Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
VM-reparaties waar?
#1
Helaas heb ik vanochtend een beetje pech gehad - op een fietspadkruispunt wilde een fietser uit de tegenrichting links afslaan en heeft mij daarbij over het hoofd gezien (jammer genoeg waren we allebei ook nog afgeleid omdat er van - vanuit mijn oogpunt - links nog een derde fietser middendoor ging zonder ook maar links of rechts te kijken - ik haat dit soort mensen). Ik had zijn handteken weliswaar gezien, maar was ervan overtuigd oogcontact gehad te hebben "dus hij ziet me wel" - niet dus. Uiteindelijk heeft hij met zijn Brompton mijn Mango voor links op een heel ongelukkige manier geraakt - gelukkig geen letsel bij hem of mij, maar wel schade aan de Mango een het voorwiel van de Brompton was stuk (volgens hem ben ik eroverheen gereden - ik zou het niet weten omdat het te snel ging, maar dat zou wel de schade onder de Mango verklaren). Hij was er ook meteen heel duidelijk over dat het zijn fout was, dus hebben we de gegevens uitgewisseld en de schade bekeken.

Er zitten dus een paar lelijke scheuren in de Mango, zowel kort voor het wiel als onder bij het voetengat. Verder zat er een gat in de zijwand van de band voor links (Schwalbe One => zijwand is niet zo sterk. Mazzel dat ik altijd een reserveband mee heb...) en het lijkt erop dat de stuurplaat een beetje krom is. Dat is alles wat we zo op het eerste moment hebben kunnen zien. Nadat ik de band gewisseld heb reed de Mango gelukkig ook vrijwel normaal, hoewel ik verwacht dat de sporing niet meer 100% klopt.

De stuurplaat is geen probleem, die is gewoon bij Sinner bestellen en het is niet zo veel werk om hem erin zetten (wel even goed kijken of alle stuurstangen nog recht zijn e.d.) - heb ik al eerder gedaan en dus wil ik de tegenpartij ook niet onnodig op kosten jagen.

De scheuren zijn echter een ander verhaal - theoretisch kan ik dat ook zelf doen, maar ik heb er heel beperkt ervaring mee en wil het wel goed hebben. Dus eigenlijk liever laten maken. Maar: waar? Ik woon in de buurt van Delft, dus Velomobiel.nl (Dronten) is al een hele rit, laat staan Sinner zelf in Stadskanaal. Vandaar mijn vraag: weet iemand ergens in de regio Rotterdam-Delft-Den Haag misschien andere opties om deze schade te laten repareren?
M5 28/26, Optima Lynx Orca, Optima Condor, Flevo Alleweder, Mango #57, Rainbow Lyra, Strada "Rudbeckia Hirta" #75
 
Antwoord }
Bedankt door:
#2
Je hebt Albiona (?) (ik kan die naam niet onthouden) in Leiden / Zoeterwoude en Maia in Dordrecht als ligfietswinkels. Weet niet of ze ook velomobielen 'doen'.
Antwoord }
Bedankt door: emgaron
#3
(12-Aug-2020, 11:44 AM)Lopopodium schreef: Je hebt Albiona (?) (ik kan die naam niet onthouden) in Leiden / Zoeterwoude en Maia in Dordrecht als ligfietswinkels. Weet niet of ze ook velomobielen 'doen'.
Dank je wel - ik zag net toevallig dat beide bij Velomobiel.nl als "dealer" gelist staan, dus ze hebben tenminste iets met VMs. Mailtje sturen en vragen kan beslist geen kwaad. (en het is Abeona - https://abeona.nl/ Smile )
M5 28/26, Optima Lynx Orca, Optima Condor, Flevo Alleweder, Mango #57, Rainbow Lyra, Strada "Rudbeckia Hirta" #75
 
Antwoord }
Bedankt door:
#4
Tja, ik zit in de plantenwereld een beetje met die naam beginnend met 'alb...' in mijn hoofd. Alba of albicans met name.
Antwoord }
Bedankt door:
#5
Ik zou voor herstelwerk aan de body, die is van polyester toch, eens navraag doen bij een bootherstelbedrijf. Er zijn meer bootjes dan velomobielen, zeker in onze regio, dus ook meer bootjesherstelbedrijven.
Stop making sense
Antwoord }
Bedankt door:
#6
Wink 
(12-Aug-2020, 11:44 AM)Lopopodium schreef: Je hebt Albiona (?) (ik kan die naam niet onthouden) in Leiden / Zoeterwoude en Maia in Dordrecht als ligfietswinkels. Weet niet of ze ook velomobielen 'doen'.

Gewoon Abeona Mobility, Energieweg 67, 2382 ND Zoeterwoude, 071 20 37 999 Wink 


Ik heb voor specifieke reparaties aan een VM een sterke voorkeur voor de bouwer of een verkooppunt.
Antwoord }
Bedankt door:
#7
(12-Aug-2020, 08:28 PM)PietV* schreef: Gewoon Abeona Mobility, Energieweg 67, 2382 ND Zoeterwoude, 071 20 37 999 Wink 




Ik heb voor specifieke reparaties aan een VM een sterke voorkeur voor de bouwer of een verkooppunt.

Ik ook, alleen is de bouwer ver genoeg weg om mij een vrije dag te kosten, vandaar mijn zoek naar alternatieven. Abeona reageert in elk geval niet snel op e-mail - waarschijnlik bel ik toch maar.
M5 28/26, Optima Lynx Orca, Optima Condor, Flevo Alleweder, Mango #57, Rainbow Lyra, Strada "Rudbeckia Hirta" #75
 
Antwoord }
Bedankt door:
#8
(12-Aug-2020, 06:38 PM)voodoo schreef: Ik zou voor herstelwerk aan de body, die is van polyester toch, eens navraag doen bij een bootherstelbedrijf. Er zijn meer bootjes dan velomobielen, zeker in onze regio, dus ook meer bootjesherstelbedrijven.

Een VM is niet gemaakt met polyester maar met epoxy. Een subtiel, maar belangrijk verschil.
Antwoord }
Bedankt door:
#9
(13-Aug-2020, 12:10 PM)emgaron schreef:
(12-Aug-2020, 08:28 PM)PietV* schreef: Ik heb voor specifieke reparaties aan een VM een sterke voorkeur voor de bouwer of een verkooppunt.
Ik ook, alleen is de bouwer ver genoeg weg om mij een vrije dag te kosten, vandaar mijn zoek naar alternatieven. Abeona reageert in elk geval niet snel op e-mail - waarschijnlik bel ik toch maar.
De Mango is te duur om op te lappen. Jammer voor de tegenpartij, maar ik zou de Mango onder garantie laten repareren. Ook voor de eventuele "verborgen" schade. Heb je contact gehad met Sinner? Desnoods stuurt ik de Mango per pakketdienst naar Stadskanaal. Komt ie met dezelfde pakketdienst weer aan huis.
Antwoord }
Bedankt door:
#10
(13-Aug-2020, 03:05 PM)PietV* schreef: De Mango is te duur om op te lappen.
Deze niet. Het is #57 van 2004 (nog van Velomobiel.nl) en toen hij eerder een keer voor reparaties in Stadskanaal was zei ik tegen Harry van wie die Mango eerder geweest is - en Harry was van mening dat hij dan zeker 100000km weg heeft. Ik heb de neiging dat te geloven. Technisch is hij in zeer goede staat (mede omdat ik zelf upgrades zoals de "stuurgeometrie 2.0", nieuwe veerpoten, deels nieuwe electra, nieuw zitje, nieuw(ere) voorwielen gedaan heb), maar van buiten ziet hij er niet uit. Het gaat me daarom om niet meer en niet minder dan een vakkundige reparatie die de body qua stevigheid weer goed in elkaar zet en er aan de buitenkant niet erger uitziet dan wat het nu is. Opsturen vind ik om die reden ook erg onhandig - ik weet welke schade oud is en welke nieuw, maar om dat nu via telefoon of mail uit te moeten leggen... Dan liever in direct gesprek.

(13-Aug-2020, 12:10 PM)emgaron schreef: Abeona reageert in elk geval niet snel op e-mail
DOH - net op hun website gezien dat ze pas 18/08 weer terug van vakantie zijn... Confused
M5 28/26, Optima Lynx Orca, Optima Condor, Flevo Alleweder, Mango #57, Rainbow Lyra, Strada "Rudbeckia Hirta" #75
 
Antwoord }
Bedankt door:
#11
(13-Aug-2020, 12:51 PM)Cygnus schreef:
(12-Aug-2020, 06:38 PM)voodoo schreef: Ik zou voor herstelwerk aan de body, die is van polyester toch, eens navraag doen bij een bootherstelbedrijf. Er zijn meer bootjes dan velomobielen, zeker in onze regio, dus ook meer bootjesherstelbedrijven.

Een VM is niet gemaakt met polyester maar met epoxy. Een subtiel, maar belangrijk verschil.

Polyester bootjes worden vaak met epoxy gerepareerd, dat gaat prima. Andersom kan niet.
Stop making sense
Antwoord }
Bedankt door:
#12
(13-Aug-2020, 04:45 PM)emgaron schreef: net op hun [Abeonas] website gezien dat ze pas 18/08 weer terug van vakantie zijn... Confused
Dat heeft ze niet weerhouden om gisteren toch nog via mail te reageren - helaas repareren ze geen body's. Eens kijken wat Maia zegt - en als dat ook een "nee" is, wordt het tijd om met Dronten contact op te nemen...
M5 28/26, Optima Lynx Orca, Optima Condor, Flevo Alleweder, Mango #57, Rainbow Lyra, Strada "Rudbeckia Hirta" #75
 
Antwoord }
Bedankt door:
#13
(14-Aug-2020, 02:09 PM)emgaron schreef:
(13-Aug-2020, 04:45 PM)emgaron schreef: net op hun [Abeonas] website gezien dat ze pas 18/08 weer terug van vakantie zijn... Confused
Dat heeft ze niet weerhouden om gisteren toch nog via mail te reageren - helaas repareren ze geen body's. Eens kijken wat Maia zegt - en als dat ook een "nee" is, wordt het tijd om met Dronten contact op te nemen...

Maia is een weekje met vakantie vanaf morgen. (Kom er net vandaan, hij had mijn HP Street machine een beurt gegeven)
Antwoord }
Bedankt door: emgaron
#14
(14-Aug-2020, 03:48 PM)Frutsel schreef: Maia is een weekje met vakantie vanaf morgen. (Kom er net vandaan, hij had mijn HP Street machine een beurt gegeven)
Ook Maia heeft ondanks vakantie toch op mijn email geantwoord (dus voor beide bedrijven een pluim voor klantgerichtheid!), maar ook zij doen helaas geen bodyreparaties. Volgende stop: Dronten... Hoewel ik ook nog aan het overwegen ben om die 1 1/2h extra naar Stadskanaal te rijden on daar ook meteen de stuurplaten te laten doen - en de Mango door Harry om te laten bouwen naar de makkelijkere manier van "deksel eraf" zoals ze dat bij de Hilgo nu in serie doen. Harry schreef op het Duitse Velomobilforum al dat hij dat ook op Mango's kan toepassen - verlijdelijk...
M5 28/26, Optima Lynx Orca, Optima Condor, Flevo Alleweder, Mango #57, Rainbow Lyra, Strada "Rudbeckia Hirta" #75
 
Antwoord }
Bedankt door:
#15
Gewoon in 1x goed doen, als het financieel haalbaar is.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#16
"Makkelijke manier deksel eraf..." Heb je daar meer info of een link van? Ik heb mijn deksel er al een keer of 8 afgehaald maar vooral het monteren blijft een gepiel...
Antwoord }
Bedankt door:
#17
(16-Aug-2020, 05:54 PM)ErikvanD schreef: "Makkelijke manier deksel eraf..." Heb je daar meer info of een link van? Ik heb mijn deksel er al een keer of 8 afgehaald maar vooral het monteren blijft een gepiel...
Harry had dat als antwoord op mijn vraag in deze thread bevestigd: https://www.velomobilforum.de/forum/inde...-vm.50182/
Hij beschrijft er hoe het voor de Hilgo gedaan is (kort door de bocht: de bouten worden ingelijmd zo dat de deksel makkelijk erop kan).
M5 28/26, Optima Lynx Orca, Optima Condor, Flevo Alleweder, Mango #57, Rainbow Lyra, Strada "Rudbeckia Hirta" #75
 
Antwoord }
Bedankt door:
#18
Inmiddels contact met Theo van Velomobiel.nl gehad en hij heeft al naar wat foto's gekeken. Reparatie moet volgens hem helemaal geen probleem zijn en tijd hebben ze ook. Hij was trouwens van mening dat ik de lichte schade aan de stuurplaat gewoon kan negeren - volgens hem stelt dat niets voor. Dus, binnenkort een dagje vrij nemen en naar Dronten rijden. Gelukkig kan ik van een collega een aanhanger lenen, dan kan de Mango gewoon op de wielen staan tijdens transport - Theo gaat ervan uit dat het dan wel mogelijk is om het in één dag te doen (probleem is de belasting van de gepareerde plekken i.v.m. uitharden van het hars). Jammer genoeg heb ik aanstaande week geen tijd, dus het gaat wel de week erna worden. Ik kijk er wel naar uit, zeker nu het weer weer wisselvalliger wordt...
M5 28/26, Optima Lynx Orca, Optima Condor, Flevo Alleweder, Mango #57, Rainbow Lyra, Strada "Rudbeckia Hirta" #75
 
Antwoord }
Bedankt door:
#19
(13-Aug-2020, 12:10 PM)emgaron schreef:
(12-Aug-2020, 08:28 PM)PietV* schreef: Gewoon Abeona Mobility, Energieweg 67, 2382 ND Zoeterwoude, 071 20 37 999 Wink 




Ik heb voor specifieke reparaties aan een VM een sterke voorkeur voor de bouwer of een verkooppunt.

Ik ook, alleen is de bouwer ver genoeg weg om mij een vrije dag te kosten, vandaar mijn zoek naar alternatieven. Abeona reageert in elk geval niet snel op e-mail - waarschijnlik bel ik toch maar.

Die vrije dag is dat waarschijnlijk dubbel en dwars waard. Velomobiel.nl is veruit de beste optie. En ze zijn vaak ook de goedkoopste optie als je het echt goed hersteld wil hebben.
Antwoord }
Bedankt door:
#20
(24-Aug-2020, 07:25 PM)Roef Veerman schreef:
(13-Aug-2020, 12:10 PM)emgaron schreef:
(12-Aug-2020, 08:28 PM)PietV* schreef: Gewoon Abeona Mobility, Energieweg 67, 2382 ND Zoeterwoude, 071 20 37 999 Wink 




Ik heb voor specifieke reparaties aan een VM een sterke voorkeur voor de bouwer of een verkooppunt.

Ik ook, alleen is de bouwer ver genoeg weg om mij een vrije dag te kosten, vandaar mijn zoek naar alternatieven. Abeona reageert in elk geval niet snel op e-mail - waarschijnlik bel ik toch maar.

Die vrije dag is dat waarschijnlijk dubbel en dwars waard. Velomobiel.nl is veruit de beste optie. En ze zijn vaak ook de goedkoopste optie als je het echt goed hersteld wil hebben.

Of ze de goedkoopste optie zijn, durf ik niet te zeggen.  Wel kundig genoeg om het te herstellen.


Wellicht kan deze toko je ook helpen?  http://www.inducar.nl/schadeherstel-spuitwerk/

Kom als ik vanuit Delft-Rotterdam en vice versie altijd een groot reclamebord tegen. En als ze caravans en boten kunnen herstellen en lakken, zal een velomobiel ook wel tot de mogelijkheden behoren.

En vergeet niet:  dit is verzekeringswerk!  Wellicht kun je de schade laten taxeren, laten uitkeren en het zelf doen of laten doen.  En misschien dat dagje vrij ook declareren? Of het vervoer van en naar Velomobiel anders?
Antwoord }
Bedankt door:
#21
Het mag dan wel zo zijn dat iemand anders de schade veroorzaakt heeft, maar dat betekent voor mij niet dat ik zonder enige terughouding het onderste uit de kan wil halen wat de schadevergoeding betreft. Daarom wil ik het op een redelijke manier oplossen, daarbij ook rekening houdende met de leeftijd en de waarde van de Mango. En een dagje Velomobiel.nl heeft ook z'n leuke kantjes... Wink
M5 28/26, Optima Lynx Orca, Optima Condor, Flevo Alleweder, Mango #57, Rainbow Lyra, Strada "Rudbeckia Hirta" #75
 
Antwoord }
Bedankt door: Coen__
#22
(24-Aug-2020, 08:34 PM)ZoefZoef schreef: Of ze de goedkoopste optie zijn, durf ik niet te zeggen.  Wel kundig genoeg om het te herstellen.


Wellicht kan deze toko je ook helpen?  http://www.inducar.nl/schadeherstel-spuitwerk/

Kom als ik vanuit Delft-Rotterdam en vice versie altijd een groot reclamebord tegen. En als ze caravans en boten kunnen herstellen en lakken, zal een velomobiel ook wel tot de mogelijkheden behoren.

En vergeet niet:  dit is verzekeringswerk!  Wellicht kun je de schade laten taxeren, laten uitkeren en het zelf doen of laten doen.  En misschien dat dagje vrij ook declareren? Of het vervoer van en naar Velomobiel anders?

Wees een beetje voorzichtig met schadeherstelbedrijven. Het klopt dat ze reparaties en spuitwerk prima kunnen uitvoeren, maar je zou niet de eerste zijn waarbij de fiets na afloop een heel stuk zwaarder is geworden.
Bij de meeste voertuigen maakt een kilo (of 2 of 3 of nog meer) niet zo veel uit, maar bij een velomobiel zijn onnodig dikke plamuur- en spuitlagen niet echt prettig.
Antwoord }
Bedankt door: Wim -de roetsende
#23
Kijk, dit zijn nou van die zinvolle en oh zo belangrijke bijdragen.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#24
Bedoelde ook niet dat je het onderste uit de kan moet halen, maar meer dat je niet omwille van de tegenpartij alles zo goedkoop mogelijk moet laten doen om evt kosten te besparen. Zeker omdat het verzekeringswerk is. Jij hebt gewoon recht op herstel en/of vergoeding van de schade. Of, een bedrag ter compensatie van die schade.

Overigens weet ik niet of velomobiel zo heel goedkoop is.
Iemand die ik ken heeft zn quest na schade laten repareren bij schadehersteller voor fractie van wat reparatie bij velomobiel zou zijn. Wel gedeeltelijk zwart..dat dan weer wel. Was schuifschade, dacht ik.
Antwoord }
Bedankt door:
#25
Er zijn idd meerdere manieren om dit te benaderen - naar Velomobiel.nl rijden heeft als nadeel dat ik (of beter: de Mango) erna toe moet, maar heeft als voordeel dat ik 100% vertrouwen heb dat de Mango daar vakkundig gerepareerd wordt en ze kunnen ook de sporing nog voor me instellen (= de Mango is na de reparatie volledig rijklaar). Een schadebedrijf zou ik eerst moeten zoeken (wat me ook tijd kost - ik weet uit ervaring dat dit soort zoektochten al gauw het een of ander uurtje in beslag kunnen nemen) en dan bespaar ik weliswaar op reistijd, maar heb minder dan 100% vertrouwen dat het goed (= bij een VM passend) gedaan wordt - en ik moet de sporing zelf doen. Gemoedsrust en potentiël minder gedoe heeft voor mij ook een grote waarde.
M5 28/26, Optima Lynx Orca, Optima Condor, Flevo Alleweder, Mango #57, Rainbow Lyra, Strada "Rudbeckia Hirta" #75
 
Antwoord }
Bedankt door:
#26
Thumbs Up 
Zo, gisteren/vandaag ben ik bij Velomobiel.nl geweest en is de Mango vakkundig gerepareerd - en omdat ik er toch was heeft Paulus meteen ook nog wat andere probleempjes aangepakt en keurig bijgewerkt. Ook mocht ik meekijken en heeft hij keurig stap voor stap uitgelegd wat er gebeurde en heb ik van Theo nog wat tips gekregen hoe ik de Mango ooit een keer weer echt goed opnieuw in de verf kan zetten (hij beveelt tweecomponentenlak van DD Ijsselstijn aan omdat men die kan rollen i.p.v. spuiten). Ook is de sporing gecontrolleerd en heb ik een vervanger voor de Schwalbe One mee kunnen nemen (de voorganger was bij de aanrijding gesneuveld). Veel geleerd, veel plezier gehad - alleen daarvoor was de rit al de moeite waard. Plus de bekend goede service van Velomobiel.nl. En nu ben ik blij dat ik aanstaande week weer met de Mango naar werk kan! Smile
M5 28/26, Optima Lynx Orca, Optima Condor, Flevo Alleweder, Mango #57, Rainbow Lyra, Strada "Rudbeckia Hirta" #75
 
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Goedemorgen Wim, da...martinus — 12:49 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ja,een handbike st...Wim -de roetsende — 07:54 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ja,een handbike staa...martinus — 12:07 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
..mijn nieuwe Snoek-...Hoekie — 11:30 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ik heb achter nog ...365cycle — 09:35 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Hoi Fietsbennie,da...Wim -de roetsende — 06:24 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Desondanks word ik...Wim -de roetsende — 06:14 AM
Medeliggers onderweg
Net ten oosten van G...Thijs OO — 12:03 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ik heb vandaag mijn ...Willeke_IGKT — 10:12 PM
aandrijving versitaille
is het niet mogelijk...Gideonaut — 10:10 PM
aandrijving versitaille
Misschien, wat leenw...Dharm2004 — 09:57 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Tip met koud weer: ...Dharm2004 — 09:53 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Alle banden worden...ZoefZoef — 09:28 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Goede tip Niels,beda...martinus — 09:25 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Hoi Fietsbennie,da...Niels van der Wal — 09:03 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Heeft een tweewieler...PieterTrapt — 09:01 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Alle banden worden t...365cycle — 08:50 PM