Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Blijft de ligfiets beperkt tot een "niche"?
(11-Jan-2022, 07:30 PM)365cycle schreef: E-bike is voor een gezonde tiener een nadeel, geen voordeel. Ouders die zo'n kind een E-bike geven beseffen zich - net als ouders die hun basisschoolkinderen consequent met de auto naar school brengen - niet hoeveel ze hun kind afnemen.

(11-Jan-2022, 07:17 AM)Wim -de roetsende schreef: Fietsen op eigen kracht is in het belang van ieders gezondheid.

Ik schrijf links en rechts behoorlijk kritisch over de e-bike, maar dan gaat het altijd over gezonde mensen en vooral jongeren die echt geen ondersteuning nodig hebben. Ook niet als de vo-school 17km verderop staat. Generaties lang hebben jongeren dat soort afstanden gefietst en nu zouden kinderen het opeens niet meer kunnen en geven de ouders ze een e-bike. Daar ageer ik tegen.

(12-Jan-2022, 10:14 PM)Frutsel schreef: Ik fietste niet voor mijn plezier naar school, en toen ik oud genoeg was en een brommer kon kopen heb ik voornamelijk de brommer gebruikt. Dan kan je beter een e-bike hebben.
Een mens is van nature lui en houdt ervan om zich met zo weinig mogelijke inspanning een leuk leven te leiden. 
Bewegen is gezond, maar 17 km enkele reis voor het voortgezet onderwijs maakt de scholier niet gezonder. Een e-bike over die afstand geeft meer dan voldoende beweging op gezond te blijven en hou je meer energie over voor je studie of hobby's.
Dat fietsen op eigen kracht in het belang van ieders gezondheid is is een fabel. Voor menigeen wel, afhankelijk van de afstand, maar zeker niet voor iedereen.
Ouder die hun kind een e-bike geven ontnemen hun kind een hoop extra vermoeidheid. Meer niet. Zolang die kinderen maar voldoende bewegen en energie overhouden voor andere bewegende hobby's.

Dat ik op mijn bejaarde leeftijd nog geen behoefte heb aan een e-bike is nog geen reden om voor anderen het gebruik een e-bike af te keuren. Laat staan ageren. Mijn motortje functioneert nog optimaal en kan nog lang genoeg wandelen en zwemmen. Niet iedereen zit graag achter de geraniums.
Antwoord }
Bedankt door: Bart Verbeek


Berichten in dit topic
Blijft de ligfiets beperkt tot een "niche"? - door Frank - 06-Apr-2017, 04:44 PM
RE: Blijft de ligfiets beperkt tot een "niche"? - door PietV* - 13-Jan-2022, 11:24 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Mijn Flevo ervarin...GHOOGEN — 12:56 AM
Velion / Code naam: VM45
Een multi programm...365cycle — 11:37 PM
Quest xs nr 13
De Milan is een wat ...Jeroen S — 11:28 PM
Velion / Code naam: VM45
Een multi programmeu...Tom Fekkes — 11:23 PM
Velion / Code naam: VM45
Welke programmeert...365cycle — 11:21 PM
Medeliggers onderweg
Auw! M'n ogen! ;)365cycle — 11:18 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Bedankt voor de tip!...Tom Fekkes — 11:15 PM
Velion / Code naam: VM45
Welke programmeertaa...Tom Fekkes — 11:13 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Zodra er data verz...365cycle — 11:12 PM
Velion / Code naam: VM45
Ben jij een Odoo g...365cycle — 11:07 PM
Velion / Code naam: VM45
10 min langer de Ca...Merijn — 11:02 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Op zich niet zo moei...datakneder — 10:40 PM
Velion / Code naam: VM45
Ach Hoekie, Die kom...Tom Fekkes — 10:37 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Ben je fietsend d...Martin van Mourik — 10:37 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Zien doe ik ze niet,...Tom Fekkes — 10:29 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Over vogels gespro...datakneder — 10:25 PM
Velion / Code naam: VM45
Het gaat niet zozeer...Hoekie — 10:20 PM