Ervaringen met de Milan
|
Berichten: 303
Topics: 13
Lid sinds: Aug 2020
Bedankt: 690
410 x bedankt in 184 berichten
(11-Aug-2022, 10:44 AM)365cycle schreef: Helemaal eens. Enige nadeel van de mast opnieuw monteren is dat de fiets iets zwaarder gaat worden. Zal maximaal een paar honderd gram zijn, maar er zijn er die voor minder piepen Vermoed/hoop dat Roemenië Ymte voldoende vertrouwt om zelf met een goede oplossing te komen - als ie naar Roemenië moet ben je 'm zo een maand kwijt.
Het zij zo. Ik neem voor de zekerheid wandelschoenen en regenjas mee ingeval ik met de trein terug mag.
Berichten: 3.214
Topics: 106
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 717
2375 x bedankt in 1123 berichten
Een paar honderd gram.....
Ach, dan neem je toch iets minder water mee in je bidon
Berichten: 2.767
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 4854
3334 x bedankt in 1560 berichten
Nog een voordeeltje van de Milan waar ik net aan denk: zowel de SL als de GT blijven op vlak asfalt schuin staan als je ze kantelt. Op de zijkant leggen bij een lek is dus niet nodig  een gastendoekje is ook voldoende om krassen te voorkomen.
Berichten: 3.214
Topics: 106
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 717
2375 x bedankt in 1123 berichten
(13-Aug-2022, 07:42 PM)365cycle schreef: Nog een voordeeltje van de Milan waar ik net aan denk: zowel de SL als de GT blijven op vlak asfalt schuin staan als je ze kantelt. Op de zijkant leggen bij een lek is dus niet nodig een gastendoekje is ook voldoende om krassen te voorkomen.
Klopt of ik leg het zitje onder de Milan.
Berichten: 303
Topics: 13
Lid sinds: Aug 2020
Bedankt: 690
410 x bedankt in 184 berichten
22-Aug-2022, 09:54 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 22-Aug-2022, 11:12 AM door berth9999.)
(11-Aug-2022, 10:40 AM)berth9999 schreef: Binnenkort ga ik naar Dronten en dan gaat Ymte ernaar kijken. Wat er allemaal wel of niet mogelijk is weet ik niet, en Ymte wel. ;-) Zoals ik er nu in sta wil ik een rechte mast en niet een oplossing waar alle andere onderdelen aangepast worden om een scheve mast te corrigeren.
Afgelopen zaterdag heb ik de fiets weg gebracht. Ook Ymte constateerde een scheve mast (hij mat een halve centimeter verschil in vergelijk met de proefrij GT). Hij gaat contact opnemen met Roemenië over hoe dit opgelost gaat worden. Het lijkt erop dat het structureel opgelost gaat worden en daar ben ik blij mee.  (Tevens heb ik 200+ km in een 2 Milan's gereden die dag en dat is meer dan 3 keer wat ik normaal op een dag doe. )
Berichten: 589
Topics: 13
Lid sinds: Apr 2021
Bedankt: 685
993 x bedankt in 459 berichten
(22-Aug-2022, 09:54 AM)berth9999 schreef: Hij gaat contact opnemen met Roemenië over hoe dit opgelast gaat worden. (mijn nadruk)
Interessante typo. Het zal toch weinig laswerk worden, lijkt me.
Berichten: 303
Topics: 13
Lid sinds: Aug 2020
Bedankt: 690
410 x bedankt in 184 berichten
(22-Aug-2022, 10:55 AM)Bacchus schreef: (22-Aug-2022, 09:54 AM)berth9999 schreef: Hij gaat contact opnemen met Roemenië over hoe dit opgelast gaat worden. (mijn nadruk)
Interessante typo. Het zal toch weinig laswerk worden, lijkt me. 
I stand corrected. Ik hoop en denk niet dat ze met hitte aan de gang gaan om een en ander te buigen. ;-)
Berichten: 3.214
Topics: 106
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 717
2375 x bedankt in 1123 berichten
Vandaag was ik heel erg blij met de Milan.
Ik reed over de fietsstrook richting een rotonde.
Toen ik op de rotonde reed, gaf een automobilist van rechts, die voorrang moet verlenen aan het verkeer op de rotonde, nog even flink gas om voor mij langs te rijden.
Daarna moest ze vol in de remmen, omdat de auto's op de rotonde voor haar stil stonden. Ze had dus duidelijk niet verder gekeken dan de neus van haar auto lang was.
Ik knalde dus bijna tegen het achterste gedeelte van haar auto aan dat voor een deel nog op de fietsstrook stond.
Ik stuurde heel snel naar rechts, ontweek de stoeprand, stuurde daarna nog sneller naar links, daarna nog een keer abrupt naar rechts. De Milan volgde precies mijn stuurbewegingen, brak niet uit, tilde geen wieltje op. Niets. Gewoon strak sturend en geen enkel probleem. Heerlijk.
Berichten: 2.767
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 4854
3334 x bedankt in 1560 berichten
05-Sep-2022, 11:26 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 05-Sep-2022, 11:26 PM door 365cycle.)
(05-Sep-2022, 10:00 PM)Wim -de roetsende schreef: Ik stuurde heel snel naar rechts, ontweek de stoeprand, stuurde daarna nog sneller naar links, daarna nog een keer abrupt naar rechts. De Milan volgde precies mijn stuurbewegingen, brak niet uit, tilde geen wieltje op. Niets. Gewoon strak sturend en geen enkel probleem. Heerlijk. In alle wielen op de grond houden is een Milan een stuk beter dan een DF
Hoop wel dat je dit hele manoeuvre deed met je vinger op de claxon?
Berichten: 589
Topics: 13
Lid sinds: Apr 2021
Bedankt: 685
993 x bedankt in 459 berichten
(05-Sep-2022, 10:00 PM)Wim -de roetsende schreef: Toen ik op de rotonde reed, gaf een automobilist van rechts, die voorrang moet verlenen aan het verkeer op de rotonde, nog even flink gas om voor mij langs te rijden.
Daarna moest ze vol in de remmen, omdat de auto's op de rotonde voor haar stil stonden. Ze had dus duidelijk niet verder gekeken dan de neus van haar auto lang was. Zou ze dat ook gedaan hebben bij het oversteken van een overweg als er een trein aankomt?
Berichten: 3.214
Topics: 106
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 717
2375 x bedankt in 1123 berichten
(05-Sep-2022, 11:26 PM)365cycle schreef: In alle wielen op de grond houden is een Milan een stuk beter dan een DF
Hoop wel dat je dit hele manoeuvre deed met je vinger op de claxon? 
Mijn linkerhand zit standaard op de remhandel als ik in de stad rijd én mijn rechterwijsvinger op de claxon.
Berichten: 303
Topics: 13
Lid sinds: Aug 2020
Bedankt: 690
410 x bedankt in 184 berichten
Mijn Milan is terug. Uiteindelijk heeft ICB niet de nieuwe door Roemenie uiteindelijk opgestuurde mast gebruikt, maar de oude aan de voorkant doorgezaagd en 4 mm verderop vastgemaakt. (De oude demonteren zou teveel schade hebben veroorzaakt en de fiets zwakker hebben gemaakt.) Ze hebben, als extra'tje voor het lange wachten, de verstevigingsbalk gemonteerd en op mijn verzoek een andere velg achter zodat ik een bredere band kon monteren. Ook is er een oplossing gevonden voor de brandgevaarlijke verlichting.
Ik ben er blij mee. Mijn schoenen lopen niet meer aan. En de extra versteviging is echt merkbaar bij optrekken en klimmetjes. De lupine geeft nu lekker licht.
Berichten: 3.214
Topics: 106
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 717
2375 x bedankt in 1123 berichten
09-Oct-2022, 01:29 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 09-Oct-2022, 07:21 PM door Wim -de roetsende.)
Citaat:En de extra versteviging is echt merkbaar bij optrekken en klimmetjes. De lupine geeft nu lekker licht.
Fijn dat het nu is opgelost en dat je nu ook extra zaken hebt kunnen regelen.
Dat de extra versteviging goed merkbaar is, verbaast mij niets.
365cycle noemt vaak dat de DF veel stijver is dan de MilanSL. Nou ben ik niet zo sterk, maar ik merk totaal geen verschil. Dat zou dus best wel eens te verklaren zijn door die versteviging.
In de DF zit je iets rechterop en daardoor voelt de DF iets pittiger en is dus ook wel iets sneller met het optrekken.
Laatst trok ik echter met de SL een keer op, zoals ik dat ook gewend was met de DF en toen vond ik het verschil toch weer heel weinig/minimaal.
Mijn kruissnelheid ligt met de SL hoger en mijn gemiddelde lag met de DF iets hoger.
Nou durfde ik met een iets oudere DF ook iets meer te gooien en te smijten dan met zo'n nieuwe SL.
Berichten: 1.053
Topics: 67
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 3495
1124 x bedankt in 502 berichten
(09-Oct-2022, 11:07 AM)berth9999 schreef: Ook is er een oplossing gevonden voor de brandgevaarlijke verlichting.
Top.
Wat is die gevonden oplossing voor de brandgevaarlijke verlichting?
Berichten: 303
Topics: 13
Lid sinds: Aug 2020
Bedankt: 690
410 x bedankt in 184 berichten
(09-Oct-2022, 09:10 PM)Hoekie schreef: Wat is die gevonden oplossing voor de brandgevaarlijke verlichting?
De koplamp loopt niet meer via de te lichte spanningsomvormer.
Berichten: 2.767
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 4854
3334 x bedankt in 1560 berichten
19-Mar-2023, 11:03 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 19-Mar-2023, 11:04 PM door 365cycle.)
Het Milan-topic zakt wel erg ver weg. Onterecht, want hoewel de Bülk er nu ook is verdient de Milan nog steeds een eigen plekje in velomobielland.
Daarom gooi ik hier maar even een leuke, Milan-waardige video neer, van twee vrienden die "buiten" spelen in een SL en een GT:
Tip: Blijf van je volumeknop af. Na zo'n 2 minuten gaat het ineens een stuk harder (gelukkig niet alleen de muziek)
|
Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
Nieuwe berichten
|
M5 EBS remhendels gezocht
|
Misschien op de Duit...Fietsbennie — 03:46 PM |
Waar zijn de Kronans gebleven?
|
"Omdat fietsenm...Lopopodium — 03:34 PM |
Waar zijn de Kronans gebleven?
|
Volgens mij zijn nie...Roepers — 03:28 PM |
M5 EBS remhendels gezocht
|
Ik ben nog steeds op...melle z — 12:06 PM |
Medeliggers onderweg
|
dan was ik thuis, ma...gideon — 10:17 PM |
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
Bij toeval kwam ik...Roefie — 10:08 PM |
Waar zijn de Kronans gebleven?
|
Speciaal voor jullie...365cycle — 09:22 PM |
Medeliggers onderweg
|
hoe laat zwaaide j...365cycle — 09:19 PM |
Banden, banden en nog eens banden
|
ja, ik heb het goe...365cycle — 09:18 PM |
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
Bij toeval kwam ik o...Lig-hen — 09:03 PM |
Medeliggers onderweg
|
hoe laat zwaaide je?gideon — 07:37 PM |
Banden, banden en nog eens banden
|
Als het lek aan de v...=oNNo= — 04:35 PM |
Banden, banden en nog eens banden
|
De Wild Run'R is een...365cycle — 03:08 PM |
Banden, banden en nog eens banden
|
gisteren m'n eerste ...=oNNo= — 02:09 PM |
Medeliggers onderweg
|
Ik zie geen RR sti...365cycle — 02:03 PM |
Medeliggers onderweg
|
spoed eisende hulp?gideon — 01:55 PM |
Medeliggers onderweg
|
Ik zie geen RR stick...GertBr — 12:47 PM |
|