Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Blijft de ligfiets beperkt tot een "niche"?
#76
(12-Jun-2017, 10:52 AM)Hans58 schreef: Quoten lukt niet, dus zo maar:

(quoteSmile Kortom: Er zijn steeds mensen die denken dat een ligfiets alleen voordeel heeft als hij snel gaat. Dat bestrijd ik. Een ligfiets (tweewielige dan wel te verstaan) is ook een prima keuze als je niet gaat voor snelheid, maar voor comfort. (/quote)

Snelheid de hoofdreden van een ligfiets? Ik ben niet erg snel. Iedereen mag mij dan ook passeren. Afgekicked van RIS, BIS, etc. Ik laat mij niet meer opjagen. Ik rij op een ligfiets omdat het mijn actieradius vergroot (meer meters etc); het vrije uitzicht en idd. het plezier wat je op een ligger ervaart. Snelheid is ondergeschikt.

En nu mijn vrouw eindelijk is bekeerd (jaja, mevrouw heeft een trike) tuf ik met 20km/h samen met mijn vrouw door de polder. Een trike is wel bijzonder comfortabel, moet ik zeggen (kijk al stiekem uit naar een ICE). Je hoeft je evenwicht niet te bewaren, je kunt heel relaxed voor een stoplicht wachten, op je dooie akkertje een helling nemen en altijd je luie stoel tot je beschikking.


Natuurlijk kent de trike nadelen. Vaak zijn de fietspaden (te) smal (of de fiets te breed). De trike heeft een geringe zithoogte, wat de zichtbaarheid in het verkeer niet ten goede komt. Vlaggetjes veranderen daar weinig aan. Gelukkig is de woonwerk route van mijn vrouw 98% breed, geasfalteerd fietspad.

(09-Jun-2017, 07:25 AM)Roepers schreef:
(08-Jun-2017, 11:26 PM)tegenligger schreef: De beste reclame voor een nieuw model auto, is zoveel mogelijk exemplaren op de weg, hoorde ik ooit de dealer zeggen.
Dus ik zou zeggen: kom achter dat beeldscherm vandaan en ga fietsen. Het helpt wel als er dan ook een hippe vent of meid op die fiets ligt.

Er zijn inderdaad veel ligfietsers die de ligfiets nauwelijks gebruiken. Als mensen weten dat iemand een ligfiets heeft en ze zien hem o haar nauwelijks erop fietsen, dan zijn ze bevestigd in hun oordeel over de ligfiets. Naar mijn idee is de ligfiets prima te gebruiken in de stad, alleen moet de gewenning wel volledig zijn. Veel ligfietseigenaars zijn daarvoor veel incidenteel ligfietser.

Hier niet. We hebben nog nooit een auto gehad; er zal ook wel nooit eentje komen. Alles gaat op de stadsfiets, ligfiets en sinds kort op de trike. Helaas zijn wij geen hippe posterchilds met onze leeftijden van 58 en 53.

Effe testen, maar quoten lukt me gewoon.
Blijft een vreemd draadje dit, qua kuren dan... Dodgy

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
Blijft de ligfiets beperkt tot een "niche"? - door Frank - 06-Apr-2017, 04:44 PM
RE: Blijft de ligfiets beperkt tot een "niche"? - door Frank - 12-Jun-2017, 12:33 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Goedemorgen Wim, da...martinus — 12:49 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ja,een handbike st...Wim -de roetsende — 07:54 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ja,een handbike staa...martinus — 12:07 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
..mijn nieuwe Snoek-...Hoekie — 11:30 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ik heb achter nog ...365cycle — 09:35 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Hoi Fietsbennie,da...Wim -de roetsende — 06:24 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Desondanks word ik...Wim -de roetsende — 06:14 AM
Medeliggers onderweg
Net ten oosten van G...Thijs OO — 12:03 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ik heb vandaag mijn ...Willeke_IGKT — 10:12 PM
aandrijving versitaille
is het niet mogelijk...Gideonaut — 10:10 PM
aandrijving versitaille
Misschien, wat leenw...Dharm2004 — 09:57 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Tip met koud weer: ...Dharm2004 — 09:53 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Alle banden worden...ZoefZoef — 09:28 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Goede tip Niels,beda...martinus — 09:25 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Hoi Fietsbennie,da...Niels van der Wal — 09:03 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Heeft een tweewieler...PieterTrapt — 09:01 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Alle banden worden t...365cycle — 08:50 PM