Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nazca Fuego (niet van mij, op MP)
#1
https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en-...ousPage=lr


Vraagprijs €200,-  Big Grin
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: PietV*
#2
Lijkt me een koopje!
Antwoord }
Bedankt door:
#3
(29-Apr-2020, 05:41 PM)ErikvanD schreef: Lijkt me een koopje!

Dat dacht ik dus ook. Alleen het frame is het al waard.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#4
De bagagedrager staat wel heel ver omhoog. Is dit een 20/20 model met een 26 achter vervangen?
Antwoord }
Bedankt door:
#5
(29-Apr-2020, 06:42 PM)biciklo schreef: De bagagedrager staat wel heel ver omhoog. Is dit een 20/20 model met een 26 achter vervangen?

Vreemd genoeg heeft de Fuego dit volgens mij altijd.

Yep, ik heb nog even gegoogeld.
Staan vreemd omhoog, net of het niet echt past. Of echt niet.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#6
Heb 2 keer een bod uitgebracht. Wacht geduldig af.
Antwoord }
Bedankt door:
#7
(29-Apr-2020, 08:36 PM)PietV* schreef: Heb 2 keer een bod uitgebracht. Wacht geduldig af.

Hij staat op gereserveerd.

Heb jij de fiets Piet?
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#8
De Fuego staat voor mij gereserveerd. Ik ga a.s. zaterdag die kant op.
Het is een L frame, met een wielbasis van 127 cm en een zithoogte van 35 cm.  Dus langer en lager dan een M frame met een wielbasis van 123 cm en een zithoogte van 39 cm.
De Fuego is uitgerust met dual drive van SRAM. 9 speed cassette op een 3 speed versnellingsnaaf. Dus ook schakelen bij stilstand en wegrijden.

Wim, nog bedankt voor het plaatsen van de link op ons forum.
Antwoord }
Bedankt door:
#9
Da's een goede koop denk ik! Als de Dual Drive in goede staat alleen al want die zijn lastig te vinden tegenwoordig en rijden fijn (had ik op een Flevoracer).
Veel plezier ermee!
Antwoord }
Bedankt door:
#10
(30-Apr-2020, 03:03 PM)PietV* schreef: De Fuego staat voor mij gereserveerd. Ik ga a.s. zaterdag die kant op.
Het is een L frame, met een wielbasis van 127 cm en een zithoogte van 35 cm.  Dus langer en lager dan een M frame met een wielbasis van 123 cm en een zithoogte van 39 cm.
De Fuego is uitgerust met dual drive van SRAM. 9 speed cassette op een 3 speed versnellingsnaaf. Dus ook schakelen bij stilstand en wegrijden.

Wim, nog bedankt voor het plaatsen van de link op ons forum.

Heel graag gedaan. Ik hoop dat de fiets net zo goed is, als dat die er op de foto's uit ziet.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#11
(30-Apr-2020, 05:34 PM)Wim -de roetsende schreef: Ik hoop dat de fiets net zo goed is, als dat die er op de foto's uit ziet.

Ik ook. Met verlichting, spatschermen, Ventisit mat, neksteun, combi-pedalen en schijfremmen. De "bagagedrager" aan de zitschaal kan niet veel hebben. Voor (vakantie)bagage moeten de grote Fuego dragers gemonteerd worden. Aan beide zijden onder de zitschaal.
Als dat nodig kan ik veel zelf. Sleutelen was ooit een hobby. Ook wielen spaken en versnellingsnaven repareren. Stalen frames gericht, als het stuur naar een kant trok. Vroeger veel laswerk gedaan. Elektrisch en autogeen, plus hardsolderen met messing.
Antwoord }
Bedankt door:
#12
De Nazca Fuego (Allround) zit er net zo goed uit als op de foto. Alles erop en eraan. De reparatie aan de zitschaal is door de 1e eigenaar netje gerepareerd. De ligger is goed onderhouden. Alleen de ketting moet een stuk worden verlengd. De hoofdsteun en de standaard hebben wat aandacht nodig. Verder liggen en rijden. Een prachtige ligfiets voor een kleine prijs.

De Fuego is zeer goed instelbaar. In meerdere standen op het frame, waarbij ook de balhoofdhoek verandert, en traploos onder de zitschaal.

De verkopen is overgestapt op een hogere Nazca Pioneer en heeft ook een Challenge Hurricane staan voor zijn zoon.
Antwoord }
Bedankt door:
#13
(02-May-2020, 01:49 PM)PietV* schreef: De Nazca Fuego (Allround) zit er net zo goed uit als op de foto. Alles erop en eraan. De reparatie aan de zitschaal is door de 1e eigenaar netje gerepareerd. De ligger is goed onderhouden. Alleen de ketting moet een stuk worden verlengd. De hoofdsteun en de standaard hebben wat aandacht nodig. Verder liggen en rijden. Een prachtige ligfiets voor een kleine prijs.

Gefeliciteerd met je aanwinst. De ketting moet worden verlengd?  Dat betekent waarschijnlijk dat jij kleiner bent dan de vorige eigenaar.

(02-May-2020, 01:49 PM)PietV* schreef:
De Fuego is zeer goed instelbaar. In meerdere standen op het frame, waarbij ook de balhoofdhoek verandert, en traploos onder de zitschaal.

De verkopen is overgestapt op een hogere Nazca Pioneer en heeft ook een Challenge Hurricane staan voor zijn zoon.

Aha een echte ligfietser! Is hij al op de hoogte van het bestaan van ons forum?
Antwoord }
Bedankt door:
#14
Langere ketting is langere berijder toch?
Antwoord }
Bedankt door:
#15
Mijn beenlengte is circa 3 cm langer, dan de vorige eigenaar. Dus circa 6 cm ketting erbij.
Antwoord }
Bedankt door:
#16
Fijn dat de fiets was zoals je hoopte. Gefeliciteerd met deze superfiets.

Ik ben ooit gaan kijken naar een roestbruine fiets. Voor de grap vroeg ik nog van te voren of dat echt de kleur was of dat het door de roest kwam. Reactie: Nee hoor, dat is de kleur. Er zit geen roestplekje op.

Dat was inderdaad waar, er zat geen roestplekJE op. De hele fiets was namelijk één grote roestplek.

Op mijn vraag waarom ze (=de verkoopster) dat niet eerlijk had vermeld, gaf ze aan dat ik dan niet zou zijn gekomen.

Ik wilde eigenlijk een vergoeding van de reiskosten vragen, maar ben toch maar gewoon verbijsterd naar huis gegaan.
Sinds die gebeurtenis vraag ik de verkopers altijd het hemd van het lijf en ik wil zo veel mogelijk detailfoto's hebben.

-
-
-
Ik zie trouwens net dat je ene Ger hebt overboden.

Ik durf bijna mijn pet op te eten als dat niet onze Ger van Texel is.

Hij heeft vaak voor hele redelijke prijzen hele mooie fietsen te koop staan.
Ik ben altijd verbaasd over die prijzen, want hij zal er toch zelf ook wel iets aan willen verdienen.

De fietsen die hij aanbiedt, stonden vaak heel kort daarvoor ook al op MP voor nog minder geld. Het verschil is soms best klein. Met welk verdienmodel hij werkt, is mij dus een beetje een raadsel. Hij heeft al een keer geld geboden op mijn Rowingbike 209 toen ik de achillespeesruptuur had. Blijkbaar houdt hij dat soort zaken ook in de gaten.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#17
De verkoper heeft al zijn 3 ligfietsen via Marktplaats etc. gekocht. Hij vond nieuw veel te duur. Dat was de reden dat hij zijn Fuego voor een schappelijk prijs te koop had gezet.

Het was voor mij de eerste keer, dat ik via Marktplaat heb geboden en gekocht. Had tijdens het bieden wel info gevraagd na mijn 2e bod van 180 euro. De verkopen verlaagde de prijs naar 190 euro, waarmee ik accoord ging. Maar de omschrijving gereserveerd verscheen nog niet. Toen Ger de vraagprijs bood, heb ik voor de zekerheid een derde bod gedaan.

Toen gereserveerd verscheen, kreeg ik van Marktplaats een melding dat de ligfiets gereserveerd was en dat mij succes werd gewenst bij volgende biedingen. Later kreeg ik van de verkoper bericht, wanneer ik de Fuego wilde bezichtigen voor de overeengekomen prijs van 190 euro. Dat verraste me.
Antwoord }
Bedankt door:
#18
Op marktplaats moet je geluk hebben met wie je treft. Het lijkt soms een regelloos geheel.
Dat een advertentie op gerserveerd staat geeft geen enkele garantie. Je bent overgelever aan het fatsoen van de persoon waar je mee te maken hebt.
Gelukkig zijn de meeste mensen fatsoenlijk, maar je maakt ook genoeg anders mee...

Het ligt ook wel aan de categorie. Bij ligfietsen acht ik de kans op fatsoenlijke personen groter dan bijvoorbeeld in de rubriek iphones...
Antwoord }
Bedankt door:
#19
(02-May-2020, 08:41 PM)PietV* schreef: Toen gereserveerd verscheen, kreeg ik van Marktplaats een melding dat de ligfiets gereserveerd was en dat mij succes werd gewenst bij volgende biedingen. Later kreeg ik van de verkoper bericht, wanneer ik de Fuego wilde bezichtigen voor de overeengekomen prijs van 190 euro. Dat verraste me.

Dan had je inderdaad met een keurig verkoper te maken. Je krijgt van MP vaak ook de kans om de verkoper te beoordelen met sterren. Ik zou deze man zeker 5 sterren geven  Smile 

Te vaak moest ik mijn bod op MP weer verhogen, omdat iemand anders meer had geboden.
Ondanks het feit dat er al een deal was gesloten en de verkoper dus het product aan mij had verkocht.

Nog vaker stuur ik een mailtje met hoe ik denk over zo'n manier van handelen en zoek ik verder.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#20
Ik had die fiets ook al zien staan op MP en omdat ikzelf al een Pioneer heb, ook met die SRAM Dual Drive, deze laten gaan, maar blijft een mooi schakel systeem en rijd erg lekker.
Veel plezier en veilige kilometers gewenst met deze fiets.
Antwoord }
Bedankt door:
#21
Vandaag met het framenummer van de Nazca Fuego, het bouwjaar opgevraagd in Nijeveen. Het blijkt een fiets van de eerste serie 2006 te zijn. Maakt voor 25CrMo4 frame niet uit. Zit prima in coating.
Ketting, voorblad en cassette worden vervangen. Inclusief totaal versleten ketting rol en de doorgesleten ketting buis. Alleen de derailleur blijft zitten. Rijdt ie weer als nieuw. Smile
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM
VM45
Mijn zoontje (7) leg...blokdoorn — 11:03 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, tegelijkertijd z...blokdoorn — 11:01 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, soms moet je wa...Tom Fekkes — 10:53 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, onderwijs maakt...Wim -de roetsende — 10:44 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik vond gym altijd v...Lopopodium — 10:24 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles, de enige les...Willeke_IGKT — 10:20 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles! Was altijd e...PieterTrapt — 09:49 PM
VM45
Mijn ukkie roept n...Wim -de roetsende — 08:36 PM
Medeliggers onderweg
een blauw-oranje...PeeWee32 — 08:19 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Was het trouwe...Wim -de roetsende — 08:15 PM