Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Alpha 7
#27
(08-Jul-2019, 11:01 PM)Hoekie schreef:
(08-Jul-2019, 09:52 PM)PietV* schreef: Minder massa maakt uit in acceleratie en bij het klimmen..

Velen lijken echter te vergeten wat de invloed van een direct aandrijving is. Mede daardoor was ik in een QV rapper weg dan in lichtere 3 wielige velomobielen.
Net als Neil Hood's ervaring (velo-ads video) zit een QV heel rap op 44 km/u. Ik heb het idee en de testritten bevestigen dat, voor acceleratie dat veel meer uitmaakt dan een wat lichtere fiets.

Een tussenas levert bijna het dubbele aan transmissieweerstand op. Maar transmissieweerstand is nagenoeg lineair en neem in nagenoeg gelijke mate toe met de snelheid. Dit in tegenstelling tot de luchtweerstand. Die neemt kwadratisch toe met de snelheid. Van alle weerstanden; transmissie-, rol-, helling- en luchtweerstand is de laatstgenoemde de belangrijkste, waarbij de stroomlijn een veel belangrijkere rol speelt dan het frontale oppervlak. Hoe mooier de vallende "druppelvorm" of stroomlijn, des te minder wervelingen of weerstand.
https://www.youtube.com/watch?v=0MOxSW23_y4
Antwoord }
Bedankt door:
#28
Iedere velomobiel heeft zijn eigen kwaliteiten, maar ik denk dat de Milan de velomobiel is met de beste stroomlijn, vooral de SL. De Milan heeft de basisvorm van de Quest met enkele verbeteringen, is wat extremer, maar ook minder gebruikersvriendelijk in het dagelijkse verkeer. Daniël Fenn is bezig met een opvolger van de Alpha7. Dat is een bredere (en langere?) uitvoering van de Alpha7 met dichte wielkasten. Dus ook Daniël keert terug naar de Quest-vorm. Ik beweer niet dat een fiets met open wielkasten niet snel kan zijn en andere voordelen kan hebben. Wel ben ik van mening dat bij hogere snelheden een velomobiel met dichte wielkasten de beste stroomlijn heeft. Dat spreekt eigenlijk voor zich, want in wedstrijden worden de DF's massaal van dichte wielkasten voorzien. Echter de DF en Alpha7 zijn niet ontworpen als model met dichte wielkasten, dus daar is verbetering mogelijk.
Antwoord }
Bedankt door:
#29
(09-Jul-2019, 12:11 AM)PietV* schreef:
(08-Jul-2019, 11:01 PM)Hoekie schreef:
(08-Jul-2019, 09:52 PM)PietV* schreef: Minder massa maakt uit in acceleratie en bij het klimmen..
Velen lijken echter te vergeten wat de invloed van een direct aandrijving is. Mede daardoor was ik in een QV rapper weg dan in lichtere 3 wielige velomobielen.
Net als Neil Hood's ervaring (velo-ads video) zit een QV heel rap op 44 km/u. Ik heb het idee en de testritten bevestigen dat, voor acceleratie dat veel meer uitmaakt dan een wat lichtere fiets.
Een tussenas ..

Ik schrijf blijkbaar niet duidelijk genoeg. Ik doel niet op weerstand. Noch door tussenassen of stroomlijn. Bij beide zit er niet zoveel verschil tussen bij velomobielen.
Wat ik bedoel is het effect van een directe/rechte op het midden van de as(ssen) trekkende beweging. Aangevuld met aandrijving op 2 wielen. Ala QV. Of in mindere mate het effect met een velomobiel met 1 aangedreven achterwiel door de stijvere (carbon) achterwielophanging.

Op velomobilforum.de wordt al gedacht aan hoeveel directe aandrijving voor acceleratie overeenkomt met hoeveel gewicht.
Bijvoorbeeld:
De directe aandrijving van een QV, bij acceleratie = 5kg gewicht.
Stijvere carbon achterwielophanging ipv slappere alu achterwielophanging, bij acceleratie = 2kg gewicht.
NB Dit zijn voorbeelden. Er zijn (nog) geen harde cijfers.
Antwoord }
Bedankt door:
#30
Je bent voor mij duidelijk genoeg. Een rechte kettinglijn functioneert optimaal. Zoals de elektronische gestuurde "Shifting casette" in het filmpje van de VeloX 9 op 40 seconde. https://www.youtube.com/watch?v=0MOxSW23_y4
Twee wielen aangedreven heeft plussen en minnen. Je hebt een differentieel nodig voor aanpassing in de bochten. Feitelijk ook maar één wiel aangedreven. Til je één wiel op, dan staat het andere wiel stil.

Het verschil tussen een stijve carbon en een iets minder stijve aluminium achterbrug is wat betreft weerstandsverlies te verwaarlozen.
Een tussenas in de transmissie zal tussen de 2 a 3% verlies opleveren.
Antwoord }
Bedankt door:
#31
(09-Jul-2019, 05:41 PM)PietV* schreef: Je bent voor mij duidelijk genoeg. Een ..

Kijkende naar je reactie..blijkbaar niet. Het zij zo.
Antwoord }
Bedankt door:
#32
(09-Jul-2019, 01:36 PM)Hoekie schreef: Velen lijken echter te vergeten wat de invloed van een direct aandrijving is. Mede daardoor was ik in een QV rapper weg dan in lichtere 3 wielige velomobielen.
Net als Neil Hood's ervaring (velo-ads video) zit een QV heel rap op 44 km/u. Ik heb het idee en de testritten bevestigen dat, voor acceleratie dat veel meer uitmaakt dan een wat lichtere fiets.

Acceleratie is sterk afhankelijk van de totale massa van het voertuig. VM + berijden + bagage. Dus watts per kg massa. Daarbij zal eerst de transmissieweerstand, de rolweerstand, de luchtweerstand en eventueel een hellingsweerstand overwonnen moeten worden, alvorens een voertuig kan versnellen. Omdat de luchtweerstandscoëfficiënt (Cw waarde) per voertuig sterk kan verschillen is de acceleratie tussen verschillende VM's een vergelijking tussen appels en peren.  

(09-Jul-2019, 01:36 PM)Hoekie schreef: Wat ik bedoel is het effect van een directe/rechte op het midden van de as(ssen) trekkende beweging. Aangevuld met aandrijving op 2 wielen. Ala QV. Of in mindere mate het effect met een velomobiel met 1 aangedreven achterwiel door de stijvere (carbon) achterwielophanging.

Zal nauwelijks een verschil opleveren. Twee aangedreven wielen geven iets minder vervorming in de band.

(09-Jul-2019, 01:36 PM)Hoekie schreef: Op velomobilforum.de wordt al gedacht aan hoeveel directe aandrijving voor acceleratie overeenkomt met hoeveel gewicht.
Bijvoorbeeld:
De directe aandrijving van een QV, bij acceleratie = 5kg gewicht.
Stijvere carbon achterwielophanging ipv slappere alu achterwielophanging, bij acceleratie = 2kg gewicht.
NB Dit zijn voorbeelden. Er zijn (nog) geen harde cijfers.

Deze voorbeelden zeggen mij niets. Massa's van 5 en 2 kg zijn niet realistisch. Stuur de link van velomobilforum.de   Lees graag wat op dat forum met directe aandrijving wordt bedoeld.
Antwoord }
Bedankt door:
#33
(07-Jul-2019, 12:11 PM)Wim -de roetsende schreef: Wat een verhaal zeg. Staan de wielen wel goed uitgelijnd?

Het lijkt erop dat dat inderdaad niet het geval was.
https://www.velomobilforum.de/forum/inde...st-1066400
Düsentriebin
Seit einigen Tagen ist bei dem Fahrzeug dort die Spur korrekt eingestellt. Bei den ersten Vorführern war ein Fehler passiert, den Daniel zwar auf der Spezi entdeckt hatte, aber nicht überall sofort korrigiert worden ist.


Mijn vervolgvraag:
Leider hab Ich bei Velomobiel.nl Probe gefahren mit offenbar inkorrektes Spur.
Es war sehr enttäuschend. Tempo 45 war schon schwierig. ( QV tempo 45 ganz einfach)
Ist die Lenkung damit auch leichter worden? Im Vergleich mit QV, Strada und DF war die lenkung recht schwer.
Wenn ja, sollte Ich noch mal Probe fahren.

Düsentriebin
Das Alpha fährt jetzt VIEL besser!
Allerdings ist die Lenkung absichtlich so konzipiert, dass sie nicht so direkt anspricht. 

Ergo:
De sporing was dus niet goed.
Zwaar(der) sturen klopt wel
Deels kloppen mijn ervaringen (en die van Piet Andringa) dus. Maar deels ook compleet niet Cry
Antwoord }
Bedankt door:
#34
Dus toch. Ik ga ooit deze vm een keer proefrijden.

Bij Intercitybike zag ik de Milan SL, die is ook echt heel mooi.

Zat heerlijk, houding is iets meer liggend dan in de XS en de DF. Vind ik eigenlijk wel heel prettig.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#35
Ik rij nu al vanaf mei een Alpha 7.
Het snelheidsverschil tussen de DF en de Alpha is zeer gering.
In Monza was ik een jaar eerder zelfs sneller met mijn df, weersomstandigheden waren gelijk, ik natuurlijk een jaartje ouder. Banden waren ook gelijk.
De Alpha is een paar kg lichter, mijn Alpha weegt 21 kg, mijn df was 23kg
Ik vind beide velomobiele erg goed, het sturen in de Alpha gaat zwaarder, dat komt omdat het systeem iets anders is, bochten kan ik met beide velomobiele gelijk nemen, merk daar geen verschil. Wel rij ik bredere banden voor wat kan omdat de wielkasten groter zijn. In de Alpha passen bredere mensen, ongeveer gelijk veel baggageruimte.
De deksels met magneetband en klett zijn praktisch, veering is goed, wel zachter geveerd.
Groetjes
Antwoord }
Bedankt door: Wim -de roetsende , Hoekie , 365cycle
#36
Welke omgeving fiets je rond dan Werner, als ik vragen mag?
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#37
Werner komt uit Oostenrijk, als ik het goed heb.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#38
(15-Dec-2019, 07:36 PM)Fietsbennie schreef: Welke omgeving fiets je rond dan Werner, als ik vragen mag?
Ja ik woon in Oostenrijk net bij de Rijn, 25km van de Bodensee, een beetje heuvelachtig. Voor mijn werk moet ik geen berg op, wel een paar hondert meter hoogteverschil per dag maar geleidelijk omhoog.
De fietspaden lang de Rijn zijn goed.
Ik fiets iedere dag tussen de 50 en 60 km, vanaf mei wordt dat tussen de 70 en 80 per dag.

Ondertussen zijn er Stoelen verschillende stoelen ontwickelt en tw koop, nu kunnen mensen met lange benen ook in de Alpha, er rijden al Personen met 1,9m erin.
Ook de ketting is mooi afgedekt en ook daar kan nu bagage meegenomen worden (aan de kant van de ketting)

Groetjes uit Oostenrijk
Antwoord }
Bedankt door:
#39
Intercitybike heeft maar 1 model: De Df. De Alpha7 is het volgende model van Df ontwerper Daniël Fenn. Intercitybike bouwt hem dus niet. De DF hoort bij de duurdere modellen onder de velomobielen, al is de Alpha nog duurder. Vermoedelijk zal die hogere prijs aspirantkopers voor de Df er niet van weerhouden om te kiezen voor de Alpha 7, want die fiets is de nieuwe state of the art. Wat is dan de toekomst van Intercitybike?
Antwoord }
Bedankt door:
#40
(18-Jan-2020, 08:49 AM)Roepers schreef: Intercitybike heeft maar 1 model: De Df. De Alpha7 is het volgende model van Df ontwerper Daniël Fenn. Intercitybike bouwt hem dus niet. De DF hoort bij de duurdere modellen onder de velomobielen, al is de Alpha nog duurder. Vermoedelijk zal die hogere prijs aspirantkopers voor de Df er niet van weerhouden om te kiezen voor de Alpha 7, want die fiets is de nieuwe state of the art. Wat is dan de toekomst van Intercitybike?
Daar klopt het niet helemaal, of helemaal niet wat jij beweerd. Ze hebben de DF, DFxl en de vierwieler die in April in Germersheim voorgesteld wordt.
Ook behoort het niet tot de duurste modellen, de Milan, Alpha en de quatrovelo zijn duurder. De DF is een zeer robuste fiets, ik neem er zeker ook weer een (is al in bestelling). Ik denk ook(heb daar al iets gehoord) dat de df nog iets aangepast wordt (Wielkasten) dus die zullen zeker nog veel verkocht worden.
Sinds 2014 al 500 dus slecht zijn die niet.
Maar nu weer verder met de Alpha:-)
Daniel heeft ervoor gekozen dat deze bij velomobiel.nl verkocht wordt, is zijn keuze.

Groeten
Antwoord }
Bedankt door:
#41
Intercitybike bouwt de DF ook niet. Zo ongeveer alle gangbare velomobielen worden gebouwd door velomobiel.ro in Roemenie. Denk aan Quest, Strada, QV, DF, A7, Milan.
Maar de DF is inderdaad de enige vm die ICB levert.
Persoonlijk vind ik het prijsverschil tussen de DF en de A7 best fors. Het zou mij er in ieder geval van weerhouden om een A7 te kopen. Zo heel veel verschil zit er in mijn optiek niet tussen die 2 fietsen.
Groet,
Johan
huidige fietsen: ICB dF-xl 118 - Thys 209 - Trek X500 || ooit gehad: Velomobiel.nl Quest 706 & 202 - M5 Lowracer - Optima Stinger || Strava
Antwoord }
Bedankt door:
#42
Ik realiseer me nu pas, nu je dat zo schrijft, dat velomobiel.ro nagenoeg een monopolie heeft hier! Eigenlijk nooit bij stilgestaan... De Mango is wel NL fabrikaat toch?
Antwoord }
Bedankt door:
#43
Klopt, bij Sinner in Stadskanaal.
Antwoord }
Bedankt door:
#44
Ja, volgens mij wordt de Mango nog bij Sinner gebouwd, maar zeker weten doe ik het niet.
Overigens werden de Quest en Strada ooit wel in Dronten gebouwd, maar gaandeweg is de productie van de bodies uitbesteed. Uiteindelijk is vm.ro opgezet en die bouwen nu de complete fietsen.
Groet,
Johan
huidige fietsen: ICB dF-xl 118 - Thys 209 - Trek X500 || ooit gehad: Velomobiel.nl Quest 706 & 202 - M5 Lowracer - Optima Stinger || Strava
Antwoord }
Bedankt door:
#45
Ik was vorig jaar nog bij Sinner en daar zag ik fietsen in aanbouw.
Antwoord }
Bedankt door:
#46
Toch wel leuk om in een echt Nederlands product te rijden. Al is dat bij gewone fietsen niet anders, van de Nederlandse merken als Union, Gazelle of Batavus komen de frames volgens mij ook allemaal uit China tegenwoordig...
Antwoord }
Bedankt door:
#47
(18-Jan-2020, 08:28 AM)WernerK schreef:
(15-Dec-2019, 07:36 PM)Fietsbennie schreef: Welke omgeving fiets je rond dan Werner, als ik vragen mag?
Ja ik woon in Oostenrijk net bij de Rijn, 25km van de Bodensee, een beetje heuvelachtig. 

Groetjes uit Oostenrijk

Je tekst verraadt inderdaad dat je in Duitstalige contreien woont. Zie je daar ook veel (lig)fietsers? En rijd je ook met een helm op?  Er is nu voor jou wel interessant denk ik een Serie gaande op de publieke omroep waar ze de Rijn van bron tot monding volgen. Succes met sleutelen.
.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#48
Zo te lezen is de A7 niet sneller dan de DF?
Ook ik ben aan het kijken voor een VM in de nabije toekomst (ik heb al een Chamsin, maar een VM lijkt mij ideaal voor lange ritten in de herfst / winter. Maar ook snelheid vind ik belangrijk.
Ik ben relatief klein en ik twijfel of ik nou de DF, A7 of questXS moet nemen. In eerste instantie wil ik een VM met open wielkasten voor betere wendbaarheid en makkelijker voorbanden verwisselen, maar de XS blinkt uit in stabiliteit bij zijwind. En ik ben ook benieuwd of de After7 en Snoek goede en interessante VM's zijn.
Antwoord }
Bedankt door:
#49
(08-Jul-2019, 11:01 PM)Hoekie schreef: Velen lijken echter te vergeten wat de invloed van een direct aandrijving is. Mede daardoor was ik in een QV rapper weg dan in lichtere 3 wielige velomobielen.

Net als Neil Hood's ervaring (velo-ads video) zit een QV heel rap op 44 km/u. Ik heb het idee en de testritten bevestigen dat, voor acceleratie dat veel meer uitmaakt dan een wat lichtere fiets.
Eens. Qua acceleratie vond ik m'n eigen glasvezel Quest met 472984 (carbon) verstevigingen dramatisch, een carbon Quest vond ik belabberd.
Na die Quest kocht ik een DF XL, en ik ben nog geen enkele fietser tegen gekomen die me er uit wist te accelereren. 

Nu zijn er een paar korte klimmetjes (3 a 4%) die ik regelmatig gereden heb, ook met powermeter, in verschillende fietsen (glas-Quest, carbon Quest, DFXL en QV+).
Bekijk ik Strava dan, en ga ik de ranglijst opstellen op basis van gemiddelde klimsnelheid, dan kom ik op:
1. DF XL
2. QV+ (verrassend dicht bij de DF)
...
3. Quest Carbon
4. Quest 404 (glasvezel)

M'n PR op de Hollandsbrug (tussen het Zilverstrand en Muiderberg, vanuit Dronten) heb ik zelfs gereden met de QV (41,9 km/h gemiddeld). Nu ben ik inderdaad wel een grote en zware rijder, de totaalmassa van mij + fiets is maar 9% veranderd in de overstap van DFXL naar QV+.
Ga ik steil klimmen (wat in Nederland nauwelijks voorkomt), dan zal dat verschil ongetwijfeld voelbaar zijn, zeker als ik langer dan een minuut moet klimmen want dan is de eerste glans er bij mij wel af. Maar dan is een rijder zoals ik sowieso in het nadeel, want zelfs met een compleet lege fiets moet ik al 140 kg de berg op brengen.

Qua eindsnelheid op vlak is mijn QV+ meestal ongeveer vergelijkbaar met een open Quest Carbon. Wordt het wegdek slecht of is er tegenwind, dan pak je met een Quest een voorsprong. Ik heb dan dus wel de racekap, die zou je aan zo'n Quest nog toe kunnen voegen. En dit is dan dus bij kruissnelheden van tussen 40 en 50 km/h.
De DFXL was veel grilliger qua eindsnelheid dan de QV en de Quest waren, deels veroorzaakt door de open wielkasten en in geval van mijn fiets destijds ook door de smalle stugge banden (Continental Contact Speed in 28-406). Op sommige stukken had ik moeite om een vergelijkbare rijder in een Quest Carbon bij te houden, op glad asfalt was het alsof hij boven de weg zweefde en kon ik soms langdurig heel vet boven de 50 rijden. 

De Milan GT die ik een tijdje terug even gereden heb gaf me met wegrijden het Quest gevoel; een torderende boom, niet bepaald directe aandrijving, ik lag ook te vlak om lekker kracht te zetten dus op snelheid brengen kostte tijd. Qua eindsnelheid is die fiets echter wel ultiem - toen er eenmaal 60 km/h op de klok stond en ik stopte met trappen was het eerste wat ik dacht "ik hoop dat de remmen het doen, anders sta ik niet stil voor Swifterbant".

(08-Jul-2019, 11:01 PM)Hoekie schreef: Een Quest en DF zullen op rechte stukken vast wat sneller zijn, maar gooi er een paar bochten in en het voordeel is weg. Met name een Quest heeft het voordeel van zeilen.

Ik had het er met Allard en Theo over. Theo was van mening dat een Quest sneller is, maar vertelde ook dat er ex Quest rijders zijn die een QV sneller vinden.

Dus ja, wat is het dan?

Over moderne Carbon Quest vs DF en snelheid zijn de meningen ook verdeeld. En dan heb je parcours nog en of een DF Hosen heeft.
Een DF met hosen wil ik altijd nog eens proberen; ik denk dat een recente DF (met bredere banden) met hosen qua snelheid rechtuit op een heel ander niveau speelt dan een Quest. De Cw zal dan in de buurt komen en het frontaal oppervlak is fors kleiner + de verliezen bij hoge vermogens zullen kleiner zijn.

Wat betreft de bochten: Ik moest aardig gek doen met de DF om 'm een wiel te laten lichten. In eerste instantie dacht ik dat de QV zekerder was in de bochten, maar dat blijkt een behoorlijke kwispelkont te zijn. Misschien dat een QV+ voor een rijder die 'm goed kent toch nog wel harder door de bocht kan, maar mijn bochtsnelheden met de DF lagen zeker niet lager dan wat ik nu met de QV+ durf. En dan ben ik niet eens echt bang om 'm een keer uit te laten breken - ik weet inmiddels redelijk goed wanneer ik het ongeveer kan verwachten, dus bliksemsnel tegensturen is dan een optie. 
Wat hoeken betreft ben ik erg benieuwd naar de vierwieler waar Ymte en Peter mee bezig zijn; als er niet teveel gewicht op de achterwielen komt kon dat nog wel eens een Hoekie-feest gaan worden ;-) 

(08-Jul-2019, 11:01 PM)Hoekie schreef: A7ro vs DF vs QV (Carbon Quest wil ik niet vanwege wegligging, QuestXS past me niet volgens Theo) merkte ik van verschil in gewicht weinig van. Eerder de directe efficiënte overbrenging van kracht op de pedalen. Met name bij de QV. (ik vergelijk met mijn semi carbon Strada, Alu achterwielophanging) Iets wat Neil Hood (Velo-ads video) ook zegt.

Ik denk zomaar dat na testrijden van een A7ro en zijwindgevoeligheid nog altijd een non issue voor je is, dat je lekker langer in je DF blijft rijden.

Wat looks betreft (belangrijk en lekker belangrijk) is een DF in je kleurstelling nog altijd de mooiste velomobiel.

Ah ja, als een DF een betere zijwind ongevoeligheid had, was het een moeilijkere keuze voor me geworden. Mede door de kortere levertijd van een DF.

De DF heeft tegenwoordig minder last van zijwind ;-) Heb kortgeleden de nieuwe testfiets proefgereden en vind 'm er flink op vooruit gegaan. Hij kiepte wel behoorlijk wat sneller dan mijn oude fiets, maar vermoedelijk zat de stoel hoger want ik raakte de bovenkant ook dusdanig met m'n knieën dat ik eigenlijk niet echt lekker kon fietsen. 

Qua directe aandrijving weet ik niet precies wie er zou winnen. In m'n QV durf ik m'n volledige koppel eigenlijk niet meer los te laten omdat er telkens wat stuk ging als ik dat deed. De DFXL kon dat beter hebben, maar vermoedelijk ook omdat het achterwiel doorslipte als het echt even teveel werd.

(05-Nov-2020, 09:38 PM)jellebakker83 schreef: Zo te lezen is de A7 niet sneller dan de DF?
Ook ik ben aan het kijken voor een VM in de nabije toekomst (ik heb al een Chamsin, maar een VM lijkt mij ideaal voor lange ritten in de herfst / winter. Maar ook snelheid vind ik belangrijk.
Ik ben relatief klein en ik twijfel of ik nou de DF, A7 of questXS moet nemen. In eerste instantie wil ik een VM met open wielkasten voor betere wendbaarheid en makkelijker voorbanden verwisselen, maar de XS blinkt uit in stabiliteit bij zijwind. En ik ben ook benieuwd of de After7 en Snoek goede en interessante VM's zijn.
De Snoek zou ik denk ik niet gauw aan beginnen als fiets voor op de openbare weg, tenzij je er geen problemen mee hebt telkens goed na te denken als je een drempel voor je ziet (of er moeten geen drempels in je route zitten).
Die andere drie fietsen... wat ik van de Quest XS zie is dat ie nog altijd goed rap is, qua acceleratie vond ik de DF dus waanzinnig. De Alpha 7 is een doorontwikkeling van de vroege DF, maar de huidige DF is alweer behoorlijk verbeterd tov die eerste modellen.

Ja, ik kan wel goed tellen. De After 7 lost één issue van de andere fietsen op: Dichte wielkasten + makkelijk wisselbare voorwielen!
Als je een After 7 wil én je bent ook nog bereid om die 15K er voor neer te leggen, dan zou ik denk ik ook gewoon één van de andere fietsen bestellen.
Het gaat nl. nog wel even duren voor je After 7 er is  Big Grin

PS: Ik denk overigens dat ik voor die drie fietsen gewoon een keer naar Dronten zou gaan. Maak je een afspraak bij beide bedrijven, zet je Strava aan en rijd 3x hetzelfde rondje (zonder jezelf helemaal aan gort te rijden, want anders wordt het waarschijnlijk de eerste fiets).
PS2: Als je vooral hard rechtdoor wil, vlak dan ook de Milan SL niet uit. Ik volg een tweetal overstappers van een Milan (zowel GT als SL) naar A7 op Strava. Die rijden nu niet ineens harder.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie
#50
De DF4 volg ik ook met grote interesse. Niet om te switchen maar puur uit interesse. Er schijnt nog een derde vierwiel velomobiel ontwikkeld te worden volgens een bericht op velomobilforum.de. Zonder in te gaan welk merk dat is.

Ah ja, een paar weken geleden heb ik een mini viziertje (zie ook ander topic) tussen de spiegels geplaatst. De luchtstroom gaat nu duidelijk, net als bij volledige racekappen, over de kap. In plaats van deels in het gezicht/deels over de kap. Duidelijk in de pedalen te voelen; efficiënter/sneller. Als ook in temperatuur te voelen. Aanrader.

(05-Nov-2020, 09:38 PM)jellebakker83 schreef: Zo te lezen is de A7 niet sneller dan de DF?
In eerste instantie wil ik een VM met open wielkasten voor betere wendbaarheid en makkelijker voorbanden verwisselen, maar de XS blinkt uit in stabiliteit bij zijwind. En ik ben ook benieuwd of de After7 en Snoek goede en interessante VM's zijn.

Schijnt idd niet zoveel in snelheid uit te maken. Meer voor bergop dat er verschil is.
Een A7 schijnt wel veel beter tegen zijwind/vlagen te kunnen. Heb ik zelf niet kunnen testen.

Een van de hoofdredenen voor mij om voor een QV te gaan.
Ga gewoon proefrijden in verschillende modellen. Is altijd vrijblijvend. Het gevoel in de fiets is ook super belangrijk.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#51
(06-Nov-2020, 12:05 AM)Hoekie schreef: Schijnt idd niet zoveel in snelheid uit te maken. Meer voor bergop dat er verschil is.
Een A7 schijnt wel veel beter tegen zijwind/vlagen te kunnen. Heb ik zelf niet kunnen testen.
Heb je in de laatste serie gereden? Is deels achterhaald he.. hij is een stuk rustiger van de nieuwe besturing.

(06-Nov-2020, 12:05 AM)Hoekie schreef: Een van de hoofdredenen voor mij om voor een QV te gaan.
Ga gewoon proefrijden in verschillende modellen. Is altijd vrijblijvend. Het gevoel in de fiets is ook super belangrijk.
Confirmed. Stond een keer om 9:30 ofzo bij Intercity Bike.
Ik: "Hoe lang mag ik ongeveer rijden?"
Zij: "Nou, we sluiten om vijf uur..."  Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Cygnus , Hoekie
#52
(05-Nov-2020, 09:38 PM)jellebakker83 schreef: Zo te lezen is de A7 niet sneller dan de DF?
In eerste instantie wil ik een VM met open wielkasten voor betere wendbaarheid en makkelijker voorbanden verwisselen, maar de XS blinkt uit in stabiliteit bij zijwind. En ik ben ook benieuwd of de After7 en Snoek goede en interessante VM's zijn.

Schijnt idd niet zoveel in snelheid uit te maken. Meer voor bergop dat er verschil is.
Een A7 schijnt wel veel beter tegen zijwind/vlagen te kunnen. Heb ik zelf niet kunnen testen.

Een van de hoofdredenen voor mij om voor een QV te gaan.
Ga gewoon proefrijden in verschillende modellen. Is altijd vrijblijvend. Het gevoel in de fiets is ook super belangrijk.
[/quote]

Dank voor reactie, zijwind bestendigheid is voor mij ook een belangrijk eigenschap.
Mijn Chamsin is nu in reparatie bij Tempelman, als dit klaar is en mijn Chamsin kan ophalen, dan ga ik gelijk bij Velomobiel.nl en Intercitybike proefritten maken. Mijn keuzes zijn nu de Alpha 7, After 7(?), QuestXS, DF en Milan. Mijn focus is vooral snelheid, maar zijwind bestendigheid en draaicirkel spelen ook een belangrijke rol. In mijn route zit een rotonde waarbij het fietspad een scherpe knik maakt en vervolgens voorrang moet verlenen aan autoverkeer.
QV: Deze valt af ivm lange levertijd
Snoek: Draaicirkel is te groot en verkeersdrempels zijn problematisch
Strada: Deze is qua snelheid wel langzamer naar mijn idee
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM
VM45
Mijn zoontje (7) leg...blokdoorn — 11:03 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, tegelijkertijd z...blokdoorn — 11:01 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, soms moet je wa...Tom Fekkes — 10:53 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, onderwijs maakt...Wim -de roetsende — 10:44 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik vond gym altijd v...Lopopodium — 10:24 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles, de enige les...Willeke_IGKT — 10:20 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles! Was altijd e...PieterTrapt — 09:49 PM
VM45
Mijn ukkie roept n...Wim -de roetsende — 08:36 PM
Medeliggers onderweg
een blauw-oranje...PeeWee32 — 08:19 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Was het trouwe...Wim -de roetsende — 08:15 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Goed gevonden! Al...TvWijk — 08:05 PM