Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
VM45
#27
De kijkhoogte zal een centimeter of 10 hoger uitvallen dan de Mango, dat is wel al een stukje beter. Mijn gevoel zegt dat het pas veilig is als een deel van de fiets boven een autodeur uitkomt (al worden die ook steeds hoger...)

Het gewicht is fors voor een fiets, maar niet heel gek voor een trapauto inderdaad Smile en met 72 kilo is het nog steeds mogelijk 'm op de kant te leggen en onderhoud uit te voeren. En het is een stuk minder dan bijvoorbeeld een Twike (220 kilo) of een Frikar (90 kilo)
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
#28
(27-Mar-2024, 10:39 AM)ThijsR schreef: Mijn gevoel zegt dat het pas veilig is als een deel van de fiets boven een autodeur uitkomt (al worden die ook steeds hoger...)
Mwah, waan jezelf niet veilig als je boven een autodeur uitkomt. Ik ben de afgelopen weken getuige geweest van een drietal auto-ongelukken.
In één geval zag een automobilist in een VW Polo een lichtgrijze Land Rover Defender 130 over het hoofd. Ik heb het even voor je opgezocht - die dingen zijn bijna 5,5 meter lang, 2 meter breed en 2 meter hoog.

Toegegeven, er zat geen vlaggetje op, maar als je op je telefoon zit te staren zie je zelfs een vlaggetje niet.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , ThijsR , Hoekie
#29
Een Land Rover zonder vlaggetje? hoe durft ie! Tongue
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Hoekie , Willeke_IGKT
#30
Is dit überhaupt wel een product voor de velomobiel markt of een compleet nieuw iets om een groter publiek aan te trekken omdat de Waw de laatste tijd niet zo relevant meer is vanwege al de weightweenie modellen?

want ik zie er totaal geen velomobiel in, ik vind hem ook niet interessant, ik ben zelfs niet eens nieuwsgierig, zelfde met de Podbike, boeit me totaal niet.
de Flevobike Orca daarintegen! yes please Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#31
VM45 is een reactie op de wetgeving. Net als de - speedpedelec = brommer met trappers -. A contraption of the law. Vrij vertaald: een uitvinding door de wetgeving. Dat wordt de VM45 ook. En ja, met de juiste prijs kan dit interessant worden.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#32
(27-Mar-2024, 10:27 AM)365cycle schreef: Ja. Ik vind de hoogte wel meevallen en vind dit een erg leuke fiets. Niet nu voor mezelf, wél als auto-alternatief voor als ik heel vaak heel ver moet, en natuurlijk voor mensen die niet echt sportief willen worden.

En die zullen er steeds meer komen bij de generatie na mij, dus die opgegroeid zijn met de elektrische fiets. En aangezien auto / OV rijden steeds meer onbetaalbaar wordt, zal hier een markt voor komen denk ik nu zo ter plekke.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , datakneder , 365cycle
#33
(27-Mar-2024, 12:57 PM)Hardloper schreef: dus die opgegroeid zijn met de elektrische fiets. 
Vermoed dat het een periode gaat worden, en dat het in de toekomst toch meer een product voor volwassenen gaat zijn.

Mijn ukkie roept nu zelf al "trappen kreng!" Shy Big Grin
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door:
#34
Ik lees over actieradius van 200km, vraag me af hoe ver je kunt komen bij een snelheid van 45 km/u.

En ondersteunt het kreng ook daadwerkelijk tot 45 echte kilometers per uur?

https://www.fietsersbond.nl/de-fiets/fie...5-per-uur/
Lig: Challenge Taifun | Fix: OnOne | Vouw: Dahon Bullhead
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#35
(27-Mar-2024, 03:48 PM)365cycle schreef:
(27-Mar-2024, 12:57 PM)Hardloper schreef: dus die opgegroeid zijn met de elektrische fiets. 
Vermoed dat het een periode gaat worden, en dat het in de toekomst toch meer een product voor volwassenen gaat zijn.

Mijn ukkie roept nu zelf al "trappen kreng!" Shy Big Grin

Jouw ukkie heeft natuurlijk jouw als voorbeeld. Die zal net zo gedreven zijn als zijn vader.

Als ik net als mijn vader was, dan had ik al lang een autorijbewijs. En dan was ik echt geen persoon die ervaring heeft met een marathon lopen onder de 4 uur. En dan waren er veel meer dingen waar ik anders in stond. Maar de generatie waar ik het over had, is wel over paar jaar volwassen wanneer de VM45 gemeengoed is.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#36
Of een van de vele andere 45 km 'autotjes', die ik nu al zie bij 16 jarige die nog geen rijbewijs mogen.

En de grens voor een rijbewijs gaat ook omlaag, nu met 17 zonder toezicht rijden, straks ook 16?
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , PieterTrapt
#37
(27-Mar-2024, 03:48 PM)365cycle schreef: Mijn ukkie roept nu zelf al "trappen kreng!" Shy Big Grin

Heerlijk.....indoctrinatie  Big Grin  


Onze dochters riepen vroeger ook tegen iedere racefietser 'bukfietser'.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT
#38
Mijn zoontje (7) legt desgevraagd aan een vriendje uit waarom we geen auto hebben nadat vriendje suggereert dat we die misschien niet kunnen kopen: fietsen is gezonder voor je lijf en beter voor het milieu.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle , Hoekie
#39
(27-Mar-2024, 11:03 PM)blokdoorn schreef: Mijn zoontje (7) legt desgevraagd aan een vriendje uit waarom we geen auto hebben nadat vriendje suggereert dat we die misschien niet kunnen kopen: fietsen is gezonder voor je lijf en beter voor het milieu.
De mijne is even oud en gaat heen en weer tussen standpunten. Ik ben co-ouder. In de ene week fietst hij wel, in de andere niet Wink
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook ...Frutsel — 11:49 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, 10x om de roeiba...Frutsel — 11:45 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Je hebt geen groot...Hardloper — 10:41 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
plannen zijn wat gew...GHOOGEN — 09:50 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook da...365cycle — 09:20 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Toevallige vondst op...Merijn — 09:18 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Als je dan toch een ...ZoefZoef — 08:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM