Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Blijft de ligfiets beperkt tot een "niche"?
#39
(26-Apr-2017, 08:34 AM)Niels van der Wal schreef: ,maar je spaart ook een abonnement op de sportschool uit en het spaart ongeveer twee uur die je per dag dan kwijt bent aan die sportschool. En tijd is vaak een schaars artikel in het leven van degene die werk hebben.

Een auto is op langere afstand vaak sneller van deur tot deur, maar die tijdwinst verlies door na de reis te moeten sporten. Tenzij je gezondheidsverlies en dik worden voor lief neemt..
Fietsen is een vorm van multi-tasken. Naast de fysieke winst het je de tijd om te ontstressen, te reflecteren, zaken op een rijtje te zetten, plannen maken voor het vervolg en als je de hoogleraar volgt die regelmatig bij DWDD op tafel springt: Bewegen (fietsen) is goed voor de hersenen; je denkt er beter door.

Niels, hersengymnast, van der Wal

ik denk dat je dit niet kan vergelijken... op een sportschool train je meer dan alleen je benen, wat je bij ligfietsen doet.. uitgezonder roeifietsen.

Ik vind het kort door de bocht om te zeggen dat de auto sneller van deur tot deur is ...... tenzij je gezondheidsverlies en dik worden voor lief neemt.
Er zijn genoeg beroepen die de hele dag bezig zijn, en meer inspanning verrichten dan diegene op zijn ligfiets. Nog een punt is dat je veel minder calorieen verbrand op een ligfiets. 
Ik ben buiten een fietsliefhebber ook een auto liefhebber en vind dat beiden voors en tegens hebben maar om nu zomaar te zeggen van we zetten de auto in een vergeethoek en doen alles op de fiets dat is heel onrealistisch.

Wat mij zelf opvalt is dat er weinig aan de fiets gesleuteld word, denk aan een upgrade, nieuwe versnellingsgroep, andere remmen, voorvork, wielen etc. Zoals ik hier, maar ook op het belgische forum bekijk zijn het standaard fietsen zo geleverd maar verder weinig aan gedaan behalve gewoon onderhoud. Ikzelf ben een materiaalfreak en heb op mijn racefietsen altijd wel diverse veranderingen of upgrades gedaan. zo ook aan mijn m5 20/20 welke voorzien is van een full xt 786 2 x 10 spd. 
Zo ben ik voor mijn lowracer ook nog op zoek naar vanalles en nog wat.
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
Blijft de ligfiets beperkt tot een "niche"? - door Frank - 06-Apr-2017, 04:44 PM
RE: Blijft de ligfiets beperkt tot een "niche"? - door pietermels1979 - 28-May-2017, 10:32 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM
Prototype tegen verblinding auto's
De Duitse TÜV kijkt ...365cycle — 04:13 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante o...Grrrrrene — 03:16 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ...365cycle — 02:38 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Leuk om de verschill...PieterTrapt — 01:58 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM