Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ICE trike
#1
Photo 
Na jaren afwezig in de ligfietsgemeenschap (vanaf 2000) ben ik toch weer toegetreden! Mooier kan ik het niet zeggen. Via de site van ACE ligfietsen kwam ik er achter dat ik ook met Mark Burgers had geracet in het verleden. Tijd voor een grondige check van de aangeboden ligfietsen. Mijn vrouw heeft evenwichtsproblemen, dus mijn aandacht ging uit naar twee trikes.
Wij reden in het verleden met het hele gezin op tweewielers van Meindert Valentijn.

De keuze is gevallen op een HP Gekko en een ICE sprint X tour.

De ICE is van mij en is, mits goed afgesteld lekker snel. Ik heb het virus en de ideologie weer te pakken!!
De oude Valentijn en de driewieler van mijn zoontje van 4 op weg naar Friesland met een knuffel. (In 1999)

[Afbeelding: IMG-20230309-0001.jpg]

[Afbeelding: IMG-20230309-0002.jpg]
Antwoord }
#2
Welkom op dit forum. Veel lees- en nog veel meer schrijfplezier gewenst.

Ik ben juist in 2000 begonnen met ligfietsen.

ICE Sprint X Tour is echt een hele mooie trike. Heeft mijn vrouw ook.
Ik heb een GreenSpeed Aero gehad. Extreem laag en snel.
Blijkbaar ben ik toch meer een 2-wieler-fietser, want ik heb de Aero weer verkocht.

Fiets je ook in de buurt van Winterswijk?

Ik fiets vooral in de stedendriehoek Zutphen-Apeldoorn-Deventer of in de dorpendriehoek Lochem-Holten-Laren.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Fietsbennie , Hoekie
#3
(04-Mar-2023, 10:37 AM)Wim -de roetsende schreef: Welkom op dit forum. Veel lees- en nog veel meer schrijfplezier gewenst.

Ik ben juist in 2000 begonnen met ligfietsen.

ICE Sprint X Tour is echt een hele mooie trike. Heeft mijn vrouw ook.
Ik heb een GreenSpeed Aero gehad. Extreem laag en snel.
Blijkbaar ben ik toch meer een 2-wieler-fietser, want ik heb de Aero weer verkocht.

Fiets je ook in de buurt van Winterswijk?

Ik fiets vooral in de stedendriehoek Zutphen-Apeldoorn-Deventer of in de dorpendriehoek Lochem-Holten-Laren.

Ik blijf bij Laren toch echt aan Laren NH denken, wat een behoorlijk vreemde driehoek maakt om in te rijden Smile
En ik heb toch lang genoeg in Zutphen gewoond om blindelings naar de Laren te fietsen die jij bedoeld.
Antwoord }
#4
Zelfs google maps maakt altijd een route via Laren N-H hoor ik van mensen.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Frutsel
#5
(04-Mar-2023, 10:37 AM)Wim -de roetsende schreef: Welkom op dit forum. Veel lees- en nog veel meer schrijfplezier gewenst.

Ik ben juist in 2000 begonnen met ligfietsen.

ICE Sprint X Tour is echt een hele mooie trike. Heeft mijn vrouw ook.
Ik heb een GreenSpeed Aero gehad. Extreem laag en snel.
Blijkbaar ben ik toch meer een 2-wieler-fietser, want ik heb de Aero weer verkocht.

Fiets je ook in de buurt van Winterswijk?

Ik fiets vooral in de stedendriehoek Zutphen-Apeldoorn-Deventer of in de dorpendriehoek Lochem-Holten-Laren.

Nee Wim,
Dat zal 2 keer per jaar zijn. Het zal vooral Friesland worden. Overigens is een tweewieler over het algemeen sneller dan een trike.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
#6
Misschien komen we elkaar dan wel eens tegen, meestal fiets ik in het rondje Holwerd, Dokkum, Bolsward, Harlingen.
Roelof
Gele Greenspeed gt20
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
#7
Dat zou heel goed kunnen Roelof. Ik ga letten op een gele Greenspeed.
Groet,
Tom
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
#8
(04-Mar-2023, 04:21 PM)Roefie schreef: Misschien komen we elkaar dan wel eens tegen, meestal fiets ik in het rondje Holwerd, Dokkum, Bolsward, Harlingen.

Hoi Roelof,

Reed jij vandaag 15 maart door Achlum rond een uur of 1? Ik kon zo snel niet zien of het een greenmachine was, maar hij had er een strak tempo in

groet,

Tom
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#9
Hoi Tom,

Ik had  het even gemist dat je je hier had aangemeld.  Welkom hier.  Een Greenspeed en een Greenmachine zijn heel verschillende fietsen trouwens. Was het die zwarte trike met streamer die je zag? Die kwam ik gisteren tegen, zoals al een paar keer eerder. Die rijdt inderdaad in een stevig tempo. Vermoedelijk een forens die werkt in Franeker (of verderop) en woont ten zuiden ergens van Achlum (Arum? Kimswerd? Pingjum?)  Geen idee welk merk het betreft.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#10
(15-Mar-2023, 05:02 PM)Roepers schreef: Hoi Tom,

Ik had  het even gemist dat je je hier had aangemeld.  Welkom hier.  Een Greenspeed en een Greenmachine zijn heel verschillende fietsen trouwens. Was het die zwarte trike met streamer die je zag? Die kwam ik gisteren tegen, zoals al een paar keer eerder. Die rijdt inderdaad in een stevig tempo. Vermoedelijk een forens die werkt in Franeker (of verderop) en woont ten zuiden ergens van Achlum (Arum? Kimswerd? Pingjum?)  Geen idee welk merk het betreft.

Groet,

Marco

Hallo Marco,

Je hebt gelijk dat ik de twee namen door elkaar heb gehaald. Maar het was een snelle gele trike. Ik kon hem alleen van achteren zien door zijn snelheid. Redelijk  brede banden.

Groeten,

Tom

P.S. Ga je dinsdag ook voor de rijsttafel?
Antwoord }
Bedankt door: Roepers
#11
(15-Mar-2023, 04:46 PM)Tom Fekkes schreef:
(04-Mar-2023, 04:21 PM)Roefie schreef: Misschien komen we elkaar dan wel eens tegen, meestal fiets ik in het rondje Holwerd, Dokkum, Bolsward, Harlingen.

Hoi Roelof,
Reed jij vandaag 15 maart door Achlum rond een uur of 1? Ik kon zo snel niet zien of het een greenmachine was, maar hij had er een strak tempo in

groet,
Tom
Nee Tom, dat was ik niet. Ik was wel onderweg, maar niet zuidelijk van Franeker. De snelheid moet zo na de winter ook wel weer wat komen. Big Grin
Roelof
Gele Greenspeed gt20
Antwoord }
Bedankt door: Roepers
#12
(15-Mar-2023, 05:36 PM)Roefie schreef:
(15-Mar-2023, 04:46 PM)Tom Fekkes schreef:
(04-Mar-2023, 04:21 PM)Roefie schreef: Misschien komen we elkaar dan wel eens tegen, meestal fiets ik in het rondje Holwerd, Dokkum, Bolsward, Harlingen.

Hoi Roelof,
Reed jij vandaag 15 maart door Achlum rond een uur of 1? Ik kon zo snel niet zien of het een greenmachine was, maar hij had er een strak tempo in

groet,
Tom
Nee Tom, dat was ik niet. Ik was wel onderweg, maar niet zuidelijk van Franeker. De snelheid moet zo na de winter ook wel weer wat komen. Big Grin

Ik blijf opletten!!
Antwoord }
Bedankt door: Roepers , Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook ...Frutsel — 11:49 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, 10x om de roeiba...Frutsel — 11:45 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Je hebt geen groot...Hardloper — 10:41 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
plannen zijn wat gew...GHOOGEN — 09:50 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook da...365cycle — 09:20 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Toevallige vondst op...Merijn — 09:18 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Als je dan toch een ...ZoefZoef — 08:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM