(21-Dec-2020, 12:14 PM)Jeroen S schreef: Het is niet heel erg moeilijk om zelf een aantal uitrol proeven te doen met je velomobiel. Het is alleen wel even wat werk. Uitrollen en meten, de spoorstang kop 1 draai verstellen en weer meten enzovoorts. Die instelling waarbij je het verste rolt is de beste. Eigenlijk heel simpel. De fabrieksinstelling of een neutrale instelling zal er al redelijk dicht in de buurt zitten, waardoor je met 1 of 2 draaitjes mogelijk de juiste al te pakken hebt. Echt mensen, het is de moeite waard.
Helemaal mee eens.
(21-Dec-2020, 12:14 PM)Jeroen S schreef: Ik vermoed dat de negatieve wielvlucht en het toespoor elkaar compenseren. De fractie toespoor wordt gecompenseerd door het naar binnen drukken van de negatieve wielvlucht en is dan weer ongeveer 0.Je bedoelt waarschijnlijk dat een negatieve wielvlucht uitspoor kan compenseren. Door het naar binnen drukken van de wielen kan uitspoor worden gecompenseerd. Dat hangt af van de krachten die tijdens het rijden optreden door de positieve schuurstraal en de negatieve wielvlucht. Hoe groot is de schuurstraal t.o.v. de wielvlucht.
Piet.