Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nazca Gaucho voorframe gevraagd
#1
Ik ben op zoek naar een Nazca Gaucho voorframe (gedeelte voor de schetsplaat, zonder de neuspijp). Die van mijn fiets is afgebroken. De rest van mijn fiets is nog te goed en nieuw om op te geven. Wordt niet meer gemaakt, dus als iemand in zijn schuurtje een Gaucho geeft staan die om andere redenen niet meer kan rijden zou die wellicht nog als donorfiets voor mij kunnen functioneren. Heeft of weet iemand ergens een Gaucho te staan waarvan alleen het voorframe nog goed hoeft te zijn?

[Afbeelding: IMG-20230709-144710998-2.jpg]
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#2
Heeft Gerrit Tempelman die niet meer?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#3
(18-Jul-2023, 01:54 PM)LigfietsWilsum schreef: Heeft Gerrit Tempelman die niet meer?

Nee, helaas niet...
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#4
Wellicht kan Rainbow nog iets voor je betekenen. Zij maakten (en mogelijk monteerden) de fietsen voor Nazca. Wellicht kunnen ze een nieuw framedeel voor je maken. Lukt dat niet, dan vrees ik dat je de fiets voorlopig als verloren zou moeten beschouwen of moet laten lassen,verstevigen en poedercoaten.

De fabrieksgarantie van 5 jaar, is die nog van toepassing?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#5
Zie nu pas de foto. Hoe krijg je dat voor elkaar zonder botsing met een voertuig?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#6
Water komt binnen langs de neuspijp en dan roest? Volgens mij is roest de belangrijkste killer van Nazca frames.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#7
(18-Jul-2023, 05:57 PM)ZoefZoef schreef: Zie nu pas de foto. Hoe krijg je dat voor elkaar zonder botsing met een voertuig?

Er was geen bijzondere gebeurtenis, het was midden in mijn ( tot dan) fietsvakantie.Het lijkt erop dat er al iets langer een onzichtbaar scheurtje in de las bovenin zat, dat zich rustig heeft uitgebreid. Ik had eerder op de dag al vastgesteld dat de trappers iets uit het lood stonden, en een mental note gemaakt om te checken of de neuspijp nog goed vast zat.

Even later reed ik weg uit stilstand en trapte ik de trappers helemaal scheef. Toen werd zichtbaar dat de buis nog maar aan een klein stukje metaal hing. De fiets is net iets ouder dan vijf jaar en fabrieksgarantie wordt in dit geval sowieso lastig. De leverancier Maia is voor mij navraag gaan doen bij Tempelman en Rainbow; Tempelman heeft dit deel niet op (meer) op voorraad en Rainbow heeft het materiaal niet meer om dit opnieuw te bouwen. Misschien is lassen nog een optie, maar dat lijkt niet echt eenvoudig, en ik wil de fiets nog wel kunnen vertrouwen voor een vakantie. Voor nu probeer ik eerst die ene weesNazca die vast ergens stof staat te happen te traceren.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#8
Je kan Nazca zelf proberen te benaderen. Ik heb het voorframe van mijn Gaucho, nieuwe ontvangen in januari 2017, in oktober 2019 kapot gefietst. Ook een breuk bij het stuur. Dit frame is door Nazca vervangen, maar het oude frame is naar hen toegegaan voor onderzoek. Wellicht hebben ze het nog ergens liggen in de schuur en doen ze er niets meer mee nu ze niet meer productief met ligfietsen bezig zijn en alleen nog nazorg leveren. Je zou die kunnen vragen. Het moet dan nog wel gelast worden, maar het is een te repareren breuk. Frame is wel wit, dus je zou het sowieso ook nog moeten poedercoaten. Misschien hebben ze nog wel meer stukken frames liggen, waar om een of andere reden wat teveel mis mee was om te gebruiken. Maar het zou ook allang bij het oud ijzer ingeleverd kunnen zijn...
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#9
Nazca is gestopt, en de restanten zijn naar Gerrit Tempelman gegaan.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#10
Kapotte frameonderdelen lijkt me niet onder 'restanten' te vallen.
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Velion / Code naam: VM45
Ben jij een Odoo g...365cycle — 11:07 PM
Velion / Code naam: VM45
10 min langer de Ca...Merijn — 11:02 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Op zich niet zo moei...datakneder — 10:40 PM
Velion / Code naam: VM45
Ach Hoekie, Die kom...Tom Fekkes — 10:37 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Ben je fietsend d...Martin van Mourik — 10:37 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Zien doe ik ze niet,...Tom Fekkes — 10:29 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Over vogels gespro...datakneder — 10:25 PM
Velion / Code naam: VM45
Het gaat niet zozeer...Hoekie — 10:20 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Ben je fietsend do...Hardloper — 10:18 PM
Velion / Code naam: VM45
Ik heb even gemaild ...Hardloper — 10:15 PM
Velion / Code naam: VM45
Had de Podbike niet ...Gideonaut — 10:11 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Ben je fietsend door...Lopopodium — 10:06 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Oef, ben niet de e...Wim -de roetsende — 10:03 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Ik ben weer eens naa...Martin van Mourik — 09:58 PM
Velion / Code naam: VM45
Die stopt inderdaad....Hoekie — 09:50 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Mijn Flevo ervaring ...Merijn — 09:36 PM
Velion / Code naam: VM45
Wellicht staat ie ...Hardloper — 09:27 PM