Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gestuiter van Jans Velomobiel
#27
365cycle hoe groot is eigenlijk je huidige Velopark voor eigen gebruik?? Ik heb namelijk het idee dat het bestaat uit een DF XL, Milan GT en een Bülk.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#28
(07-Jul-2023, 06:01 PM)Wim -de roetsende schreef: Ik wil in de week van 31/7 naar Ymte toe, als hij dan geen vakantie heeft, om eens te onderzoeken of er een zomerdakje op mijn MilanSL op maat gemaakt kan worden en of het mogelijk is om de Bülkstoel in de SL passend te krijgen.

Of heb jij al een antwoord op die laatste vraag/opmerking?
Niet voor de Mk7. In de Mk5 is het sowieso wel passend te maken.

(07-Jul-2023, 06:19 PM)Hardloper schreef: 365cycle hoe groot is eigenlijk je huidige Velopark voor eigen gebruik?? Ik heb namelijk het idee dat het bestaat uit een DF XL, Milan GT en een Bülk.
De Milan GT had ik tot halverwege 2022. Nu heb ik de Bülk als "daily" en de DF XL als reserve/testrijdfiets/stadsfiets. Mensen die voor het eerst in een velomobiel stappen zet ik sowieso eerst daar in.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#29
Ben jij ook zo’n ambassadeur voor Velomobileworld ???
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#30
Citaat:Niet voor de Mk7. In de Mk5 is het sowieso wel passend te maken.

Kun je dat toelichten? Of is dat lastig uit te leggen?
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#31
(07-Jul-2023, 06:32 PM)Hardloper schreef: Ben jij ook zo’n ambassadeur voor Velomobileworld ???
Officieel niet. In de praktijk wel Big Grin

(07-Jul-2023, 08:46 PM)Wim -de roetsende schreef: Kun je dat toelichten? Of is dat lastig uit te leggen?
Ja. We hebben een Mk5 en daar heb ik mijn stoel eens in gepast. Gaat met wat kleine aanpassingen best.
We hebben geen Mk7, dus ik weet niet of het makkelijk past. Heb bijvoorbeeld geen idee of de bevestigingspunten nog op dezelfde breedte staan.

Maar ik kan me niet voorstellen dat ie niet te monteren valt.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#32
Heb jij ook wel eens op de stoel van een MilanGT gezeten, want die zit nu in de SL.

Zo ja, hoe heb je dat verschil ervaren?

Wat vind je vooral het grote voordeel van de stoel van de Bülk?
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#33
(07-Jul-2023, 11:23 PM)Wim -de roetsende schreef: Heb jij ook wel eens op de stoel van een MilanGT gezeten, want die zit nu in de SL.
Natuurlijk, want ik heb ~20.000 km afgelegd in een Milan GT Smile 

(07-Jul-2023, 11:23 PM)Wim -de roetsende schreef: Zo ja, hoe heb je dat verschil ervaren?

Wat vind je vooral het grote voordeel van de stoel van de Bülk?
Ik vond de GT een topfiets met een fijne rijhouding, maar de stoel vond ik echt flink minder goed dan die van de DF. Veel te vlak, ik miste echt de lendesteun en de stevigheid. De GT-stoel ventileerde wel duidelijk beter, met al die gaten erin. De Bülk is het beste van twee werelden; de lendesteun van de DF, wat meer stevigheid dan de Milan GT, maar ook de vlakke houding en de ventilatie. 

Dit kan overigens voor jou wel flink anders zijn, omdat je bouw ook anders is.

PS: Eén ding vergeten. Ik was in het begin wat sceptisch, maar ook na 9400 km springt de stoel van de Bülk niet uit z'n bevestiging op een heftige drempel. Bij de GT gebeurde dat weleens en ik vond het onwijs irritant. Om die reden heb ik de bevestigingspunten van de stoel van de SL een klein beetje ingevijld en iets onder een hoek geplaatst (overdreven: \ / ), zodat de busjes wat meer ingeklemd worden. 
Bij de Bülk heb ik wél het gevoel dat de bevestigingsbeugels doorbuigen, en dat dat er voor zorgt dat de stoel op de kettingbuis duwt (m'n kettingbuis is doorgesleten en in de stoel verschijnt ook een naad, maar er wordt nog niet aan m'n edele delen gezaagd dus het is nog rijdbaar Big Grin ). Hier gaan we binnenkort even naar kijken. Daarna wordt ie dan dus nóg sneller Tongue
Antwoord }


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
OBT 2024 Rotterdam
Graag ZoefZoef, dat...ZoefZoef — 03:23 AM
OBT 2024 Rotterdam
Graag ZoefZoef, dat ...Willeke_IGKT — 01:20 AM
Tocht met een CruzBike door GCN
Excuus, ik schaa...Wim -de roetsende — 12:24 AM
OBT 2024 Rotterdam
Ik heb net gekeken ...ZoefZoef — 11:56 PM
Tocht met een CruzBike door GCN
Wales! Excuus...Fietsbennie — 11:52 PM
XL Hotspot in 3d-print
Niets is een VM-accu...365cycle — 11:28 PM
OBT 2024 Rotterdam
...., zit dus ...LowJob — 11:08 PM
OBT 2024 Rotterdam
...., zit dus vo...TimSch — 10:57 PM
OBT 2024 Rotterdam
Ik heb net gekeken n...Willeke_IGKT — 10:42 PM
OBT 2024 Rotterdam
Mijn basiscondit...LowJob — 10:34 PM
OBT 2024 Rotterdam
Als rookie met een...TimSch — 09:57 PM
OBT 2024 Rotterdam
Bedankt voor de upda...Hoekie — 09:09 PM
XL Hotspot in 3d-print
... Een specifi...Hoekie — 08:50 PM
Tocht met een CruzBike door GCN
Met ligfietsen kun j...voodoo — 08:38 PM
Lange imbussleutel bij M5 Low Racer
Je hebt een lange ...John1000 — 08:35 PM
Tocht met een CruzBike door GCN
Wales! Laat dat de...Lopopodium — 08:02 PM
Lange imbussleutel bij M5 Low Racer
Je hebt een lange in...melle z — 07:45 PM