|
Het samenspel van VM met racekap, vizier, zweet, bril, kou, regen en zicht
|
Berichten: 7.449
Topics: 183
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 3517
10922 x bedankt in 5197 berichten
Berichten: 468
Topics: 25
Lid sinds: Mar 2024
Bedankt: 2115
1194 x bedankt in 462 berichten
Heb nu, na verspreid over een jaar meermaals vergeefs met een pin-lock te hanussen, toch maar gewoon een fogcity(achtige) insert gekocht. Vanmorgen in een paar minuten erop gezet zonder enige problemen.
Vanmorgen bij meerdere stoplichten ook meteen het effect kunnen zien... totdat mijn bril besloeg
Iemand hier ervaring met de vele mogelijke middeltjes hiertegen? (veelal uit de duikwereld, interessant om te kijken of die geschikt zijn voor normale brillen)
Berichten: 7.127
Topics: 130
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 15402
12141 x bedankt in 5709 berichten
(08-Dec-2025, 02:00 PM)Boyd Maduro schreef: Iemand hier ervaring met de vele mogelijke middeltjes hiertegen? (veelal uit de duikwereld, interessant om te kijken of die geschikt zijn voor normale brillen) Laseren?
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 801
Topics: 19
Lid sinds: Jan 2023
Bedankt: 847
1694 x bedankt in 758 berichten
08-Dec-2025, 02:47 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 08-Dec-2025, 04:47 PM door LigfietsWilsum.)
(08-Dec-2025, 02:19 PM)365cycle schreef: (08-Dec-2025, 02:00 PM)Boyd Maduro schreef: Iemand hier ervaring met de vele mogelijke middeltjes hiertegen? (veelal uit de duikwereld, interessant om te kijken of die geschikt zijn voor normale brillen) Laseren?  
Valt heel erg tegen, ik heb nog nooit zoveel (lees)brillen gehad, en met fietsen nu een sportbril op.
Berichten: 1.858
Topics: 11
Lid sinds: Jul 2019
Bedankt: 1036
3406 x bedankt in 1521 berichten
De meeste middeltjes zijn vettig/zepig, wat een zooitje geeft als het nat wordt. Het makkelijkst te proberen is misschien een beetje scheerschuim uitpoetsen. Dat werkt iig goed op spiegels in badkamers
Berichten: 468
Topics: 25
Lid sinds: Mar 2024
Bedankt: 2115
1194 x bedankt in 462 berichten
08-Dec-2025, 05:12 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 08-Dec-2025, 05:20 PM door Boyd Maduro.)
(08-Dec-2025, 02:19 PM)365cycle schreef: (08-Dec-2025, 02:00 PM)Boyd Maduro schreef: Iemand hier ervaring met de vele mogelijke middeltjes hiertegen? (veelal uit de duikwereld, interessant om te kijken of die geschikt zijn voor normale brillen) Laseren? 
Zet ik op het lijstje, komt onder "betere genen" te staan
(Zonder gekheid, ik heb er ook in het verleden wel meermaals over nagedacht)
(08-Dec-2025, 02:47 PM)LigfietsWilsum schreef: 
Valt heel erg tegen, ik heb nog nooit zoveel (lees)brillen gehad, en met fietsen nu een sportbril op.
Recentelijk gedaan of al langer geleden? (En wat voor behandeling) Techniek wordt steeds beter.
Berichten: 7.127
Topics: 130
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 15402
12141 x bedankt in 5709 berichten
08-Dec-2025, 05:15 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 08-Dec-2025, 05:56 PM door 365cycle.
Edit Reason: Ja ik moest even weten of het nou Accomoderen of Accommoderen is, want de spellingschecker gaat op beide niet af. Maar nu heb ik het gegoogled ;)
)
(08-Dec-2025, 05:12 PM)Boyd Maduro schreef: Zet ik op het lijstje, komt onder "betere genen" te staan  Ja. Ruil je daar gewoon een beetje duursporttalent voor in, dan hoef ik de volgende LEL niet meer zo'n moeite te doen om je voor te blijven.
(08-Dec-2025, 02:47 PM)LigfietsWilsum schreef: Valt heel erg tegen, ik heb nog nooit zoveel (lees)brillen gehad, en met fietsen nu een sportbril op. Accommoderen schijnt moeilijker te worden na laseren. Ik doe het alleen niet omdat ik zo dicht bij perfect zit (met zowel sterkte als cilinder), heb de bril dus idd ook alleen nodig voor lezen en achter de computer (om hoofdpijn te voorkomen, iets lezen op m'n telefoon lukt voorlopig dus nog wel).
Wat betreft zicht door een vizier: Met regenweer mis ik de toerkap met ruitenwisser wel. Ik zit nog steeds te denken of ik iets van een verwarmingsdraadje tussen een pinlock vizier zou kunnen krijgen. Hoeft vast niet meer dan 20W te kosten, en als het daar gewoon warmer is, is het probleem opgelost. Dan gaat m'n accu wel sneller leeg, maar ik ben niet voor niks 9 Ah packs aan het brouwen.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 2.992
Topics: 82
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 44882
4646 x bedankt in 1984 berichten
Voor duikbrillen wordt een beetje spuug gebruikt en dan koud afspoelen.
Maar ik zou dat niet op mijn gewone bril willen.
Accommoderen wordt moeilijker met het vorderen van de leeftijd.
De meeste mensen moeten met 40 een leesbril.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct - Whike - Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing,
Berichten: 801
Topics: 19
Lid sinds: Jan 2023
Bedankt: 847
1694 x bedankt in 758 berichten
Berichten: 4.059
Topics: 129
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 4573
5282 x bedankt in 3448 berichten
(08-Dec-2025, 02:19 PM)365cycle schreef: (08-Dec-2025, 02:00 PM)Boyd Maduro schreef: Iemand hier ervaring met de vele mogelijke middeltjes hiertegen? (veelal uit de duikwereld, interessant om te kijken of die geschikt zijn voor normale brillen) Laseren? 
Nou ik ben toch wel blij met mijn sportbril en deze kan ook aanslaan. Echter met al die coatings zou ik hier liever niet aan prutsen met die huis tuin en keukenmiddeltjes tegen het beslaan.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 2.992
Topics: 82
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 44882
4646 x bedankt in 1984 berichten
(08-Dec-2025, 07:06 PM)Hardloper schreef: Nou ik ben toch wel blij met mijn sportbril en deze kan ook aanslaan. Echter met al die coatings zou ik hier liever niet aan prutsen met die huis tuin en keukenmiddeltjes tegen het beslaan.
Ik had, meer dan 40 jaar terug een klein spray flesje van mijn opticien.
Ik neem aan dat als ze tegenwoordig iets soortgelijks verkopen je dat veilig op de bril kunt gebruiken die je bij die zaak gekocht heb, wel navragen of de kombinatie bril en anti-beslaan middel veilig is.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct - Whike - Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing,
Berichten: 4.059
Topics: 129
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 4573
5282 x bedankt in 3448 berichten
(08-Dec-2025, 07:35 PM)Willeke_IGKT schreef: (08-Dec-2025, 07:06 PM)Hardloper schreef: Nou ik ben toch wel blij met mijn sportbril en deze kan ook aanslaan. Echter met al die coatings zou ik hier liever niet aan prutsen met die huis tuin en keukenmiddeltjes tegen het beslaan.
Ik had, meer dan 40 jaar terug een klein spray flesje van mijn opticien.
Ik neem aan dat als ze tegenwoordig iets soortgelijks verkopen je dat veilig op de bril kunt gebruiken die je bij die zaak gekocht heb, wel navragen of de kombinatie bril en anti-beslaan middel veilig is.
Zelf heb ik ook zo'n flesje om mijn glazen schoon te maken. En met de achtergrond van mijn moeder, kan ik ook bij haar terecht met dit soort vragen. Echter neem ik eigenlijk dat flesje nooit mee tijdens het fietsen.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 1.320
Topics: 33
Lid sinds: Jun 2022
Bedankt: 0
2313 x bedankt in 1202 berichten
(08-Dec-2025, 08:57 PM)Hardloper schreef: de achtergrond van mijn moeder Bloemetjesbehang?
Optima Stinger | 2x Dries Baron
|
Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
|
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|
Nieuwe berichten
|
|
wat ze zeggen
|
| Vanochtend kwam een ...De tovenaar — 12:59 PM |
|
Medeliggers onderweg
|
|
Die hoge Trikes ho...SnoekL#35 — 12:51 PM |
|
Banden, banden en nog eens banden
|
| Regelmatig van kant ...LigfietsWilsum — 12:48 PM |
|
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
| ... omdat ik er acht...datakneder — 12:09 PM |
|
Banden, banden en nog eens banden
|
| Toch even dit plaatj...TimSch — 11:57 AM |
|
wat ze zeggen
|
|
Ik moest nog wel e...Hardloper — 10:50 AM |
|
Mijn CHR Carbon High Racer
|
| "M5 heeft nog e...liggende daan — 10:43 AM |
|
wat ze zeggen
|
|
Ik hoorde laatst ee...Arend-Jan — 07:39 AM |
|
wat ze zeggen
|
| "bent u atleet?...365cycle — 01:43 AM |
|
Milan 4.2
|
| Het is een enorme kl...Jeroen S — 11:26 PM |
|
Milan 4.2
|
| Update bij de buren
...Arend-Jan — 10:35 PM |
|
Medeliggers onderweg
|
| M'n vrouw wilde ook ...Jeroen S — 10:33 PM |
|
Challenge Fujin eerste generatie: risico
|
| Er zijn ook wel ande...Jeroen S — 10:32 PM |
|
wat ze zeggen
|
| Op de vraag of die e...Jeroen S — 10:22 PM |
|
Challenge Fujin eerste generatie: risico
|
| Haha, ik reken mezel...EnriceV82 — 10:04 PM |
|
Challenge Fujin eerste generatie: risico
|
| Zie ook hier.melle z — 07:12 PM |
|
Medeliggers onderweg
|
|
Ik ben wel eens la...Wim -de roetsende — 06:35 PM |
|