Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[split] Vandaag ben ik blij omdat..de Bülk stevig ontworpen is.
#27
(16-Jul-2023, 01:37 PM)Wim -de roetsende schreef: Heftig 365cycle.



Gelukkig lijk jij op het eerste oog dus niet te hebben.



Lees anders in ieder geval nog even de tips van ervaringsdeskundige Niels die hij hier op dit forum heeft gedeeld met ons.



Ook al is het jouw schuld, jij blijft wel de zwakke verkeersdeelnemer en daar zijn wetten voor gemaakt.


Dat een velomobiel relatief veilig is bij een aanvaring met een veel zwaarder voertuig (auto) beaam ik.
Prettig dat je er direct goed uitgekomen bent met de automobilist.

Wel een kleine schets over je juridische positie:
Het is niet van groot belang of je verkeerstechnisch schuldig bent; in de wet staat dat je (als fietser) de zwakkere verkeersdeelnemer bent. Dit is leidend. Dit kan volgens mij alleen doorkruist worden als de automobilist opzet aan kan tonen (dus niet alleen vermoed, of gezien heeft). Het kan dus zeer wel zijn dat je niet 50% vergoed krijgt, maar 100% (of iets er tussenin). Een letselschade advocaat kan je bij contact schetsen wat je positie is. Volgens mij zijn de kosten van een advocaat ook voor de verzekeraar van de wederpartij. Ook dit kan de advocaat uitleggen.

Dat je het goed met de automobilist opgelost hebt staat los van de financiële afhandeling. Dit is iets tussen de advocaat en de verzekeringsmaatschappij. Die volgen beide de wet.
En dat een aflopende weg gevaarlijk is in een 30 km gebied is niet jouw schuld, maar de verantwoordelijkheid van de wegbeheerder. Die kan besloten hebben dat eventuele schade acceptabel is.

Niels, boem, van der Wal

De verrijking zit in de beperking
Antwoord }
#28
Dat bedoelde ik: luister naar Niels  Big Grin
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#29
Laten we de juridische discussie even laten voor wat het is. Ik kom er niet bekaaid vanaf, en het is afgehandeld Big Grin
Antwoord }
#30
(18-Jul-2023, 11:50 PM)365cycle schreef: Laten we de juridische discussie even laten voor wat het is. Ik kom er niet bekaaid vanaf, en het is afgehandeld Big Grin

Terwijl dat juridische deel juist het meest interessante is aan zo'n ongeval Big Grin
Antwoord }
Bedankt door:
#31
(19-Jul-2023, 12:31 AM)ZoefZoef schreef: Terwijl dat juridische deel juist het meest interessante is aan zo'n ongeval Big Grin
Vind je? Ik vind het (met mijn bevindingen) vergroten van de kans dat een velonaut zonder letsel uit een zware aanrijding kan komen, en eventueel het voorkomen van die aanrijding juist het enige boeiende. Welke rechts- of natuurlijke persoon wat betaalt interesseert me geen biet.
Antwoord }
#32
(19-Jul-2023, 02:06 AM)365cycle schreef:
(19-Jul-2023, 12:31 AM)ZoefZoef schreef: Terwijl dat juridische deel juist het meest interessante is aan zo'n ongeval Big Grin
Vind je? Ik vind het (met mijn bevindingen) vergroten van de kans dat een velonaut zonder letsel uit een zware aanrijding kan komen, en eventueel het voorkomen van die aanrijding juist het enige boeiende. Welke rechts- of natuurlijke persoon wat betaalt interesseert me geen biet.


Ja, ,dat soort dingen vind ik interessant. Ooit, in een ver verleden,  heb ik nog rechten gestudeerd aan de Erasmus Smile

Aansprakelijkheid, zoals nu het geval is tussen fietsers en auto's en risico-/schuldaansprakelijkheid, is ook ter sprake gekomen. Gisteren dus weer even wat gelezen en opgezocht op jure.nl  want hoe het precies zat weet ik echt totaal niet meer ook..


Hoeft dus niet specifiek jouw casus te zijn, maar meer algemeen dat ik de juridische kant wel leuk vind op zn tijd.


Wie wat betaalt zal mij ook verder een zorg zijn.
Ik ben namelijk geen partij in deze Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#33
Hoeft dus niet specifiek jouw casus te zijn, maar meer algemeen dat ik de juridische kant wel leuk vind op zn tijd.


[/quote]

Het is wel zijn casus.
De juridische bescherming in het geval van een ongeval is interessant en verhelderend voor lezers, maar mag in een nieuw draadje.

Niels, . , van der wal

De verrijking zit in de beperking
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
#34
Nou, mag van mij zelfs hier hoor. Alleen niet gerelateerd aan mijn situatie Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#35
(19-Jul-2023, 07:06 AM)Niels van der Wal schreef: De juridische bescherming in het geval van een ongeval is interessant en verhelderend voor lezers, maar mag in een nieuw draadje.

Niels, . , van der wal

Graag een nieuwe draad hiervoor. Onze draden zijn hier sowieso wel heel erg bont gekleurd hier. 

Maar wil 365cycle wat foto’s delen van zijn vlaflip ?? Dat we zien hoe de klap is opgevangen door de behuizing.

Wat voor naam heeft trouwens je Df?
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#36
(19-Jul-2023, 08:54 AM)Hardloper schreef: Graag een nieuwe draad hiervoor. Onze draden zijn hier sowieso wel heel erg bont gekleurd hier. 

Die moet jezelf aanmaken.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#37
(19-Jul-2023, 08:54 AM)Hardloper schreef: Wat voor naam heeft trouwens je Df?


Volgens mij Minion Mel Smile
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#38
Roepers andere hebben behoefte aan het theoretisch geneuzel. Dus dan mogen. Zij dat topic openen. Het is gewoon dat ik zelf het niet handig en overzichtelijk ga vinden om in dit topic dat te vinden.

Maar Flaflip is een leukere naam. Ik denk zelf aan de naam Coupe Simone als naam voor de QV.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#39
Geen behoefte van mijn kant.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#40
(19-Jul-2023, 09:26 AM)Roepers schreef:
(19-Jul-2023, 08:54 AM)Hardloper schreef: Graag een nieuwe draad hiervoor. Onze draden zijn hier sowieso wel heel erg bont gekleurd hier. 

Die moet jezelf aanmaken.

Groet,

Marco

Ik vind het wezenlijk om ook de juridische kant bij ongevallen te bespreken. Dit vooral omdat er lezers zullen zijn die hier onbekend mee zijn, maar er misschien mee geconfronteerd zullen worden en hierop voorbereid willen zijn.
Ik heb hiervoor het toppic: De juridische kant van fiets versus auto  aangemaakt.

Ik zou graag de focus hierop leggen, omdat de fiets voor de wet de zwakke verkeersdeelnemer is en de auto voor de wet de sterke verkeersdeelnemer. Dit heeft veel betekenis, omdat deze wet boven de verkeerswet staat en dus leidend is.

Niels, geen jurist, van der Wal

De verrijking zit in de beperking
Antwoord }
#41
(19-Jul-2023, 08:54 AM)Hardloper schreef: Maar wil 365cycle wat foto’s delen van zijn vlaflip ?? Dat we zien hoe de klap is opgevangen door de behuizing.
Geduld Wink Komt nog uitgebreid voorbij.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper
#42
(20-Jul-2023, 01:36 AM)365cycle schreef:
(19-Jul-2023, 08:54 AM)Hardloper schreef: Maar wil 365cycle wat foto’s delen van zijn vlaflip ?? Dat we zien hoe de klap is opgevangen door de behuizing.
Geduld Wink Komt nog uitgebreid voorbij.

Op zn Quest kan ik me stickers herinneren van een naald en draad, verband houdend met zn werk.

Op de Bülk zie ik zoiets opnieuw, alleen dan in de vorm van een hechting thv de zichtbare schade Big Grin

Ook hier benieuwd naar de patiënt. Heb in ieder geval begrepen dat ie zal herstellen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#43
(19-Jul-2023, 08:54 AM)Hardloper schreef: Graag een nieuwe draad hiervoor. Onze draden zijn hier sowieso wel heel erg bont gekleurd hier. 

Maar wil 365cycle wat foto’s delen van zijn vlaflip ?? Dat we zien hoe de klap is opgevangen door de behuizing.

Wat voor naam heeft trouwens je Df?

Deze draad gaat over het stevige ontwerp van de Bülk. 
Vervolgens doe jij de oproep voor een nieuwe draad én stel jij vast dat: "Onze draden zijn hier sowieso wel heel erg bont gekleurd hier."

Daarna vraag je het volgende: "Wat voor naam heeft trouwens je Df?" 

Wie is hier nou 'bonte draadjes' aan het creëeren?  Tongue
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Hardloper
#44
In dit geval jij Wim Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Roepers
#45
(21-Jul-2023, 07:13 PM)365cycle schreef: In dit geval jij Wim Big Grin

Ik doe dat sowieso altijd en overal. De kinderen in mijn klas helpen mij altijd om weer bij het hoofdonderwerp terug te komen, als we weer eens flink alle kanten op zijn afgedwaald. 
Dit zijn trouwens meestal de meest interessante gesprekken.

Maar ik was niet degene die erover 'klaagde'  Tongue
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT , martinR
#46
(21-Jul-2023, 07:24 PM)Wim -de roetsende schreef:
(21-Jul-2023, 07:13 PM)365cycle schreef: In dit geval jij Wim Big Grin

Ik doe dat sowieso altijd en overal. De kinderen in mijn klas helpen mij altijd om weer bij het hoofdonderwerp terug te komen, als we weer eens flink alle kanten op zijn afgedwaald. 
Dit zijn trouwens meestal de meest interessante gesprekken.

Maar ik was niet degene die erover 'klaagde'  Tongue

Sorry Wim, als ik het idee gaf dat ik erover klaagde. Laten we zo zeggen, ergens ben ik gewoon verwonderd hoe heel erg we hier weleens van het onderwerp afwijken. Met alleen een bedankje wou ik je te kennen geven dat ik kennis heb genomen van je feedback. Maar nu de TS zelfs een opmerking over maakte ga ik dan ook maar verduidelijken. 
Mijn gedachten gang was bij een nieuwe topic. Dan weten we zeker dat we niet kijken naar 365cycle, maar dat het echt fictief zou zijn. Ik begreep dat hij graag heeft dat het fictief is.

En verder was mijn idee, dat dit onderwerp iets is wat vraagt om niet te veel ruis erom heen te hebben. Maar Wim ik zelf ben zelf ook wel een hak op de tak springer. 

Maar zit de stevigheid in de vorm bij die Bulk of in grote mate door de keuze van materialen? En dat bv de QV / Snoek / Tuna dit ook hebben?
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
montage standaard
ik heb houten balken...Veloquest — 01:19 AM
Medeliggers onderweg
Vanmiddag tussen Goe...LigZeeuw — 10:10 PM
montage standaard
Ik heb twee touwtjes...Merijn — 09:55 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Wat een wachtlijst v...Hardloper — 09:28 PM
montage standaard
Ik zet mijn fiets va...Martin van Mourik — 09:25 PM
Tochten, wat voor afstanden en waarom n...
Ik maak toch wel ger...Atrike — 08:59 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
... het best lekke...Wim -de roetsende — 08:52 PM
Een nieuwe Velonout
Welkom! In het mid...LowJob — 08:44 PM
Tochten, wat voor afstanden en waarom n...
Ik probeer bij echt ...Jeroen S — 08:41 PM
Tochten, wat voor afstanden en waarom n...
Ik heb 100km terug n...Gideonaut — 06:58 PM
Tochten, wat voor afstanden en waarom n...
Ik heb gister een mo...Veloquest — 06:56 PM
Een nieuwe Velonout
Ja, klopt. Een bek...365cycle — 06:53 PM
Tochten, wat voor afstanden en waarom n...
Ik vind dit topic zi...365cycle — 06:50 PM
montage standaard
Houten balk via de b...martinus — 05:56 PM
Een nieuwe Velonout
Welkom! In het midde...JanBurp — 03:28 PM
montage standaard
Ik heb ook zo'n take...Josligfiets — 03:17 PM
Tochten, wat voor afstanden en waarom n...
Al eens eerder gemel...Josligfiets — 03:15 PM