Ik sprak zondag iemand die zijn ligfiets niet in de stad (Drachten) gebruikte. Ik vertelde hem toen dat ik dat wel deed (ik heb geen keus, ik heb alleen maar 2 ligfietsen, niet dat mij dat dwarszit of zo, gewoon overwogen keuze) en dat voor mij de stad Stad (bij buitenstaanders ook wel bekend als Groningen) was.
Nu blijkt dat Groningen een van de steden met het drukste fietsverkeer is. De Grote Markt staat zelfs in de top 5 (volgens dit bericht).
In dit staatje van drukste fietspaden staat de Grote Markt weer niet.
In ieder geval voel ik mij op de Grote Markt en andere paden, wegen en kruispunten met veel fietsverkeer in Groningen als een vis in het water. Eigenlijk vind ik de drukte wel meevallen. Als dat het is, denk ik dan. Het fietsverkeer voegt zich over het algemeen soepeltjes samen.
De beelden van tegenwoordig roepen weer herinneringen op van de jaren 50. Wanneer je foto's bekijkt van Amsterdam in de jaren zeventig dan valt op hoe volgestampt het is met auto's en relatief weinig fietsen je ziet. Het is fietsverkeer in steden is echt veel intensiever geworden, zo is mijn indruk, Het fietsberaad overweegt zelfs het fietsverkeer af te remmen. Stom idee wat mij betreft, maar het geeft aan de andere kant ook aan dat het fietsverkeer sterk is toegenomen. Toch kan ik mij geen verkeersstatistieken herinneren waar die grote toename duidelijk wordt. Ligt dat aan mijn geheugen, interpretaties of hebben de statistieken een probleem met fietsverkeer?
Nu blijkt dat Groningen een van de steden met het drukste fietsverkeer is. De Grote Markt staat zelfs in de top 5 (volgens dit bericht).
In dit staatje van drukste fietspaden staat de Grote Markt weer niet.
In ieder geval voel ik mij op de Grote Markt en andere paden, wegen en kruispunten met veel fietsverkeer in Groningen als een vis in het water. Eigenlijk vind ik de drukte wel meevallen. Als dat het is, denk ik dan. Het fietsverkeer voegt zich over het algemeen soepeltjes samen.
De beelden van tegenwoordig roepen weer herinneringen op van de jaren 50. Wanneer je foto's bekijkt van Amsterdam in de jaren zeventig dan valt op hoe volgestampt het is met auto's en relatief weinig fietsen je ziet. Het is fietsverkeer in steden is echt veel intensiever geworden, zo is mijn indruk, Het fietsberaad overweegt zelfs het fietsverkeer af te remmen. Stom idee wat mij betreft, maar het geeft aan de andere kant ook aan dat het fietsverkeer sterk is toegenomen. Toch kan ik mij geen verkeersstatistieken herinneren waar die grote toename duidelijk wordt. Ligt dat aan mijn geheugen, interpretaties of hebben de statistieken een probleem met fietsverkeer?