Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De man met de hamer en voeding onderweg
#28
Eten is er 7 dagen in de week en 24 uur per dag. Waar je loopt in de steden, overal is eten. Wij Nederlander (vr)eten ons vaak ziek. Welvaartsziektes komen voor in welvaartslanden. Kanker, hart- en vaatziekten, reuma, diabetes 2, Parkinson, Alzheimer, overgewicht en slijtage van het bewegingsapparaat enz.

Kerstfeest is voor mij al jaren een dag van bezinning. Ik denk aan de mensen in oorlog, hongersnood en zelfs in vele gebieden waar primair geen schoon drinkwater voorhanden is.

Ik ga strak lekker zwemmen, nuchter en naakt in de nacht, en daarna wandelen of fietsen. Een dag van vasten met tussenpozen of intermittent fasting. Vanavond ga ik aan de veganistische lasagna. Eén gang eten, maximaal 800 tot 1.000 kCal. op 1e Kerstdag. Heb nooit last dat de honger klopt. Hoor wie klopt daar kinderen is alleen voor wielrenners.

De man met de hamer is voor sportgekkies. Mijn opa, geboren in de jaren 80 van de 19de eeuw, vertelde mij dat de mensen op gewicht kwamen in de zomer en herfst en in december tot maart lichter werden in gewicht. Daar was niets mis mee. Wij zijn gebouwd op overleven in magere tijden en kunnen voldoende vet opslaan in betere tijden.

Nu vallen de mensen niet meer af in de maand december. Hooguit de eerste 14 dagen van januari met goede voornemens. Maar daarna worden je jaarlijks zwaarder en minder gezond. 52% overgewicht in Nederland en 17% van de Nederlanders is obees. Te veel mensen die over de 100 kg gaan. Nergens voor nodig. De ziektekosten worden onbetaalbaar.

Voor bezinning nog wat info over de voordelen van vasten en koude:
https://zorgnu.avrotros.nl/uitzendingen/...8-10-2019/
https://zorgnu.avrotros.nl/uitzendingen/...de-douche/
Ik heb er veel baat bij. Doe het nu voor het 6de jaar.

Ik ga nu op weg naar kopje onder in water van 5,5 graad C. En niet zoals op het einde van de film over kou met Antoinette Hertsenberg, die met een bijna gesloten zwempak, in een bad met ijsklontjes gaat zitten met haar hoofd boven water.
IJsbad is pinda. Zwemmen is 35% frisser dan baden. Vooral met de schoolslag, waarbij bij elke beenslag een extra stroom fris water door de bilnaad stroomt en je ruim 20 minuten nodig hebt voor de zaak weer is ingedaald.

Gezonde feestdagen, Piet.

P.S. Vitamine B12 zit in dierlijke producten en is zeer beperkt te vervangen door B11. Zonder B12 sterven de rode bloedcellen sterven versneld af en de zenuwbanen gaan stuk. Of dierlijke producten of B12 slikken. We maken zelf heel veel B12 aan in onze dikke darm, maar die is ongebonden zonder de intrinsieke factor in de maag, en niet opneembaar. Als wij onze achterste kuisen met onze vingers en onze handen niet wassen of drinken uit sloten of plassen krijgen we genoeg B12 binnen. B12 worden aangemaakt door bacteriën. We leven te hygiënisch.
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
RE: De man met de hamer en voeding onderweg - door PietV* - 25-Dec-2020, 06:58 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Mijn gevoel zegt dat...Wim -de roetsende — 09:44 AM
Quest xs nr 13
Ook speelt missc...Wim -de roetsende — 09:38 AM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Ik kan er mee ri...Wim -de roetsende — 09:10 AM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Mijn Flevo ervarin...GHOOGEN — 12:56 AM
Velion / Code naam: VM45
Een multi programm...365cycle — 11:37 PM
Quest xs nr 13
De Milan is een wat ...Jeroen S — 11:28 PM
Velion / Code naam: VM45
Een multi programmeu...Tom Fekkes — 11:23 PM
Velion / Code naam: VM45
Welke programmeert...365cycle — 11:21 PM
Medeliggers onderweg
Auw! M'n ogen! ;)365cycle — 11:18 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Bedankt voor de tip!...Tom Fekkes — 11:15 PM
Velion / Code naam: VM45
Welke programmeertaa...Tom Fekkes — 11:13 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Zodra er data verz...365cycle — 11:12 PM
Velion / Code naam: VM45
Ben jij een Odoo g...365cycle — 11:07 PM
Velion / Code naam: VM45
10 min langer de Ca...Merijn — 11:02 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Op zich niet zo moei...datakneder — 10:40 PM
Velion / Code naam: VM45
Ach Hoekie, Die kom...Tom Fekkes — 10:37 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Ben je fietsend d...Martin van Mourik — 10:37 PM