Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wat is veiliger: Kruising met stoplichten of een rotonde?
#1
(11-Sep-2022, 09:28 PM)GertBr schreef:
…terwijl ik eigenlijk blij moet wezen!
Ik heb op een gedeelte van een van mijn veel gereden routes in de buurt van Van der Valk motel Katwoude, de mogelijkheid om over te steken via een rotonde in de N247 of om een stukje via een binnenweggetje terug te rijden en te kiezen om over te steken bij stoplichten in dezelfde weg. Ik kies (bijna) altijd voor het laatste vanwege de veiligheid. Zo ook vandaag. 
Ik wachtte keurig op het voor mij groene licht. Toen ik op wilde trekken ging ik meteen weer in de remmen als reactie op het geluid van piepende banden van een auto van rechts, die te laat in de remmen ging. En daardoor mistte een tweede auto, waarvan de bestuurder gewoon niet zat op te letten en ook vol in de remmen moest, mij met eveneens piepende banden, doordat hij zijn de auto (door de ABS?) om de reeds stilstaande voorligger aan de linker zijde via de baan voor “linksaf” heen kon sturen en ik nog steeds stilstond voor mijn stoplicht. 

Ik heb nog wel een tijdje “mijn hart in de keel” voelen kloppen tijdens het vervolg van mijn rit….

[Afbeelding: 2-EFB82-B7-AC40-4-F7-A-AF55-5-AA349-A4-C423.jpg]


Gert nam voor de veiligheid maar de kruising met de stoplichten in plaats van de rotonde. Maar wat is nu veiliger? Stoplichten of een rotonde? Voor fietsers dan, bedoel ik.


Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , emgaron
#2
Ik zou zeggen stoplicht, omdat die met minder variaties komt dan een rotonde.
Ik heb op mijn route rotondes waar fietsers voorrang hebben, en waar ze dat niet hebben. Daarnaast heb je rotondes waar het fietspad gescheiden is van de autorijbaan, en waar dat niet het geval is.
En dan heb je nog van die 'punaises' waarvan het niet duidelijk is of het nu als rotonde is bedoeld of niet...

En hoe opvallender je fiets, hoe slechter automobilisten hem zien op rotondes...
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#3
Leuk draadje heb je zo lokatie? De ene rotonde is de andere niet namelijk.
Kost wat maar Rijssen of  Knokke (zelfs plaatsnamen aangegeven op de muren) hebben mooi onderscheid tussen fietsers en auto's daar hou ik van.

Het ligt eraan hoe haaientanden staan. deze bij Deventer s bij drukte ook altijd lastig om de bocht kijken of er wat aan komt, maar heb je wel goed ruimte om ertussen te staan.

Ook hebben ze onlangs Almelo zo aangepast dat je beide fietspaden gekruist schuin oversteken moet, en je 7 kanten in de gaten moet houden als je groen hebt, je weet maar nooit.

(Heb de links aangepast, excuses)
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#4
(12-Sep-2022, 08:06 PM)Fietsbennie schreef: Leuk draadje heb je zo lokatie? De ene rotonde is de andere niet namelijk.
Kost wat maar Rijssen of Knokke Belgie hebben mooi onderscheid tussen fietsers en auto's daar hou ik van.

Het ligt eraan hoe haaientanden staan. Deze bij Deventer is bij drukte ook altijd lastig om de bocht kijken of er wat aan komt, maar heb je wel goed ruimte om ertussen te staan.

Ook hebben ze onlangs Deze in Almelo zo aangepast dat je beide fietspaden gekruist schuin oversteken moet, en je 7 kanten in de gaten moet houden als je groen hebt, je weet maar nooit.

Grapjas, allemaal onderlijnde blauwe tekst, maar geen link te bekennen Big Grin
Antwoord }
Bedankt door:
#5
(12-Sep-2022, 08:06 PM)Fietsbennie schreef: Ook hebben ze onlangs Deze in Almelo zo aangepast dat je beide fietspaden gekruist schuin oversteken moet, en je 7 kanten in de gaten moet houden als je groen hebt, je weet maar nooit.

De link werkt niet maar ik ken de situatie en dat is deze Je moet inderdaad alles in de gaten houden en als je er niet bekend bent sta je echt even te kijken waar je naartoe moet.
Ik heb zelf liever rotondes. Je kan er vaak beter doorrijden en ik heb 1 verkeerslicht op mijn route die altijd op rood staat, maar 90% van de tijd groen wordt zodra je drukt.
Nadeel van rotondes: soms is de situatie zo dat je over je schouder moet kijken of er echt niks aankomt (ik vertrouw zelden 100% op mijn spiegel). Vooral bij een situatie als deze waarbij je een stukje met de rotonde meerijdt en de situatie dus weer anders kan zijn als je werkelijk over wil steken. Mijn lange Baron past niet altijd halverwege op de scheiding van de rijbanen, waardoor ik liever wacht tot er van beide kanten niks komt. Nou moet ik zeggen, als ik dat een keer niet doe ivm drukte, dan heb ik vaak dat de automobilisten van rechts me voorlaten terwijl ik geen voorrang heb.

(12-Sep-2022, 08:14 PM)Frutsel schreef: Grapjas, allemaal onderlijnde blauwe tekst, maar geen link te bekennen Big Grin

Dat had ik net ook toen ik vanaf mijn mobiel postte. Als je dan de link vanuit Google maps plakt zet hij de straatnaam voor de link. Makkelijk op te lossen door weg te halen, maar wel irritant.
Antwoord }
Bedankt door: Roepers , Willeke_IGKT , 365cycle
#6
In mijn geval is de oversteek met de verkeerslichten veiliger, maar natuurlijk alleen als iedereen die daar rijdt zijn gedachten bij het verkeer houdt en zich niet laat afleiden. 
De rotonde ligt in een 80 km weg waar je met de fiets (rechts op de foto) 4 banen in 4 fasen moet oversteken: verkeer dat van links komt en rechtsaf slaat, verkeer van links dat rechtdoor gaat en verkeer dat van rechts komt en een busbaan (links op de foto achter de witte bestelbus). Je bent (te) vaak afhankelijk van automobilisten die je als ligger interessant vinden en daarom de voorrang gunnen.

[Afbeelding: 4-C480-E8-F-C5-F7-48-B8-85-CF-C72-D6-A00-E9-B0.jpg]
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Roepers
#7
Lastige vraag. Ik neig ernaar dat verkeerslichten veiliger zijn. Die zijn makkelijker moedwillig te negeren maar moeilijker per ongeluk te missen. Een rotonde kun je niet negeren (ok, de fietser op het vrijliggende fietspad om de rotonde wel) maar zeker een snelle fietser is wel heel makkelijk over het hoofd te zien. Automobilisten verwachten van fietsers dat ze langzamer zijn, wat op een rotonde eerder andersom is. Zeker een tweewielige highracer kan een rotonde die zonder scherpe extra bochten in het fietspad is aangelegd gewoon op kruissnelheid nemen.
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Roepers
#8
(12-Sep-2022, 08:14 PM)Frutsel schreef: Grapjas, allemaal onderlijnde blauwe tekst, maar geen link te bekennen Big Grin

Ik heb nu van computer gedaan en de links werken.
Verder wil ik nog een mooie combi kruising / rotonde noemen: Keizer Karelplein in Nijmegen.
Met de fiets duidelijk verhaal, met de auto is het even goed opletten, en hopen dat vrouwlief geen snoepje aanbiedt.

[Afbeelding: SDC11179.jpg]
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Lig-hen , Roepers
#9
(13-Sep-2022, 10:15 AM)Fietsbennie schreef: Verder wil ik nog een mooie combi kruising / rotonde noemen: Keizer Karelplein in Nijmegen.
Met de fiets duidelijk verhaal, met de auto is het even goed opletten, en hopen dat vrouwlief geen snoepje aanbiedt.
Oplossing lijkt me eenvoudig: autovrij maken. Wink Minder asfalt nodig, minder herrie en stank, geen lelijke verkeerslichten, ruimte voor een mooi park. Big Grin
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle , Roepers , Hoekie
#10
In het midden van het Keizer Karelplein is een park...

Het zijn (waren) daar Franse toestanden. Iedereen deed min of meer maar wat, en als je mazzel had kwam je goed uit.
Antwoord }
Bedankt door: Bacchus , Willeke_IGKT , 365cycle , Roepers
#11
In Culemborg hebben we de ovonde.
Daar proberen ze met 105 verkeersborden duidelijk te maken wie waar moet rijden en wanneer voorang zou moeten verlenen.
Op de ligfiets altijd weer een uitdaging om die over te steken.
Challenge Chamsin - Callenge Taifun - Challenge Fujin
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle , Roepers
#12
Ik stem op de rotonde. Tenzij het een HEEL erg druk punt is. Tot middelmatige drukte is het namelijk efficiënter dan een stoplicht (want vaak moet je helaas wel stoppen, zeker als fietser, ook al heet het officieel niet zo), en opletten moeten we toch (ook bij groen). De snelheid op een rotonde blijft echter hoger, en ik houd er niet van om lang op een kruispunt te zijn. Dat maakt de kans voor een te snel rijdende automobilist om me het ziekenhuis in te helpen namelijk ook groter.

(12-Sep-2022, 07:52 PM)Frutsel schreef: En hoe opvallender je fiets, hoe slechter automobilisten hem zien op rotondes...
Als ik twijfel of ze me zien toeter ik liever een keer te vaak. Als het dan nog niet duidelijk is... dan maar remmen.

(13-Sep-2022, 08:10 AM)Bacchus schreef: Zeker een tweewielige highracer kan een rotonde die zonder scherpe extra bochten in het fietspad is aangelegd gewoon op kruissnelheid nemen.
Inderdaad. Met een velomobiel ben je nóg sneller als je de weg mag gebruiken (en dat ook doet - het fietspad is hier uit de voorrang, daarom pak ik de weg tenzij het echt druk is):

[Afbeelding: anticeperenkanjeleren.png]

Ik sloot hier overigens aan achter een auto die van rechts kwam. Daarom moest ik bij het afrijden van de rotonde remmen; auto's zijn breder, en zijn dus gedwongen om een minder soepele lijn te rijden over de rotonde, dus gaat het duidelijk minder snel. Als als ik zie dat er niets aan komt stoom ik normaal gesproken ook gewoon met 40~45 door, en als ik zeker weet dat het leeg gaat zijn kan ik er zelfs nog wel sneller overheen Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Roepers , Hoekie
#13
(13-Sep-2022, 12:08 PM)Thijs OO schreef: In Culemborg hebben we de ovonde.
Daar proberen ze met 105 verkeersborden duidelijk te maken wie waar moet rijden en wanneer voorang zou moeten verlenen.
Op de ligfiets altijd weer een uitdaging om die over te steken.

Heb je locatie?

Inmiddels al gevonden dankzij google.
Staat samen met andere 9 in leuk lijstje, mocht je niets weten om heen te fietsen...
Harnas aan, helm op, en gaan  Cool
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door: Roepers , Willeke_IGKT , Thijs OO
#14
(13-Sep-2022, 12:22 PM)365cycle schreef: Ik stem op de rotonde. Tenzij het een HEEL erg druk punt is. Tot middelmatige drukte is het namelijk efficiënter dan een stoplicht (want vaak moet je helaas wel stoppen, zeker als fietser, ook al heet het officieel niet zo), en opletten moeten we toch (ook bij groen). De snelheid op een rotonde blijft echter hoger, en ik houd er niet van om lang op een kruispunt te zijn. Dat maakt de kans voor een te snel rijdende automobilist om me het ziekenhuis in te helpen namelijk ook groter.
Geen twijfel dat bij een vergelijkbaar verkeersaanbod uit elke richting een rotonde efficiënter is. Interessant punt en zeker waar dat elke seconde die je op de kruising doorbrengt een verhoogd risico meebrengt. Daarbovenop zou je nog kunnen stellen dat de snelheid van automobilisten bij het naderen van een rotonde over het algemeen lager is dan bij het naderen van een verkeerslicht. Daarmee is de impact van een potentiële aanrijding ook kleiner. Als de kans gelijk blijft, is dus het risico kleiner.
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course
Antwoord }
Bedankt door: Roepers , Willeke_IGKT , 365cycle , Hoekie
#15
Ik geef ook de voorkeur aan een rotonde mits er géén fietspad omheen ligt (rotondes met vrijliggende fietspaden vind ik qua veiligheid ondingen - al helemaal, als het ook nog tweerichtingsfietspaden zijn) en het geen turborotonde is (maar daar mag je over het algemeen als fietser toch niet komen).
M5 28/26, Optima Lynx Orca, Optima Condor, Flevo Alleweder, Mango #57, Rainbow Lyra, Strada "Rudbeckia Hirta" #75
 
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Roepers , Willeke_IGKT , Hoekie
#16
Er kan overal van alles misgaan. Ik ben met de velomobiel soms per ongeluk een auto als me dat veiliger lijkt.

Rotondes waarbij het fietspad buitenom geleid wordt, liefst nog met alle zijwegen haaks oversteken uit de voorrang. Pokkedingen. Kunnen ze in Winterswijk goed. Bij iedere knik terug naar 10 km/h ofzo en dan nog maar hopen dat afslaand verkeer je ziet met de mooie bosjes in de strook tussen het fietspad en de autorijbaan. Dan ben ik dus even een autootje en kan ik heel veilig met 30 per uur met een kleine slinger rechtdoor over de rotonde en na de rotonde weer naar rechts, de fietssuggestiestrook op.

Vroeger had ik de oversteek van de Raalterweg in Deventer op mijn route naar school. Simpele kruising, met verkeerslichten. Maar wel de eerste kruising in de bebouwde kom. Heb er daar een paar keer een aan zien komen met 80 die dacht dat ie door kon blijven rijden omdat het groen was. Daarbij dan even geen rekening houdend met het feit dat het een paar seconden eerder nog rood was, en die hele rij voor dat groene licht nog stil stond.. We zijn inmiddels bijna 40 jaar verder, maar ik herinner me nog een donker bruin Golfje wat in een enorme rookwolk van piepende banden net naast de rij diagonaal tot stilstand kwam.

Ook bij groen licht kijk ik altijd nog wel even om me heen of er iets verkeerds beweegt.
Als het heel druk is heb ik liever verkeerslichten. Kun je zien wat er stilstaat en welke rijstroken zeker niet gaan bewegen. Bij een rotonde weet je maar nooit of die auto naast je nu wel of niet gaat afslaan.

Ik heb een hele fijne rotonde op mijn woonwerkroute, met linkszijdig fietspad. Die is fijn omdat die afslag nauwelijks gebruikt wordt door autoverkeer en ik dus bijna altijd gewoon door kan rijden. Met de velomobiel moet de snelheid wel iets terug omdat er onvoldoende plek is en als het misgaat ligt er een verkeerseilandje met een erg hoge stoeprand. https://www.google.com/maps/@51.8751862,...384!8i8192
Kan ik eigenlijk altijd doorrijden. O.k. nu even niet vanwege een afsluiting voor een maandje, maar normaal wel.

Deze vermijd ik meestal. Daar moet je ook links langs, maar dan komt er een geluidswal van een meter of 3 waar ik dan langs moet. Kun je dus mooi niet zien wat er aan komt.
https://www.google.com/maps/@51.8882162,...384!8i8192
Antwoord }
Bedankt door: Roepers , 365cycle , Willeke_IGKT , emgaron
#17
(14-Sep-2022, 08:55 PM)Jeroen S schreef: Deze vermijd ik meestal. Daar moet je ook links langs, maar dan komt er een geluidswal van een meter of 3 waar ik dan langs moet. Kun je dus mooi niet zien wat er aan komt.
https://www.google.com/maps/@51.8882162,...384!8i8192
Da's eigenlijk ook een raar ontwerp. Men kiest er dus voor om veiligheid minder belangrijk te vinden dan doorstroom op het stuk weg en comfort voor omwonenden.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#18
Over doorstroom gesproken. Als er niks aan komt kun je hier nét zo mooi rechtdoor de rotonde over zonder te hoeven sturen.
Scheelt weer een paar meter fietsen.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Roepers
#19
(15-Sep-2022, 09:57 AM)365cycle schreef:
(14-Sep-2022, 08:55 PM)Jeroen S schreef: Deze vermijd ik meestal. Daar moet je ook links langs, maar dan komt er een geluidswal van een meter of 3 waar ik dan langs moet. Kun je dus mooi niet zien wat er aan komt.

https://www.google.com/maps/@51.8882162,...384!8i8192

Da's eigenlijk ook een raar ontwerp. Men kiest er dus voor om veiligheid minder belangrijk te vinden dan doorstroom op het stuk weg en comfort voor omwonenden.


Hier dezelfde rotonde vanuit fietsperspectief. Lijkt er inderdaad op dat hij ontworpen is op 12 km/h

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#20
In Lelystad worden regelmatig nieuwe autorotondes aangelegd met fietstunneltjes er onderdoor. Dat is slim en veilig. Doorstromen voor de fietsers doet het ook.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Roepers
#21
(15-Sep-2022, 11:59 AM)Bart Verbeek schreef: In Lelystad worden regelmatig nieuwe autorotondes aangelegd met fietstunneltjes er onderdoor. Dat is slim en veilig. Doorstromen voor de fietsers doet het ook.

In Lelystad en Almere hebben ze behoorlijk nagedacht over het scheiden van verkeersstromen. Hierdoor was het in Almere niet makkelijk om de bromfietsen naar de rijbaan te verplaatsen (toen ze dat voor heel Nederland hadden besloten te doen).

Ik hoop dat het onderhoud van de fietspaden in Lelystad beter is dan in Almere trouwens, want dat was een drama.
Antwoord }
Bedankt door: Roepers , Willeke_IGKT
#22
(15-Sep-2022, 11:59 AM)Bart Verbeek schreef: In Lelystad worden regelmatig nieuwe autorotondes aangelegd met fietstunneltjes er onderdoor. Dat is slim en veilig. Doorstromen voor de fietsers doet het ook.
Is dat voor iedereen veilig, of vooral voor ons? >> Ik ben nooit bang. Mannelijk, tegen de 2 meter en bijna 100 kg geven me de vrijheid om midden in de nacht met een rood/witte velomobiel door de slechtste wijken van Nederland te fietsen zonder me druk te maken over mijn veiligheid.
Had het daar een tijdje terug over met een vriendin: Zij is nogal petite, jong meisjesachtig gezicht ondanks haar 37 jaar, weegt slechts 50 kg, en als ze 's avonds alleen fietst mijdt ze fietstunneltjes liever. Als er iemand rondhangt die kwaad wil komt daar niemand anders achter.

Vind dat toch ook wel belangrijk om rekening mee te houden in het wegontwerp.

(15-Sep-2022, 12:46 PM)Frutsel schreef: In Lelystad en Almere hebben ze behoorlijk nagedacht over het scheiden van verkeersstromen. Hierdoor was het in Almere niet makkelijk om de bromfietsen naar de rijbaan te verplaatsen (toen ze dat voor heel Nederland hadden besloten te doen).

Ik hoop dat het onderhoud van de fietspaden in Lelystad beter is dan in Almere trouwens, want dat was een drama.
Ze hebben echter niet nagedacht over opschieten met een fiets. Beide steden zijn een drama om vlot te rijden. Als ik naar Dronten rijd kan ik er gelukkig redelijk langs, aan de Zuidkant, maar zelfs dan moet je door een klinkerstraat met drempels waar je echt geen vaart kan houden. In een doorgaande fietsroute. Zucht.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Bacchus , emgaron
#23
(15-Sep-2022, 12:46 PM)Frutsel schreef: In Lelystad en Almere hebben ze behoorlijk nagedacht over het scheiden van verkeersstromen. Hierdoor was het in Almere niet makkelijk om de bromfietsen naar de rijbaan te verplaatsen (toen ze dat voor heel Nederland hadden besloten te doen).

Ik hoop dat het onderhoud van de fietspaden in Lelystad beter is dan in Almere trouwens, want dat was een drama.

De fijnste grote stad om doorheen te fietsen vind ik persoonlijk nog altijd Rotterdam. Daar hebben ze de fietsinfrastructuur toch wel wat beter op orde dan in veel andere steden, waaronder Almere (Lelystad ken ik minder goed).
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#24
(15-Sep-2022, 01:05 PM)365cycle schreef:
(15-Sep-2022, 12:46 PM)Frutsel schreef: In Lelystad en Almere hebben ze behoorlijk nagedacht over het scheiden van verkeersstromen. Hierdoor was het in Almere niet makkelijk om de bromfietsen naar de rijbaan te verplaatsen (toen ze dat voor heel Nederland hadden besloten te doen).



Ik hoop dat het onderhoud van de fietspaden in Lelystad beter is dan in Almere trouwens, want dat was een drama.

Ze hebben echter niet nagedacht over opschieten met een fiets. Beide steden zijn een drama om vlot te rijden. Als ik naar Dronten rijd kan ik er gelukkig redelijk langs, aan de Zuidkant, maar zelfs dan moet je door een klinkerstraat met drempels waar je echt geen vaart kan houden. In een doorgaande fietsroute. Zucht.


De Gooimeerdijk is echt verschrikkelijk inderdaad. Ik denk dat je beter over de Stichtse brug kan komen, dan mis je heel Almere Smile
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#25
(15-Sep-2022, 01:05 PM)365cycle schreef: Is dat voor iedereen veilig, of vooral voor ons? 

De tunneltjes zijn goed verlicht, maar 's avonds vrij verlaten.

Net na mijn operatie heb ik smurfenspray aangeschaft, omdat ik me nogal kwetsbaar voelde. Inmiddels neem ik dat niet meer mee omdat ik mij veilig genoeg voel.

Lelystad is 's avonds rustig genoeg om een andere route te nemen. Overdag als het druk is kun je dan de tunneltjes nemen.

(15-Sep-2022, 12:46 PM)Frutsel schreef: Ik hoop dat het onderhoud van de fietspaden in Lelystad beter is dan in Almere trouwens, want dat was een drama.

Sommige plassen liggen er al 28 jaar. Mogelijk langer, maar toen woonde ik er nog niet. De wortels van de bomen groeien er sneller dan er onderhoud gepleegd wordt. Net zoals in Almere.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door: Frutsel , Willeke_IGKT
#26
(15-Sep-2022, 01:39 PM)Frutsel schreef: De Gooimeerdijk is echt verschrikkelijk inderdaad. Ik denk dat je beter over de Stichtse brug kan komen, dan mis je heel Almere Smile
Klopt, maar dan krijg je Utrecht er voor terug. Fietst prima maar niet snel
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Sorry :) Beroepsdefo...365cycle — 01:00 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Grrr.... m'n fiets...LigZeeuw — 12:53 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Grrr.... m'n fietsco...365cycle — 12:52 PM
Tochten, wat voor afstanden en waarom n...
Waar haal je die p...365cycle — 11:47 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Nou ze waren iets gr...Hardloper — 11:28 AM
wat ze zeggen
"er moet een vl...365cycle — 11:24 AM
Quest xs nr 13
 Al is het nog ste...Merijn — 11:15 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Had hagel en regen...365cycle — 10:10 AM
Spezi 2024
Beide zaken in Dront...Willeke_IGKT — 10:04 AM
Spezi 2024
Lijkt me leuk om een...Hardloper — 09:06 AM
Tochten, wat voor afstanden en waarom n...
Ah dan kan ik ze mul...Hardloper — 09:05 AM
Spezi 2024
Zijn er toevallig...Hoekie — 09:00 AM
Tochten, wat voor afstanden en waarom n...
Waar haal je die p...Arend-Jan — 06:35 AM
Tochten, wat voor afstanden en waarom n...
Dat klopt Melle. Maa...Tom Fekkes — 11:24 PM
Tochten, wat voor afstanden en waarom n...
Als je in Ternaard g...melle z — 11:17 PM
Quest xs nr 13
Wat is er intere...Gideonaut — 10:26 PM
Tochten, wat voor afstanden en waarom n...
@arend-jan In de ...Tom Fekkes — 09:59 PM