26-Mar-2021, 06:24 PM
Wim,
Naar aanleiding van onze gedachten wisselingen op dit forum heeft Roel van Dijk mij telefonisch benaderd om hierover uitvoerig onderzoek te doen en een artikel het over te schrijven in Ligfiets&. Roel heeft gedurende het onderzoek en mijn geschreven bevindingen, als ligfietser zonder groot technisch inzicht, steeds verdere uitleg gevraagd voor duidelijkheid voor iedereen. Als leidraad voor velomobiel- en trike bezitters.
Wat niet onderzocht is maar wel wordt aangehaald in het artikel is de modificatie van de DF. Door verlenging van de gecombineerde wieldraagarm/spoorstangarm komt het virtueel draaipunt verder naar buiten te liggen. Dat kan leiden tot verandering in de schuurstraal. Van een licht positieve naar een licht negatieve schuurstraal. Dat kan de reden zijn dat een uitspoor van maximaal 2 mm is aanbevolen en toegestaan. Ik moet het antwoord schuldig blijven.
https://www.intercitybike.nl/nieuws/58-r...voor-de-df
Naar aanleiding van onze gedachten wisselingen op dit forum heeft Roel van Dijk mij telefonisch benaderd om hierover uitvoerig onderzoek te doen en een artikel het over te schrijven in Ligfiets&. Roel heeft gedurende het onderzoek en mijn geschreven bevindingen, als ligfietser zonder groot technisch inzicht, steeds verdere uitleg gevraagd voor duidelijkheid voor iedereen. Als leidraad voor velomobiel- en trike bezitters.
Wat niet onderzocht is maar wel wordt aangehaald in het artikel is de modificatie van de DF. Door verlenging van de gecombineerde wieldraagarm/spoorstangarm komt het virtueel draaipunt verder naar buiten te liggen. Dat kan leiden tot verandering in de schuurstraal. Van een licht positieve naar een licht negatieve schuurstraal. Dat kan de reden zijn dat een uitspoor van maximaal 2 mm is aanbevolen en toegestaan. Ik moet het antwoord schuldig blijven.
https://www.intercitybike.nl/nieuws/58-r...voor-de-df