Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Actieradius
#1
Gisteren wilde ik wel eens even weten waar ik nu eigenlijk sta. Ik wilde proberen zo ver mogelijk te fietsen zonder elektrische ondersteuning. Ik was van plan naar Enkhuizen te fietsen, maar het bleek dat die dijk nog steeds niet open is. Uiteindelijk werd het een rondje Ketelbrug, Vossemeerdijk, Drontermeerdijk, Harderhaven, Knardijk. In totaal 96 km. Hiervan heb ik 70 km zonder ondersteuning afgelegd.

Deze 70 km heb ik in ongeveer 6 uur afgelegd = gemiddeld 11,6 km per uur.
Ik had gedurende 40 km de (bescheiden) wind tegen.

Dat is natuurlijk niet erg snel, maar ik heb dan ook een super slechte conditie. Dat ik het toch 70 km vol houd, valt me dan ook alleszins mee. Op een zitfiets zonder ondersteuning was een kilometer of 20 wel het hoogst haalbare.

Ik begin al heel anders tegen afstanden aan te kijken.

De twee accu's verhogen de actieradius met nog eens 80 km, zodat de totale actieradius nu al 70+80=150 km is. Dat geeft vertrouwen voor de toekomst!
Ik heb geluk dat het meditatieve fietsnetwerk van Flevoland mij wel bevalt.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
#2
Goed bezig Bart! Met deze actieradius haal je op en neer Twente en kun je bakkie hier doen... De harderhaven en Knardijk heb ik vrijdag ook gehad. 

Waren de schapen nog chagrijnig dat ik ze zo vroeg wakker werden gemaakt?  Tongue
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#3
Inderdaad, heel mooi dat je het recreatieve fietsen van langere afstanden hebt ontdekt. Knap dat je de elektrische ondersteuning ook gewoon uitzet en pas weer aanzet wanneer je hem echt nodig hebt.
Antwoord }
Bedankt door:
#4
Bart,

Dat zijn positieve berichten. Heerlijk om in het ruime Flevoland je ritme te kunnen vinden. Erg fijn dat je rustig je grenzen kunt zoeken en altijd steuntje achter de hand hebt. Plezier in bewegen maakt de mens steeds fitter. Veel plezier met fietsen en de gezondheid wordt vanzelf beter.

Vega Piet of PietV.
Antwoord }
Bedankt door:
#5
(24-Jun-2019, 11:03 PM)Fietsbennie schreef: Waren de schapen nog chagrijnig dat ik ze zo vroeg wakker werden gemaakt?  Tongue

Ze hadden nog wel wat te mekkeren.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
#6
Dat klinkt heel goed Bart! En wat maakt snelheid nou uit, als je de tijd maar hebt is dat toch nooit een probleem! Er zijn niet veel mensen die met een slechte conditie er ook maar over nadenken om meer dan 90 km op een trike te gaan fietsen hoor! Petje af!

Groeten Roef
Antwoord }
Bedankt door:
#7
(25-Jun-2019, 09:48 AM)PietV* schreef: Erg fijn dat je rustig je grenzen kunt zoeken en altijd steuntje achter de hand hebt.
Vega Piet of PietV.

Dat klopt ja. Ik was bijzonder blij toen mijn benen er de brui aan gaven dat ik de resterende 26 km ondersteuning had.

5,5 weken vegan, 5,5 kilo eraf!
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
#8
Mooie berichten Bart!
Antwoord }
Bedankt door:
#9
Bart, ik vind het echt ongelooflijk dat je de moed hebt gevonden om nu zomaar opeens zo ver te gaan fietsen.

Daarmee ben je opeens een voorbeeld voor anderen, terwijl je nog maar net het voorbeeld van anderen aan het volgen was. Mooi.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#10
(25-Jun-2019, 03:57 PM)Roef Veerman schreef: En wat maakt snelheid nou uit, als je de tijd maar hebt is dat toch nooit een probleem!

Groeten Roef

Dat klopt helemaal. Zonder metertje weet ik helemaal niet of ik nou 12 km per uur fiets op eigen kracht, of 16 km per uur met de ondersteuning op standje 1. En zonder horloge weet ik ook niet of ik nu 7 uur gefietst heb of 8. Ik ben blij dat heel Flevoland nu binnen mijn bereik is. De actieradius verruimt de mogelijkheden, niet de snelheid. Hoe meer ik op eigen kracht kan fietsen, hoe groter de actieradius.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
#11
Een van de vragen die ik, bv. van collega’s vaak krijg, is of je nu veel harder gaat met een ligfiets. Ik zeg dan steeds dat ik de tijd van snelheid gehad heb en nu vooral fiets om het fietsen gecombineerd met “kijken”. En toch probeer ik op de forensstukjes wel een strak tempo aan te houden..... om dan ingehaald te worden door een spedalec.
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Als hij iets voor de...365cycle — 12:23 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Omdat ik weer nieuw ...Hardloper — 12:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Nou ik heb die aut...365cycle — 11:57 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik had een gymleraar...Atrike — 10:28 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Ik liet mijn velo zi...Hardloper — 10:28 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Nou ik heb die a...Wim -de roetsende — 09:58 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Is gewoon je han...datakneder — 01:17 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Is gewoon je hand ge...Martin van Mourik — 01:04 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Ik vertrouw altijd o...Bart Verbeek — 12:54 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook ...Frutsel — 11:49 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, 10x om de roeiba...Frutsel — 11:45 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Je hebt geen groot...Hardloper — 10:41 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
plannen zijn wat gew...GHOOGEN — 09:50 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook da...365cycle — 09:20 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Toevallige vondst op...Merijn — 09:18 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Als je dan toch een ...ZoefZoef — 08:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM