Hij wil een ligfiets...
|
Berichten: 1.562
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 98
503 x bedankt in 349 berichten
09-Feb-2021, 02:33 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 09-Feb-2021, 02:36 PM door PietV*.)
(08-Feb-2021, 08:20 PM)365cycle schreef: (08-Feb-2021, 04:22 PM)Wim -de roetsende schreef: Heeft misschien toch met de stijfheid van de aandrijflijn te maken.
Als je echt veel kracht zet, dan 'hef je het verschil misschien wel op'. Dat denk ik niet. Ik vermoed dat een aanzienlijk deel komt uit een minder ideale lijn van de trekkende ketting, waardoor een deel van de klacht verloren gaat in een spanrol ofzo. Heb het nog niet goed bekeken. Voor zover ik weet zit er nooit een spanrol in de trekkende kettinglijn. Wel in de teruggaande, onbelaste, ketting.
(08-Feb-2021, 08:20 PM)365cycle schreef: (08-Feb-2021, 04:22 PM)Wim -de roetsende schreef: Ik heb al vaker gelezen dat de Milan in potentie de snelste productiefiets is.
De echt snelle rijders zitten tijdens de wedstrijden echter in DF-en en Alpha 7's.
Daardoor lijken die vm-en het snelst te zijn. Dat heeft met nog iets te maken: Hosen! Volgens Daniel Fenn scheelt dat veel meer dan een klein beetje. Hij raadt echter ook af om ermee op straat te rijden.
Zodra die erop zitten heeft een DF of Alpha 7 (of gewoon een After 7) natuurlijk een veel kleiner frontaal oppervlak dan een Milan GT, meer vergelijkbaar met een Milan SL. Blijft dus over: een hooguit iets minder handig gestroomlijnde fiets, met efficiëntere aandrijving. Wat heeft hosen of broek te maken met een kleiner frontaal oppervlak? Als je iets aanbrengt aan de zijkanten wordt het frontaal oppervlak groter. Of is hosen iets anders waarom een vm sneller wordt?
|
Berichten in dit topic |
RE: Hij wil een ligfiets... - door PietV* - 09-Feb-2021, 02:33 PM
|
Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|