Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pijn onderzijde voeten na een paar uur fietsen
#33
De aanbevelingen van het Voedingscentrum worden regelmatig aangepast. Op aanbeveling van de Raad voor de Volksgezondheid en Samenleving. Daarin worden de aanbevelingen aangepast aan nieuwe inzichten en acceptaties van de bevolking. Hierbij spelen tevens economische factoren een rol. Een negatief advies voor zuivel wordt een nationale ramp. Dat melk calcium bevat staat vast. De opneembaarheid door de mens niet. In Zweden en Nederland, met de hoogste zuivel consumptie, is ook het hoogste percentage mensen met botontkalking. Bovendien bevat koemelk het groeihormoon IGF-1. Een kalf kan in 7 weken tijd het geboortegewicht verdubbelen. De groeihormonen worden een probleem bij langdurige regelmatige consumptie. Het is namelijk zo dat mensen die veel melk drinken een verhoogde IGF (Insuline Like Growth Factor) in hun bloed hebben. Dit IGF beïnvloedt de mate waarin cellen groeien: gezond weefsel groeit sneller maar ongezond weefsel helaas ook. Een aanjager voor borst- en prostaatkanker. Vandaar de slogan "Melk de witte sloper"

Al jaren wordt gevraagd aan het Voedingscentrum de schijf van vijf aan te passen aan een verantwoord zuivelgebruik en een afzonderlijke schijf te maken voor veganisten.
In de Verenigde Staten is de schijf van vijf een schijf van vier geworden met een aanhangsel voor zuivel. Niet noodzakelijk, maar wel lekker.
De aanbevelingen van John McDougall is geen zwart/wit lijst. Avocado staat in de aanbevelingen met mate. Elke dag een avocado maakt je dikker. Dus prima, maar met mate.

Ik kijk zelf nooit meer naar die lijst. Koken, stomen en sudderen. Alles met water, ook in de wok. Bijna niets boven de 100 graden C. Soms gaat de airfryer aan. Bijna elke dag een ander gerecht. Ik heb een kleine kruidentuin en een keuken voor kruiden.

En de tip van je moeder een een goede tip.
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
RE: Pijn onderzijde voeten na een paar uur fietsen - door PietV* - 14-Jul-2019, 11:34 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Medeliggers onderweg
ik ben er net achter...Veloquest — 09:57 PM
Quest xs nr 13
De Milan is, voor zo...Merijn — 09:31 PM
Quest xs nr 13
Het Duitse forum maa...Gideonaut — 08:46 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Niet blij dat ik voo...TimSch — 08:35 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Toen kwam er een n...Wim -de roetsende — 08:31 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Vroeger toen ik klei...Willeke_IGKT — 08:28 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ja we moeten stoppen...PieterTrapt — 08:25 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ik was vandaag niet ...Willeke_IGKT — 08:25 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ik had vroeger toen ...Gideonaut — 08:23 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
@Hardloper en @Piete...Tom Fekkes — 08:15 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
En ik ben het eens m...PieterTrapt — 07:56 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Antix 22 ken ik niet...Hardloper — 07:44 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Helemaal mee eens. E...Tom Fekkes — 07:12 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Oh niet Lilo?Kijk! K...PieterTrapt — 07:00 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Wat voor bootloade...Hardloper — 06:42 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Sorry :) Ber...PieterTrapt — 04:17 PM
Quest xs nr 13
Al is het nog stee...365cycle — 02:42 PM