(07-Jul-2023, 11:23 PM)Wim -de roetsende schreef: Heb jij ook wel eens op de stoel van een MilanGT gezeten, want die zit nu in de SL.
Natuurlijk, want ik heb ~20.000 km afgelegd in een Milan GT
(07-Jul-2023, 11:23 PM)Wim -de roetsende schreef: Zo ja, hoe heb je dat verschil ervaren?
Wat vind je vooral het grote voordeel van de stoel van de Bülk?
Ik vond de GT een topfiets met een fijne rijhouding, maar de stoel vond ik echt flink minder goed dan die van de DF. Veel te vlak, ik miste echt de lendesteun en de stevigheid. De GT-stoel ventileerde wel duidelijk beter, met al die gaten erin. De Bülk is het beste van twee werelden; de lendesteun van de DF, wat meer stevigheid dan de Milan GT, maar ook de vlakke houding en de ventilatie.
Dit kan overigens voor jou wel flink anders zijn, omdat je bouw ook anders is.
PS: Eén ding vergeten. Ik was in het begin wat sceptisch, maar ook na 9400 km springt de stoel van de Bülk niet uit z'n bevestiging op een heftige drempel. Bij de GT gebeurde dat weleens en ik vond het onwijs irritant. Om die reden heb ik de bevestigingspunten van de stoel van de SL een klein beetje ingevijld en iets onder een hoek geplaatst (overdreven: \ / ), zodat de busjes wat meer ingeklemd worden.
Bij de Bülk heb ik wél het gevoel dat de bevestigingsbeugels doorbuigen, en dat dat er voor zorgt dat de stoel op de kettingbuis duwt (m'n kettingbuis is doorgesleten en in de stoel verschijnt ook een naad, maar er wordt nog niet aan m'n edele delen gezaagd dus het is nog rijdbaar
). Hier gaan we binnenkort even naar kijken. Daarna wordt ie dan dus nóg sneller