Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pijn onderzijde voeten na een paar uur fietsen
#22
(28-Jun-2019, 10:35 AM)tegenligger schreef: Je spieren werken bij hogere frequentie meer op souplesse. Daardoor heb je ook minder last van verzuring. Als je op kracht fietst, verhoog je niet alleen de productie van melkzuur, maar stel je ook de zuurstofvoorziening langer uit.

Dat een hogere frequentie vaak gepaard gaat meer souplesse is juist. Maar dat heeft niets met "verzuring" te maken. Wanneer het trapvermogen, ongeacht de trapfrequentie, zodanig wordt verhoogd dat je gaat hijgen, ontstaat een te laag CO2 gehalte in je bloed en wordt de pH waarde in je bloed te hoog. Te basisch, boven de 7.42.
De enige mogelijkheid op die pH waarde weer op peil te krijgen is vernauwen of samentrekken van de spieren in de gladde vaten van darmen, bloedvaten en luchtwegen. Zorgen dat je CO2 waarde normaal wordt. Gevolg: spijsvertering plat, zuurstofvoorziening naar de spieren verminderd en je krijgt een gevoel van inspanningsastma.
Vernauwen van je bloedvaten zorgen voor minder O2 naar de spieren en daardoor anaerobe afbraak (zonder O2) van glucose in hydroxycarbonzuur of melkzuur. Melkzuur (goed oplosbaar) wordt via het bloed afgevoerd naar de lever en weer omgezet in glucose. Met deze omzetting gaat veel energie verloren, die je op lange ritten beter kunt benutten.

Je kunt beter investeren in je cardio-vasculair systeem en je lymfatisch systeem. De binnenbekleding van de circa 120.000 km bloedvaten die aan de binnenzijde zijn bekleed met endotheelcellen. Endotheel houdt de wanden spiegelglad en maakt CO aan voor vaatverwijding en als ontstekingsremmer. Soepel rijden valt of staat met de aan- en afvoer van bloed en afvoer van lymfevocht. Heb vandaag nog 2,5 uur zwaar werk verricht in het bos. Geen last van de warmte noch spierpijn.
Om mijn lijf gezond te houden eet ik geen lijken of dierlijke producten. Ik heb 3 x meegedaan aan het Nationaal Darmkanker onderzoek. Voor mij is de uitslag geen verrassing.

Probeer dit een maand. Gezond en lekker. En je klachten verdwijnen.

https://www.youtube.com/watch?v=AAkEYcmCCCk
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
RE: Pijn onderzijde voeten na een paar uur fietsen - door PietV* - 29-Jun-2019, 08:23 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Medeliggers onderweg
Net ten oosten van G...Thijs OO — 12:03 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ik heb vandaag mijn ...Willeke_IGKT — 10:12 PM
aandrijving versitaille
is het niet mogelijk...Gideonaut — 10:10 PM
aandrijving versitaille
Misschien, wat leenw...Dharm2004 — 09:57 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Tip met koud weer: ...Dharm2004 — 09:53 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Alle banden worden...ZoefZoef — 09:28 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Goede tip Niels,beda...martinus — 09:25 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Hoi Fietsbennie,da...Niels van der Wal — 09:03 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Heeft een tweewieler...PieterTrapt — 09:01 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Alle banden worden t...365cycle — 08:50 PM
aandrijving versitaille
ik ben blij met mijn...MennoBrockhus — 08:45 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Na twee en halve wee...datakneder — 08:37 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Dat zou ook zomaar d...ZoefZoef — 08:35 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
..de temperatuur w...Wim -de roetsende — 07:50 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Hoi Fietsbennie,dat ...martinus — 06:37 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Omdat de operati...Fietsbennie — 04:23 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Dank je wel,komt all...martinus — 03:29 PM