Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ligfietser zwaargewond na harde botsing met auto op dijk in Werkhoven
#36
(05-Nov-2020, 10:29 AM)PietV* schreef: Ik ken de oorzaak niet van het ongeval in dit onderwerp. Maar al te vaak wordt gewezen naar de partij die in het zwaarste voertuig rijdt.


En naar de ligfietser.
Ik reed laatst een straat in waar een vrachtwagen langzaam achteruitreed. Ik was gedwongen om te stoppen. Voorbijgangers zeiden dat ik niet te zien was omdat ik zo laag ben op mijn ligfiets. Mijn Sinner Demon 20/26 is niet laag. Ik zit even hoog als de (onstatistisch) gemiddelde automobilist. Ik kijk gewoon op autodaken van kleinere auto's. Maar mensen kijken gewoon niet, zowel die vrachtwagenchauffeur niet die volledig in beslag genomen werd door het gecompliceerde manoeuvreren van zijn voertuig als de voorbijgangers niet die verblind zijn door hun vooroordelen. Een ligfiets is laag per definitie, of inderdaad die ligfiets laag is die ik zie, vraagt men zich niet af. Als ik zeg dat als ik een vlaggetje zou moeten hebben dat de Porsche Panamera om de hoek er zeker één mag hebben om dat die echt veel en veel lager is dan ik op mijn ligfiets en bovendien ook sneller (en dan niet een klein beetje), dan staan ze met de mond vol tanden. Het lijkt allemaal ook nog eens met met status te maken. Niemand maak ooit een opmerking hoe laag en slecht te zien die Porsche is. Fietsers zijn in de ogen van veel mensen verschoppelingen in het verkeer en het gedrag is vaak dien overeenkomstig. Zodra je in de auto stapt heb je meer status dan wanneer je op de fiets stapt. Dat alleen al is een reden om in de auto te stappen. De leus "heer in het verkeer" is dubbelzinnig. Van fietsers wordt dat nooit gezegd dat hij een heer is in het verkeer. Waarom niet? Hij moet zich niet verbeelden gelijk te zijn aan een automobilist! 

Ik kan nog wel even doorgaan. Maar dat de bestuurder van het snelste voertuig ook meer verantwoordelijkheid draagt lijkt mij wel reëel.
Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle


Berichten in dit topic
RE: Ligfietser zwaargewond na harde botsing met auto op dijk in Werkhoven - door Roepers - 05-Nov-2020, 10:50 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Goedemorgen Wim, da...martinus — 12:49 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ja,een handbike st...Wim -de roetsende — 07:54 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ja,een handbike staa...martinus — 12:07 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
..mijn nieuwe Snoek-...Hoekie — 11:30 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ik heb achter nog ...365cycle — 09:35 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Hoi Fietsbennie,da...Wim -de roetsende — 06:24 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Desondanks word ik...Wim -de roetsende — 06:14 AM
Medeliggers onderweg
Net ten oosten van G...Thijs OO — 12:03 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ik heb vandaag mijn ...Willeke_IGKT — 10:12 PM
aandrijving versitaille
is het niet mogelijk...Gideonaut — 10:10 PM
aandrijving versitaille
Misschien, wat leenw...Dharm2004 — 09:57 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Tip met koud weer: ...Dharm2004 — 09:53 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Alle banden worden...ZoefZoef — 09:28 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Goede tip Niels,beda...martinus — 09:25 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Hoi Fietsbennie,da...Niels van der Wal — 09:03 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Heeft een tweewieler...PieterTrapt — 09:01 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Alle banden worden t...365cycle — 08:50 PM