Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(Lig)fietsongelukken in de media
#79
Sterk artikel Niels!
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#80
Heel goed inderdaad. Gedeeld op FaceBook.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  Challenge Fujin SL I  -  CruzBike T50

http://roeifietsen.blogspot.nl/
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT , Lig-hen
#81
(26-Oct-2022, 01:22 PM)365cycle schreef: Voor iedereen die sommigen van ons als fietsers te anti-auto activistisch vindt...

Handhaving 30 km/h limiet wordt lastig verhaal
Veel plezier in de comments Tongue

Hoe serieus nemen we onszelf? Fietsers zijn speels. Ze rijden met zonder handen (waarbij ze behoorlijk van links naar rechts zwalken), ze rijden een oprit op voor de lol om er aan de andere kant weer af te rijden, ze rijden heen en weer over de middenstip, expres door een koeienvlaai of nemen met een groep het hele fietspad in beslag.

Automobilisten zijn veel serieuzer, die rijden niet voor de lol slingerend over de weg.

Gemiddeld maakt er één keer in de week een auto(mobilist) een noodstop voor mij omdat hij mij te laat in de gaten heeft, of ik maak een noodstop voor hem omdat hij me helemaal niet gezien heeft. Dat is zo normaal dat ik er niet meer bij stil sta. Figuurlijk dan. Gevaar is kennelijk normaal.
De reis is het doel   Flevotrike  Jouta tadpole blue line | Quest 377
Antwoord }
Bedankt door: Roepers , Hoekie , Willeke_IGKT
#82
(29-Oct-2022, 12:27 PM)Bart Verbeek schreef: Hoe serieus nemen we onszelf? Fietsers zijn speels. Ze rijden met zonder handen (waarbij ze behoorlijk van links naar rechts zwalken), ze rijden een oprit op voor de lol om er aan de andere kant weer af te rijden, ze rijden heen en weer over de middenstip, expres door een koeienvlaai of nemen met een groep het hele fietspad in beslag.


Automobilisten zijn veel serieuzer, die rijden niet voor de lol slingerend over de weg.


Leuke observatie. Ik maak mij ook wel schuldig aan dit speelse gedrag. Bij het inhalen moet ik soms tussen de middenstrepen doorfietsen. Ik mag er niet 1 raken. Bij het wachten voor de brug net zolang balanceren totdat hij weer dicht gaat en ik met de voeten de grond niet hoef te raken. Veel te steile bruggetjes worden bij voorkeur fietsend genomen. En hier zijn we beland bij het punt dat ook fietsinfrastructuur tot speels gedrag uitnodigde met hele krappe haarspeldbochten en slalomhekjes.

Groet,
Marco -en daarom is een bergverzet onmisbaar in Friesland - Roepers
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT , Fietsbennie
#83
(29-Oct-2022, 12:27 PM)Bart Verbeek schreef: Automobilisten zijn veel serieuzer, die rijden niet voor de lol slingerend over de weg.
Is dat zo? Ik zie en ken genoeg automobilisten die slingeren, die door plassen rijden (ook als er niemand staat), die aan de verkeerde kant over de rotonde gaan of een extra rondje doen…

Fietsen is wel leuker, dat vind ik een prima observatie Tongue Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
#84
Naar aanleiding van het dodelijk verkeersongeluk in Alblasserdam is het volgende artikel geschreven:

https://chrisklomp.nl/hou-wegpiraten-in-de-gaten/

Het vertolkt een deel van het gevaar, de boosheid en de machteloosheid.

Niels, geef terug, van der Wal
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Lig-hen , Hoekie , Fietsbennie
#85
Hoi Niels,

Hou wegpiraten in de gaten. Daar heb ik me vele jaren mee bezig gehouden. Dat vele aangewezen strafbare feiten uit het verkeersstrafrecht zijn overgeheveld naar het Administratief recht of Wet Mulder heeft veel positieve kanten. De rechtspraak werd overladen met kleine strafzaken in het verkeer en door de Wet Mulder kunnen die feiten worden afgehandeld door het CJIB.
Vele van de 52 verkeersovertredingen in die 4 jaar zijn waarschijnlijk wel strafzaken geweest. Dus niet allemaal Mulder feiten. Alle snelheidsovertredingen boven de 30 km/h op wegen en boven de 40 km/h op snelwegen zijn geen Mulder feiten maar strafzaken, die bij recidive door de rechter straf verzwarend meetellen.

Bovendien wordt bij staande houding van de bestuurder het rijbewijs ingevorderd bij overschrijding van meer dan 50 km/h van de maximum snelheid, bij weigering van een onderzoek naar alcohol of drugs, bij overschrijding van een bepaalde waarde bij een ademanalyse en indien door de overtreding de veiligheid op de weg ernstig in gevaar is gebracht.
Bovendien wordt melding gedaan wanneer de bestuurder vermoedelijk niet beschikt over de bekwaamheid of geschiktheid een motorrijtuig te besturen of een te hoge waarde alcohol is vastgesteld of bij een lagere waarde bij recidive binnen een bepaalde tijd. Ik heb honderden van die meldingen gedaan naar het CBR.

Het CBR doet aan de rijbewijshouder een vordering Educatieve Maatregel Alcohol en Verkeer of medische keuring geschiktheid of een rijexamen bekwaamheid. Die EMA cursus is verplicht, inclusief eindgesprek. Kosten 954 euro voor de betrokken bestuurder. Weigeren of zakken voor die cursus is een ongeldigverklaring rijbewijs zonder termijn. Gelijk aan onbekwaamheid of ongeschiktheid. Rijden tijdens ongeldigverklaring is een misdrijf. Net als rijden tijdens ontzegging rijbevoegdheid.

De politie doet veel om zware verkeerszaken te beteugelen, maar kan pas achteraf optreden. Dus achter de feiten aanlopen, waarbij de "zwakkere" verkeersdeelnemers vaak de klos waren.
Mijn hoogste uitslag onder invloed van alcohol was 4,18 promille. Reed in een auto met ruim 8 x de wettelijk norm. Was niet meer in staat te blazen.

Piet.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#86
Ik volg Chris Klomp al jaren. Hij schrijft echt erg goede stukken.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  Challenge Fujin SL I  -  CruzBike T50

http://roeifietsen.blogspot.nl/
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#87
(03-Nov-2022, 09:45 PM)PietV* schreef: Hoi Niels,

Hou wegpiraten in de gaten. Daar heb ik me vele jaren mee bezig gehouden. Dat vele aangewezen strafbare feiten uit het verkeersstrafrecht zijn overgeheveld naar het Administratief recht of Wet Mulder heeft veel positieve kanten. De rechtspraak werd overladen met kleine strafzaken in het verkeer en door de Wet Mulder kunnen die feiten worden afgehandeld door het CJIB.
Vele van de 52 verkeersovertredingen in die 4 jaar zijn waarschijnlijk wel strafzaken geweest. Dus niet allemaal Mulder feiten. Alle snelheidsovertredingen boven de 30 km/h op wegen en boven de 40  km/h op snelwegen zijn geen Mulder feiten maar strafzaken, die bij recidive door de rechter straf verzwarend meetellen.

Bovendien wordt bij staande houding van de bestuurder het rijbewijs ingevorderd bij overschrijding van meer dan 50 km/h van de maximum snelheid, bij weigering van een onderzoek naar alcohol of drugs, bij overschrijding van een bepaalde waarde bij een ademanalyse en indien door de overtreding de veiligheid op de weg ernstig in gevaar is gebracht.
Bovendien wordt melding gedaan wanneer de bestuurder vermoedelijk niet beschikt over de bekwaamheid of geschiktheid een motorrijtuig te besturen of een te hoge waarde alcohol is vastgesteld of bij een lagere waarde bij recidive binnen een bepaalde tijd. Ik heb honderden van die meldingen gedaan naar het CBR.

Het CBR doet aan de rijbewijshouder een vordering Educatieve Maatregel Alcohol en Verkeer of medische keuring geschiktheid of een rijexamen bekwaamheid. Die EMA cursus is verplicht, inclusief eindgesprek. Kosten 954 euro voor de betrokken bestuurder. Weigeren of zakken voor die cursus is een ongeldigverklaring rijbewijs zonder termijn. Gelijk aan onbekwaamheid of ongeschiktheid. Rijden tijdens ongeldigverklaring is een misdrijf. Net als rijden tijdens ontzegging rijbevoegdheid.

De politie doet veel om zware verkeerszaken te beteugelen, maar kan pas achteraf optreden. Dus achter de feiten aanlopen, waarbij de "zwakkere" verkeersdeelnemers vaak de klos waren.
Mijn hoogste uitslag onder invloed van alcohol was 4,18 promille. Reed in een auto met ruim 8 x de wettelijk norm. Was niet meer in staat te blazen.

Piet.

Bij het verlaten van de pont Inge-Elst reed een SUV van achteren over mijn velomobiel heen. Ik ben door een ambulancebroeder onder de auto vandaan gehaald. De ook gearriveerde politie noteerde mijn verhaal en de schade en sprak met de automobilist.
Dit alles had geen gevolgen, anders dan de schade-afhandeling. Het mocht dus. Geen idee waarom.

Bij een eerdere aanrijding (mijn velomobiel werd door een automobilist van achteren aangereden) vroeg de gearriveerde politie waarvoor ik gebeld had; er was alleen materiële schade en die konden we onderling regelen. De politie vertrok. De automobilist zei dat ik schuldig was en vertrok. Ik had geen idee hoe dit verder te regelen; ik was nog volop in herstel van een ongeluk met erg en heb de schade op eigen kosten genomen.

Niels, door ervaring wijs geworden, van der Wal
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie , 365cycle , Lig-hen
#88
Het aantal fietsers die een andere verkeersdeelnemer doodrijden blijft enorm ver achter bij het aantal gemotoriseerde verkeersdeelnemers die medeweggebruikers doodrijden. Ook fietsers maken dodelijke fouten, maar het zijn er erg weinig.

Ook fietsers maken heel veel fouten en foutjes, maar het gaat vaak niet zo snel, met niet zo veel massa, en dus met minder schade/letsel.

Ook in Duitsland kan men zich erg opwinden over selectieve verslaggeving, waarbij steeds vermeld schijnt te moeten worden dat de fietser die (bijvoorbeeld) onder de wielen van een vrachtwagen beland is geen helm droeg. Daarmee op de suggestie wekkend dat het vast geholpen zou hebben, tegen die 20 ton.

Ik ben erg blij dat ik in een heel rustig deel van het land woon en fiets.
Antwoord }
#89
(29-Oct-2022, 03:24 PM)365cycle schreef:
(29-Oct-2022, 12:27 PM)Bart Verbeek schreef: Automobilisten zijn veel serieuzer, die rijden niet voor de lol slingerend over de weg.
Is dat zo? Ik zie en ken genoeg automobilisten die slingeren, die door plassen rijden (ook als er niemand staat), die aan de verkeerde kant over de rotonde gaan of een extra rondje doen…

Ook tweezijdige ongelukken moeten natuurlijk door iemand geïnitieerd worden. Ik ken ook een paar van die grapjassen bij wie ik dus nooit in de auto stap. In Nederland en Duitsland valt het wel mee. Maar zodra je beneden de Moerdijk komt wordt de auto vaak ingezet als wapen om de eer van het berijdersego te verdedigen. Erg irritant.
De reis is het doel   Flevotrike  Jouta tadpole blue line | Quest 377
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#90
Ik kwam de volgende cijfers tegen op RTL-nieuws

In het onderzoek Onderweg in Nederland van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) worden dodelijke slachtoffers afgezet tegen het aantal afgelegde kilometers. Uit die cijfers blijkt dat 275 gebruikers van scootmobielen en andere gehandicaptenvoertuigen sterven per miljard kilometer.

Dat is vele malen hoger dan bijvoorbeeld motorrijders. Daar gaat het om 50 doden per miljard kilometer. Bij brom- en snorfietsers ligt dat aantal op 42, bij fietsers op 13 en bij voetgangers op 11. Het CBS meldt wel dat het werkelijke aantal doden per kilometers van de gehandicaptenvoertuigen wellicht lager ligt. Dat zou komen omdat er in werkelijkheid meer kilometers mee worden gereden dan waar het CBS rekening mee houdt.
De reis is het doel   Flevotrike  Jouta tadpole blue line | Quest 377
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jan van Ochten
#91
(08-Nov-2022, 11:58 AM)Bart Verbeek schreef: Ik kwam de volgende cijfers tegen op RTL-nieuws

In het onderzoek Onderweg in Nederland van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) worden dodelijke slachtoffers afgezet tegen het aantal afgelegde kilometers. Uit die cijfers blijkt dat 275 gebruikers van scootmobielen en andere gehandicaptenvoertuigen sterven per miljard kilometer.

Dat is vele malen hoger dan bijvoorbeeld motorrijders. Daar gaat het om 50 doden per miljard kilometer. Bij brom- en snorfietsers ligt dat aantal op 42, bij fietsers op 13 en bij voetgangers op 11. Het CBS meldt wel dat het werkelijke aantal doden per kilometers van de gehandicaptenvoertuigen wellicht lager ligt. Dat zou komen omdat er in werkelijkheid meer kilometers mee worden gereden dan waar het CBS rekening mee houdt.

Vul dit aan met de veiligheidskosten aan de infrastructuur, die per voertuig per kilometer gemaakt zijn. Mijn vermoeden is dat er voor de in dit onderzoek gepresenteerde onveiligste voertuigen de minste infrastructurele kosten gemaakt zijn.
Mijn idee dat er voor het onveiligste voertuig de meeste kosten gemaakt worden waardoor dit voertuig in het CBS-onderzoek als redelijk veilig naar voren komt.

Niels, € , van der Wal
Antwoord }
#92
Veel, vooral oudere, scootmobiels hebben ook een verraderlijk onstabiele delta-configuratie. Neem daarbij een hoog zwaartepunt, relatief hoge snelheid op infrastructuur en omgeving (trottoirs, winkelstraten) die daar niet op berekend zijn en een bijna per definitie minder valide en meer kwetsbare berijder en je hebt een venijnige cocktail.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jan van Ochten
#93
(08-Nov-2022, 12:31 PM)Bacchus schreef: Veel, vooral oudere, scootmobiels hebben ook een verraderlijk onstabiele delta-configuratie. Neem daarbij een hoog zwaartepunt, relatief hoge snelheid op infrastructuur en omgeving (trottoirs, winkelstraten) die daar niet op berekend zijn en een bijna per definitie minder valide en meer kwetsbare berijder en je hebt een venijnige cocktail.
Klopt. Overigens heeft om die reden de populariteit van tadpole-trike E-bakfietsen mij altijd verbaasd. De snelste manier om je kroost uit de bak te krijgen is met een redelijk tempo een haakse bocht pakken en niet bedacht zijn op het feit dat die bak de radius steeds kleiner wil maken met al die massa voorin.
Antwoord }
#94
(08-Nov-2022, 12:43 PM)365cycle schreef: Overigens heeft om die reden de populariteit van tadpole-trike E-bakfietsen mij altijd verbaasd.

Voor mij ook altijd de rede geweest om een enkelsporige bakfiets te rijden. Helaas waren die elektrische toen voor ons nog onbetaalbaar....

Waar ik mij over verbaas is dat mensen bij het afkeuren voor het rijbewijs, in dit voorbeeld met ernstige staar, het advies van de arts krijgen om een 45km autootje aan te schaffen en vervolgens half blind (of nog erger) aan het verkeer deelnemen.
En het erge is dat ik nog begrip kan opbrengen dat ze er een aanschaffen als je weet dat taxibedrijven weigeren naar het buitengebied te rijden (zeggen ze niet letterlijk maar er is nooit ruimte in de planning) en oplossingen met wensbus e.d. zijn ook rampzalig. Vriendin van mijn ouders heeft ruim drie uur gedaan over een ritje vanuit het ziekenhuis naar huis. Zou nog geen uurtje fietsen zijn dus met de brommobiel denk ik ook zo iets...
Jan van Ochten 

Quest 147 (3×20") , Sinner Mango+, Flevo-Racer 28" 
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Roepers , Hoekie , Willeke_IGKT
#95
(08-Nov-2022, 11:58 AM)Bart Verbeek schreef: Ik kwam de volgende cijfers tegen op RTL-nieuws

In het onderzoek Onderweg in Nederland van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) worden dodelijke slachtoffers afgezet tegen het aantal afgelegde kilometers.
De vraag is echter: is "dodelijke slachtoffers per weglengte" een zinvolle parameter? Ik heb ook al discussies gezien waar beargumenteerd werd dat "dodelijke slachtoffers per expositietijd" (dwz de tijd die je in het verkeer bent) veel logischer zou zijn - het meest extreme voorbeeld was toen de spaceshuttle: gerekend op de kilometers een van de (zo niet die) meest veilige vervoersmiddel ooit... Ik zie er wel wat in - in een uur legt een auto (of motor) gemiddeld duidelijk meer kilometers af dan b.v. een fiets - maar beide zijn dan evenlang "in het verkeer" (met alle kansen op ongelukken die daar bij horen).
M5 28/26, Optima Lynx Orca, Optima Condor, Flevo Alleweder, Mango #57, Rainbow Lyra, Strada "Rudbeckia Hirta" #75
 
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jan van Ochten
#96
(09-Nov-2022, 02:15 PM)emgaron schreef: De vraag is echter: is "dodelijke slachtoffers per weglengte" een zinvolle parameter? Ik heb ook al discussies gezien waar beargumenteerd werd dat "dodelijke slachtoffers per expositietijd" (dwz de tijd die je in het verkeer bent) veel logischer zou zijn - het meest extreme voorbeeld was toen de spaceshuttle: gerekend op de kilometers een van de (zo niet die) meest veilige vervoersmiddel ooit... Ik zie er wel wat in - in een uur legt een auto (of motor) gemiddeld duidelijk meer kilometers af dan b.v. een fiets - maar beide zijn dan evenlang "in het verkeer" (met alle kansen op ongelukken die daar bij horen).

Dat is waarschijnlijk wel om te rekenen. Gemiddelde snelheid auto = 36,6 km/uur Gemiddelde snelheid fiets = 11,9 km per uur, las ik ergens.
De reis is het doel   Flevotrike  Jouta tadpole blue line | Quest 377
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jan van Ochten
#97
(09-Nov-2022, 02:15 PM)emgaron schreef: De vraag is echter: is "dodelijke slachtoffers per weglengte" een zinvolle parameter? Ik heb ook al discussies gezien waar beargumenteerd werd dat "dodelijke slachtoffers per expositietijd" (dwz de tijd die je in het verkeer bent) veel logischer zou zijn.
Dat ligt er een beetje aan wat je wil weten. Voor een individu die een bepaalde reis wil maken, ligt de afstand vast. Je stopt meestal* niet met fietsen omdat je expositietijd is verstreken maar pas als je je bestemming bereikt hebt.

Verkeerskundig is dat een ander verhaal. Voor een bepaald type reis, met name voor woon-werk-verkeer, blijkt onze reistijd (en daarmee expositietijd) gemiddeld redelijk constant te zijn gebleven in de jaren. De in die tijd afgelegde afstand is echter in de loop van de jaren gegroeid. We werken verder van huis, wonen verder van familie en vrienden vandaan, gaan verder weg op vakantie.

* Al plan ik recreatieve rondjes niet in kilometers maar in uren.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jan van Ochten
#98
(09-Nov-2022, 02:30 PM)Bart Verbeek schreef: Dat is waarschijnlijk wel om te rekenen. Gemiddelde snelheid auto = 36,6 km/uur Gemiddelde snelheid fiets = 11,9 km per uur, las ik ergens.
Lol. Gemiddelde snelheden met drie verschillende velomobielen over zo'n 25.000 km: 36,1 - 37,7 - 37,8 km/h, opgeteld 36,8 km/h. Daar zitten dus ook ritten met slecht weer, ritten met m'n vriendin, ritten naast m'n kind op z'n eigen fietsje, en ritten met een aanhanger tussen.

Velomobiel rijden is dus écht sneller dan autorijden Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jan van Ochten
#99
(09-Nov-2022, 06:15 PM)365cycle schreef: Velomobiel rijden is dus écht sneller dan autorijden Big Grin
Je hebt er nooit een geheim van gemaakt dat dat voor jou sowieso geldt. Wink 

Daarbovenop denk ik dat een fitte volwassene op een goed onderhouden, efficiente, sportieve fiets binnen de stad regelmatig sneller en zelden meer dan een beetje langzamer is dan een automobilist.
Antwoord }
(09-Nov-2022, 06:15 PM)365cycle schreef: Velomobiel rijden is dus écht sneller dan autorijden Big Grin

Als je de tijd die je moet werken om je auto te bekostigen meerekent, kom je uit op een gemiddelde snelheid van 23,3 kilometer per uur voor de auto. Zie cultuurfilosoof Ivan Illich.
De reis is het doel   Flevotrike  Jouta tadpole blue line | Quest 377
Antwoord }
(09-Nov-2022, 08:43 PM)Bacchus schreef:
(09-Nov-2022, 06:15 PM)365cycle schreef: Velomobiel rijden is dus écht sneller dan autorijden Big Grin
Je hebt er nooit een geheim van gemaakt dat dat voor jou sowieso geldt. Wink 

Daarbovenop denk ik dat een fitte volwassene op een goed onderhouden, efficiente, sportieve fiets binnen de stad regelmatig sneller en zelden meer dan een beetje langzamer is dan een automobilist.

Zelf ik, langzame rijder, in rand van de stadse omgeving, haal bijna de effectieve snelheid van een auto met goed weer. 
Als ik krabben of slecht weer files meereken ben ik sneller.
Ik rij nu 20 minuten over de ongeveer 5 km naar mijn werk, met een auto is de rit meestal 15 minuten.

Bij tunnels dicht kost het de automobilist 2 uur om die 5 km af te leggen, daar haal ik heel veel keer die 5 minuten langzamer mee terug.
En waar beide tunnels dicht zeldzaam is buiten werkzaamheden, een tunnel dicht is veel vaker het geval en dan zijn de autos zeker niet sneller dan ik.
Voornaamste fiets(en): Quest 34 (3x20")  -  Whike  -  Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , 365cycle , Jan van Ochten
(09-Nov-2022, 08:43 PM)Bacchus schreef:
(09-Nov-2022, 06:15 PM)365cycle schreef: Velomobiel rijden is dus écht sneller dan autorijden Big Grin
Je hebt er nooit een geheim van gemaakt dat dat voor jou sowieso geldt. Wink 
U heeft een punt Big Grin

(09-Nov-2022, 08:43 PM)Bacchus schreef: Daarbovenop denk ik dat een fitte volwassene op een goed onderhouden, efficiente, sportieve fiets binnen de stad regelmatig sneller en zelden meer dan een beetje langzamer is dan een automobilist.
Klopt idd ook. Viel me laatst daarnaast op dat een berijder van een speed pedelec met een vlotte rijstijl me op een drukke dag heel goed bij kon houden... we waren allebei véél sneller dan het andere verkeer. Daarbij ging hij wel hier en daar een keer illegaal over het fietspad, en ik zo nu en dan een stukje illegaal over de weg Smile

(09-Nov-2022, 10:34 PM)Bart Verbeek schreef: Als je de tijd die je moet werken om je auto te bekostigen meerekent, kom je uit op een gemiddelde snelheid van 23,3 kilometer per uur voor de auto. Zie cultuurfilosoof Ivan Illich.
Thanks voor de tip! Die Ivan zal vermoedelijk ook de sportschool enzo wel meegerekend hebben (dat, of het verlies van tijd vlak voor het eind van je leven).

(09-Nov-2022, 10:58 PM)Willeke_IGKT schreef: Zelf ik, langzame rijder, in rand van de stadse omgeving, haal bijna de effectieve snelheid van een auto met goed weer. 
Als ik krabben of slecht weer files meereken ben ik sneller.
Ik rij nu 20 minuten over de ongeveer 5 km naar mijn werk, met een auto is de rit meestal 15 minuten.
5 km is idd een ideale fietsafstand voor vrijwel iedereen. Da's hier precies het schoolretourtje en ik doe er meestal idd ook 20 minuten over. Soms een beetje sneller als ik haast heb.
Antwoord }


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Hork van de dag
Had je toevallig t...Bart Verbeek — 02:06 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Het toeval wil dat i...JanBurp — 11:25 PM
Hork van de dag
Ik heb jaren geled...365cycle — 11:15 PM
Hork van de dag
Ik liep op m'n d...Lopopodium — 10:51 PM
Hork van de dag
Ik liep op m'n doo...Wim -de roetsende — 10:47 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Een 16-spaaks wiel i...melle z — 10:30 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Met 16 minder kon he...ZoefZoef — 10:26 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Daarnaast reed ik op...melle z — 09:41 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Nah, heb lange tijd ...ZoefZoef — 09:25 PM
Hork van de dag
In Amsterdam heb ik ...melle z — 08:52 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ik zou er zelf niet ...melle z — 08:12 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ja ik ga gewoon lekk...JanBurp — 08:08 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Lekkker doorfietsen,...ZoefZoef — 08:04 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Vanmiddag even mijn ...JanBurp — 07:50 PM
Garmin radar
Mocht je het leuk vi...Hoekie — 06:59 PM
Hork van de dag
Had je toevallig toe...Fietsbennie — 03:28 PM
Hork van de dag
In Amsterdam heb ik ...Bart Verbeek — 02:28 PM