Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hoi!
#1
Hoi!

Ook ik hoor sinds kort bij het selecte groepje ligfietsers. Ik vindt het leuk om af en toe een fiets te kopen waar iets aan moet gebeuren . Een ligfiets stond nog altijd op mijn wensenlijstje én lijkt mij ideaal voor mijn 13km woon-werk. Aangezien ik geen zin heb om heel Nederland rond te rijden viel het eigenlijk nog best tegen. Het aanbod in Noord-Brabant bleek niet zo heel groot. Uiteindelijk iets gevonden dat er op de foto werkelijk niet uitzag. De vraagprijs van 250,- was in mijn ogen dan ook te hoog en vervolgens maar gewoon een gek bod gedaan van 100,- Cool. Ondanks mijn lage bod liet de verkoper toch wat van zich horen..... dus maar eens gaan kijken. De foto's bevestigde mijn vermoeden, de fiets zag er idd niet uit. Bij een nadere inspectie bleek er echter geen roest aanwezig te zijn en nauwelijks beschadigingen. Het ding was gewoon jaren geleden in een hoek gezet. Uiteindelijk voor 175,- de fiets meegenomen, wat ik eigenlijk nog teveel vond. Maar in de overtuiging dat er wel wat van te maken viel toch maar gedaan. Thuis aangekomen eerst eens aan de schoonmaak gegaan. Dat maakte een verschil! Onder de vieze laag kwam iid een fiets tevoorschijn die er gewoon nog erg goed uitzag! Na de poetsbeurt alle draaiende delen van vet voorzien en nog 60,- geïnvesteerd en twee nieuwe banden, nieuwe remblokken, een voorlamp en een standaard. Overigens ook de oude lamp incl. dynamo en bedrading verwijderd .... ziet er ook al netter uit. Het resultaat is een prima en heerlijk rijdende ligfiets! De standaard was overigens een slechte investering want hij blijft er voor geen meter op staan, als iemand daar nog een oplossing voor heeft dan hoor ik dat graag!

Trouwens ook thuis opgezocht wát ik nu eigenlijk gekocht heb. Het blijkt een Speedliner M5 Street Legal te zijn. Al het nodige op internet over gevonden. Het goedkopere broertje van een échte M5? Ik merk vooralsnog weinig van de mindere kwaliteit. Ondanks zijn (waarschijnlijk?) hoge leeftijd werkt alles nog prima.
Antwoord }
Bedankt door:
#2
Leuk, welkom op dit forum.

Veel lees- en schrijfplezier gewenst. Aan je openingspost te zien gaat dat laatste wel lukken.

Veel mensen hebben het ligfietsen mogen ontdekken met een Speedliner.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#3
Welkom en gefeliciteerd met je nieuwe fiets!!
Antwoord }
Bedankt door:
#4
Van harte welkom en gefeliciteerd met je eerste ligfiets en dat er vele fietskilometers mogen worden afgelegd. Speedliner is idd een goedkope variant van een echte M5
Antwoord }
Bedankt door:
#5
Je hebt er een mooie hobby bij! Goed om te horen dat de fietst ook lekker fietst.

Ik heb slechts op één van mijn fietsen een standaard, en die gebruik ik maar weinig. Ik zou zeggen: je kunt dus ook wel zonder.

Ik wens je veel plezier en laat eens wat horen over het onderhoud en je fietservaring.
Antwoord }
Bedankt door:
#6
(24-Jun-2019, 06:12 PM)Kengstet schreef:  De standaard was overigens een slechte investering want hij blijft er voor geen meter op staan, als iemand daar nog een oplossing voor heeft dan hoor ik dat graag!


Een hek,
Een paaltje,
Een verkeersbord,
Een muur,
Een fietsenstalling,
Een boom,
Een andere fiets,
Een ruit,
Een struik,

allemaal uitstekende standaards!


Niels, ooit m5 blue glide, van der Wal
Antwoord }
Bedankt door:
#7
Hallo, welkom op dit forum. Ik heb precies zo'n fiets, en kan inmiddels na ongeveer 4000 km van enige ervaring spreken
Je kunt er best wel mooie tochten op maken. Even wennen aan opstarten. Ik zal eens voor je kijken welk standaard ik er op heb.

Veel veilige km gewenst. Waar ongeveer in Brabant ben je aan het fietsen, daar er hier menige Brabanders lid zijn. Zelf ben ik een Tukker.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#8
Goedemorgen.
Ik ben ook op zo'n fiets begonnen.
Voor zover ik weet had ik er een standaard standaard op zitten die normaal functioneerde.
Verder veel plezier gewenst met je nieuwe aankoop.
Antwoord }
Bedankt door:
#9
Hierbij wat standaardfoto's (sorry kon niet laten deze te maken Wink )


[Afbeelding: 20190625-073701-1.jpg]
De standaard zit onder een bepaalde hoek bevestigd aan de as.
Ook zit er een bevestiging aan het frame.

[Afbeelding: 20190625-073739-1.jpg]
Ik heb hem zo lang gemaakt als kon , en dat hij ook stevig stond (37 cm).

[Afbeelding: 20190625-081234-1.jpg]
Ondanks hij nog staat hij best scheef staat, kan hij de rotzooi van afgelopen vrijdag ook wel houden,
Zwaarste tas met o.a. drinken doe ik dan ook aan de linkerkant in de fietstas.

Ik kan zo 123 geen merk of nummer op standaard vinden.
Hopelijk ben je toch wat geholpen...
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#10
Welkom op het forum en succes met je ligfiets.
Antwoord }
Bedankt door:
#11
Welkom op het forum. In welke omgeving woon je ergens? Ik kom uit Nijmegen en rij regelmatig rondjes in Brabant namelijk. Tegenwoordig zelfs tot aan Bergen op Zoom.  Big Grin
Antwoord }
Bedankt door:
#12
Big Grin 
Wow .... wat een reacties! En bedankt voor de foto's van de standaard. Denk dat ik voorlopig even voor de alternatieven ga (boom, hekje, etc Big Grin ). Kijken hoe het bevalt en anders op zoek naar zo één.

Ik woon overigens bij Veghel. In de directe omgeving eigenlijk alleen maar wielrenfietsen en ander spul. Al best wat mensen gehad die komen vragen of "zo'n ding" wel handig en overzichtelijk is. Best grappig.
Antwoord }
Bedankt door:
#13
(25-Jun-2019, 09:11 PM)Kengstet schreef: Wow .... wat een reacties! En bedankt voor de foto's van de standaard. Denk dat ik voorlopig even voor de alternatieven ga (boom, hekje, etc Big Grin ). Kijken hoe het bevalt en anders op zoek naar zo één.

Ik woon overigens bij Veghel. In de directe omgeving eigenlijk alleen maar wielrenfietsen en ander spul. Al best wat mensen gehad die komen vragen of "zo'n ding" wel handig en overzichtelijk is. Best grappig.

Ow dat is best in de buurt. Als je tijd hebt om een keer af te spreken om een stukje samen te fietsen ofzo, roep je maar. Ik sta in 1,5 uur in Veghel in principe. Stuur me maar een pb als je dat ziet zitten, dan kunnen we wat afspreken. 

Groeten, 

Roef
Antwoord }
Bedankt door:
#14
Klinkt leuk. Maar ik wil eerst nog wat meer "los komen" op het hele ligfiets gebeuren. Gaat op het moment nog niet met het volste vertrouwen Smile). Gaat zeker komen! Dus ik hou het in gedachte.
Antwoord }
Bedankt door:
#15
(26-Jun-2019, 09:57 PM)Kengstet schreef: Klinkt leuk. Maar ik wil eerst nog wat meer "los komen" op het hele ligfiets gebeuren. Gaat op het moment nog niet met het volste vertrouwen Smile). Gaat zeker komen! Dus ik hou het in gedachte.

Ik was vandaag nog in de "buurt". Gisteren naar Eindhoven gereden en vanochtend weer  terug.  Gewoon een kopje thee is ook goed hoor. En gewoon blijven oefenen natuurlijk!  Smile
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Als je dan toch een ...ZoefZoef — 08:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM
Prototype tegen verblinding auto's
De Duitse TÜV kijkt ...365cycle — 04:13 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante o...Grrrrrene — 03:16 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ...365cycle — 02:38 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Leuk om de verschill...PieterTrapt — 01:58 PM