Waardering:
  • 2 stemmen - gemiddelde waardering is 1
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Marco's ligfietstochten
#79
Dat moet je in Duitsland doen, daar gaan de seinen al ruim te voren dicht ;-). heb je alle tijd :-D om je fiets te positioneren :-P.
Antwoord }
Bedankt door:
#80
Een Thalys fotograferen of en trein op een museumlijn, dat is een heel verschil. Misschien als je de doorkomsten noteert van de Thalys op je favoriete traject dat je dan volgende keer op tijd de voorbereidingen kan treffen.  Het is wel een heel leuke combinatie. Misschien een tijd opname van een langschietende Thalys naast je haarscherp afgebeelde ligfiets.

Zondag 15 oktober was ook mooi weer. Dus ik waagde mij weer aan een tocht. Nu fietste ik naar Noordpolderzijl. (Daar had ik al eerder foto's genomen, dus dat hoefde dit keer niet). Vandaar fietste ik naar het westen. Dat had ik nog niet eerder gedaan, terra incognita voor mij dus. Ik kwam onder meer het beeld De IJzeren Wadloper tegen:
[Afbeelding: 40440912112_82b79211e5_c.jpg]
De IJzeren Wadloper by Marco Roepers, on Flickr

Het beeld stond eerder in het dorp Pieterburen maar was bij wijze van nieuwjaarsstunt op de dijk gezet. Daar bleek het veel meer tot zijn recht komen. Dus heeft men het beeld daar definitief neergezet. Via het binnenland (Pieterburen, De Andel, Baflo en Onderdendam) weer huis gefietst.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
#81
Ik had een Dafje van Brekina besteld in Adorp. Op 30 oktober heb ik het met mijn ligfiets opgehaald. Ik nam niet de kortste weg, maar koos voor een omweg via Onderdendam.
Op onderstaande foto fiets ik langs de Oude Ae, het watertje tussen Bedum en Winsum.
[Afbeelding: 25641238157_accb338e36_c.jpg]
Ligfietsen langs de oude Ae by Marco Roepers, on Flickr
Het is een mooi fietspad langs het water. Op de foto is de steiger met smalspoor resterend van de werkzaamheden van oud Tichelwerk. Het land werd afgeticheld en met behulp van veldspoor naar het de Oude Ae gebracht. Via de steiger werd het in het schepen gestort die het naar een van de steenfabrieken langs het Winsumerdiep. In het Wikipedia-artikel staat een oude foto van deze steiger die ik genomen heb tijdens een fietstocht 6 jaar eerder. Via de Westerdijkshorn, Wolddijk en Munnikeweg bereikte ik Adorp. De terugweg verliep in tegensgestelde richting waarbij ik voor mijn gevoel om een regenbui heen fietste. In Loppersum had het aardig geregend bij terugkomst terwijl ik onderweg bijna geen regen had gehad.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
#82
Op 16 december was de Kerstmarkt op de Fraeylemaborg  in Slochteren. Een leuke bestemming voor een fietstocht in het winterseizoen:
[Afbeelding: 40690647452_56030ab5f4_c.jpg]
Ligfiets op de kerstmarkt bij de Fraeylemaborg by Marco Roepers, on Flickr

Ik moest entree betalen voor de kerstmarkt, maar ik had dan ook gelijk toegang tot de borg zelf. Die is altijd weer een bezoek waard.
[Afbeelding: 26121306307_d66e880471_c.jpg]
Een kamer van de Fraeylemaborg by Marco Roepers, on Flickr

Door de ramen heen is nog iets van de kerstmarkt te zien.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
#83
Op 29 december was de laatste rit van de museumspoorlijn STAR  van Stadskanaal. Daarom pakte ik mijn ligfiets voor een fietstocht daar naar toe.
De roet voerde via Muntendam en Veendam
[Afbeelding: 20180401195448-394f191d-me.jpg]
Langs het Westerdiep bij Oude Verlaat tussen Muntendam en Veendam

Het bruggetje heet de Wiede en zo heet het natuurgebied ook aan de overzijde van van het Westerdiep. Daar loopt de oude Aa, een restant van het riviertje de Munte. Op het kaartje hieronder met als basis de topokaart van 1928 zie je de loop van de riviertje ingetekend. Ook de namen Oude Verlaat en De Wiede staan erop.
[Afbeelding: 362px-Munte_bij_Muntendam_op_topografisc...n_1928.jpg]

Bij de STAR heb ik nog een mooie line up gemaakt van de stoomlocomotief 52 8060-7 en mijn ligfiets.
[Afbeelding: 20180401195450-91148bec-me.jpg]
Stoomlocomotief 52 8060 7 en Sinner ligfiets


Ik zelf ging in het zg. Raborijtuig zitten. Daar heb ik een foto van mijzelf gemaakt met Ultrapod en zelfontspanner.
[Afbeelding: 20180403131353-8a619816-me.jpg]
Het interieur van het Rabo-rijtuig

Zoals op de foto te zien is zijn er bij het opknappen van dit oude Oostenrijkse rijtuig banken van NS gebruikt.
Na aankomst in Veendam fietste ik wer naar huis via Muntendam, Zuidbroek, Slochteren, Schildwolde en Ten Post.
Antwoord }
Bedankt door:
#84
Op 7 januari moest ik een dienst leiden in Winschoten. Daar ben ik op de ligfiets naar toe gegaan. Na Slochteren nam ik de Noordbroeksterweg.
[Afbeelding: 20180401195454-76100d78-me.jpg]
Fietspad tussen de Noordbroeksterweg en de Meerlandse Weg.

Dit mooie betonnen fietspaadje staat niet in de routeplanner. Ik heb het als aanvulling doorgegeven bij de Fietsersbond. Helaas is het nog niet toegevoegd. Het is de eerste foto van de brandende Busch en Muller koplamp op mijn ligfiets. Het is gelijk de laatste foto van deze koplamp want kort daarna begaf de koplamp het na 10 jaar trouwe dienst. Toch nog mooi het licht van deze lamp gevangen op film voor het einde van deze lamp.

[Afbeelding: 20180401195457-06b53d09-me.jpg]
Op de ligfiets bij de Lutherse Kerk in Winschoten
Dit was het kerkje waar ik de dienst leidde. Het is de Lutherse kerk van Winschoten. Een mooi oud kerkje. Foto is genomen door een behulpzame ouderling.

Op de terugweg fietste ik langs het monument van de slag bij Heiligerlee.
[Afbeelding: 20180401195459-40418db2-me.jpg].
Het was mooi weer om te fietsen. Ik pak mij altijd goed in tijdens de winter omdat ik een hekel heb aan koude. Het was heen en terug 80 km en dat vond ik een mooie score voor januari.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
#85
Op 30 januari fietste ik naar Garsthuizen via het Maarvlietpad. Het Maarvliet is een oude waterloop die grotendeels samenviel met de grens tussen de oude Friese gouwen Fivelgo en Hunsingo.  

[Afbeelding: 20180402194115-e7a7e957-me.jpg]
Op de ligfiets bij het begin van het Maarvlietpad bij Aylsumaheerd in Vierburen bij Westeremden

Had ik bij de vorige serie de laatste foto van mijn oude koplamp, op deze foto is mijn "nieuwe" koplamp te zien. Het is een Inoled 20+. Jan had deze nog liggen en zoals te zien is via de link naar ligfiets.net, hij was 10 jaar geleden heel courant. Ik vond hem echter goed genoeg en hopelijk gaat hij ook 10 jaar mee. 

Na Garsthuizen ben ik door gefietst naar Appingedam om mijn filmrolletje weg te brengen.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
#86
Weer een prachtige collectie foto's Marco! thumb

Wat die koplamp betreft, rij je ook wel eens 's nachts?
Ben wel benieuwd naar het lichtbeeld van die lamp.

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door:
#87
Dank je Frank!

Die koplamp is echt gedateerd. De recensies op ligfiets.net dateren uit 2007 en daar blijkt ook al dat de Busch & Müllers het beter doen wat betreft lichtopbrengst. Nu 11 jaar later hebben de nieuwste LEDlampen een nog veel hogere lichtopbrengst (hoe dat kan? Steeds verwacht ik dat de grens bereikt moet zijn: bij een rendement van 90% zou er tocht niet veel winst te boeken moeten zijn?). Inoleds maakt al geen fietslampen meer Voor mijn ritten voldoet lamp met "slecht" 20 Lumen. Er zit ook een aansluiting op om door te verbinden met een eventueel achterlicht. Die gebruik dus niet. De B&M had de volle 3w nodig en de Inoled dus niet.
Antwoord }
Bedankt door:
#88
Heb de inoled al jaren in mijn Quest zitten. Lamp is mede in opspraak gekomen door dat vocht de elektronica aantast. Dan is het einde van de lamp. Oplossing klein gaatje onder in de lamp condens kan weg en probleem is op gelost. Nu doen niet als er al condens in zit die de printplaat laat oxideren
Antwoord }
Bedankt door:
#89
Dank voor de geweldige tip: Ik heb onmiddellijk een gaatje geboord met mijn kleinste boortje onder in de lamp. Daarna even gecontroleerd of ik de lamp niet verwoest had mijn booractiviteiten, maar hij deed het nog.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
#90
Photo 
Op 17 januari heb ik een ommetje gefietst Via Eenum en Krwerd naar Appingedam. Meestal laat ik deze wegen en fietspaden in de winter zo veel mogelijk links liggen vanwege de combinatie van natiigheid en klei. Maar op 17 januari was het droger en dus een mooie gelegenheid om wat meer variatie in mijn winterse tochten te brengen:
[Afbeelding: 20180505210150-653b173e-me.jpg]
Op het fietspad door Eenum. Rechts op de foto het monumentje ter herinnering aan de borg.

Eenum is klein maar leuk dorpje niet ver van Loppersum. Over het vergraven deel van de wierde loopt een fietspad dat ik graag neem. Je kan ook stijl omhoog naar de kerk klimmen, maar meestal fietspad ik liever over het gladde asfalt van het fietspad.

Leermens is ook een leuk wierdedorpje. Achter Leermens gaat de Kapslaan een heel eind het veld in om dan vlakbij het Godlinzermaar dood te lopen, maar niet voor fietsen, want het Leermstermeedenpad gaat verder en steekt het Maar over met een Hoogholtje dat ik fietsend beklim. Vanaf dat Holtje is de volgende foto genomen.

[Afbeelding: 20180505210150-6c3a4859-me.jpg]
Het fietspad tussen Leermens en Arwerd, gefotografeerd met behulp van de Ultrapod op het hoogholtje over het Godlinzermaar geplaatst. Op de achtergrond ligt Arwerd.

Het gebied ligt lager omdat er vroeger een steenfabriek heeft gestaan. Van die steenfabriek is niets meer over, maar het afgetichelde land blijft herkenbaar.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
#91
Wat zijn er toch veel van die leuke smalle paadjes bij jou in de buurt Marco! Vind ik vaak zoveel leuker dan bredere wegen.
Antwoord }
Bedankt door:
#92
Klopt, er zijn heel veel leuke fietspaadjes door het veld en soms door een klein bosje hier in Groningen. Ik geniet er erg van tijdens mijn fietstochten. De rust is heerlijk en fietsen is hier in de provincie erg ontspannend. Zelfs op een dag als vandaag. Het was heerlijk weer en veel mensen waren er op uit getrokken. Toch was er nog steeds voldoende rust.
Antwoord }
Bedankt door:
#93
Die kleine paadjes zijn inderdaad leuk om te fietsen, mits er niet teveel tegenliggers zijn. Of erger, meeliggers die je al rijdende moet inhalen. Zeker als ze zestigplus zijn. In de Liemers en Achterhoek-regio heb je ze ook erg veel.
Antwoord }
Bedankt door:
#94
Toen ik nog een tiener was woonde ik in Hardenberg in het Vechtdal. Daar is mijn liefde voor het fietsen ontstaan. Schitterend vond ik de fietspaadjes daar. Maar, zo herinner ik mij, op een mooie zondag ben ik omgekeerd. Het was zo verschrikkelijk druk op het fietspad en bijna al die fietsers gingen langzamer dan ik (al fietste ik toen nog op mijn Peugeottoerfiets mijn een Simplex derailleur met 5 versnellingen).
In Groningen daarentegen is het altijd rustig op het fietspad, behalve 1 keer (op 9 april 2017) tussen Harssenbosch en Garnwerd in het Reitdiepdal. Dat is een gebied waar ook vanuit de Stad (=Groningen) veel gefietst wordt. De andere gebieden zijn veel rustiger. Maar de laatste keer dat ik in het Reitdiepdal fietste( afgelopen 22 april) was het daar ook niet zo druk als toen.

Op 25 februari 2018 had ik een preekbeurt in Leens. Ik wilde daar op de fiets naar toe. De temperaturen waren toen een stuk lager als de in de meizomer die nu hebben. Ik besloot om dat stuk de zondag daarvoor maar eens te verkennen. Dan had ik gelijk een aardige reden voor een behoorlijke fietstocht en wist ik de op 25 februari waar ik aan toe was.

Deze foto is op 18 februari genomen ter hoogte van Maarhuizen, even achter Winsum.
[Afbeelding: 20180505210147-f8eaab13-me.jpg]
Langs het Mensingeweersterloopdiep

Nadat ik Leens was aangekomen, ben ik ook maar even bij de Borg Verhildersum gaan kijken.
[Afbeelding: 20180505210149-f29f5972-me.jpg]
Borg Verhildersum

Een week later was het iets kouder, maar de tocht verliep prima en zo kwam ik toch mooi bij de Andreaskerk aan.
[Afbeelding: 20180508170356-796c980d-me.jpg]
Op de ligfiets voor de Andreaskerk te Leens

OP de terugweg heb ik ook nog even een foto genomen op het Jaagpad bij Onderdendam, waar de weg op een dijkje ligt tussen het Boterdiep (rechts) en het Kardingermaar (links).
[Afbeelding: 20180508170357-4e19cfd2-me.jpg]
Met de ligfiets op het Jaagpad

Onderdendam is een mooi dorpje, maar ook buiten het dorp is het er mooi, zeker als er ijs ligt.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
#95
Op 1 april 2018 fietste ik naar Groningen. Ik volgde de Stadsweg die sinds afgelopen jaar vanaf Ten Boer een Fietsroute Plus is. Het was eerst een smal fietspad, maar nu is het echt een stuk breder.

[Afbeelding: 20180510084238-c39ec465-me.jpg]
Met de ligfiets op de Stadsweg bij het Thesingermaar

In Groningen aangekomen fietste ik naar het station om daar de trein te nemen naar station Eemshaven. Het nieuwe noordelijkste station van Nederland dat pas geopend was.

[Afbeelding: 20180510084236-b4927b1e-me.jpg]
Met de ligfiets op station Groningen voor de trein naar Eemshaven.

Had ik hier al verteld dat een fietskaartje bij Arriva in het Noorden slechts 3,60 euro kost? Het is daarmee in prijs vergelijkbaar met een OV-fiets,

In Eemshaven stapte ik uit en nam even een foto van mijn ligfiets met het nieuwe station als achtergrond. Het station is met name aangelegd voor badgasten van Borkum. Het station ligt niet vanaf de aanlegplaats van de boot naar het Duitse eiland.

[Afbeelding: 20180510084237-1d72cd22-me.jpg]
Station Eemshaven

Ik fietste van daar terug naar Loppersum en ik kwam daarbij door Roodeschool, waar voorheen het noordelijkste station van Nederland lag. De straten waren er versierd met als thema het spoor.
[Afbeelding: 20180510084238-2841864c-me.jpg]
Roodeschool: straat in het teken van het spoor.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
#96
Mooie foto's, Marco. Ik heb het idee dat het ook wel winderig is daar bij het Eemshaven.
Ik heb ooit nog idee alias wilde plannen om eens naar Emden te gaan vanaf hier. Ben je wel eens met het pondje van Ditzum overgestoken? Is het de moeite waard, is het daar mooi?
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#97
Ditzum - Petkum is een prachtig pontje. Het is gebouwd in de twintiger jaren als ik mij  niet vergis. De auto's  moeten er achterste voren op rijden en krijgen daarvoor aanwijzingen van het personeel dat probeert zoveel mogelijk auto's op het pontje te krijgen. 

[Afbeelding: 20180415222830-1894c2a7-me.jpg]
De haven van Petkum met veer naar Ditzum
 
Zoals je ziet is het een getijdengebied met bij behorende atmosfeer van uitgestrekte slik en rietvelden en intense rust. Ik mag er graag komen. Je kijkt zo vanaf de monding van de Eems de Dollard in.

[Afbeelding: 20180415222828-e9a46e0b-me.jpg]
Eemsmonding in de Dollard bij Petkum.

Ditzum is klein vissers plaatsje met een kleine werf en en veel toerisme. Ik vind het er prachtig.
[Afbeelding: 512px-Ditzum_Hafenfest.jpg]
Ditzum Hafenfest CC BY-SA 4.0 , door Roepers, via Wikimedia Commons

Op de voorgrond zie je het bord van de Internationale Dollardroute. Toen ik met mijn gezin deze route voor een fietsvakantie volgde ben ik voor het eerst van Petkum naar Ditzum gevaren. Ik vond het een prachtige fietsroute.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
#98
(13-May-2018, 07:08 PM)Roepers schreef: Had ik hier al verteld dat een fietskaartje bij Arriva in het Noorden slechts 3,60 euro kost? Het is daarmee in prijs vergelijkbaar met een OV-fiets

In het weekend mag je bij Arriva / Breng tussen Arnhem en Winterswijk je fiets gratis meenemen. Dat mag in jouw regio misschien ook?
Antwoord }
Bedankt door:
#99
Helaas is dat in het Noorden niet zo, alleen dat goedkopere fietskaartje dat dan wel weer geldig is van Stavoren tot Eemshaven en van Harlingen-Haven tot aan Weener.


(13-May-2018, 08:34 PM)Fietsbennie schreef: Mooie foto's, Marco. Ik heb het idee dat het ook wel winderig is daar bij het Eemshaven.
 
Dank voor het compliment. Het is inderdaad winderig bij de Eemshaven en omliggende gebieden. Een ligfiets is dan een behoorlijk voordeel. Vanmiddag viel het met de wind weer mee. Dat gebeurt hier ook.
Antwoord }
Bedankt door:
Afgelopen maandag ben ik naar Borkum geweest. Dat was het tweede Waddeneiland dat ik heb bezocht per ligfiets (en boot natuurlijk) dit jaar. Op 7 april ben ik namelijk naar Schiermonnikoog gefietst.
De rit heen viel voor een groot deel samen met de route naar Leens zoals ik die hier al eerder beschreven heb. Na Leens volgden Ulrum en Vierhuizen

Na Vierhuizen ging ik het Lauwersmeergebied in. Daar maakte ik de volgende wat door tegenlicht donkere foto.
[Afbeelding: 20180514231236-e59c88cd-me.jpg]
Ligfietsen door het Lauwersmeergebied

In Lauwersoog ging aan boord van het veer naar Schier.

[Afbeelding: 20180514231235-2998ccec-me.jpg]
Met de ligfiets bij de boot naar Schiermonnikoog.

Eenmaal op Schier aangekomen reed ik naar het westen, rond de Westerplas

[Afbeelding: 20180514231235-bfafcd84-me.jpg]
Bij de Westerplas op Schiermonnikoog

Vervolgens fietste ik over de fietspaadjes naar de vuurtoren van Schier. Over de weg fietste ik weer richting het dorp
[Afbeelding: 20180514231234-a8294798-me.jpg]
Ligfiets en vuurtoren op Schiermonnikoog

Na een bezoek aan het dorp vervolgde ik mijn tocht door het bos op Schier.
[Afbeelding: 20180514231234-ea7717c8-me.jpg]
Ligfietsen door het bos van Schiermonnikoog

Na het bos bezocht ik de Wassermann, een bunker uit WOII op een hoog duin met uitzicht over het hele eiland.
Vervolgens fietste ik door naar de Kobbeduinen, het oostelijkste punt van het fietspadennet op Schier.  Het bijzondere van Schier is dat er fietspaden over de kwelder lopen. Bij mijn weten is dat op geen enkel ander Nederlands Waddeneiland het geval. 

Door de kwelder lopen slenken en daar liggen weer karakteristieke houten fietsbruggetjes over. 

[Afbeelding: 20180514231232-f99fcdce-me.jpg]
Met de ligfiets over de slenk op Schiermonnikoog

Daarna heb ik nog wat ommetjes langs de dijk en over de kwelder gemaakt en tenslotte ben ik naar het dorp gefietst om daar op een terrasje te genieten van al het fietsverkeer op het eiland. Ik verbaasde mij erover dat het tempo door de toeristen en hun fietsen gelijk een stuk lager ligt dan aan de overkant met het autoverkeer. Blijkbaar leven we door sneller vervoer ook jachtiger. Er waren vrijwel geen racefietsers en ik was de enige ligfietser voor zover ik heb kunnen waarnemen. Aanpassing aan het wandelfietstempo is noodzakelijk. Ik vond dat geen probleem. Op een ligfiets kun je ook traag fietsen. maar voor groepen wielrenners is er zo niet veel te beleven. 

Na de boot terug te hebben genomen, fietste ik buitendijks over de Afsluitdijk van het Lauwersmeer.

[Afbeelding: 20180514231232-f16ea61b-me.jpg]
Buitendijks op de dam van het Lauwersmeergebied

Het Lauwersmeergebied is dan wel een nationaal park, de fietspaden worden doorkruist door vele rulle zandwegen (voor tanks of zo) waardoor het fietsen er niet zo plezierig is. De route buitenom beviel mij goed.


Daarna fietste ik ten westen van Eenrum over een lang fietspad langs het Broekstermaar.

[Afbeelding: 20180514231231-04549012-me.jpg]
Hoogholtje over het Broekstermaar

In Eenrum haalde ik weer vers water bij het dorpshuis waar een feest aan de gang was, vervolgens fietste ik via het Rasquerter Maar en Onderdendam weer naar huis.
Antwoord }
Bedankt door:
Marco, heb je ook een routekaartje?
Ik ben benieuwd waar je langs bent gegaan.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
Dit is het uitermate gebrekkige kaartje uit de tijdlijn van Google.

Het geeft globaal aan waar ik langs ben gegaan Via Onderdendam naar Winsum, langs het Mensingeweersterloopdiep (zuidzijde) naar Mensingeweer -Wehe Den Hoorn, Ulrum, Vierhuizen, via de parallelwegen en fietspaden langs N 361 naar Lauwersoog. Terug via de Afsluitdijk van het lauwersmeer en de Ommelanderdijk naar Broek. Dan het fietspad naar Eenrum, Baflo, via het Raquerdermaar naar Onderdendam en dan via het Jaagpad naar Fraamklap, Dellepad en dan via de N996 naar Loppersum,
Antwoord }
Bedankt door:
Hele mooie rit Marco! Naar de waddeneilanden wil ik ook zeker een keer!
Antwoord }
Bedankt door:
(23-May-2018, 05:21 PM)ErikvanD schreef: Hele mooie rit Marco! Naar de waddeneilanden wil ik ook zeker een keer!

Texel is in ieder geval goed te bereizen met de trein om je fiets mee te nemen tot Den Helder, en dan een klein stukje fietsen naar de veerboot. En ook een eiland waar je niet zo snel weer doorheen bent op de fiets.
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM
VM45
Mijn zoontje (7) leg...blokdoorn — 11:03 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, tegelijkertijd z...blokdoorn — 11:01 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, soms moet je wa...Tom Fekkes — 10:53 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, onderwijs maakt...Wim -de roetsende — 10:44 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik vond gym altijd v...Lopopodium — 10:24 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles, de enige les...Willeke_IGKT — 10:20 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles! Was altijd e...PieterTrapt — 09:49 PM
VM45
Mijn ukkie roept n...Wim -de roetsende — 08:36 PM
Medeliggers onderweg
een blauw-oranje...PeeWee32 — 08:19 PM