Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ZZMerck
#1
Weet iemand iets van de trikes van ZhengZhou Merck?
Ik kwam het tegen op Alibaba.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
#2
(11-May-2019, 11:22 AM)Bart Verbeek schreef: Weet iemand iets van de trikes van ZhengZhou Merck?
Ik kwam het tegen op Alibaba.

Nog nooit van gehoord. Ik zou trouwens nooit een fiets kopen via zo'n site.

Ik ben gesteld op service en vakmanschap.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#3
Alibaba spullen en AliExpress is naar mijn mening gewoon rommel. Buiten het feit dat je beter de lokale ondernemer steunt zie ik er ook geen voordeel in om een babipangang fiets te bestellen waar je ook niet van weet of er überhaupt reserve onderdelen zijn en of hij ook wel echt geleverd worden. Op YouTube vind je filmpjes van gewone fietsen van die sites met alle veiligheids gevolgen van dien.
Antwoord }
Bedankt door:
#4
Alles wat uit China of via AliBaba komt is geen rommel. Ze zijn daar er goed in het kopiëren. Motorblokken van BMW. Kawasaki en Honda worden daar onder controle van opdrachtgevende fabrikanten geproduceerd. Heel veel aluminium en titanium fietsframes komen uit China en Taiwan.

Maar ik geeft de voorkeur aan stalen frames die zijn geproduceerd bij Rainbow Industry in Aalten. Voor Rainbow en Nazca.  https://www.rainbowindustry.nl/
Of stalen M5 frames. Zowel nieuw als gebruikt. Van die AliBaba internet producten weet je pas wat, als het mis gaat. Je kent de kwaliteit van de afzonderlijke onderdelen niet.
Antwoord }
Bedankt door:
#5
Dat is ook waarom nieuwe bmw motoren ook veel problemen hebben en ze niet meer de bizar hoge kilometer standen halen van de oude 6 in lijn blokken. Waar een m52b28 makkelijk 6 a 700.000 km lopen voor een benzineblok gaan de nieuwe al bij kleine kilometerstanden storingen geven.

Dat ze iets God kunnen kopiëren klopt. Maar dat waarborgt de kwaliteit niet. Ik weet niet over wat voor titanium frames je praat maar een mooie linskey komt zeker niet uit die landen.

Daarbij steun je de lokale ondernemer niet die door de goedkope en kwalitatief mindere onderdelen en producten de dupe is en zal verdwijnen uit het Nederlands straatbeeld.

Het zou jammer zijn dat over 20 jaar je nergens meer terecht kan voor een onderdeel en dat je 3 weken niet kan fietsen omdat de onderdelen per postduif uit dat China moeten komen.

Het lijkt me niet eens relevant dat er een vergelijking tussen de "echte" onderdelen en de China rommel word gemaakt. Zoals eerder gezegd zijn er al diverse berichten topics en andere zaken op andere fiets forums geweest over dit soort van namaak.
Antwoord }
Bedankt door:
#6
Misschien helpen we Bart meer door mee te helpen zoeken naar een degelijke trike die niet al te veel kost...
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#7
. Ik lees al een paar weken mee en ik heb al veel tips voorbij zien komen.

Ik denk dat je Bart het beste helpt door hem niet het idee te geven dat men tegen elektrische ondersteunde ligfietsen is. Want in het andere topic kreeg ik gelijk een naar gevoel.



Goed en goedkoop gaat niet op bij fietsen . Icm zijn gewicht lengte en wensen denk ik dat je een trike niet onder de 2000 euro gaat vinden en dan komt de ondersteuning er nog bij.

Als je marktplaats bekijkt vragen ze voor een 2de handse nog makkelijk 1200 e zonder ondersteuning en dan moet je de staat maar afwachten. Als je niet handig bent en kan sleutelen zou ik er niet aan beginnen.

Ga dan eerder naar een speciaalzaak zoals maia welke een paar weken geleden een testdag had
Antwoord }
Bedankt door:
#8
Bedenk ook dat wat je via Alibaba voor een ligfiets betaalt, verhoogd wordt met invoerrechten! Bij Ligfietswinkel Amsterdam in Zaaandam! staat al tijden een ZZMerck te koop die voor minder weg mag dan de aangegeven prijs op de site.
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
#9
(11-May-2019, 11:22 AM)Bart Verbeek schreef: Weet iemand iets van de trikes van ZhengZhou Merck?
Ik kwam het tegen op Alibaba.

Hallo Bart,
toen ik vorige maand mijn SunSeeker trike kocht heb ik ook de trike die als eerste op de Alibaba site staat proefgereden.
Niet kopen dus want nadat mijn maat en ik er een kwartiertje (ongeveer..) op had gereden stond het achterwiel al scheef...
De trike is achter geveerd maar bij elke trap voel je de vering diep inzakken. Kost dus veel energie. De trike is wel heel compleet  met spatborden,bagarek en een vlaggetje. Zelfs spiegels.
Maar de fiets is zwaar. En ik ben bang dat er veel regelmatig onderhoud (of vervanging) aan moet gepleegd worden door mindere kwaliteit. Dat het achterwiel al na een korte testrit al scheef stond beloofd niet veel.
De SunSeeker zag en voelde qua kwaliteit veel beter uit. 
Die kocht ik dus.
Bij Jouta kan je een trike kopen die wel wat op Mijn SunSeeker Eco Tad lijkt.
Antwoord }
Bedankt door:
#10
(16-May-2019, 01:52 PM)Coyore schreef: Bij Jouta kan je een trike kopen die wel wat op Mijn SunSeeker Eco Tad lijkt.

Over welke trike heb je het dan?
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
#11
(16-May-2019, 11:41 PM)Bart Verbeek schreef:
(16-May-2019, 01:52 PM)Coyore schreef: Bij Jouta kan je een trike kopen die wel wat op Mijn SunSeeker Eco Tad lijkt.

Over welke trike heb je het dan?

Deze:
https://joutaligfietsen.eu/?page_id=691

https://www.utahtrikes.com/ARTICLE-89.html
Dat is de SunSeeker die ik vorige maand kocht.
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM
Prototype tegen verblinding auto's
De Duitse TÜV kijkt ...365cycle — 04:13 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante o...Grrrrrene — 03:16 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ...365cycle — 02:38 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Leuk om de verschill...PieterTrapt — 01:58 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM
VM45
Mijn zoontje (7) leg...blokdoorn — 11:03 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, tegelijkertijd z...blokdoorn — 11:01 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, soms moet je wa...Tom Fekkes — 10:53 PM