Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De Cyclemotor - Een flevoracer met zeer efficiente brandstof motor
#14
(19-Nov-2019, 06:16 PM)Ataron schreef: PietV, In reactie op je stukje over het gehandicapten / minder validen vervoer: Dat snap ik niet helemaal. Of het is het ene of het is het andere toch? Een met motor aangedreven voertuig moet toch altijd een kenteken? Of minder validen niet?

In de Regeling voertuigen https://wetten.overheid.nl/BWBR0025798/2018-05-20, dat een vertaling is van een EG Richtlijn, worden de voertuigen in categorieën gesplitst en wordt aan elk soort voertuig zowel permanente eisen aan de inrichting gesteld als gebruikseisen voor samenstel van voertuigen en belading.

bromfiets: voertuig van de voertuigcategorie L met de voertuigclassificatie L1e, L2e of L6e, niet zijnde een motorrijtuig met beperkte snelheid of gehandicaptenvoertuig; in ieder geval wordt als bromfiets aangemerkt een voertuig dat blijkens het kentekenregister een bromfiets is;

gehandicaptenvoertuig: voertuig dat is ingericht voor het vervoer van een gehandicapte, niet breder is dan 1,10 m en niet is uitgerust met een motor, dan wel is uitgerust met een motor waarvan de door de constructie bepaalde maximumsnelheid niet meer dan 45 km/h bedraagt, en niet zijnde een motorrijtuig met beperkte snelheid of landbouw- of bosbouwtrekker;

Dus een strikte scheiding tussen alle soorten bromfietsen en gehandicapten voertuigen. De laatste categorie met of zonder motor. Voor de Nederlandse wetgeving moeten bromfietsen gekentekend zijn. Gehandicapten voertuigen met motor niet. Beiden voertuigen zijn voor de Nederlandse wet motorrijtuigen en geldt ook de verzekeringsplicht ingevolge de Wet Aansprakelijkheidsverzekering Motorrijtuigen.

Als jij op een dag niet in staat bent om 250 km door heuvellandschap te fietsen met een trike, dan heb je een handicap en kun je gebruik maken van een gehandicapten voertuig. Ook als je een dag erg moe bent voor een kortere rit. Of te wandelen door een winkelgebied aangeduid als voetgangerszone en op een scootmobiel gaat rijden.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen...-een-motor

EG lidstaten mogen in diverse gevallen aanvullende eisen stellen. Sommige lidstaten erkennen de snorfiets niet en is alles bromfiets (45) en in sommige lidstaten kan een kentekenplicht gelden voor gehandicapten voertuigen met motor. Dat geldt ook voor landbouwvoertuigen.
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
RE: De Cyclemotor - Een flevoracer met zeer efficiente brandstof motor - door PietV* - 20-Nov-2019, 08:06 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Getekend. Verbod...ZoefZoef — 11:13 PM
Foto's Fietsbennie
Nu ik 1499 bijdragen...Fietsbennie — 10:56 PM
Spezi 2024
Hydrauliek is vooral...Hoekie — 10:42 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Gisteren op de Spezi...Hoekie — 10:35 PM
montage standaard
Het voordeel van een...melle z — 10:07 PM
Spezi 2024
Denk ik ook. A...Gideonaut — 10:07 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Getekend. Verbod v...Merijn — 09:50 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
25 km per uur gemi...Tom Fekkes — 09:36 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Ik ook, met commenta...Tom Fekkes — 09:33 PM
montage standaard
Jouw oplossing is ee...Duncan — 09:24 PM
Spezi 2024
Waarom worden velo...Hoekie — 09:21 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Ik heb ook getekend.Willeke_IGKT — 09:20 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
De meeste mensen...Willeke_IGKT — 09:19 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
DoneHoekie — 09:12 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en tan...
Hallo,  Ik heb de...Mauricem — 08:52 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Op welke plekken wil...ZoefZoef — 08:51 PM
Spezi 2024
Eerste dag a...Hardloper — 08:35 PM