23-Sep-2022, 11:31 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 23-Sep-2022, 11:34 AM door 365cycle.)
TKA: Mijn M5 CMPCT lig-vouwfiets
Dit is (voor zover ik nu weet) het enige model lig-vouwfiets dat klein genoeg is om aan de eisen van de NS te voldoen. Je kan deze dus zonder fietskaart én in de spits meenemen in de trein!
De uitvoering met de kleine wieltjes: 406 achter, 305 voor. Ondanks dat de grotere 451 wielen 'm sneller maken is dit géén trage stakker, ik kwam kortgeleden een wielrenner tegen onderweg naar het station, en die kan je het met deze fiets nog behoorlijk lastig maken Om lang ruim boven de 30 te blijven rijden is een groter voorblad overigens wel aan te raden.
Voorzien van een nieuwe ketting, deze was sowieso versleten en het was nodig omdat ik 'm anders niet langer kon zetten. Cassette en kettingblad zijn redelijk (niet versleten, maar zeker ook niet nieuw). Bandjes nog prima bruikbaar. Hij schakelt op dit moment niet perfect, de derailleurafstelling kan nog een stuk beter maar daar ben ik geen held in.
De op de foto zichtbare verlichting zijn lampjes aan een elastiekje, deze mag je erbij hebben als je wil maar het is meer een noodoplossing.
Uiteraard geen probleem om 'm voor je op de juiste maat te zetten.
Reden dat ik de fiets verkoop: Ik houd statistieken bij van al m'n fietsen, en daaruit blijkt dat m'n gevoel dat ik deze fiets veel minder gebruik dan ik dacht te gaan doen helaas klopt. Ruimte in m'n schuur is beperkt, dus N-1
Ik wil er €275 voor hebben.
Dit is (voor zover ik nu weet) het enige model lig-vouwfiets dat klein genoeg is om aan de eisen van de NS te voldoen. Je kan deze dus zonder fietskaart én in de spits meenemen in de trein!
De uitvoering met de kleine wieltjes: 406 achter, 305 voor. Ondanks dat de grotere 451 wielen 'm sneller maken is dit géén trage stakker, ik kwam kortgeleden een wielrenner tegen onderweg naar het station, en die kan je het met deze fiets nog behoorlijk lastig maken Om lang ruim boven de 30 te blijven rijden is een groter voorblad overigens wel aan te raden.
Voorzien van een nieuwe ketting, deze was sowieso versleten en het was nodig omdat ik 'm anders niet langer kon zetten. Cassette en kettingblad zijn redelijk (niet versleten, maar zeker ook niet nieuw). Bandjes nog prima bruikbaar. Hij schakelt op dit moment niet perfect, de derailleurafstelling kan nog een stuk beter maar daar ben ik geen held in.
De op de foto zichtbare verlichting zijn lampjes aan een elastiekje, deze mag je erbij hebben als je wil maar het is meer een noodoplossing.
Uiteraard geen probleem om 'm voor je op de juiste maat te zetten.
Reden dat ik de fiets verkoop: Ik houd statistieken bij van al m'n fietsen, en daaruit blijkt dat m'n gevoel dat ik deze fiets veel minder gebruik dan ik dacht te gaan doen helaas klopt. Ruimte in m'n schuur is beperkt, dus N-1
Ik wil er €275 voor hebben.