Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Blijft de ligfiets beperkt tot een "niche"?
(10-Jan-2022, 10:21 PM)Roepers schreef: Mijn these is dat als een jonger persoon belangstelling heeft voor ligfietsen, het snelheidsaspect vaak een rol speelt.  Dan komen de velomobielen snel in beeld en wordt er een tweedehands aangeschaft. Die is in de perceptie van de jongere (tot 40 jaar) sneller dan een tweewielige ligfiets en  de veronderstelde moeilijkheidsgraad maken  de keuze eenvoudig. De tweewielige ligfiets komt voor de jongere garde ook niet meer in beeld.
Klopt helemaal. Ik vond velomobielen echter wel héél duur, en ontdekte zo Meer Meters Met Minder Moeite  Wink Zo'n M5 Low Racer is vanaf een Pinarello ook al een flinke stap omhoog in tempo, en dan moet je nog aan de vlakke houding en de verschrikkelijk slechte manoeuvreerbaarheid wennen  Rolleyes Al snel reed ik kruissnelheden van 7-9 km/h hoger, zonder tegenwind. Voelde alsof ik als enige een mooi nieuw geheim had, en dat begin was daarom misschien nog wel het leukst van m'n ligfietscarrière. Nou, het concurreert met m'n eerste rit in een (verlaagde, spijkerhard afgeveerde, raceklare) DF, en het moment waarop ik het podium van een conferentie met 1500 vakgenootjes op mocht fietsen. Big Grin 

(10-Jan-2022, 10:21 PM)Roepers schreef: Het staat buiten kijf dat door de elektrische ondersteuning je nu gewoon straffeloos rechtop tegen de wind in kan fietsen, zonder al te veel af te wijken het gemiddelde beeld van een fietser. Dat alles heeft helaas het wonderbare concept van de tweewielige ligfiets onder doen sneeuwen.
Tot de accu leeg is... ik benadruk het tot de E-bikende medemens moe van me wordt, en daarna misschien ook nog wel een beetje  Tongue
Antwoord }
Bedankt door: PieterTrapt


Berichten in dit topic
Blijft de ligfiets beperkt tot een "niche"? - door Frank - 06-Apr-2017, 04:44 PM
RE: Blijft de ligfiets beperkt tot een "niche"? - door 365cycle - 10-Jan-2022, 10:37 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Quest xs nr 13
Als ik iets te koo...melle z — 10:16 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Mijn gevoel zegt dat...Wim -de roetsende — 09:44 AM
Quest xs nr 13
Ook speelt missc...Wim -de roetsende — 09:38 AM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Ik kan er mee ri...Wim -de roetsende — 09:10 AM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Mijn Flevo ervarin...GHOOGEN — 12:56 AM
Velion / Code naam: VM45
Een multi programm...365cycle — 11:37 PM
Quest xs nr 13
De Milan is een wat ...Jeroen S — 11:28 PM
Velion / Code naam: VM45
Een multi programmeu...Tom Fekkes — 11:23 PM
Velion / Code naam: VM45
Welke programmeert...365cycle — 11:21 PM
Medeliggers onderweg
Auw! M'n ogen! ;)365cycle — 11:18 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Bedankt voor de tip!...Tom Fekkes — 11:15 PM
Velion / Code naam: VM45
Welke programmeertaa...Tom Fekkes — 11:13 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Zodra er data verz...365cycle — 11:12 PM
Velion / Code naam: VM45
Ben jij een Odoo g...365cycle — 11:07 PM
Velion / Code naam: VM45
10 min langer de Ca...Merijn — 11:02 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Op zich niet zo moei...datakneder — 10:40 PM
Velion / Code naam: VM45
Ach Hoekie, Die kom...Tom Fekkes — 10:37 PM