Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Welke shifters heb jij?
#1
Op mijn Speedliner M5 Streetlegal zit een Suntour xc pro groep met Sram gripshifters. Buiten het feit dat ik écht nog nooit van deze groep heb gehoord blijkt het ook geen gelukkige combi. Van klein naar groot verzet kost zoveel kracht dat de lol er vanaf gaat. Al de kabels vervangen wat iets helpt maar nog altijd is het gewoon niet fijn. Daar moet een betere oplossing voor zijn!

Heb jij ook zo'n schakelgroep? Dan ben ik erg benieuwd welke shifters jij hebt en hoe dit bevalt!
Antwoord }
Bedankt door:
#2
Ik heb Sram 3.0 comp. Ooit is me de fiets eens omgelazerd op het schakelkastje en heb ik er nieuwe op moeten laten zetten.  Ik schakel aan de voorkant praktisch nooit. Alleen bij flinke jongens in de Veluwe, op de heuvelrug of in Duitsland heb ik het nodig. Maar dan moet ik achter ketting op juiste tandwiel hebben, wil ik voor goed kunnen schakelen.

[Afbeelding: 20190626-222625.jpg]
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#3
Op mijn beide ligfietsen heb ik Sram X9 , een met draaishfter en de ander met een DoubleTab shifter (ook Sram), werkt feiloos. Op een van mijn liggers zat voorheen de goedkopere Sram X5, die werkte ook al jaren super en schakelde ligt en snel.

SunTour XC, die lijkt mij ook al meer dan 20 jaar oud, heb je er een foto van?
Antwoord }
Bedankt door:
#4
Op mijn Shockproof en in de Mango heb ik 9 speed SRAM X0 shifters i.c.m. X9 derailleur. Voor mij de beste en ook nog betaalbare optie. Op de trike heb ik een 10 speed Dura Ace bar end shifter i.c.m. een (wat ouder type) Dura Ace derailleur. Ook dat werkt perfect!
Antwoord }
Bedankt door:
#5
Op mijn beide Sinners heb ik Sram Gripshifts in combinatie met Shimano Deore. Voor heb ik wel drie of twee bladen, maar geen derailleur. Ik pak gewoon de kettingbuis en leg hem zo op een ander blad.
Antwoord }
Bedankt door:
#6
Hmmm .... als ik het zo lees denk ik dat ik binnenkort de switch ga maken naar een nieuwe derailleur, aangezien de meesten toch ook gripshift hebben. Te beginnen achter want voorblad vindt ik in ons platte Nederland ook wat minder belangrijk. Leeftijd van wat er nu op zit is onbekend maar dat het oud is, dat is wel duidelijk. Vanwege de shifters van Sram gaat mijn voorkeur uit naar een derailleur van Sram. Denk een x5 ofzo. zijn niet al te duur.
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Prototype tegen verblinding auto's
Is gewoon je han...datakneder — 01:17 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Is gewoon je hand ge...Martin van Mourik — 01:04 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Ik vertrouw altijd o...Bart Verbeek — 12:54 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook ...Frutsel — 11:49 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, 10x om de roeiba...Frutsel — 11:45 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Je hebt geen groot...Hardloper — 10:41 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
plannen zijn wat gew...GHOOGEN — 09:50 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook da...365cycle — 09:20 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Toevallige vondst op...Merijn — 09:18 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Als je dan toch een ...ZoefZoef — 08:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM