Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gezocht: Experts en/of enthousiastelingen voor creatieve sessie
#27
Ach, je kent Piet's modus operandi ondertussen toch wel?
Stop making sense
Antwoord }
Bedankt door:
#28
Wink 
(23-Apr-2021, 10:27 PM)voodoo schreef: Ach, je kent Piet's modus operandi ondertussen toch wel?
Bedankt voor jou negatieve bijdrage aan dit onderwerp. Totaal off topic. Wink
(23-Apr-2021, 10:27 PM)voodoo schreef: Stop making sense
Making sense zou beter voor jouw imago zijn. Nu kom je over als een rasechte azijnpisser. Smile
Antwoord }
Bedankt door:
#29
Op de ligfiets loop je al tegen een hele lijst met vooroordelen en halve waarheden aan. Maak je het nog gekker, dan wordt die lijst alleen maar langer. Inmiddels is de ligfiets toch wel duidelijk onderweg naar minder populariteit. ( leve de E bike!) De Velomobiel blijft gestaag groeien.

Er was al eens een zeil ligfiets, de Whike. Dat is ook niet echt een succes geworden.

Je zit hier in een nichemarkt van een nichemarkt. Daarnaast zijn er een aantal feitelijke nadelen aan het concept die niet makkelijk te veranderen zijn. Het is gewoon te hoog voor de meeste fietstunnels, te breed voor op het fietspad, in de bebouwde kom kun je meestal weinig met de wind omdat die nogal van richting wisselt. Ik heb niet vaak gezeild, maar ik heb wel onthouden dat je de hele tijd aan het laveren bent, om optimaal gebruik te kunnen maken van de wind. Op een open watervlakte lukt dat nog wel, maar op de openbare weg?

Het is een bekende aanpak. Je neemt 1 feit wat klopt, je kunt wind als kracht gebruiken, je gaat er vervolgens van uit dat dat altijd een voordeel is. Dan ontwikkel je een concept wat daar bij past, waarbij je gemakshalve alle nadelen maar even buiten beschouwing laat. De wind aangedreven fiets, de 100% electrisch aangedreven ligfiets, dan heb je tenminste geen problemen met de ketting, lineaire aandrijving een electrisch ondersteund praktisch stadsvoertuig, waarbij de constructie zo onbenullig zwaar en inefficient is dat je een mega electrische motor nodig hebt, feitelijk een electrisch voertuig met menselijke hulpmotor.

Kijk maar eens in de hoek van die electrische voertuigjes. Daar is qua marketing en subsidie veel te vinden. Meestal zeer gelikt, maar het feitelijke product laat nog wel wat te wensen over. Kent iemand een eigenaar van een Drymer?

Canyon Concept car, Bio Hybrid, City Q, noca mobility. Ook de Podbike is al een aantal jaar bijna klaar voor productie. Deels met prachtige marketing, soms alleen maar marketing, soms al weer uitgestorven (noca). Allemaal producten die de weg naar werkelijk succes ondanks een paar voordelen, maar niet lijken te halen.

Groeten, Jeroen
Antwoord }
Bedankt door: Wim -de roetsende , PietV*
#30
Dit lijstje:
• Er is weinig interesse voor assortimentsuitbreidingen
• Men is niet proactief opzoek naar nieuwe producten
• De doelgroep heeft geen duidelijk beeld bij de Windwheeler
• De Windwheeler komt intimiderend en gevaarlijk over
• De Windwheeler klinkt ingewikkeld waardoor men snel interesse verliest
• Vrijwel niemand heeft voorafgaand aan onze gesprekken van de Windwheeler gehoord


zou ik uitbreiden met het commentaar wat je op je vraag in dit topic krijgt:
De windwheeler is te groot (breed!) voor deelname aan het verkeer op de openbare weg.


Er gaat nu al heel veel ruimte naar de auto, waardoor het druk is op de fietspaden. Door de breedte moet je al op de weg en dus tussen de auto's rijden. Tussen de auto's rijden is onaangenaam, gevaarlijk en roept agressie van automobilisten op.

Ik denk  dat je deze problemen moet tackelen voor een succesvolle introductie. Ik zie niet in dat dit kan.

Niels, niet zo breed, van der Wal
Antwoord }
Bedankt door:
#31
(23-Apr-2021, 09:13 PM)Wim -de roetsende schreef: Kijk op de website Piet.
Ze weten het echt wel.
Waarschijnlijk is de zin ietwat ongelukkig geformuleerd.
Heb grote twijfels over de haalbaarheid van dit project en de mogelijkheid om gebruik te kunnen maken van de voor het openbaar verkeer openstaande weg. Dan ben je overgeleverd aan afgesloten terreinen.

Bryan,

Heb jij of jouw projectgroep zich vooraf duidelijk laten informeren door leden van de Politieacademie in Apeldoorn. Over de eisen aan het te bouwen voertuig en de plaats op de weg.

De WindWheeler valt namelijk niet onder het begrip elektrisch fiets. De fiets met trapondersteuning moet voldoen aan de volgende definitie:
Fietsen die zijn voorzien van een elektrische hulpmotor met een nominaal continu vermogen van maximaal 0,25 kW en waarvan de aandrijfkracht geleidelijk vermindert en tenslotte wordt onderbroken wanneer het voertuig een snelheid van 25 km/h bereikt, of eerder, indien de bestuurder ophoudt met trappen.

Hieruit volgt dat de WindWheeler een motorrijtuig is volgens artikel 1 lid 1 sub c van de Wegenverkeerswet 1994.
Motorrijtuigen: alle voertuigen, bestemd om anders dan langs spoorstaven te worden voortbewogen uitsluitend of mede door een mechanische kracht, op of aan het voertuig zelf aanwezig dan wel door elektrische tractie met stroomtoevoer van elders, met uitzondering van fietsen met trapondersteuning;

Omdat de WindWheeler ook niet valt onder de omschrijving van voertuigen van de afdelingen 2 tot en met 8 van Hoofdstuk 5, artikel 5.1.1, lid 3 van de Regeling voertuigen, moet de WindWheeler voldoen aan de vermelde eisen voor personenauto's.

Artikel 5.1.1, lid 3 van de Regeling voertuigen
Voor de toepassing van het bepaalde in het eerste lid, onderdeel c, en het tweede lid, zijn op motorvoertuigen welke niet vallen onder een van de in de afdelingen 2 tot en met 8 van dit hoofdstuk vermelde categorieën motorvoertuigen, de in afdeling 2 van dit hoofdstuk vermelde eisen van overeenkomstige toepassing.

Dat houdt tevens in dat bewegende delen moeten worden afgeschermd door een straalbuis rond de propeller met aan beide zijden gaas of een degelijke gaas kooi.

Kort omschreven: De project WindWheeler is uitsluitend geschikt voor gebruik op afgesloten terreinen.
Antwoord }
Bedankt door:
#32
Op basis van de bovenstaande berichten en teruggekregen feedback zijn we tot de conclusie gekomen dat het momenteel belangrijk is om te focussen op de informatievoorziening van de WindWheeler. Het is ons al gauw duidelijk geworden dat iedereen een hoop vraagtekens heeft bij dit concept en dit verre van duidelijk is op de huidige site van WindWheeler. Dit komt ook doordat deze site al jarenlang minimaal is geüpdatet en enkel aanwezig is om de ontwikkeling weer te geven, nog niet het eindproduct.

Om te beginnen hebben we een testsite gemaakt waarop we duidelijkheid geven over alle genoemde vragen/opmerkingen en meer. Als er mensen zijn die even kort tijd/zin hebben om deze door te nemen en feedback te geven dan stellen wij dit zeer op prijs. Dit kan onze opdrachtgever dan vervolgens meenemen bij de ontwikkeling van de uiteindelijke website. Graag horen we of er na het doornemen van de website nog steeds vragen en/of opmerkingen rondom dit concept zijn. Houdt er wel rekening mee dat dit nog ver weg is van een definitieve website, deze test betreft puur de informatievoorziening. Er zijn bijvoorbeeld ook nog geen foto's beschikbaar omdat de definitieve versie nog in ontwikkeling is.

De testsite is beschikbaar via de volgende link: https://bit.ly/2PUYUtx

Er staat een speciaal enquête formulier op de website voor vragen en/of opmerkingen maar we zullen natuurlijk ook dit forum in de gaten blijven houden Smile Alvast bedankt!
Antwoord }
Bedankt door:
#33
Ja, meer (of eigenlijk betere) informatie is noodzakelijk. Voortgang beschrijven (blog, updates) zorgt er ook voor dat mensen terugkomen, en niet alleen maar een keer kijken omdat ze de link een keer gezien hebben.

Een opmerkingen over de site zelf:
- Als je browser op volledig scherm staat (4k scherm hier) zijn de teksten best klein in een groot wit vlak naast het plaatje.
- Als je het browser scherm vergroot/verkleint krijg ik een foutmelding dat een widget niet geladen kon worden (net onder de enquete, op de rand van het paginabrede plaatje.

Voorstel: Gebruik niet de volledige breedte van het canvas voor content, maar hou de content in het midden met een maximale breedte, en vul links & rechts aan met leegte (Resize je browserscherm op dit forum eens, dan kan je zien wat ik bedoel).

De gebruikte kleuren voor de tekst zijn wel goed te lezen overigens (geen grijs op wit, hoera Smile )
Antwoord }
Bedankt door:
#34
Er is een verschil in lettertype in boven en ondergedeelte of is dat de bedoeling?
Verder paar dingen:

[Afbeelding: daa.png]

Verder paar voordelen en nadelen erbij?
Kwesties waar je tegen aan loopt, ontwikkelingen die er gemaakt zijn etc. etc.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#35
Zoals bijvoorbeeld is dubbelop. Dus óf zoals óf bijvoorbeeld.  Tongue
Schoenmaker Tour - ICE Sprint - Challenge Furai - Flevotrike
Mijn ligfietsverhalen
Antwoord }
Bedankt door:
#36
Help Dodgy ik probeer alleen een poging te doen om hulp te bieden door te helpen. Daar is niks niets dubbel aan volgens mij... Excuus, ik ben nogal van de woordspelingen en humor met taal.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Fietspaden
pffff het is niet ...amararock — 01:04 PM
Velomobiel, kleur en zichtbaarheid
Bedankt allemaal vo...PietV* — 01:01 PM
Velomobiel, kleur en zichtbaarheid
Onder motorrijde...Niels van der Wal — 12:59 PM
Velomobiel, kleur en zichtbaarheid
Onder motorrijders...berth9999 — 12:42 PM
Velomobiel, kleur en zichtbaarheid
Bedankt allemaal...Niels van der Wal — 12:37 PM
Velomobiel, kleur en zichtbaarheid
Bedankt allemaal voo...berth9999 — 11:49 AM
Velomobiel, kleur en zichtbaarheid
Signaal kleuren in h...PietV* — 11:40 AM
Velomobiel, kleur en zichtbaarheid
Misschien neon roze,...Frutsel — 10:22 AM
Velomobiel, kleur en zichtbaarheid
Kies de kleur die je...Niels van der Wal — 09:51 AM
Velomobiel, kleur en zichtbaarheid
Wit heb je in de mis...Fietsbennie — 07:22 AM
Velomobiel, kleur en zichtbaarheid
Ik rijd 4/5 maanden ...Wim -de roetsende — 07:15 AM
Velomobiel, kleur en zichtbaarheid
Recent van achteren ...365cycle — 02:45 AM
De Oliebol van Niels
Rond Amersfoort is...365cycle — 01:07 AM
De Oliebol van Niels
Voor mensen uit he...Niels van der Wal — 12:45 AM
Velomobiel, kleur en zichtbaarheid
Mijn voorkeur gaat u...TvWijk — 12:42 AM
Velomobiel, kleur en zichtbaarheid
Momenteel ben ik aan...berth9999 — 11:35 PM
De Oliebol van Niels
Voor mensen uit he...365cycle — 11:27 PM