Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Keuze: Hoofdrijbaan of liever verplicht fietspad
#58
(25-Mar-2022, 01:23 PM)Wim -de roetsende schreef: Zelfs bij de detectielussen op de hoofdrijbaan voor gemotoriseerd verkeer word ik in de Milan gedetecteerd.

Ik heb geen idee wat ik anders doe?
Ik vermoed een andere locatie. Het ene verkeerslicht is echt het andere niet. Misschien wordt in jouw regio wel net een ander type detectielus gebruikt ofzo. In Tilburg had ik er ook echt nóóit problemen mee.

(25-Mar-2022, 02:00 PM)Roepers schreef: Je hebt nog muntgeld in je portemonnee en Kevin heeft alleen zijn pinpas bij zich?
Niet eens een pinpas (daar zit overigens ook metaal aan) Big Grin Wel een telefoon.

(25-Mar-2022, 03:24 PM)Willeke_IGKT schreef: De meeste stoplichten hier in de buurt hebben werkende lussen in het wegdek en mijn Quest is meestal goed om ze aan te zetten. 
Jouw Quest is hier in het voordeel. Glasvezel maakt geen kooi van Faraday, koolstofvezel wel, zeker als er ook nog grafeen in verwerkt is. Als ik de Battle Mountain kap gebruik zijn er plekken in m'n Milan waar de mobiele telefoon letterlijk geen bereik meer heeft. De GPS is ook erg onnauwkeurig; daarom heb ik die ook vlak achter m'n vizier zitten, zodat het signaal erdoor komt.

(25-Mar-2022, 03:54 PM)Frutsel schreef: Voetgaten zijn soms toch wel handig Smile Als ik niet bij het knopje kan (en er is geen detectielus) dan is het best een tijd pielen (of wachten tot er een andere fietser aankomt)
Drumstokje meenemen is nog wel een goeie tip. Weegt niks, wel handig om even een knopje in te duwen.

(25-Mar-2022, 05:49 PM)Coen__ schreef: Die dingen met indicatie zijn er ook in de uitvoering dat de indicatie alleen aangaat als het knopje gebruikt wordt, maar het stoplicht zelf wordt wel groen op basis van detectie.
Klopt, maar toch.. liever een keer teveel gedrukt, dan te weinig (het is hier 1:30 dus dat mag je dubbelzinnig opvatten).

(25-Mar-2022, 05:50 PM)PietV* schreef: Dan zijn de stalen assen, de veerpoten en de ketting van de Milan via de open wielgaten voldoende de lus in de rijbaan te detecteren.
Vaak gaat het ook best prima. Er zijn gewoon een aantal punten waar ik inmiddels van weet dat ik niet opgemerkt ga worden. Ach, het went Big Grin 
Overigens ligt de ketting van de Milan nergens buiten. Ik moet het echt hebben van de assen, de veerpoten, en een paar delen van de stuurinrichting waar alleen een rubber dopje onder zit.

(25-Mar-2022, 06:03 PM)Wim -de roetsende schreef: Tegels liggen in de badkamer of het is een stoep. Én daar mag ik niet op fietsen  Big Grin
In de badkamer mag je van mij best fietsen hoor (again: het is hier 1:30 dus dat mag je dubbelzinnig opvatten).

(25-Mar-2022, 06:41 PM)Lopopodium schreef: Nou... In het Westland en de Bollenstreek en rondom Hoofddorp en Nieuw-Vennep struikel je (letterlijk, soms) over de fietspaden gelegd met slechtliggende (stoep)tegels...
(25-Mar-2022, 08:01 PM)Coen__ schreef: Ja, de 1% beste tegels is beter dan de slechtste 1% asfalt... en dan heb je het wel gehad. Tegels zijn helemaal niet goedkoper. Alleen op heel korte termijn. Net zoals voor dagelijks gebruik een vouwfiets niet duurder is dan een NS fiets. Als ik voor elke Brompton rit een NS fiets had gehuurd had ik al duizenden euro's in de min gestaan, ookal heb ik 1000+ voor die vouwfiets afgetikt.
Jup. Wat de wegbeheerder hier beweert (die woorden volgen zo lekker op elkaar, ik kon het niet laten) is dat er kabels en andere zaken onder het fietspad liggen en ze daar snel bij moeten kunnen. Daarop heb ik ze verzocht dat voortaan lekker onder de middenberm van de weg te leggen. Hebben die automobilisten meteen ook een rumble strip om ze op te schrikken als ze weer aan het appen zijn.

(25-Mar-2022, 08:01 PM)Coen__ schreef: Hoofddorp heeft inderdaad een grote diversiteit *kuch* qua fietspaden. Van eentje heeft de gemeente me toegezegd dat de tegels de volgende keer niet meer in langsverband gelegd gaan worden. De claim dat ze altijd zorgen dat het veilig is geloof ik dan weer niet want her en der is de kier in langsrichting onderhand breder dan een racefietsband.
Klopt! Op het fietspad langs de Bennebroekerweg ging de achterkant van mijn Milan een tijd terug ineens heftig opzij. Schandalige sleuf in het fietspad, gelukkig kwam ie los voordat ik op m'n kant lag. Dat stuk fietspad rijd ik dus gewoon niet meer, Dat is dus waar ik de ventweg pak. Overigens ook uitkijken als je daar vanaf zeg maar de A4 richting Hoofddorp de ventweg op stuurt, er zitten een paar lelijke kuilen in de weg waar je weleens zomaar op lek kan rijden.

(25-Mar-2022, 08:01 PM)Coen__ schreef: We moeten hier gewoon die regel uit Duitsland hebben; gare fietspaden niet verplicht. Geparkeerde auto op fietspad? > Fietspad niet verplicht. Twee keer oversteken voor een fietspad? > Fietspad niet verplicht. Voetgangers blokkeren het fietspad? > Fietspad niet verplicht. En als zulke kleine blokkades elke paar honderd meter voorkomen; ze zien wisselen als een gevaar, dus hele traject... niet verplicht.
Helemaal eens! Ik probeer het met de velomobiel al een beetje af te dwingen. Als ik dan weer eens staande gehouden word - "tsja, als er nou een veilig fietspad lag, zou ik daar liever rijden"  Big Grin
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
RE: Keuze: Hoofdrijbaan of liever verplicht fietspad - door 365cycle - 26-Mar-2022, 02:35 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Zou het -hoe hinderl...ZoefZoef — 10:30 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Heb een schatting ...Wim -de roetsende — 10:18 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
De meeste mensen wet...Willeke_IGKT — 09:28 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Mij is altijd gele...Hardloper — 09:08 AM
Spezi 2024
Ik ben al heel ong...Hoekie — 08:47 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Wat betreft de ver...Tom Fekkes — 01:45 AM
Spezi 2024
Ik ben al heel onged...Gideonaut — 01:00 AM
De Waterlandse Liggers
De Waterlandse Ligge...GertBr — 11:15 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Volgens mij heb ik o...Jeroen S — 11:06 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Die binnenkabels, du...melle z — 10:56 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Wat betreft de versn...Jeroen S — 10:47 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Gelukkig kwam je n...Martin van Mourik — 08:55 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Alles wat ik rijd be...Tegelfanaat — 08:33 PM
Velion / Code naam: VM45
Hij = Velion / Code ...Hoekie — 08:27 PM
Spezi 2024
Eerste dag al veel g...Hoekie — 08:25 PM
Velion / Code naam: VM45
Hij? Hij stond er. ...LigfietsWilsum — 08:22 PM
Velion / Code naam: VM45
Hij stond er. Heb er...Hoekie — 08:19 PM