Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ligfietsen en velomobielen in Streetview
#1
In dit draadje verzamelen we liggende fietsers en velomobilisten in Streetview:

(14-Apr-2023, 08:22 PM)datakneder schreef:
Deze QV kwam ik tegen toen ik bezig was een route voor morgen te plannen:

QV op Google Maps

Misschien ben ik niet de eerste die hem/haar ziet.

Dan komt de vraag bij me op zijn er meer te vinden...


Streetview heeft ook nog een archief en daar kunnen ook ligfietsers in te vinden zijn, zoals hier



Groet,

Marco
Antwoord }
#2
En dan is deze er ook nog:
(20-Oct-2021, 12:08 PM)De tovenaar schreef: Een beetje off-topic, maar deze vakantieligger vond ik op streetview.
Foto is van augustus dit jaar in Dalerveen, Drenthe
https://goo.gl/maps/tkHTUCXLYeeV9fob6

Groet,

Marco
Antwoord }
#3
ook handig voor het boevengilde :? of worden ze geblurred als ze in de tuin geparkeerd staan?
Quest 506 carbon
(Sparkman & Stephens 30' Antilla 200)
http://www.aelixihr.org
Antwoord }
Bedankt door: Lig-hen , Jan van Ochten
#4
(15-Apr-2023, 02:57 PM)=oNNo= schreef: ook handig voor het boevengilde :? of worden ze geblurred als ze in de tuin geparkeerd staan?

Ik ga hem om die reden niet toevoegen maar ik kon het vertrekpunt van onze ligfietsgroep bevestigen op streetview (en ik denk satelite view.)

En het maakt mij blij dat mijn fietsen uit zicht geparkeerd staan thuis en meestal op het werk.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: =oNNo= , Lig-hen , 365cycle , Jan van Ochten
#5
(15-Apr-2023, 04:22 PM)Willeke_IGKT schreef: het maakt mij blij dat mijn fietsen uit zicht geparkeerd staan thuis en meestal op het werk.

...ja dat is fijn, maar de mijne staat in de voortuin.., onder een dakje en meestal achter de bakfiets, dat dan weer wel Smile
Quest 506 carbon
(Sparkman & Stephens 30' Antilla 200)
http://www.aelixihr.org
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jan van Ochten
#6
Op Streetview zoeken naar dure fietsen lijkt mij een hele tijdrovende klus. Volgens mij kan het boevengilde zijn tijd wel beter besteden. Bijvoorbeeld met een bestelbus rondrijden. Gaat sneller en je kan de buit gelijk meenemen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jan van Ochten
#7
Ik ben dit jaar al twee auto's van Google en een van Apple tegengekomen.
Wie weet sta ik er ook tzt op, zij in ieder geval wel. Cool 
[Afbeelding: medium.jpg]
[Afbeelding: medium.jpg]
Antwoord }
#8
Mn velomobiel quest is van streetview verdwenen zie ik.

(15-Apr-2023, 05:35 PM)Roepers schreef: Op Streetview zoeken naar dure fietsen lijkt mij een hele tijdrovende klus. Volgens mij kan het boevengilde zijn tijd wel beter besteden. Bijvoorbeeld met een bestelbus rondrijden. Gaat sneller en je kan de buit gelijk meenemen.

Die boefjes rijden gewoon rond, maar jatten liever een e-bike dan een velomobiel die je 1. niet makkelijk ergens kan verbergen 2. niet makkelijk in een auto kan trekken 3. heel herkenbaar is en daarom 4. lastig te verkopen is.
Antwoord }
#9
(15-Apr-2023, 05:42 PM)ZoefZoef schreef: Mn velomobiel quest is van streetview verdwenen zie ik.

Je kan ook de geschiedenis bekijken. Zoek de juiste plek op, klik linksboven op "Meer datums bekijken" en dan ben je waarschijnlijk wel weer te zien!
Antwoord }
#10
Nah, ben verhuisd. De quest is verkocht en ik vind het wel allemaal best zo Smile
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jan van Ochten
#11
(15-Apr-2023, 05:38 PM)De tovenaar schreef: Ik ben dit jaar al twee auto's van Google en een van Apple tegengekomen.
Wie weet sta ik er ook tzt op, zij in ieder geval wel. Cool 

Houd ons op de hoogte!

Ik ben benieuwd.

Ik ben nog nooit de auto's van Google Streetview tegengekomen.  Eén keer dacht ik er 1 te zien maar na verdere bestudering bleek het parkeercontrole te zijn.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jan van Ochten
#12
(15-Apr-2023, 05:38 PM)De tovenaar schreef: Ik ben dit jaar al twee auto's van Google en een van Apple tegengekomen.
Wie weet sta ik er ook tzt op, zij in ieder geval wel. Cool 
Ik kwam vorig jaar een Apple-auto tegen in Bolsward.
Roelof
Gele Greenspeed gt20
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jan van Ochten
#13
3 weken geleden de halve Croeselaan in Utrecht in mijn DF naast zo'n auto gefietst. In beeld; hij toeterde en lachte :-)
Benieuwd of en wanneer de beelden te zien zijn.

Niels, mediageniek, van der Wal
Antwoord }
#14
(15-Apr-2023, 05:35 PM)Roepers schreef: Op Streetview zoeken naar dure fietsen lijkt mij een hele tijdrovende klus. Volgens mij kan het boevengilde zijn tijd wel beter besteden. Bijvoorbeeld met een bestelbus rondrijden. Gaat sneller en je kan de buit gelijk meenemen.

Ik denk dat het achterliggende idee is dat als wij hier foto's verzamelen van ligfietsen het boevengilde dus niet veel tijd te besteden hoeft om foto's van ligfietsen te vinden Cool 

Het idee is dus ook gekomen vanuit medeliggers onderweg en niet geparkeerde fietsen. Is sluit mij aan bij mensen die aangeven geen foto hier te plaatsen van hun fiets die wel op streetview staat, maar dus niet onderweg is. En ik roep ook op om mensen even na te denken of hun gevonden streetviewbeeld niet een fiets is die bij iemand thuis staat.
Antwoord }
#15
Geheel mijn idee, Datakneder!
Antwoord }
#16
En bij een bedrijf? Wink
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jan van Ochten
#17
@ datakneder ..... En ik roep ook op om mensen even na te denken of hun gevonden streetviewbeeld niet een fiets is die bij iemand thuis staat. .....

Helemaal mee eens. Toen de streetviewauto hier door de straat kwam was ik net bezig mijn fiets binnen te zetten.  Ik werd er helemaal niet vrolijk van.
Antwoord }
#18
Je mag aannemen dat dit soort bedrijven een of meerdere fietsen op zichtbare plaatsen hebben tijdens de werk uren, mogenlijk ook in een etalage als ze gesloten zijn.

Velomobiel.nl heeft ze tijdens werkuren vaak (altijd?) buiten staan. En ik denk dat de meeste andere VM bedrijven er een paar buiten hebben staan, vaak of altijd, en dat zij het geen probleem vinden als dat op sites terug te vinden is, gratis reclame en een goede manier om hun pand terug te vinden als je een online kaart gebruikt om hen te vinden.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Jan van Ochten
#19
Je kunt trouwens aanvragen om je hele huis te blurren ivm privacy. Dan zien ze je ook niet je ligfiets naar binnen te zetten. Vandaar dat Duitsland niet de moeite heeft genomen denk ik om in streetview te zetten. Soms zijn hele straten geblurd daar.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
#20
(16-Apr-2023, 07:10 PM)Lig-hen schreef: Toen de streetviewauto hier door de straat kwam was ik net bezig mijn fiets binnen te zetten.  Ik werd er helemaal niet vrolijk van.
je kunt je huis laten blurren, geloof ik.
De meest ercente foto van mijn hut is van 2016 maar dat ga ik tzt. ook doen.
Quest 506 carbon
(Sparkman & Stephens 30' Antilla 200)
http://www.aelixihr.org
Antwoord }
#21
(16-Apr-2023, 07:10 PM)Lig-hen schreef: @ datakneder ..... En ik roep ook op om mensen even na te denken of hun gevonden streetviewbeeld niet een fiets is die bij iemand thuis staat. .....

Helemaal mee eens. Toen de streetviewauto hier door de straat kwam was ik net bezig mijn fiets binnen te zetten.  Ik werd er helemaal niet vrolijk van.

Maak je geen zorgen. Je gezicht wordt geblurred, dus niemand zal zien dat je niet vrolijk was Wink
Antwoord }
#22
@zoefzoef:  ....Maak je geen zorgen. Je gezicht wordt geblurred, dus niemand zal zien dat je niet vrolijk was Wink.....

applause    Daar word ik dan wél weer vrolijk van
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jan van Ochten
#23
(16-Apr-2023, 06:54 PM)De tovenaar schreef: En bij een bedrijf? Wink



Ik neem aan dat bedrijven verzekerd zijn.
Velomobielen op streetvieuw is een gratis uithangbord.

Niels, kosteloos, van der Wal
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jan van Ochten
#24
Niet helemaal streetview, maar wel velomobielen. Bever Doetinchem
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jan van Ochten
#25
Die foto is genomen en op Google Maps geplaatst door Paul van Roekel. Zie dit draadje: Afscheid van Paul -Mooi Geel is Niet Lelijk

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jan van Ochten
#26
Het gratis reclame moet mij denken aan paar jaar geleden toen een bepaalde drank ga fabrikant reclame probeerde te maken en dat er een heel rel van kwam door de voetbal federatie ?? Maar juist hierdoor kwam er juist bakken vol gratis reclame voor deze dranken fabrikant. En ik noem even bewust geen naam om ook niet reclame te genereren.

Maar even over huis blurren, juist wanneer 1 huis geblurred is in een straat / wijk. Dan gaat dit wel interesse wekken lijkt me zo. Juist dan heb je iets waarom is deze geblurred en leg je juist je huis in de picture. Zo zie ik het tenminste
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Het wordt wel tijd...Bob Hagendijk — 12:42 PM
Quest xs nr 13
Het was een mooi aan...ZoefZoef — 11:28 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Gelukkig heb je ze...Boyd Maduro — 11:18 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Fiets heeft de klap...datakneder — 10:03 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Balen Boyd! Zie de a...365cycle — 09:03 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Balen. Zeker bij gev...Hoekie — 08:52 AM
Tochten, wat voor afstanden en waarom n...
Waar ga je naar to...Atrike — 08:44 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Gelukkig heb je zelf...Wim -de roetsende — 06:21 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...omdat ik vandaa...Veloquest — 12:39 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...omdat ik vandaag ...Boyd Maduro — 10:36 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Mijn fiets schakelt ...Martin van Mourik — 09:50 PM
Medeliggers onderweg
Vandaag om even voor...GertBr — 09:50 PM
Tochten, wat voor afstanden en waarom n...
Waar ga je naar toe ...Jeroen S — 08:13 PM
Quest xs nr 13
Na eerst te koop h...Veloquest — 08:03 PM
Te koop optima dingo ligfiets
Te koop optima dingo...metro2005 — 07:15 PM
Quest xs nr 13
Na eerst te koop heb...Josligfiets — 06:59 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Wat een wachtlijst ...Atrike — 01:53 PM