Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ontwikkelingen op de velomobielmarkt [split] BertH stelt zich voor
#27
Ik heb het even op een rijtje gezet:

M9 kost €11.800
Extra's €1005,-
Hood €825,-
Special color €365,-
Totaal (iets naar boven afgerond) €14.000,-

SL kost €10.000,-
Extra's €550,-
Hood €530,-
Special color €365,-
Totaal (iets naar boven afgerond) €11.500,-

DF kost €8750,-
Extra's €300,-
Hood €695,-
Twee kleuren €250,- (special color kan ik niets over vinden)
Totaal (iets naar boven afgerond) €10.000,-

De extra's zijn vergelijkbaar. Bij de M9 zo hoog vanwege o.a. de verlichting.

Wel veel geld zo'n M9  Tongue
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  Challenge Fujin SL I -  GreenSpeed AERO

http://roeifietsen.blogspot.nl/
Antwoord }
Bedankt door:
#28
De Snoek is net zo duur als de DF, vanaf 8.750 euro, maar als basis al behoorlijk compleet. Blijkbaar wil Daniël F. meer verdienen dan zijn Nederlandse collega's, tenzij de productie in Roemenië zoveel duurder is, maar dat denk ik niet.
Antwoord }
Bedankt door:
#29
Naar wat ik begreep zit er inderdaad meer marge op een Alpha of een Milan dan op een DF of velomobiel.nl fiets.
Antwoord }
Bedankt door:
#30
(23-Feb-2022, 10:31 AM)365cycle schreef: Ik vind dat wel meevallen. Een elektromotor is namelijk een heel stuk goedkoper dan een zelfdragende koolstofvezel carrosserie.

https://trisled.com.au/hpv/rotovelo-2/

De Rotovelo is 6500 AU$, da's nog geen 4000 euro. Volgens de specsheet zelfs maar 5990 AU$.
Die fiets kan veel beter tegen een stootje dan de producten van Velomobile World, maar is ook zwaarder. De simpelste uitvoering weegt 33 kg. 

Ik vraag me weleens af wanneer je zou gaan proberen bijvoorbeeld een DF4, QuattroVelo of zelfs Milan te maken met veel simpeler productietechnieken (bijvoorbeeld rotatiegieten - vandaar ook de naam "RotoVelo"). Het gewicht stijgt dan, maar voor ons vlakke landje maakt dat niet zoveel uit. Zeker niet als er ook nog een kleine E-assist in zit voor de heuveltjes.

Is er ook een bedrijf dat optreedt als dealer voor de Rotovelo? Jouta is wel dealer voor Trisled maar vermeldt Rotovelo niet.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
#31
Weet ik eigenlijk niet. Er was een importeur maar voor zover ik weet is die in 2016 gestopt.
Antwoord }
Bedankt door:
#32
Als ik de Rotovelo verder bestudeer valt mij op dat de ketting toch weer open bloot ligt en niet hetzelfde systeem heeft als de Quest. Dat maakt hem vergelijkbaar met de Alleweder A6 van Akkurad. Die kost ook als basismodel 5.000 euro en heeft een ketting die ook weer blootgesteld is aan weer en wind (en zand en zout).Dat zijn dan toch vergelijkbare fietsen aan de onderkant van de markt en belangrijk goedkoper.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
#33
(23-Feb-2022, 04:55 PM)Roepers schreef: Als ik de Rotovelo verder bestudeer valt mij op dat de ketting toch weer open bloot ligt en niet hetzelfde systeem heeft als de Quest. Dat maakt hem vergelijkbaar met de Alleweder A6 van Akkurad. Die kost ook als basismodel 5.000 euro en heeft een ketting die ook weer blootgesteld is aan weer en wind (en zand en zout).Dat zijn dan toch vergelijkbare fietsen aan de onderkant van de markt en belangrijk goedkoper.
Heeft denk ik met name te maken dat de Rotovelo een kunststof "hoes" is over een trike frame. Een volledig weggewerkte kettinglijn heb je denk ik alleen wanneer je er ook meteen een zelfdragende carrosserie van maakt.
Antwoord }
Bedankt door: Roepers
#34
Aha de Rotovelo is een variant op de Leitra en niet op de Alleweder. Om de een of andere reden denk dat de zelfdragende carrosserie van de Alleweder een sprong voorwaarts was, maar ik kan dat niet onderbouwen.

Dus in mijn ogen, als je een goedkopere velomobiel zoekt, de Alleweder A6 een betere optie.


Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
#35
(24-Feb-2022, 12:03 PM)Roepers schreef: Aha de Rotovelo is een variant op de Leitra en niet op de Alleweder. Om de een of andere reden denk dat de zelfdragende carrosserie van de Alleweder een sprong voorwaarts was, maar ik kan dat niet onderbouwen.
Zelfdragend is lichter, en/of stijver bij hetzelfde gewicht.
Antwoord }
Bedankt door: Roepers
#36
(24-Feb-2022, 01:01 PM)365cycle schreef:
(24-Feb-2022, 12:03 PM)Roepers schreef: Aha de Rotovelo is een variant op de Leitra en niet op de Alleweder. Om de een of andere reden denk dat de zelfdragende carrosserie van de Alleweder een sprong voorwaarts was, maar ik kan dat niet onderbouwen.
Zelfdragend is lichter, en/of stijver bij hetzelfde gewicht.

Ik denk niet dat het lichter EN stijver bij hetzelfde gewicht kan zijn...
Het is lichter bij dezelfde stijfheid, of stijver bij hetzelfde gewicht. (gesteld dat ze extra gewicht spenderen aan het stijver maken van de constructie  Big Grin )
Antwoord }
Bedankt door:
#37
(24-Feb-2022, 01:40 PM)Frutsel schreef: Ik denk niet dat het lichter EN stijver bij hetzelfde gewicht kan zijn...
Het is lichter bij dezelfde stijfheid, of stijver bij hetzelfde gewicht. (gesteld dat ze extra gewicht spenderen aan het stijver maken van de constructie  Big Grin )
Of het beste van 2 werelden. Kan dus wel degelijk ;-)
Antwoord }
Bedankt door:
#38
(24-Feb-2022, 02:23 PM)365cycle schreef:
(24-Feb-2022, 01:40 PM)Frutsel schreef: Ik denk niet dat het lichter EN stijver bij hetzelfde gewicht kan zijn...
Het is lichter bij dezelfde stijfheid, of stijver bij hetzelfde gewicht. (gesteld dat ze extra gewicht spenderen aan het stijver maken van de constructie  Big Grin )
Of het beste van 2 werelden. Kan dus wel degelijk ;-)

Als A en B hetzelfde gewicht hebben, kan de een niet lichter zijn dan de andere Tongue 

Dat neemt niet weg dat het mogelijk is om lichter EN stijver te zijn, waar jij op doelt, maar dat is niet wat je daar opschreef
Antwoord }
Bedankt door:
#39
(24-Feb-2022, 03:26 PM)Frutsel schreef: Dat neemt niet weg dat het mogelijk is om lichter EN stijver te zijn, waar jij op doelt, maar dat is niet wat je daar opschreef
poteto potato Wink
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
aanhang karretje voor ice trike
Maar ook dat heeft...Willeke_IGKT — 09:37 PM
aanhang karretje voor ice trike
Ooh jee, excuses...maimoto — 09:22 PM
Banden, banden en nog eens banden
365cycle schreef: To...Wim -de roetsende — 09:08 PM
Banden, banden en nog eens banden
Volgens de grafiek...365cycle — 08:39 PM
Banden, banden en nog eens banden
De sporing doe ik re...Bas_ligfiets — 08:25 PM
Medeliggers onderweg
Zo zie je maar dat z...Bas_ligfiets — 08:14 PM
aanhang karretje voor ice trike
Ooh jee, excuses v...365cycle — 08:08 PM
Banden, banden en nog eens banden
Nee hoor Piet. Dat v...Wim -de roetsende — 08:06 PM
Banden, banden en nog eens banden
De continental...PietV* — 08:00 PM
Banden, banden en nog eens banden
De continental...Bas_ligfiets — 06:03 PM
aanhang karretje voor ice trike
Niet mijn antwoo...maimoto — 02:52 PM
aanhang karretje voor ice trike
Niet mijn antwoord...365cycle — 02:40 PM
Medeliggers onderweg
Ik niet, maar @Bas_l...365cycle — 02:17 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
het is mij vanocht...365cycle — 02:13 PM
Banden, banden en nog eens banden
De Milan GT is belac...365cycle — 02:06 PM
Banden, banden en nog eens banden
@365cycle Daniël Fen...pietandringa — 12:31 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
het is mij vanochten...gideon — 12:28 PM