Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De juiste 20 inch voorband...
#27
Zitten ze wel goed op de velg?;-)

Soms willen ze net met 1 randje in de velg zitten..Daar komt vaak dat gehobbel van.
Even de rand insmeren met afwasmiddel en dan zegt ie plop..;-)

Ik ben het heeeel vaak tegen gekomen als ex-fietsenmaker..

Groeten Henk
Antwoord }
Bedankt door:
#28
(17-Apr-2021, 03:33 PM)de Boer schreef: Zitten ze wel goed op de velg?;-)

Soms willen ze net met 1 randje in de velg zitten..Daar komt vaak dat gehobbel van.
Even de rand insmeren met afwasmiddel en dan zegt ie plop..;-)

Ik ben het heeeel vaak tegen gekomen als ex-fietsenmaker..

Groeten Henk

Allemaal al gedaan. De vorige hadden het niet. Nu alleen de linker.
Wim -de roetsende

Thys 209 Carbon Rowingbike  -  Carbon DF 121  -  Challenge Fujin SL I -  GreenSpeed AERO

http://roeifietsen.blogspot.nl/
Antwoord }
Bedankt door:
#29
Misschien een fabrieksfout.? Kan ook heel goed
Antwoord }
Bedankt door:
#30
Kan zomaar. Ik heb 1 F-lite die ik niet mooi rond op de velg krijg. Poep gebeurt.
Stop making sense
Antwoord }
Bedankt door:
#31
Nog eventjes wat over de Nutrac. Ze liggen er inmiddels zo'n 500 km op. Bij koude voelen ze duidelijk minder comfortabel als de Speed Contacts, ze zijn iets smaller, net zo breed als de bekende halfronde velg. Toch heb ik het idee dat het niet alleen aan die paar mm minder ligt. Ze voelen gewoon wat stugger.

Nu het warmer wordt, en ze wat zijn ingereden, veranderd dat gevoel. Ze lijken minder stug. Ik weet niet aan welke van beide het ligt... Ze lopen lekker stil, op droog wegdek is het voor mij, met relatief lage snelheid , veel ruimte op de weg, allemaal prima. Mijn snelheid ligt meest ergens tussen de 30 en 40. Ik kom echt niet aan de grenzen van deze bandjes. Gelukkig is het al een tijdje droog en kan ik de toplaag een beetje afslijten. De grip in de regen schijnt beroerd te zijn, maar dat was bij de Conti's ook al niet best.

Misschien ook weer vanwege de warmte, maar ik heb het idee dat ze wat sneller zijn als de Conti's. De snelheid is wat omhoog gegaan. Maar ondertussen is het ook warmer geworden, heb ik een geplooid stukje Carbon uit de kettingtunnel weg gehaald ( dat krijg je met zelfbouw soms) de ketting weer eens goed gesmeerd. Kortom ook andere factoren kunnen aan de iets hogere snelheid bijdragen, het zijn zeker niet alleen de bandjes.

Ik laat ze er lekker opliggen.

Groeten, Jeroen
Antwoord }
Bedankt door:
#32
Als het van 7 graden naar 17 graden gaat, dan gaat mijn snelheid sowieso 5km/u en soms wel 7 omhoog.

Niet gemiddeld, maar mijn kruissnelheid en die vind ik dan ook veel relevanter.


Wim -die voor een hoog gemiddelde te veel verkeerlichten op zijn route heeft
Wim -de roetsende

Thys 209 Carbon Rowingbike  -  Carbon DF 121  -  Challenge Fujin SL I -  GreenSpeed AERO

http://roeifietsen.blogspot.nl/
Antwoord }
Bedankt door:
#33
[/quote]

Met mijn sporing was niets mis, zeer zorgvuldig ingesteld. Ze waren volledig door aan de zijkanten, die zijn zo dun als vloeipapier en liepen aan bij scherp insturen.
De DTH's doen dat ook maar hebben juist daar extra "ribbeltjes" en slijten dus juist helemaal niet aan de zijkanten.
De F-Lites passen ook echt maar nét in de Mango...

[Afbeelding: 20190615_1606451041733391924258005.jpg?w=768]
[/quote]

Op een velomobiel heb ik liever geen vouwbanden. De zijkant is zeer dun en omdat een velomobiel (meestal) een 3 wieler is, hang je niet in de bochten, maar blijf je vlak rijden. Hogere stukken, zoals stoepranden, schuren hierdoor tegen de band. Bij een 2 wieler zouden ze tegen het loopvlak komen. Ook bij parkeren kom je vaak met je zijkant tegen iets hards. De stabiliteit en het gewicht van de velomobiel heeft hier als nadeel dat de volledige kracht van het contact op de zijkant van de band terecht komt.
Een vouwband is op dit contact niet berekend en zal doorscheuren.

20" dus liever draadbanden, de zijkant hiervan is een sterk genoeg.

Niels, uitgevouwen, van der Wal
Antwoord }
Bedankt door:
#34
Heeft iemand ooit dit bandje geprobeerd?


https://veetireco.com/product/bmx-speed-booster/

Veel keuzes in maten en met ronkende teksten
An evolution in racing competition, Speed Booster is designed for top BMX racers who demand lighter weight, better cornering stability and the lowest possible rolling resistance in high speed, grippy race courses. Thanks to our newly developed LSG+ compound, used exclusively for Speed Booster, this is now possible. Our Speed Booster is designed just for you to go as fast as ever.

Zelf ga ik nu een tijdje een F-lite proberen op de quest, had nog wat liggen

Groet,
Piet K
Antwoord }
Bedankt door:
#35
Interresante band,is ook in 451 te koop.
Je weet wel, de zeeuwse 20 inch
shockproof 451
Antwoord }
Bedankt door:
#36
Ik heb de VeeTire speedster in 451 op de Shockproof en de voorloper daarvan op de Performer en in 406 op de Kettwiesel. Bevallen erg goed. Op de Mango en mijn single speed rij ik Maxxis DTH en op de trike Schwalbe Shredda. Allemaal BMX banden dus! Ook in 451 De nodige keuze (heb 4 fietsen met 451...)

@Niels: mijn F-Lites waren doorgesleten aan de binnenkant, niet de buitenkant! Vanwege de extreem krappe passing bij de Mango. Rechtdoor als de brandweer maar als je ook af en toe bochten neemt dus in no time helemaal op. Voor de foto had ik het wiel even omgedraaid. Ik ben wel van vouwbanden, op al mijn fietsen. De F-Lites zijn ook echt wel extreem dun!
Antwoord }
Bedankt door:
#37
(26-Apr-2021, 07:49 PM)Piet K schreef: Heeft iemand ooit dit bandje geprobeerd?


https://veetireco.com/product/bmx-speed-booster/

Veel keuzes in maten en met ronkende teksten
An evolution in racing competition, Speed Booster is designed for top BMX racers who demand lighter weight, better cornering stability and the lowest possible rolling resistance in high speed, grippy race courses. Thanks to our newly developed LSG+ compound, used exclusively for Speed Booster, this is now possible. Our Speed Booster is designed just for you to go as fast as ever.

Zelf ga ik nu een tijdje een F-lite proberen op de quest, had nog wat liggen

Groet,
Piet K

Niet geprobeerd, ziet er wel interessant uit. 
Ik vind van hetzelfde merk ook nog een Elite model. Die heeft een glad loopvlak. Dat lijkt me wel wat voor onder mijn velomobiel. 
Misschien een keer een setje kopen en naar Wim Schermer brengen. 
Aan de andere kant... bij mij doen de f-lites/gocycles het prima en die zijn nog goedkoper ook. 
De keuze in maten zou wel een pré zijn voor velomobielen met krappere of dichte wielkasten.
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Medeliggers onderweg
….. oké, die ga ik n...gideon — 01:40 PM
Medeliggers onderweg
@ Gert, waar kwam ...GertBr — 12:41 PM
Medeliggers onderweg
Ohja, dinsdag :P o...emgaron — 11:50 AM
Medeliggers onderweg
@ Gert, waar kwam je...gideon — 11:04 AM
Medeliggers onderweg
Ohja, dinsdag :P op ...ThijsR — 10:23 AM
Medeliggers onderweg
Mijn ontmoetingen va...GertBr — 10:14 AM
Nieuw in de ligfietswereld: even voorst...
Oef, nu we in dit ty...TimSch — 09:28 AM
Nieuw in de ligfietswereld: even voorst...
Nog een nadeel, je...PietV* — 08:45 AM
Medeliggers onderweg
Normaal gesproken ko...Hoekie — 08:42 AM
Nieuw in de ligfietswereld: even voorst...
Nog een nadeel, je ...Bacchus — 08:40 AM
Nieuw in de ligfietswereld: even voorst...
Aanvullend: bij wind...Fietsbennie — 07:07 AM
Nieuw in de ligfietswereld: even voorst...
Een ligfiets geeft v...Roepers — 05:36 PM
Nieuw in de ligfietswereld: even voorst...
De wind tegen sc...TimSch — 02:57 PM
Nieuw in de ligfietswereld: even voorst...
De wind tegen scen...PietV* — 02:31 PM
Nieuw in de ligfietswereld: even voorst...
Over linkjes: wa...TimSch — 12:06 PM
Beginnend velonaut meldt zich
Gisteravond ben ik...emgaron — 11:40 AM
Beginnend velonaut meldt zich
Ook voor een velomob...PietV* — 11:34 AM