Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nieuw in de ligfiets wereld
#1
Ik ben Jacques, woonachtig in Haarlem.

Een ligfiets is iets wat ik al jaren geleden wilde aanschaffen maar er niet van gekomen is.

Na jaren geen fiets te hebben gehad en de coronaperiode aanbrak, wat niet veel goeds doet voor je conditie Ben ik weer gaan kijken wat de opties zijn om het woon-werk ritje niet meer met de OV te doen. Zodoende uiteindelijk op een Ligfiets uit gekomen en om precies te zijn een HP Velotechnik Gekko 26.

Deze is vandaag door Gert van Maia Mobilty afgeleverd, dus het fietsfeest kan beginnen.
Antwoord }
Bedankt door:
#2
Van harte welkom Jacques! Leuke fiets de Gekko, daar ga je een hoop lol van hebben! Veel plezier op de weg en hier op het forum!
Antwoord }
Bedankt door:
#3
Jacques, welkom.

Veel lees- en vooral veel schrijfplezier gewenst.

Ik rijd ook sinds kort op een Trike. 

In een 'Trike' rijd ik trouwens al iets langer  Big Grin
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#4
Welkom Sjaak. Enjoy the ride.
Antwoord }
Bedankt door:
#5
Van harte welkom, Jacques. Heel veel fietsplezier toegewenst.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
#6
Dag Jacques, welkom. Goed dat je voor een 26” achterwiel hebt gekozen. Vind het ook wel interessant te lezen hoe je tot de keuze voor deze fiets bent gekomen.
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
#7
(01-Jul-2020, 08:52 PM)GertBr schreef: Dag Jacques, welkom. Goed dat je voor een 26” achterwiel hebt gekozen. Vind het ook wel interessant te lezen hoe je tot de keuze voor deze fiets bent gekomen.

Waarom vind je een 26" achterwiel goed.

Ik ken verschillende mensen die het met jou oneens zijn. Vooral bij een Trike.

De Catrike Speed van mijn vrouw met een 20" achterwiel is dan ook een stuk stijver dan de Catrike 700 met een 26" achterwiel. Ik vergelijk expres niet met de Aero, omdat dit een ander merk/concept is.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#8
(02-Jul-2020, 07:42 PM)Wim -de roetsende schreef: ...waarom vind je een 26" achterwiel goed...

Ik ben geen technisch expert, maar heb zelf het gevoel dat een 26 inch achterwiel op een stijve trike meer comfort geeft dan een 20 inch wiel. Verder rolt hij makkelijker over/door obstakels. Daarnaast vind ik het visueel aantrekkelijker...
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
#9
Comfort komt vooral van de band.

Dat een groot wiel gemakkelijker rolt over oneffenheden is op glad asfalt niet echt relevant.
Alleen op een zeer ruwe ondergrond is dit belangrijk.

Rolweerstand van de band is uiteraard wel zeer essentieel. Vooral voor de hogere snelheden en voor de minder sterke rijders (waar ik mijzelf ook altijd onder schaar).
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#10
(01-Jul-2020, 08:52 PM)GertBr schreef: Dag Jacques, welkom. Goed dat je voor een 26” achterwiel hebt gekozen. Vind het ook wel interessant te lezen hoe je tot de keuze voor deze fiets bent gekomen.

Hi Gert,
Via een lange omweg, het begint met de veranderingen in het openbaar vervoer icm Corona...toen nog niet wetend wat er later in het jaar ging gebeuren.
Daar mijn woon-werkverkeer enkele reis minimal 25km is, begint je zoektocht bij de Fiets, e-bike, snorfiets en brommers afgezet tegen budget.
En als je je conditie ook wilt boosten bleef alleen Fiets en e-bike over. En daarna alleen Fiets als je heel eerlijk bent.

En bij het bekijken van de diverse fietsen, vond ik ook een ligfiets. Dat triggerde weer een wens uit het verleden. Al snel ontdekte ik ook de trike modellen. Na het aflopen van je wensen lijstje met eisen en wensen en niet vergeten YouTube (Tims Trike Trips) afstruinen....kwam ik de Gekko tegen en was eigenlijk verkocht.

Daar de ligfiets nieuw is en ik een betrouwbare, degelijke, veel versnellingen en betaalbare fiets wilde, had ik verder niet veel eisen.
Dat zal waarschijnlijk wel over een jaar of 2 komen.

Dit is het een beetje het verhaal in vogelvlucht.
Antwoord }
Bedankt door:
#11
Als antwoord op Wim die mijn argumenten onderuit haalt  Smile 

Blijft het visuele over...  Rolleyes

Gert, die aan zijn Challenge Alize ook 3 x 20” heeft.
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
#12
Het is me opgevallen dat je al heel snel naar andere fietsen/trikes gaat kijken. "Oh, die is ook wel erg mooi..."
En voor je het weet staat je schuur vol Smile

Mijn vrouw heeft een Scorpion FS26 gekozen met ongeveer dezelfde redenatie (Plus dat ze pijn heeft van een gewoon zadel door een bekkenbreuk, en dus niet lang/comfortabel op een 'normale' fiets kan rijden).

Maar de looks van een trike met groot achter/klein voor was wel een enorme factor...
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM
Prototype tegen verblinding auto's
De Duitse TÜV kijkt ...365cycle — 04:13 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante o...Grrrrrene — 03:16 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ...365cycle — 02:38 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Leuk om de verschill...PieterTrapt — 01:58 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM