel is in de bochten doorslaggevend geweest.

(25-May-2019, 07:24 AM)ErikvanD schreef: Mooi! Een gefundeerde keuze dus deze keer, ga je vast een hoop plezier aan beleven. Die blue lines zijn volgens mij solide fietsen!

Hij voelt zeer degelijk aan. Ik laat hem uitvoeren met extra dikke spaken.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
#84
Een lage Delta is toch nog behoorlijk stabiel hoor.

Ik heb een paar keer flink hard een bochtig parcours gereden met een Kettwiesel. Geen probleem, wel lekker hangen in de binnenbochten.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#85
(25-May-2019, 11:11 PM)Wim -de roetsende schreef: Geen probleem, wel lekker hangen in de binnenbochten.

De tijd dat hangen in binnenbochten een inspanning was waaraan ik mij regelmatig overgaf, ligt alweer enige tijd achter mij (wel, die tijd is er eigenlijk nooit geweest Wink ). Ik probeer de haast te vermijden die het hangen in binnenbochten aanmoedigt. De meest eenvoudige remedie voor dit euvel is gewoon een halfuurtje eerder van huis gaan. Angel
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
#86
Met hangen in de bochten heb ik ook leergeld betaald. Ging op z'n kant op het buspleintje van de Batavia werf in Lelystad. Bomvol met mensen en die schrokken heftig. Ze wilden me met VM en al rechtop zetten. Roep iemand uit het publiek: "Voorzichtig, die man is invalide."   Blush  Ben er liggend uit gekropen. Sta ik naast de VM roept iemand met humor: "Wat een wonder, hij is genezen."  Blush Blush 
Hier nog een filmpje van de Rotte Rijders met hangende momenten.

https://www.youtube.com/watch?v=WVS5VS4nIhA

Voor als je echt wil hangen in de bochten: https://www.youtube.com/watch?v=1YiD5flIPF8
Antwoord }
Bedankt door:
#87
Oei, dat filmpje geeft wel goed aan dat je echt verdomd goed op moet letten. Ik heb ook al eens een automobilist gehad die bij het wachten bij een veerpont uitstapte om te zeggen dat ie mij niet zag (ik stond achter hem). Attent bedoeld en blijkbaar stond ik deze keer niet ver genoeg naar links om zichtbaar te zijn in zijn spiegels... Je bent soms gewoon echt wat minder zichtbaar...

En hangen in bochten doe ik op de trike af en toe bij snelle bochten. O.h.a. is mijn trike erg stabiel, ook in snelle bochten. Hij is ook erg laag. Af en toe een wieltje lichten wijst me erop dat ik die bocht de volgende keer iets minder snel moet nemen dan wel meer moet hangen...

Wat ik ook merk is dat ik met de Mango sneller door korte bochten kan dan met de trike. Dat merk ik met name als ik hetzelfde traject weer eens met de trike rijdt na het een aantal keer te hebben gereden met de Mango. Dan moet ik extra opletten...
Antwoord }
Bedankt door:
#88
(26-May-2019, 09:55 AM)ErikvanD schreef: Wat ik ook merk is dat ik met de Mango sneller door korte bochten kan dan met de trike. Dat merk ik met name als ik hetzelfde traject weer eens met de trike rijdt na het een aantal keer te hebben gereden met de Mango. Dan moet ik extra opletten...

Ik zou hebben verwacht dat de Mango juist instabieler zou zijn vanwege de kuip die het zwaartepunt hoger maakt en doordat op je trike meer ruimte om te hangen hebt. Is de trike smaller of zit je hoger op de trike?

Ik verwacht ook (voor wat dat waard is, zie boven) dat de Quattrovelo veel stabieler is dan de andere velomobielen door de vier wielen en omdat ik mij meen te herinneren dat Allard Jacobs veel werk heeft gemaakt van het weggedrag bij het ontwerpen.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
#89
(26-May-2019, 09:08 PM)Roepers schreef: Ik zou hebben verwacht dat de Mango juist instabieler zou zijn vanwege de kuip die het zwaartepunt hoger maakt en doordat op je trike meer ruimte om te hangen hebt. Is de trike smaller of zit je hoger op de trike?

Ja, exact dat verwachtte ik dus ook! De zit in de trike en Mango is ongeveer even laag en uiteraard kun je op de trike veel beter hangen. De Mango is wel geveerd en de trike niet, wellicht speelt dat mee. Ook de breedte is nagenoeg gelijk. Kortom, ik heb eigenlijk geen idee maar het viel me op. Toen ik na een aantal keer mijn woon-werk route met de Mango te hebben gereden dezelfde rit met de trike reed, en met ongeveer dezelfde snelheid, lichte ik tot twee keer toe een wieltje in een bocht met de trike. Waar ik dat eerder nooit deed. Maar goed, nu ik dat weet is het geen probleem uiteraard.
Antwoord }
Bedankt door:
#90
(26-May-2019, 09:08 PM)Roepers schreef: Ik verwacht ook (voor wat dat waard is, zie boven) dat de Quattrovelo veel stabieler is dan de andere velomobielen door de vier wielen en omdat ik mij meen te herinneren dat Allard Jacobs veel werk heeft gemaakt van het weggedrag bij het ontwerpen.

Groet,

Marco

De vierwieler is heel veel stabieler dan een driewieler. Kijk maar naar het volgende filmpje, wat de achterwielophanging met luchtvering kan verwerken. 
https://www.youtube.com/watch?v=MEkg-j36UH0

Of de bijzondere eigenschappen van de meesturende achteras: https://velomobiel.wordpress.com/2015/11...-achteras/

En de schommelende beweging bij het inveren van één wiel: https://velomobiel.wordpress.com/2015/11...servaties/
Antwoord }
Bedankt door:
#91
Nog vier nachtjes slapen.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
#92
Nee hoor, nog maar 3.....
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
#93
Nog maar even wat slap filosoferen dan om de tijd stuk te slaan. Wat heb ik het afgelopen half jaar geleerd/ welke vooroordelen ben ik kwijtgeraakt dankzij het forum?
  • 20 inch wielen zijn ook prima
  • Ik kan best zonder auto. Is eigenlijk best wel relaxt
  • De fiets wordt wel erg stiefmoederlijk behandeld door de NS
  • Een velomobiel is eigenlijk best wel een te overwegen optie
  • 200 km op een dag is een benijdenswaardige afstand die misschien niet eens onmogelijk is
  • een trike gebruiken om aan mijn conditie te werken is een onverwacht idee. Maar waarom niet eigenlijk?
  • Lelystad Almere is helemaal niet zo ver
  • Een veganistisch dieet is niet zo extreem als ik dacht
  • vakken vullen kan ook buiten de supermarkt
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
#94
Video 
Net een filmpje gekregen van Rudy

https://www.youtube.com/watch?v=jwxHrJAQyIU

Zoiets, dus
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
#95
Als je de fiets hebt en je kunt ermee gewaarworden, en er staat een westenwind kom ik wel een keer die kant op. Als je het leuk vind even veganistisch bakkie doen...

Dan heb ik elke windrichting wel een forumlid ontmoet. Smile
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#96
(04-Jun-2019, 11:15 PM)Fietsbennie schreef: Als je de fiets hebt en je kunt ermee gewaarworden, en er staat een westenwind kom ik wel een keer die kant op. Als je het leuk vind even veganistisch bakkie doen...

Dan heb ik elke windrichting wel een forumlid ontmoet. Smile

Dat lijkt me heel erg leuk!

Vegan koffie, dat is nog wel een dingetje. Door je opmerking ben ik me er bewust geworden dat de koffie die ik drink helemaal niet vegan is (koffiemelk). Daar moet ik nog een oplossing voor zien te vinden. Big Grin
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
#97
Zwarte koffie!
Antwoord }
Bedankt door:
#98
(07-Jun-2019, 08:29 AM)ErikvanD schreef: Zwarte koffie!

Inderdaad, geweldig spul. Eerder nam ik zelfs bakkies met suiker en kuipjes met melk mee als ik ging fietsen, maar gelukkig hoef dat geklooi niet meer... Smile
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#99
In de thee doen veel mensen honing, als ze bijvoorbeeld verkouden zijn.

Ik drink ook vaak koffie met honing ipv suiker :-)
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
Als ijszwemmer en volledig koud doucher ben ik nooit "verkouden". Hoogstens wat niezen in de zomer van de boompollen en de luchtwegen zijn weer schoon. Ik vind koffie echt niet lekker. Je kunt er niet doorheen kijken. Een soort van zwaar verontreinigd leidingwater. Ik ben een waterdrinker. Zelfs geen alcohol of vruchtendranken. Ook op of in de fiets.
Ik ben veganist, maar geen religieuze veganist. Maar honing lust ik niet. Te branderig en te veel fructose. Bovendien niet veganistisch.
Voor de vega koffiedrinkers met "melk": https://www.veganwiki.nl/a/Koffiemelk
Antwoord }
Bedankt door:
Kofiie met suiker is vegan. Koffie met honing is dat niet. Verder blijf ik gewoon koffie met melk drinken want ik ben niet vegan. Vooral met opgeschuimde melk is erg lekker.
Antwoord }
Bedankt door:
Voor melk kan je ook prima sojamelk als substitutie gebruiken. Je hebt het gezoet en ongezoet. De ongezoete zal iets meer wennen zijn qua smaak. Sojamelk heeft zelfs dezelfde neiging tot overkoken als melk, als je het kookt voor pap en dergelijke.
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Prototype tegen verblinding auto's
Je hebt geen groot...Hardloper — 10:41 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
plannen zijn wat gew...GHOOGEN — 09:50 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook da...365cycle — 09:20 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Toevallige vondst op...Merijn — 09:18 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Als je dan toch een ...ZoefZoef — 08:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM