Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Elektrische ondersteuning en bewegen
#42
' schreef:Hangt sterk af van welke velomobiel je rijdt.

Inderdaad.

Bij veel zijwind over open vlaktes, tussen bebouwing (duw en trekbeweging) scheelt het model heel veel. En dan gaat het met name om de vlagen.
De vraag is op dat moment dan eerder: hoe breed is het fietspad, zijn er tegenliggers en/of ligt er net toevallig rotzooi op de weg.
Dat was destijds met mijn Strada. Mijn huidige QuattroVelo heeft hoegenaamd geen last van harde zijwind. Uiteraard wel met gepaste snelheid.
Ik woon in Zeeland. Wel vergelijkbaar met je omgeving denk ik.

NB velomobielen kunnen ook een voordeel uit harde zijwind halen; potentieel zeileffect.
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
Elektrische ondersteuning en bewegen - door Bart Verbeek - 20-Sep-2019, 06:19 PM
RE: Elektrische ondersteuning en bewegen - door PietV* - 21-Sep-2019, 11:45 AM
RE: Elektrische ondersteuning en bewegen - door Hoekie - 21-Sep-2019, 11:51 AM
RE: Elektrische ondersteuning en bewegen - door Hoekie - 21-Sep-2019, 12:19 PM
RE: Elektrische ondersteuning en bewegen - door Frutsel - 21-Sep-2019, 05:47 PM
RE: Elektrische ondersteuning en bewegen - door Hoekie - 21-Sep-2019, 06:07 PM
RE: Elektrische ondersteuning en bewegen - door ErikvanD - 21-Sep-2019, 06:51 PM
RE: Elektrische ondersteuning en bewegen - door Frutsel - 21-Sep-2019, 06:58 PM
RE: Elektrische ondersteuning en bewegen - door Hoekie - 21-Sep-2019, 07:00 PM
RE: Elektrische ondersteuning en bewegen - door Frutsel - 23-Sep-2019, 01:57 PM
RE: Elektrische ondersteuning en bewegen - door Hoekie - 13-Oct-2021, 01:01 AM
RE: Elektrische ondersteuning en bewegen - door 365cycle - 13-Oct-2021, 01:05 AM
RE: Elektrische ondersteuning en bewegen - door TimSch - 13-Oct-2021, 09:19 AM
RE: Elektrische ondersteuning en bewegen - door Hoekie - 13-Oct-2021, 10:46 AM
RE: Elektrische ondersteuning en bewegen - door 365cycle - 13-Oct-2021, 11:43 AM
RE: Elektrische ondersteuning en bewegen - door Frutsel - 13-Oct-2021, 09:38 AM
RE: Elektrische ondersteuning en bewegen - door ThijsR - 13-Oct-2021, 10:17 AM
RE: Elektrische ondersteuning en bewegen - door Hoekie - 13-Oct-2021, 11:58 AM
RE: Elektrische ondersteuning en bewegen - door 365cycle - 13-Oct-2021, 12:10 PM
RE: Elektrische ondersteuning en bewegen - door PietV* - 13-Oct-2021, 12:42 PM
RE: Elektrische ondersteuning en bewegen - door TimSch - 13-Oct-2021, 02:46 PM
RE: Elektrische ondersteuning en bewegen - door 365cycle - 14-Oct-2021, 02:32 PM
RE: Elektrische ondersteuning en bewegen - door ThijsR - 14-Oct-2021, 02:04 PM
RE: Elektrische ondersteuning en bewegen - door Hoekie - 14-Oct-2021, 04:47 PM
RE: Elektrische ondersteuning en bewegen - door 365cycle - 14-Oct-2021, 08:25 PM
RE: Elektrische ondersteuning en bewegen - door PietV* - 09-Jan-2022, 10:13 AM
RE: Elektrische ondersteuning en bewegen - door Hoekie - 09-Jan-2022, 03:21 PM
RE: Elektrische ondersteuning en bewegen - door PietV* - 09-Jan-2022, 05:06 PM
RE: Elektrische ondersteuning en bewegen - door Roepers - 09-Jan-2022, 05:24 PM
RE: levensduur van een ligfiets - door PietV* - 11-Oct-2021, 09:28 AM
RE: levensduur van een ligfiets - door 365cycle - 11-Oct-2021, 03:50 PM
RE: levensduur van een ligfiets - door Hoekie - 11-Oct-2021, 07:53 PM
RE: levensduur van een ligfiets - door PietV* - 11-Oct-2021, 10:49 PM
RE: levensduur van een ligfiets - door Hoekie - 12-Oct-2021, 01:01 PM
RE: levensduur van een ligfiets - door 365cycle - 12-Oct-2021, 03:12 PM
RE: levensduur van een ligfiets - door Wim -de roetsende - 12-Oct-2021, 06:10 PM
RE: levensduur van een ligfiets - door Hoekie - 12-Oct-2021, 07:17 PM
RE: levensduur van een ligfiets - door Hoekie - 12-Oct-2021, 09:10 PM
RE: levensduur van een ligfiets - door 365cycle - 12-Oct-2021, 09:16 PM
RE: levensduur van een ligfiets - door Hoekie - 12-Oct-2021, 09:46 PM
RE: levensduur van een ligfiets - door 365cycle - 12-Oct-2021, 11:24 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Drive by wire...
alsof iemand met g...365cycle — 01:40 AM
Medeliggers onderweg
Vanavond zag ik een ...365cycle — 01:29 AM
Drive by wire...
Neem aan dat moderat...blokdoorn — 11:28 PM
Drive by wire...
Een mooi rustiek Fra...Jeroen S — 09:26 PM
Medeliggers onderweg
Ik zag net een handb...365cycle — 06:50 PM
Welke fietshelm is het meest comfortabe...
Ik zou dan sowieso e...Wim -de roetsende — 05:46 PM
Milan 4.2
Kettingrolhoudertje,...Arend-Jan — 05:39 PM
Medeliggers onderweg
Vandaag rond 12:00 z...Bob Hagendijk — 03:14 PM
Drive by wire...
man man man sommige...datakneder — 12:14 PM
Drive by wire...
We hebben hier gewoo...Gideonaut — 11:51 AM
Drive by wire...
Toch lijkt het geen ...liggende daan — 11:31 AM
Welke fietshelm is het meest comfortabel...
Mijn huidige helm zi...TimSch — 11:16 AM
Drive by wire...
Het is de typische o...Jeroen S — 07:57 AM
Milan 4.2
Beetje passen, kijke...Arend-Jan — 11:22 PM
Drive by wire...
Waarom bedenken me...Wim -de roetsende — 08:02 PM
Milan 4.2
Ik snap geen ene r...Gideonaut — 03:53 PM
Milan 4.2
Ik snap geen ene ree...ZoefZoef — 02:39 PM