Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Eerste ligfiets
#1
Beste allemaal,

Al een tijdje ben ik op zoek naar een goede eerste tweedehands ligfiets die ik voornamelijk wil gebruiken voor woon-werkverkeer (zo'n 50 km retour en dat 2x per week) en daarnaast ritten van zo'n 50 km gedurende het jaar als het weer het toe laat. 

Nu merk ik dat ik wat overweldigd ben door het aanbod op Marktplaats en eigenlijk niet weet waar ik goed aan doe.

Belangrijk:
- ik ben 1.72 m en weeg ongeveer 80 kg
- boven- of onderstuur maakt me weinig uit. Ik ken van beide de voor- en nadelen. Heb zelf eerder met onderstuur gefietst en vond dit heel fijn. Bovenstuur lijkt me om de mindere kwetsbaarheid en de aerodynamica ook helemaal goed
- liefst 26 inch achterwiel, voorwiel mag evt kleiner

Wie zou er eens met me mee willen kijken binnen het huidige MP aanbod? 

Liefst niet meer dan 750 euro,gaat er voor nu maar om dat ik eens kan kijken of ik het weer net zo leuk vind als 10 jaar geleden. 

Alvast bedankt voor de hulp!

Groet
Maartje
Antwoord }
Bedankt door:
#2
Persoonlijk zou ik fietsen met een aluminium frame vermijden. Maar dan wordt de keuze al een stuk minder. Dan blijft in ieder geval Nazca-fietsen over, met frames van staal. En daar zie je ook wel eens wat van langskomen op Marktplaats. De fietsen die geen Nazca Gaucho zijn kan je wel vinden voor onder de 750. De Gaucho zelf wordt lastiger, wordt weinig aangeboden en valt zeker boven die 750 euro uit.

De Optima Condor is weliswaar van aluminium, maar heet wel de reputatie een erg degelijke fiets te zijn en wordt geregeld aangeboden. Maar je moet er wel lange benen voor hebben. Die valt wellicht voor je af. De Condor moet je wel voor onder 500 euro kunnen vinden.
Antwoord }
Bedankt door:
#3
(20-Jun-2021, 10:12 PM)Lopopodium schreef: Persoonlijk zou ik fietsen met een aluminium frame vermijden. Maar dan wordt de keuze al een stuk minder. Dan blijft in ieder geval Nazca-fietsen over, met frames van staal. En daar zie je ook wel eens wat van langskomen op Marktplaats. De fietsen die geen Nazca Gaucho zijn kan je wel vinden voor onder de 750. De Gaucho zelf wordt lastiger, wordt weinig aangeboden en valt zeker boven die 750 euro uit.

De Optima Condor is weliswaar van aluminium, maar heet wel de reputatie een erg degelijke fiets te zijn en wordt geregeld aangeboden. Maar je moet er wel lange benen voor hebben. Die valt wellicht voor je af. De Condor moet je wel voor onder 500 euro kunnen vinden.

Dank voor je reactie! Ik heb contact met de verkoper van deze fiets:


Ligfiets Nazca Cruiser € 500,00 https://link.marktplaats.nl/m1704678294?...ialbuttons

Dat zou als eerste start dus wel een goede optie zijn?

Groet,
Maartje
Antwoord }
Bedankt door:
#4
De Cruiser is een prima fiets om mee te beginnen en trouwens ook voor ervaren fietsers.

Het is geen snelle fiets, meer een toerfiets.

Bedoel je met 50km retour wat ik denk dat je bedoelt? Dus heen en terug. 25km enkele reis.
Dan ga je er, afhankelijk van de conditie, toch wel ruim een uur over doen.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  DF 121  -  Challenge Fujin SL I -  GreenSpeed AERO

http://roeifietsen.blogspot.nl/
Antwoord }
Bedankt door:
#5
Volgens mij is die Cruiser een prima fiets. Een stalen frame waarschijnlijk. Dus toch handig als er eens een breuk ontstaat. Dan scheurt dat niet meteen uit en lig je niet gelijk op de grond, zoals bij aluminium. Je kan er zelfs rustig nog vele tientallen of eventueel honderden kilometers op fietsen als het moet ondanks eventuele scheuren in het frame. En je kan het makkelijker laten lassen als het frame eens kapot zou gaan.

Wat in mijn ogen een pré is voor een ligfiets is een fiets met een dualdrive, dus een naafversnelling en een derailleur op het achterwiel. Deze Cruiser heeft een derailleur op het voor- en achterwiel. Het grote voordeel van een naafversnelling is dat je kan schakelen als je stilstaat. Dat is handig bij stoplichten, zeker als je in een kuiltje staat of vlak na het stilstaan een stukje omhoog moet. De derailleur kan je alleen gebruiken als je fietst en de ketting draait. Maar anderen zullen daar een andere voorkeur in hebben, ongetwijfeld.

Zie wel een schokbreker op het voorwiel. Dat is wel mooi, denk ik.

De prijs tussen 400 en 500 euro lijkt me niet onredelijk.
Antwoord }
Bedankt door:
#6
Je bedoelt 'een stalen frame', maar verder klopt het helemaal qua frame.

Wat naafversnelling betreft is het inderdaad een heel persoonlijk verhaal.

Ik 'vergeet' misschien 1x in de drie jaar terug te schakelen, daarvoor hoef ik geen combi.
Gewoon je derailleur, ketting, kettingbladen en tandwielen netjes onderhouden, dan loopt het superlicht.

Ook de (voor)vering is weer een persoonlijk verhaal. Ik ben er geen voorstander van. Bijna iedere vering is verlies van energie die ik nou met 'veel moeite' heb geleverd. Ik zie die energie liever terug in snelheid of in een langere afstand of in minder vermoeid worden.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  DF 121  -  Challenge Fujin SL I -  GreenSpeed AERO

http://roeifietsen.blogspot.nl/
Antwoord }
Bedankt door:
#7
(20-Jun-2021, 10:52 PM)Wim -de roetsende schreef: De Cruiser is een prima fiets om mee te beginnen en trouwens ook voor ervaren fietsers.

Het is geen snelle fiets, meer een toerfiets.

Bedoel je met 50km retour wat ik denk dat je bedoelt? Dus heen en terug. 25km enkele reis.
Dan ga je er, afhankelijk van de conditie, toch wel ruim een uur over doen.

Dat klopt! 25 km enkele reis. Ik ben me ervan bewust dat ik er dan ruim een uur over doe, maar heb daar ook de tijd voor  Smile Dus dat komt goed!

Dank voor het meedenken!

(20-Jun-2021, 11:06 PM)Lopopodium schreef: Volgens mij is die Cruiser een prima fiets. Een aluminium frame waarschijnlijk. Dus toch handig als er eens een breuk ontstaat. Dan scheurt dat niet meteen uit en lig je niet gelijk op de grond, zoals bij aluminium. Je kan er zelfs rustig nog vele tientallen of eventueel honderden kilometers op fietsen als het moet ondanks eventuele scheuren in het frame. En je kan het makkelijker laten lassen als het frame eens kapot zou gaan.

Wat in mijn ogen een pré is voor een ligfiets is een fiets met een dualdrive, dus een naafversnelling en een derailleur op het achterwiel. Deze Cruiser heeft een derailleur op het voor- en achterwiel. Het grote voordeel van een naafversnelling is dat je kan schakelen als je stilstaat. Dat is handig bij stoplichten, zeker als je in een kuiltje staat of vlak na het stilstaan een stukje omhoog moet. De derailleur kan je alleen gebruiken als je fietst en de ketting draait. Maar anderen zullen daar een andere voorkeur in hebben, ongetwijfeld.

Zie wel een schokbreker op het voorwiel. Dat is wel mooi, denk ik.

De prijs tussen 400 en 500 euro lijkt me niet onredelijk.

Fijn, zo'n uitgebreide uitleg!

Qua dual drive zou 1 van deze 2 dus beter passend zijn:

Ligfiets Nazca Paseo Bieden https://link.marktplaats.nl/m1690529910?...ialbuttons

Ligfiets Nazca Paseo € 500,00 https://link.marktplaats.nl/m1697545746?...ialbuttons

Kwam ook nog een Nazca Cruiser tegen met elektrische ondersteuning:
Ligfiets met elektrische ondersteuning € 600,00 https://link.marktplaats.nl/m1703126088?...ialbuttons

Iemand hier kennis over?

Groet,
Maartje

(21-Jun-2021, 06:26 AM)Wim -de roetsende schreef: Je bedoelt 'een stalen frame', maar verder klopt het helemaal qua frame.

Wat naafversnelling betreft is het inderdaad een heel persoonlijk verhaal.

Ik 'vergeet' misschien 1x in de drie jaar terug te schakelen, daarvoor hoef ik geen combi.
Gewoon je derailleur, ketting, kettingbladen en tandwielen netjes onderhouden, dan loopt het superlicht.

Ook de (voor)vering is weer een persoonlijk verhaal. Ik ben er geen voorstander van. Bijna iedere vering is verlies van energie die ik nou met 'veel moeite' heb geleverd. Ik zie die energie liever terug in snelheid of in een langere afstand of in minder vermoeid worden.

Terugschakelen zal ik vermoed ik niet zo snel vergeten, maar als ik net zo makkelijk naafversnelling kan krijgen is het mss wel de moeite. 

Qua vering: eens, allemaal krachtsverlies en dus zonde van de energie! Maar ik heb rugklachten en kan me voorstellen dat het dan wel fijn is, in ieder geval om uit te proberen!
Antwoord }
Bedankt door:
#8
Wat dacht je van de Challenge Wizard?
Ik fiets er zelf ook op en is voor jouw lengte een ideale fiets. De Condor zou ik ivm met de hoogte (2x26 inch wielen) links laten liggen. Mocht je geïnteresseerd zijn in een ligfiets ebike dan weet ik wel een goede Wizard, daar heb ik nb. zelf een proefritje mee gereden. Is zgan en zag er nog perfect uit. Ik heb er een filmpje van op youtube:
https://youtu.be/niLF_xOrDV8
Marktplaats link https://link.marktplaats.nl/m1718638262
Antwoord }
Bedankt door:
#9
Ik zit nu zelf te denken aan deze:

Ligfiets met elektrische ondersteuning
€ 600,00
https://link.marktplaats.nl/m1703126088?...ialbuttons

Kan eigenlijk geen grote bezwaren ontdekken. Iemand nog tips waar op te letten bij langs gaan?

Groet,
Maartje
Antwoord }
Bedankt door:
#10
De aandrijving zit bij die Nazca in het voorwiel (itt de Wizard die de motor in het achterwiel heeft). Nu weet ik niet of dit erg nadelig is op een ligfiets, maar op een rechtopfiets is mijn ervaring dat dit op het stuurgedrag een negatieve invloed heeft. Iets om op te letten dus bij een proefritje!
Antwoord }
Bedankt door:
#11
(21-Jun-2021, 06:26 AM)Wim -de roetsende schreef: Je bedoelt 'een stalen frame', maar verder klopt het helemaal qua frame.

Inderdaad. Nu aangepast.

Een spiegeltje aan de linkerkant is ook aan te raden. Daar ga je echt tijdens het fietsen regelmatig wat aan hebben, al was het alleen maar om inhalende auto's een beetje in de gaten te houden, maar uiteraard ook om beter te beoordelen of je zelf naar links kan.

Over pedalen met schoenen die je kan inklikken op de pedalen zijn hier verschillende ideeën over. Zoals bij de eerste Paseo. Ik zou het in ieder geval niet aanraden voor beginnende fietsers. Gelukkig kan je pedalen makkelijk vervangen. Ikzelf vind het na 14 jaar ligfietsen prima om met gewone schoenen op gewone pedalen te fietsen (dezelfde pedalen zoals in de tweede Paseo). Heel af en toe floept er eens een voet van het pedaal, maar dat is geen probleem. Vind het idee 'vast' te zitten met de voeten gewoon onprettig dat ik de eventuele voordelen graag negeer. Maar als je meer ervaren bent, heb je er zelf wellicht een ander idee voor tegen die tijd.
Antwoord }
Bedankt door:
#12
(21-Jun-2021, 11:38 AM)Lopopodium schreef:
(21-Jun-2021, 06:26 AM)Wim -de roetsende schreef: Je bedoelt 'een stalen frame', maar verder klopt het helemaal qua frame.

Inderdaad. Nu aangepast.

Een spiegeltje aan de linkerkant is ook aan te raden. Daar ga je echt tijdens het fietsen regelmatig wat aan hebben, al was het alleen maar om inhalende auto's een beetje in de gaten te houden, maar uiteraard ook om beter te beoordelen of je zelf naar links kan.

Over pedalen met schoenen die je kan inklikken op de pedalen zijn hier verschillende ideeën over. Zoals bij de eerste Paseo. Ik zou het in ieder geval niet aanraden voor beginnende fietsers. Gelukkig kan je pedalen makkelijk vervangen. Ikzelf vind het na 14 jaar ligfietsen prima om met gewone schoenen op gewone pedalen te fietsen (dezelfde pedalen zoals in de tweede Paseo). Heel af en toe floept er eens een voet van het pedaal, maar dat is geen probleem. Vind het idee 'vast' te zitten met de voeten gewoon onprettig dat ik de eventuele voordelen graag negeer. Maar als je meer ervaren bent, heb je er zelf wellicht een ander idee voor tegen die tijd.

Dankje! Verder zit er weinig verschil tussen 1 en 2 volgens mij. Heb ze allebei een berichtje gestuurd!

En de elektrische? Daar ervaring mee?
Antwoord }
Bedankt door:
#13
Ik heb zelf geen praktische ervaring met ondersteuning. Weet je motivatie om te fietsen niet. Als het je te doen is voor je gezondheid en jezelf fysiek een beetje uit te dagen, zou ik wegblijven van een motor. Qua fysieke prestatie is het jezelf dan een beetje voor de gek houden, en je hebt een onderdeel aan de fiets dat bij het opladen brand kan veroorzaken, de accu ooit wel eens vervangen moet gaan worden (vast niet goedkoop) en als het leeg is of kapot het je bij het fietsen tegenwerkt (of kunnen die motoren tegenwoordig ook losgekoppeld worden zodat ze niet voor onnodige weerstand zorgen als ze uitstaan?). Maar ik ben behalve voor een bepaalde doelgroep (ouderen en / of fysiek beperkten) totaal geen voorstander van fietsen met ondersteuning.
Antwoord }
Bedankt door:
#14
Uit diverse onderzoeken is gebleken dat ondersteuning of geen ondersteuning even goed is voor je gezondheid. Op een dagelijkse 2x 25km zou het ook nog wel eens behoorlijk kunnen schelen in hoe bezweet/vermoeid je aankomt op je werk. (in dezelfde tijd).

Aan de andere kant, als je pech hebt ga/wil je harder dan de 25km/h die ondersteuning biedt, en dan hangt het van het systeem af of dat extra zwaar wordt.

Wat pedalen aangaat: Er zijn combi pedalen (De ene kant normaal, de andere kant klik), en als je geen vering hebt, is het wel fijn om ingeklikt te zitten, zodat je niet van je trappers afstuitert. Met combipedalen kan je met normale schoenen wennen aan je fiets, en dan over gaan op inklikken als je je daar goed bij voelt.

Vering/geen vering is ook een persoonlijke afweging. Hoe is de route qua hobbels/klinkerstraten? Weegt het verlies van energie op tegen het toegenomen comfort?
Antwoord }
Bedankt door:
#15
(21-Jun-2021, 10:22 AM)De tovenaar schreef: De aandrijving zit bij die Nazca in het voorwiel (itt de Wizard die de motor in het achterwiel heeft). Nu weet ik niet of dit erg nadelig is op een ligfiets, maar op een rechtopfiets is mijn ervaring dat dit op het stuurgedrag een negatieve invloed heeft. Iets om op te letten dus bij een proefritje!
De motor in het voorwiel heeft als nadeel dat de naloop van het voorwiel nauwelijks nog wat doet. Het voorwiel wordt normaal namelijk getrokken of aangedreven. Met motor een trekkend of aandrijvend wiel. Dat geldt ook voor de ligfiets.
Antwoord }
Bedankt door:
#16
(21-Jun-2021, 12:49 PM)PietV* schreef:
(21-Jun-2021, 10:22 AM)De tovenaar schreef: De aandrijving zit bij die Nazca in het voorwiel (itt de Wizard die de motor in het achterwiel heeft). Nu weet ik niet of dit erg nadelig is op een ligfiets, maar op een rechtopfiets is mijn ervaring dat dit op het stuurgedrag een negatieve invloed heeft. Iets om op te letten dus bij een proefritje!
De motor in het voorwiel heeft als nadeel dat de naloop van het voorwiel nauwelijks nog wat doet. Het voorwiel wordt normaal namelijk getrokken of aangedreven. Met motor een trekkend of aandrijvend wiel. Dat geldt ook voor de ligfiets.

Dat geldt natuurlijk alleen als je ook daadwerkelijk trapt terwijl je een bocht neemt. (Wat je op een ligfiets over het algemeen ook doet). Als je jezelf aanleert om even te pauzeren in een bocht heb je daar dus geen last van.
Antwoord }
Bedankt door:
#17
Mijn eerste ligfiets was ooit ook een Nazca cruiser, en daar heb ik heel veel plezier van gehad: het is een stabiele fiets, je rijdt er zo mee weg. En omdat je nogal rechtop zit en niet te laag heb je zelf goed uitzicht en wordt je ook goed gezien. Zeker als je woon-werk route gedeeltelijk door de bebouwde kom loopt is dat erg prettig, zeker ook 's winters in het donker. Die rode nazca van MP ziet er erg fraai uit met ook weinig gereden kilometers. Daar kan je nog jaren plezier van hebben, de Nazca's zijn erg robuust met het stalen frame. Ik had de meeste last van versleten velgen van het 20" wiel: dat kan hard gaan als je in de regen doorfietst 's winters.
Later ben ik toch overgestapt op snellere (lagere, vlakkere) fietsen maar daar ben je met 25km enkele reis echt niet significant sneller mee, zeker niet als je een paar verkeerslichten of haakse bochten op je route hebt :-)
Antwoord }
Bedankt door:
#18
(21-Jun-2021, 01:37 PM)Victor schreef: Mijn eerste ligfiets was ooit ook een Nazca cruiser, en daar heb ik heel veel plezier van gehad: het is een stabiele fiets, je rijdt er zo mee weg. En omdat je nogal rechtop zit en niet te laag heb je zelf goed uitzicht en wordt je ook goed gezien. Zeker als je woon-werk route gedeeltelijk door de bebouwde kom loopt is dat erg prettig, zeker ook 's winters in het donker. Die rode nazca van MP ziet er erg fraai uit met ook weinig gereden kilometers. Daar kan je nog jaren plezier van hebben, de Nazca's zijn erg robuust met het stalen frame. Ik had de meeste last van versleten velgen van het 20" wiel: dat kan hard gaan als je in de regen doorfietst 's winters.
Later ben ik toch overgestapt op snellere (lagere, vlakkere) fietsen maar daar ben je met 25km enkele reis echt niet significant sneller mee, zeker niet als je een paar verkeerslichten of haakse bochten op je route hebt :-)

Nu krijg ik bericht van de verkoper dat de fiets 9 versnellingen heeft (dan moet dat 3x3 tandwielen zijn denk ik, want zie er voor sowieso 3 zitten). Is dat niet te weinig voor afstanden van  50 km per dag? Of is het alsnog een prima optie met 9?
Antwoord }
Bedankt door:
#19
Dan zal het wel 3x9 zijn. 

3x3 bestaat niet  Wink
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  DF 121  -  Challenge Fujin SL I -  GreenSpeed AERO

http://roeifietsen.blogspot.nl/
Antwoord }
Bedankt door:
#20
Photo 
(21-Jun-2021, 08:22 PM)Wim -de roetsende schreef: Dan zal het wel 3x9 zijn. 

3x3 bestaat niet  Wink

Nou, dat leek mij dus ook, dus dat is precies wat ik hem heb gevraagd Smile

Kan me toch echt niet aan de indruk onttrekken dat ik op foto 1 hieronder 3 tandwielen aan de voorkant zie... 

Ligfiets Nazca Cruiser € 500,00 https://link.marktplaats.nl/m1704678294?...ialbuttons
Antwoord }
Bedankt door:
#21
Aan de voorkant heten het officieel 'kettingbladen'. Dat zijn er inderdaad drie.

Achteraan, de tandwielen dus, kunnen er geen drie zijn. 

Lang geleden werden fietsen afgemonteerd met 7 tandwielen, daarna 8, toen 9.
Nu zelfs 10 of 11. Meestal is het dan 2x10 of 2x11.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  DF 121  -  Challenge Fujin SL I -  GreenSpeed AERO

http://roeifietsen.blogspot.nl/
Antwoord }
Bedankt door:
#22
Ik heb ook nog vijf en zes kransjes meegemaakt. Ben ik kennelijk toch wat ouder dan Wim.

(21-Jun-2021, 09:57 PM)Wim -de roetsende schreef: Aan de voorkant heten het officieel 'kettingbladen'. Dat zijn er inderdaad drie.

Achteraan, de tandwielen dus, kunnen er geen drie zijn. 

Lang geleden werden fietsen afgemonteerd met 7 tandwielen, daarna 8, toen 9.
Nu zelfs 10 of 11. Meestal is het dan 2x10 of 2x11.
Antwoord }
Bedankt door:
#23
Op drie van mijn fietsen heb ik ook nog 6 tandwielen achter. Een 6-speed pignon op een Giant Super Sierra mtb (‘87) En 6-speed UG cassettes op Giant Super Sierra mtb (‘88) en Giant Super Tourer randonneur (‘85)

en zo oud ben ik niet :-)
Antwoord }
Bedankt door:
#24
Heb een racefiets gehad met 2x5 inderdaad. En geen indexed schakelsysteem, dus gewoon op gevoel goed zetten. (Wat een stuk fijner is dan een slecht afgesteld derailleur/schakelsysteem van tegenwoordig)
Antwoord }
Bedankt door:
#25
(21-Jun-2021, 01:18 PM)Frutsel schreef:
(21-Jun-2021, 12:49 PM)PietV* schreef:
(21-Jun-2021, 10:22 AM)De tovenaar schreef: De aandrijving zit bij die Nazca in het voorwiel (itt de Wizard die de motor in het achterwiel heeft). Nu weet ik niet of dit erg nadelig is op een ligfiets, maar op een rechtopfiets is mijn ervaring dat dit op het stuurgedrag een negatieve invloed heeft. Iets om op te letten dus bij een proefritje!

De motor in het voorwiel heeft als nadeel dat de naloop van het voorwiel nauwelijks nog wat doet. Het voorwiel wordt normaal namelijk getrokken of aangedreven. Met motor een trekkend of aandrijvend wiel. Dat geldt ook voor de ligfiets.

Dat geldt natuurlijk alleen als je ook daadwerkelijk trapt terwijl je een bocht neemt. (Wat je op een ligfiets over het algemeen ook doet). Als je jezelf aanleert om even te pauzeren in een bocht heb je daar dus geen last van.
Als je jezelf aanleert even te pauzeren in de bocht gaat het al fout. De voorwielaandrijving valt weg en het stuurkarakter verandert. Voorwielmotoren die later worden ingebouwd hebben meestal een rotatie- of pedelecsensor. Zodra de pedalen worden bewogen en die sensor een seintje geeft aan de motor komt die motor er vol in. Dus vóór de bocht de benen stil en absoluut niet meer bewegen. Wink In korte bochten wisselend van b.v. rechts en links geldt hetzelfde. Zowel inkomende als wegvallende motorondersteuning in een bocht is niet prettig. Sad
Antwoord }
Bedankt door:
#26
Al die versnellingen heb je in het vlakke Nederland eigenlijk helemaal niet nodig. tenzij je toevallig een hoge/grote brug in je route hebt zitten of in Zuid Limburg woont ofzo.

Het scheelt ook hoe je route is. Als je bijvoorbeeld heel mooi glad asfalt buiten de bebouwde kom hebt waar je lekker door kan rijden en een stukje verder over de oude klinkertjes door een dorpje slingert, heb je voor beide situaties een andere versnelling nodig. Ook als je vaak moet stoppen zijn lichte versnellingen wel prettig.

Groeten, Jeroen
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
De Oliebol van Niels
Voor mensen uit he...Niels van der Wal — 12:45 AM
Velomobiel, kleur en zichtbaarheid
Mijn voorkeur gaat u...TvWijk — 12:42 AM
Velomobiel, kleur en zichtbaarheid
Momenteel ben ik aan...berth9999 — 11:35 PM
De Oliebol van Niels
Voor mensen uit he...365cycle — 11:27 PM
De Oliebol van Niels
Voor mensen uit het ...Wim -de roetsende — 10:50 PM
Oliebollentocht 2021
Gewoon weer terug na...Peter de Rond — 10:30 PM
Oliebollentocht 2021
Niels, oliebol, va...365cycle — 08:56 PM
De Oliebol van Niels
Doen we dit jaar e...365cycle — 08:55 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Vandaag de eerste va...365cycle — 08:46 PM
Oliebollentocht 2021
Toch wel een oliebol...Lopopodium — 08:07 PM
Oliebollentocht 2021
Doen we dit jaar een...Niels van der Wal — 06:34 PM
Fietspaden
Uiterst rechts rijde...Niels van der Wal — 06:19 PM
Fietspaden
pffff het is niet ...Wim -de roetsende — 04:27 PM
Fietspaden
pffff het is niet zo...gideon — 04:05 PM
De velomobiel van pflipp
Nou, de reparatie ...Bacchus — 04:02 PM
alfine-11 juiste hoek
Hier ergens?...Theo Mol — 03:59 PM
Fietspaden
Je zult in h...Bacchus — 03:55 PM