Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Blijft de ligfiets beperkt tot een "niche"?
#35
(26-May-2017, 12:17 PM)Niels van der Wal schreef: De ligfiets heeft last van een verwarrend imago:
Lang haar,
Baardje,
Alternatieve levensstijl.

Nou, twee van drie is ook al goed... Wink

(26-May-2017, 07:56 AM)PietV* schreef: De tweewielige ligfietsmarkt slinkt. Vele oudere ligfietsers laten hun tweewieler in de schuur staan en stappen over op de E bike.

Alleen maar op de E-bike? Van wat ik zo hoor blijken er op de trike-markt wel nog kansen te liggen. Het lijkt me ook geen gekke overstap, zo van tweewielligger naar trike. Misschien ga ik dat ooit ook een keer doen. Of nee, heb ik al gedaan, maar dan met omhulsel... Big Grin

(26-May-2017, 07:56 AM)PietV* schreef: De nieuwe generatie heeft weinig interesse voor de ligfiets. Ouwe "Lullen" imago of "Geitenwollen sokken" fiets. In de polder rijden 13 jarige op een E bike naar school. De jeugd is de toekomt en de ligfiets is uit.

Is die dan ooit "in" geweest - onder de jeugd dan? Ik heb mijn twijfel. "De jeugd" (voor zover die bestaat) wil vooral één ding: ergens bij horen en dus niet raar opvallen. Daar past een ligfiets niet bij. Gelukkig denkt mijn zoon er anders over - die heeft een ligger, maar hij heeft er ook geen moeite mee om met mijn oude tour-bukfiets (61cm frame, reusachtig ding...) naar school te fietsen en er ook nog trots op te zijn omdat de fiets "geschiedenis" heeft. We zullen zien hoe lang hij die houding volhoudt.

(26-May-2017, 07:56 AM)PietV* schreef: Gelukkig blijven de betere ligfietsen over. Al zijn de voordelen van een comfort ligfiets nauwelijks groter dan die van een racefiets. Wil je toch liever op een racefiets gezien worden. Wordt je voor vol aangezien.
Dan pak je dus geen comfort-ligfiets, maar een race-ligfiets. Ik zou met mijn tour-bukker ook nooit met een groep racers meegereden zijn - waarom zou iemand dat met een tour- of comfort-ligger dan wel doen? Maar dat is natuurlijk ook zo een mythe over ligfietsen - dat je er altijd automatisch sneller mee bent - wat natuurlijk niet klopt. Ik ben er ook mee gestopt om het zo te verkopen en wijs inmiddels inderdaad meer op het comfort (en het feit dat je bij wind tegen minder wind vangt... Wink )

Iemand anders schreef ook over "ligfietsen is niet moeilijk". Nee, op zich niet. Maar je moet wel nieuw leren fietsen als je tot nu toe alleen maar bukkers gereden hebt en daar heb je tijd voor nodig. Ook daar ben ik gewoon eerlijk over als mensen vragen - verkeerde verwachtingen scheppen heeft mijn inziens ook weinig nut...

Cheerio,
Thomas
M5 28/26, Optima Lynx Orca, Optima Condor, Flevo Alleweder, Mango #57, Rainbow Lyra, Strada "Rudbeckia Hirta" #75
 
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
Blijft de ligfiets beperkt tot een "niche"? - door Frank - 06-Apr-2017, 04:44 PM
RE: Blijft de ligfiets beperkt tot een "niche"? - door emgaron - 28-May-2017, 01:39 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Bülk 4 more
Het kan zijn dat de ...Jeroen S — 01:51 PM
Uit de media ligfiets nieuws
Vandaag in het AD: ...De tovenaar — 12:02 PM
Bülk 4 more
De Milan GT en Bül...hansBattenberg — 11:02 AM
Schade gereden? Na hoeveel km of tijd?
Ik merk dat ik met z...Jeroen S — 10:29 AM
Een velomobiel is sneller dan een auto
Voor mij is dat dage...Jeroen S — 10:17 AM
Een velomobiel is sneller dan een auto
Gisteren had ik onve...AndredeBoer — 10:06 AM
M5 M-racer opbouw
Wat betreft de verli...Jeroen S — 10:02 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
In de Handbike-wer...Hardloper — 09:27 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
In de Handbike-werel...Wim -de roetsende — 08:26 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Dat is wel een behoo...365cycle — 01:27 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ken je ook al de...Hardloper — 08:05 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Sterkte Martinus, da...Jeroen S — 02:02 PM
aandrijving versitaille
Bij sommige velomobi...Jeroen S — 01:59 PM
Een velomobiel is sneller dan een auto
Even heerlijk prek...Wim -de roetsende — 01:20 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ken je ook al deze...Wim -de roetsende — 01:19 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ken je ook al deze s...Hardloper — 11:34 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Goedemorgen Wim, da...martinus — 12:49 AM