Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wijsheden onderweg
#1
Onderweg kom ik af en toe spreuken tegen. Soms vind ik het leuk en met deze was ik het wel eens:
[Afbeelding: Juist-dat-wat-moeite-kost-blijkt-achtera...-waard.jpg].
Juist dat wat moeite kost blijkt achteraf de moeite waard.
Deze spreuk vond ik Sneek aan de Singel.  Heb er maar even een analoge foto van gemaakt (en die ook maar weer gedigitaliseerd).

Groet,

Marco
Antwoord }
#2
(24-Apr-2023, 07:47 AM)Roepers schreef: Onderweg kom ik af en toe spreuken tegen. Soms vind ik het leuk en met deze was ik het wel eens:

https://i.postimg.cc/qRfsrPRJ/Juist-dat-...-waard.jpg.

Juist dat wat moeite kost blijkt achteraf de moeite waard.

Deze spreuk vond ik Sneek aan de Singel.  Heb er maar even een analoge foto van gemaakt (en die ook maar weer gedigitaliseerd).
Eerst een analoge foto, die ontwikkelen en afdrukken, dan weer inscannen.. Dat heeft aardig wat moeite gekost, dus.. Big Grin
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course
Antwoord }
#3
(24-Apr-2023, 01:54 PM)Bacchus schreef:
(24-Apr-2023, 07:47 AM)Roepers schreef: Onderweg kom ik af en toe spreuken tegen. Soms vind ik het leuk en met deze was ik het wel eens:

https://i.postimg.cc/qRfsrPRJ/Juist-dat-...-waard.jpg.

Juist dat wat moeite kost blijkt achteraf de moeite waard.

Deze spreuk vond ik Sneek aan de Singel.  Heb er maar even een analoge foto van gemaakt (en die ook maar weer gedigitaliseerd).
Eerst een analoge foto, die ontwikkelen en afdrukken, dan weer inscannen.. Dat heeft aardig wat moeite gekost, dus.. Big Grin

Hij zou vanaf het negatief kunnen scannen, dat scheelt weer een stap Smile
Antwoord }
Bedankt door: Roepers , 365cycle , Jan van Ochten , Bacchus
#4
Ik heb het negatief ingescand. Ik scan alle ontwikkelde negatieven in om ze beoordelen. Dat is dus in plaats van een contactafdruk.

Wat wijsheden onderweg betreft, wil ik ook nog de spreuk onder de zonnewijzer aan de Oosterhaven in Groningen fotograferen. Misschien 27 mei.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Fietsbennie , 365cycle
#5
Elke keer als ik in een spiegelende ruit kijk zie ik een wijsheid die sprekend op mij lijkt!
Antwoord }
#6
Hahahahaha

Erg grappig!

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
#7
(24-Apr-2023, 02:22 PM)ZoefZoef schreef: Elke keer als ik in een spiegelende ruit kijk zie ik een wijsheid die sprekend op mij lijkt!
Jij hebt wel een groot huis nodig voor dat ego Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Roepers , Willeke_IGKT
#8
(24-Apr-2023, 03:30 PM)365cycle schreef:
(24-Apr-2023, 02:22 PM)ZoefZoef schreef: Elke keer als ik in een spiegelende ruit kijk zie ik een wijsheid die sprekend op mij lijkt!
Jij hebt wel een groot huis nodig voor dat ego Big Grin

Nee hoor, als ik thuis ben dan ben ik niet onderweg.
Die wijsheid is ook weleens niet goed wijs dus dat compenseert het ego.
Antwoord }
Bedankt door: Roepers , 365cycle , Willeke_IGKT
#9
Ik denk dat 365Cycle een grote ruit bedoelt en die past alleen maar in een groot huis.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#10
(24-Apr-2023, 02:22 PM)ZoefZoef schreef: Elke keer als ik in een spiegelende ruit kijk zie ik een wijsheid die sprekend op mij lijkt!

Waar staat dat huis? Dat wil ik ook wel eens zien!
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
#11
Ik heb ook de neiging om alle gevelstenen en gevelteksten te lezen. En er zijn er nogal wat. Je leert er wel van. En het geeft geschiedenis weer.

In Arum: "Spaarbank"op de voormalige spaarbank. Ze zien je nu aankomen bij de bank: "Ïk wil graag een spaarrekening openen" Helaas meneer, wij adviseren in beleggen. Sparen is voor mensen die hun geld willen verliezen.

Dat zijn de hersenspinsels die naar boven komen bij het passeren van het huis.

[Afbeelding: P1000331.jpg]
Groet,

Tom
Antwoord }
Bedankt door: Roepers , Willeke_IGKT , 365cycle
#12
(24-Apr-2023, 03:30 PM)365cycle schreef:
(24-Apr-2023, 02:22 PM)ZoefZoef schreef: Elke keer als ik in een spiegelende ruit kijk zie ik een wijsheid die sprekend op mij lijkt!
Jij hebt wel een groot huis nodig voor dat ego Big Grin

nee hoor eea met enige afstand bezien!?
groet sjef
Antwoord }
Bedankt door:
#13
Lijkt me een typisch geval van Spreuken 26:12
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door: Fietsbennie
#14
(24-Apr-2023, 08:26 PM)Bart Verbeek schreef: Lijkt me een typisch geval van Spreuken 26:12

Dan ben ik wel benieuwd naar je antwoord voor de zot.
Maar ik lees nu de statenvertaling en snap je opmerking!!
Groet,

Tom
Antwoord }
Bedankt door: Bart Verbeek
#15
(24-Apr-2023, 08:20 PM)sjefke schreef:
(24-Apr-2023, 03:30 PM)365cycle schreef:
(24-Apr-2023, 02:22 PM)ZoefZoef schreef: Elke keer als ik in een spiegelende ruit kijk zie ik een wijsheid die sprekend op mij lijkt!

Jij hebt wel een groot huis nodig voor dat ego Big Grin
nee hoor eea met enige afstand bezien!?

Je eigen spiegelbeeld beslaat altijd je halve hoogte op de spiegel, ongeacht de afstand. Idea
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course
Antwoord }
Bedankt door:
#16
(24-Apr-2023, 08:41 PM)Tom Fekkes schreef:
(24-Apr-2023, 08:26 PM)Bart Verbeek schreef: Lijkt me een typisch geval van Spreuken 26:12

Dan ben ik wel benieuwd naar je antwoord voor de zot.
Maar ik lees nu de statenvertaling en snap je opmerking!!

De statenvertaling wordt nog wel eens onderschat tegenwoordig, krijg ik de indruk. Soms grijp ik naar de oude vertaling voor een ander gezichtspunt. Ook extreem goed, maar toch wel wat meer vergend van de lezer.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
#17
(25-Apr-2023, 11:15 PM)Bart Verbeek schreef:
(24-Apr-2023, 08:41 PM)Tom Fekkes schreef:
(24-Apr-2023, 08:26 PM)Bart Verbeek schreef: Lijkt me een typisch geval van Spreuken 26:12

Dan ben ik wel benieuwd naar je antwoord voor de zot.
Maar ik lees nu de statenvertaling en snap je opmerking!!

De statenvertaling wordt nog wel eens onderschat tegenwoordig, krijg ik de indruk. Soms grijp ik naar de oude vertaling voor een ander gezichtspunt. Ook extreem goed, maar toch wel wat meer vergend van de lezer.

Dat is in deze "twittertijd" geen overbodige luxe. Verg maar wat meer van de lezer!!
Antwoord }
Bedankt door:
#18
(24-Apr-2023, 08:26 PM)Bart Verbeek schreef: Lijkt me een typisch geval van Spreuken 26:12

De Bijbel en het geloof vind ik echt te veel off topic.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Frutsel , Willeke_IGKT
#19
Ik zie echt niet in wat het hier te ver offtopic maakt: Het gaat over wijsheden en spreuken. Bart en Tom brengen het Bijbelboek Spreuken (dat tot de wijsheidsliteratuur wordt gerekend) in en dan blijkt dat er een verschil in weergave is tussen NBV en Statenvertaling. Bart merkt op dat de tamelijke letterlijke vertaling van de SV toch ook zijn eigen bekoring heeft. Het is niet drammerig en vervelend. Dit moet zo in een dergelijk draadje besproken kunnen worden? Ik was eerder van het On Topic houden, tevergeefs, en nu moet het ineens wel van de anderen, terwijl sommige draadjes veel verder off topic gaan met ieders goedkeuren.

Groet
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Lig-hen
#20
(26-Apr-2023, 09:15 AM)Wim -de roetsende schreef: De Bijbel en het geloof vind ik echt te veel off topic.

(26-Apr-2023, 09:33 AM)Roepers schreef: Ik zie echt niet in wat het hier te ver offtopic maakt: Het gaat over wijsheden en spreuken. Bart en Tom brengen het Bijbelboek Spreuken (dat tot de wijsheidsliteratuur wordt gerekend) in en dan blijkt dat er een verschil in weergave is tussen NBV en Statenvertaling. Bart merkt op dat de tamelijke letterlijke vertaling van de SV toch ook zijn eigen bekoring heeft. Het is niet drammerig en vervelend. Dit moet zo in een dergelijk draadje besproken kunnen worden?  Ik was eerder van het On Topic houden, tevergeefs, en nu moet het ineens wel van de anderen, terwijl sommige draadjes veel verder off topic gaan met ieders goedkeuren.

Groet

Mensen, mensen, mensen... Dit kan snel uit de klauwen lopen en laten we dit in de kiem smoren.

Ik zie Wims reactie en die klopt. Hij geeft zijn mening. De vraag blijft wat bedoelt hij ermee? Als het gaat om slechts het ventileren van zijn mening lijkt me dat prima. Is zijn toon dat hij dit belachelijk vindt en dat er tegen opgetreden moet worden hoe dit ligfietsforum wordt gebruikt voor het verspreiden van het geloof. Ik zie het er niet in, maar ik weet ik ben zeker niet de beste in "het tussen de regels door"-lezen.

Vanuit een draadje getiteld "Wijsheden onderweg" is het niet vreemd dat het afdwaalt naar wijsheden uit een boek. De vraag kan zijn of het draadje an sich te ver off topic is voor een ligfietsforum, maar ik ben van mening dat de reactie van Roepers nog heel ruim binnen het topic van het draadje valt. Sterker nog, ik vindt het wel prettig om dit soort off topic berichten te lezen. Het is zeker niet zo dat het een wekenlange discussie is over allerhande details, maar gewoon een draad waarvan ik verwacht dat het weer rustig wordt om daarna langzaam gevuld te worden met foto's van het eigenlijke onderwerp.

De moderators lijken me de aangewezen personen om draadjes te gaan stoppen als het uit de hand loopt. En een signaal van Wim lijkt me dan ook prima voor hen om hun werk te doen. Wat mij betreft beste moderators, laat dit draadje gewoon lekker bestaan.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#21
Hij had ook de spreuk kunnen quoten, in plaats van een referentie te geven die alleen betekenis heeft voor mensen die toevallig hetzelfde geloof aanhangen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#22
Ik vind zowel het noemen van bijbel en geloof als het waarschuwen voor off topic raken goed.

Een beetje geloof is goed maar dit ging wat te veel bijbelstudie worden wat vaak tot heftigere discussies leidt, die dan echt off topic zijn hier.

Laten we teruggaan naar wijsheden op gevels en zo.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
#23
(26-Apr-2023, 11:03 AM)Willeke_IGKT schreef: Ik vind zowel het noemen van bijbel en geloof als het waarschuwen voor off topic raken goed.

Een beetje geloof is goed maar dit ging wat te veel bijbelstudie worden wat vaak tot heftigere discussies leidt, die dan echt off topic zijn hier. 

Laten we teruggaan naar wijsheden op gevels en zo.

Dankjewel. 

Het was zeker niet mijn bedoeling om een heftige discussie op te starten.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Frutsel , Roefie
#24
Photo 
Even terug naar de bedoeling van dit draadje.

Ik heb ook de neiging om alle gevelstenen en gevelteksten te lezen. En er zijn er nogal wat. Je leert er wel van. En het geeft geschiedenis weer.

In Arum: "Spaarbank"op de voormalige spaarbank. Ze zien je nu aankomen bij de bank: "Ïk wil graag een spaarrekening openen" Helaas meneer, wij adviseren in beleggen. Sparen is voor mensen die hun geld willen verliezen.

Dat zijn de hersenspinsels die naar boven komen bij het passeren van het huis.


[Afbeelding: P1000331.jpg]
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , TheoZw
#25
Ja, oude pastorieën zijn er nog. En naast de Spaarbank ook een andere "bank".

[Afbeelding: P1000382.jpg]

[Afbeelding: P1000383.jpg]
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Roepers
#26
Voor wie dol is op gevelwijsheden nog een tip. In de buurt van Veenhuizen zijn vele deugelijke woorden op gevels te vinden. Ik heb er veel gezien de weg tussen het gevangenismuseum en Eén.

Meer info Veenhuizen Klik.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , martinR


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Mij is altijd gele...Hardloper — 09:08 AM
Spezi 2024
Ik ben al heel ong...Hoekie — 08:47 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Wat betreft de ver...Tom Fekkes — 01:45 AM
Spezi 2024
Ik ben al heel onged...Gideonaut — 01:00 AM
De Waterlandse Liggers
De Waterlandse Ligge...GertBr — 11:15 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Volgens mij heb ik o...Jeroen S — 11:06 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Die binnenkabels, du...melle z — 10:56 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Wat betreft de versn...Jeroen S — 10:47 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Gelukkig kwam je n...Martin van Mourik — 08:55 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Alles wat ik rijd be...Tegelfanaat — 08:33 PM
Velion / Code naam: VM45
Hij = Velion / Code ...Hoekie — 08:27 PM
Spezi 2024
Eerste dag al veel g...Hoekie — 08:25 PM
Velion / Code naam: VM45
Hij? Hij stond er. ...LigfietsWilsum — 08:22 PM
Velion / Code naam: VM45
Hij stond er. Heb er...Hoekie — 08:19 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Valt dat nog te repa...Fietsbennie — 08:16 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Een vreemde houding....Tom Fekkes — 08:15 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Woei, dat is balen!...ZoefZoef — 08:09 PM