Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Elektrische ondersteuning en bewegen
#47
(09-Jan-2022, 08:51 AM)Bart Verbeek schreef:
(09-Jan-2022, 05:52 AM)PlantageBohémien schreef: Het probleem in Nederland is dat ouderen veel te snel problemen met hun gezondheid uit de weg gaan, in plaats zich te verzetten, geeft men zich over, een keer zweten door inspanning gaat men uit de weg, alles is op gemak gericht, daar omheen is een hele advies industrie ontstaan , die graag brommobielen, elektrische scooters, trapliften enz, aan de man / vrouw brengen.

Luiheid is een overlevingsstrategie die in onze genen is vastgelegd. Dat heeft ons vele miljoenen jaren gekost. Overbodige inspanning is een luxe die we ons pas sinds een eeuw of zo kunnen permitteren. Het is een typisch welvaartsverschijnsel. Tijdens de uitputting die volgt op een inspanning functioneer je een tijdlang suboptimaal. Die luxe hadden de mensen vroeger niet.
Luiheid als overlevingsstrategie bij mensen, zet ik vraagtekens bij, wilde een mens tweeduizend jaren geleden de winter of een droogte overleven, moest hij  wel instaat zijn zich in te spannen, dit is niet meer nodig, bij tegenslag sluit men zich nu aan bij een protestactie tegen de regering ?
Hoe lang het duurt om te herstellen van inspanning hangt ook van je lichaam af, het valt mij op als je regelmatig een inspanning doet, je ook sneller herstelt, anderhalf uur een dutje op de bank, en je hebt het gevoel de hele wereld aan te kunnen, ook geestelijk ben je veel scherper.
In de dierenwereld zijn er voorbeelden van langzaam aan doen als strategie, zoals bij een Koala, die boombladeren zit weinig energie in, dus is veel slapen noodzaak, bij een mens zit eerder teveel energie in zijn voedsel, om dat af te voeren is inspanning nodig.

(09-Jan-2022, 10:13 AM)PietV* schreef:
(09-Jan-2022, 05:52 AM)PlantageBohémien schreef: Het probleem in Nederland is dat ouderen veel te snel problemen met hun gezondheid uit de weg gaan, in plaats zich te verzetten, geeft men zich over, een keer zweten door inspanning gaat men uit de weg, alles is op gemak gericht, daar omheen is een hele advies industrie ontstaan , die graag brommobielen, elektrische scooters, trapliften enz, aan de man / vrouw brengen.
Daar het je gelijk in. Maar dat probleem begint al op jongere leeftijd. We leven in West Europa steeds ongezonder. Minder lichamelijke inspanning en meer welvaartsvoedsel i.p.v. gezonde leefwijze en gezonde voeding. Ouderdom diabetes is nu al jeugddiabetes geworden. In Nederland 52% overgewicht. Een hogere ontstekingsgraad in het lijf. Meer gewrichtsklachten en chronische pijnen. Dat is alle gemak pijn verlichtend. Ziektekostenverzekering wordt opgebracht door de 18 plusser. AOW komt uit de staatskas en ouderen kosten geld. 
(09-Jan-2022, 05:52 AM)PlantageBohémien schreef: Naar mijn gedacht is het ook zo dat de bedrijfje die in Europa ligfietsen/ velomobielen produceren, veel te klein zijn, en daardoor onnodig duur, men zou meer samen moeten werken, op een  grootschalig geproduceerd basismodel, verschillende varianten ontwikkelen, het volkswagenmodel, één bodemplaat, als uitgangspunt.

Op een dag komt een Chinees op de gedachte, 'dat kan ik beter en goedkoper'  begint een productielijn met robots, en dan is het snel voorbij met al die kleine bedrijfjes, die kunnen dan nog een frame kopen, hoe dat er uitziet bepaalt de Chinees. 

Groet uit het Boheemse Woud.
Eén bodemplaatconstructie heeft vóór- en nadelen. Grootste nadeel is het gewicht. De zelfdragende carrosserie heeft dat nadeel niet. Nu worden al vele merken casco's geproduceerd bij Velomobiel World in Roemenië. Dat gaat alleen maar toenemen. Waar dan ook.
Ik weet dat velen het niet met mijn eens zijn, maar er gaan nog meer ligfietsbedrijven stoppen. Door wat voor oorzaak ook. De sterke en betere blijven over.
Gaat niet om een bodemplaat, maar om de manier van produceren, men kan ook nadenken over het Ikea principe , de koper moet het product zelf in elkaar zetten, misschien kan men de koper zelf onderdelen op internet laten kopen om zijn fiets naar zijn wensen te maken, naar mijn idee, maken die kleine bedrijfje graag nog veel winst op ingekochte onderdelen om hun gebrek aan omzet te compenseren, vraag me af of dat nog goed aankomt bij koper, er is veel veranderd de laatste 15 jaar.
Misschien moeten ligfietsers er mee leven dat er mensen zijn die een ligfiets hoogstens als iets erbij zien, voor die mensen moet men niet met prijzen van 4 - 5 duizend en meer komen , dan blijft men in weinig omzet, hoge prijzen ronddraaien .
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
Elektrische ondersteuning en bewegen - door Bart Verbeek - 20-Sep-2019, 06:19 PM
RE: Elektrische ondersteuning en bewegen - door PietV* - 21-Sep-2019, 11:45 AM
RE: Elektrische ondersteuning en bewegen - door Hoekie - 21-Sep-2019, 11:51 AM
RE: Elektrische ondersteuning en bewegen - door Hoekie - 21-Sep-2019, 12:19 PM
RE: Elektrische ondersteuning en bewegen - door Frutsel - 21-Sep-2019, 05:47 PM
RE: Elektrische ondersteuning en bewegen - door Hoekie - 21-Sep-2019, 06:07 PM
RE: Elektrische ondersteuning en bewegen - door ErikvanD - 21-Sep-2019, 06:51 PM
RE: Elektrische ondersteuning en bewegen - door Frutsel - 21-Sep-2019, 06:58 PM
RE: Elektrische ondersteuning en bewegen - door Hoekie - 21-Sep-2019, 07:00 PM
RE: Elektrische ondersteuning en bewegen - door Frutsel - 23-Sep-2019, 01:57 PM
RE: Elektrische ondersteuning en bewegen - door Hoekie - 13-Oct-2021, 01:01 AM
RE: Elektrische ondersteuning en bewegen - door 365cycle - 13-Oct-2021, 01:05 AM
RE: Elektrische ondersteuning en bewegen - door TimSch - 13-Oct-2021, 09:19 AM
RE: Elektrische ondersteuning en bewegen - door Hoekie - 13-Oct-2021, 10:46 AM
RE: Elektrische ondersteuning en bewegen - door 365cycle - 13-Oct-2021, 11:43 AM
RE: Elektrische ondersteuning en bewegen - door Frutsel - 13-Oct-2021, 09:38 AM
RE: Elektrische ondersteuning en bewegen - door ThijsR - 13-Oct-2021, 10:17 AM
RE: Elektrische ondersteuning en bewegen - door Hoekie - 13-Oct-2021, 11:58 AM
RE: Elektrische ondersteuning en bewegen - door 365cycle - 13-Oct-2021, 12:10 PM
RE: Elektrische ondersteuning en bewegen - door PietV* - 13-Oct-2021, 12:42 PM
RE: Elektrische ondersteuning en bewegen - door TimSch - 13-Oct-2021, 02:46 PM
RE: Elektrische ondersteuning en bewegen - door 365cycle - 14-Oct-2021, 02:32 PM
RE: Elektrische ondersteuning en bewegen - door ThijsR - 14-Oct-2021, 02:04 PM
RE: Elektrische ondersteuning en bewegen - door Hoekie - 14-Oct-2021, 04:47 PM
RE: Elektrische ondersteuning en bewegen - door 365cycle - 14-Oct-2021, 08:25 PM
RE: Elektrische ondersteuning en bewegen - door PietV* - 09-Jan-2022, 10:13 AM
RE: Elektrische ondersteuning en bewegen - door Hoekie - 09-Jan-2022, 03:21 PM
RE: Elektrische ondersteuning en bewegen - door PietV* - 09-Jan-2022, 05:06 PM
RE: Elektrische ondersteuning en bewegen - door Roepers - 09-Jan-2022, 05:24 PM
RE: levensduur van een ligfiets - door PietV* - 11-Oct-2021, 09:28 AM
RE: levensduur van een ligfiets - door 365cycle - 11-Oct-2021, 03:50 PM
RE: levensduur van een ligfiets - door Hoekie - 11-Oct-2021, 07:53 PM
RE: levensduur van een ligfiets - door PietV* - 11-Oct-2021, 10:49 PM
RE: levensduur van een ligfiets - door Hoekie - 12-Oct-2021, 01:01 PM
RE: levensduur van een ligfiets - door 365cycle - 12-Oct-2021, 03:12 PM
RE: levensduur van een ligfiets - door Wim -de roetsende - 12-Oct-2021, 06:10 PM
RE: levensduur van een ligfiets - door Hoekie - 12-Oct-2021, 07:17 PM
RE: levensduur van een ligfiets - door Hoekie - 12-Oct-2021, 09:10 PM
RE: levensduur van een ligfiets - door 365cycle - 12-Oct-2021, 09:16 PM
RE: levensduur van een ligfiets - door Hoekie - 12-Oct-2021, 09:46 PM
RE: levensduur van een ligfiets - door 365cycle - 12-Oct-2021, 11:24 PM
RE: Drymer stopt 1 februari met productie velomobielen - door PlantageBohémien - 09-Jan-2022, 11:10 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Een linksliggend fietspad (2 richtingen...
Ik denk niet dat de ...Willeke_IGKT — 05:45 PM
Een linksliggend fietspad (2 richtingen...
Wel een goede rede...365cycle — 03:08 PM
Een linksliggend fietspad (2 richtingen...
Ik vind het feit ...ZoefZoef — 02:39 PM
Een linksliggend fietspad (2 richtingen...
Ik vind het feit...365cycle — 02:22 PM
Een linksliggend fietspad (2 richtingen...
Op zich ben ik w...ZoefZoef — 01:56 PM
Een linksliggend fietspad (2 richtingen...
Op zich ben ik wel...365cycle — 01:01 PM
Een linksliggend fietspad (2 richtingen...
Op zich ben ik wel f...Bacchus — 12:20 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Het was koud maar ec...365cycle — 12:09 PM
Mijn Milan SL MK7 060
Maar dat zijn toch...365cycle — 01:07 AM
Mijn Milan SL MK7 060
Maar dat zijn toch o...Roepers — 11:10 PM
Mijn Milan SL MK7 060
Räderwerk (Milan S...365cycle — 10:19 PM
Eenwielige fietskar opties?
Het is inderdaad nie...Bob Hagendijk — 07:49 PM
Mijn Milan SL MK7 060
Oh en over Velomobi...TheoZw — 07:47 PM
Eenwielige fietskar opties?
6 tientjes.. ...PlantageBohémien — 04:39 PM
Eenwielige fietskar opties?
6 tientjes.. ZoefZoef — 03:38 PM
Mijn Milan SL MK7 060
Met dank! Verbet...365cycle — 03:07 PM
Mijn Milan SL MK7 060
Met dank! Verbeter...TheoZw — 02:26 PM