Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De man met de hamer en voeding onderweg
#13
Dat lichaam ziet er normaal uit voor een mens met een gezonde leefwijze. Voeding, bewegen, (nacht)rust, geen stress en goed sociaal leven. Heb leren leven met twee of drie autoimmuunziektes. Psoriasis, reumatuïde artritus of artritus psoriatica en pernicieuze anemie. Een te actief en te scherp afgesteld immuunsysteem.

Ben veganist en medicijn vrij. Beweeg elke dag minstens een uur. Eet zeer gevarieerd in voornamelijk groente fruit en peulvruchten. Aangevuld met granen (haver en mais), zaden en wat walnoten. Geen behoefte aan alcohol, koffie, suiker, koek en gebak. Douche ruim 7 jaar volledig koud en doe voor het 6de jaar aan het jaarrond zwemmen in het buitenwater. Tenzij er ijs op ligt. Dan wordt het baden in een wak.
Eet ongeveer 80-10-10 voeding, respectievelijk koolhydraten, proteïnes en vetten. Hoef geen rekening te houden met het noodzakelijke vitamine B12, omdat ik door mijn pernicieuze anemie al ruim 17 jaar geen of onvoldoende B12 kan opnemen en moet daarom spuiten. Heb wel een hoge hematocriet waarde.

Heb door mijn leefwijze een gezond darmbioom, meer dan voldoende inname van fermenteerbare en niet fermenteerbare voedingsvezels en en zeer lage ontstekingswaarde in het bloed, door het weglaten van dierlijke proteïnes, gladde flexibele 120.000 km bloedvaten en een zeer lage cholesterol en door de fermenteerbare vezels veel gezonde korte vetzuren in het bloed voor hart en spieren.

Heb een grote longinhoud en adem in rust circa 5 keer per minuut en bij inspanning maximaal 12 keer. Heb ook een vrij lage hartslag. Rond de 45 in rust en bij bewegen circa 95 tot maximaal 115.

Bewegen is zeer prettig en ontspannen. De "flow" is belangrijk. Het CO2 gehalte in het bloed moet op peil blijven. Dan kan de zuurstof beter aan de werkzame spieren worden afgegeven. Het Bohr effect voor de spieren, Haldane effect in de longen en CO2 als belabngfrijk gas voor open bloedvaten.

Uitgerust in de morgen zit het lijf vol met glycogeen, circa 2400 kCal., de spijsvertering nog werkzaam met korte vetzuren in de dikke darm en nog circa 90.000 kCal aan vetten. Intramusculair vet, visceraal vet en onderhuids vet. Een mens zit zo mooi en complex in elkaar. Twee glazen koud water voor vertrek en 50 km fietsen zonder eten of drinken is een pinda. En vooral je ademhaling onder controle houden. CO2 houdt de bloedvaten open. Ook altijd door de neus ademen NO gassen uit de bijholten zijn sterk desinfecterend en houden de luchtwegen open.

Dit kunnen gezonde mensen allemaal. Ook vasten. Ik eet soms maar één keer per dag, vaker 2 keer per dag en normaal drie keer per dag. Heel soms vast ik een hele dag. Ben wel 16 kg overgewicht kwijt en voel me fitter dan ooit.

Doe een maand vegan challenge https://veganchallenge.nl/ en/of een maand koud douche. Je ademhaling onder controle en het is pinda.

Kortom geen specifiek lijf maar een rationeel mens die gezonde emoties heeft.

Gewoon Piet, die volgende week op de laatste dag van het jaar 73 hoop te worden met een gezonde ochtendduik in het koele buitenwater.
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
RE: De man met de hamer en voeding onderweg - door PietV* - 24-Dec-2020, 11:43 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Quest xs nr 13
De Milan is een wa...Gideonaut — 01:12 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Oh, je kan je zadel ...LigfietsWilsum — 01:11 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Lang leve ducttape. ...Fietsbennie — 12:40 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Met het kleine ac...GHOOGEN — 12:34 PM
Quest xs nr 13
En toch zul je er ...Wim -de roetsende — 12:06 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Mooie foto's Martin....Fietsbennie — 11:17 AM
Quest xs nr 13
Als ik iets te koo...melle z — 10:16 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Mijn gevoel zegt dat...Wim -de roetsende — 09:44 AM
Quest xs nr 13
Ook speelt missc...Wim -de roetsende — 09:38 AM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Ik kan er mee ri...Wim -de roetsende — 09:10 AM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Mijn Flevo ervarin...GHOOGEN — 12:56 AM
Velion / Code naam: VM45
Een multi programm...365cycle — 11:37 PM
Quest xs nr 13
De Milan is een wat ...Jeroen S — 11:28 PM
Velion / Code naam: VM45
Een multi programmeu...Tom Fekkes — 11:23 PM
Velion / Code naam: VM45
Welke programmeert...365cycle — 11:21 PM
Medeliggers onderweg
Auw! M'n ogen! ;)365cycle — 11:18 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Bedankt voor de tip!...Tom Fekkes — 11:15 PM