Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Haringvlietbrug open, maar Heinenoordtunnel dicht
#1
Teletekst kwam met het volgende bericht:

Citaat:De Haringvlietbrug gaat vanavond weer
open.De afgelopen twee maanden was de 
brug in de snelweg A29 dicht vanwege 
werkzaamheden,met omleidingsroutes en 
flinke files tot gevolg.             
                                       
Rijkswaterstaat verving de brugklep,het
bewegingswerk en de systemen.Het werk 
aan de brug is inmiddels klaar.De brug
is van groot belang voor het verkeer op
Goeree-Overflakkee en Zeeland.       
                                       
Overigens zijn de werkzaamheden in de 
buurt nog niet klaar.Maandag gaat de 
Heinenoordtunnel dicht tot 1 september
vanwege onderhoud.En ook het laatste 
deel van de N59 (vanaf Den Bommel tot 
Hellegatsplein) is tot dan afgesloten.


Vervelend dat de Heinenoordtunnel dicht is. Ik hoop dat er een vervangende veerboot vaart, zoals ze die ook hadden ingezet voor de werkzaamheden van de Haringvlietbrug.
Antwoord }
Bedankt door: Fietsbennie , Willeke_IGKT
#2
(04-Aug-2023, 06:07 PM)Lopopodium schreef: Teletekst kwam met het volgende bericht:

Citaat:De Haringvlietbrug gaat vanavond weer
open.De afgelopen twee maanden was de 
brug in de snelweg A29 dicht vanwege 
werkzaamheden,met omleidingsroutes en 
flinke files tot gevolg.             
                                       
Rijkswaterstaat verving de brugklep,het
bewegingswerk en de systemen.Het werk 
aan de brug is inmiddels klaar.De brug
is van groot belang voor het verkeer op
Goeree-Overflakkee en Zeeland.       
                                       
Overigens zijn de werkzaamheden in de 
buurt nog niet klaar.Maandag gaat de 
Heinenoordtunnel dicht tot 1 september
vanwege onderhoud.En ook het laatste 
deel van de N59 (vanaf Den Bommel tot 
Hellegatsplein) is tot dan afgesloten.


Vervelend dat de Heinenoordtunnel dicht is. Ik hoop dat er een vervangende veerboot vaart, zoals ze die ook hadden ingezet voor de werkzaamheden van de Haringvlietbrug.

De Kiltunnel zal wel weer tolvrij worden. (nou ja, Rijkswaterstaat betaalt de tol voor de gebruikers in die periode)
Antwoord }
Bedankt door: Fietsbennie , Willeke_IGKT
#3
De veren van Puttershoek en die van Oud-Beijerland zijn er wellicht wel blij mee.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#4
Heb je je zwemdiploma niet gehaald?
Ik heb onderdeel ligfiets op je rug ook niet gehad, zal die les wel ziek zijn geweest.

Wel grappig dag jij ook nog teletekst leest, als ik op werk over teletekst begin kijken ze me aan alsof ik van een andere planeet kom...
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door: Lig-hen , Willeke_IGKT
#5
Jeuh bestaat dat nog?? Volgens mij zijn er zenders die dat hebben afgeschaft
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#6
Het mooie is, er zijn computers waar je het op kan kijken. Teletekst is tenslotte een soort internet. En je kan er meer tekens op kwijt dan dat moderne Twitter...
Antwoord }
#7
Ik had vroeger een favoriete teletekst pagina : Ook dat nog ofzo. Elke dag een nieuwe speciale nieuws feit. 199 was dat dacht ik. En had ook wel eens 888 gebruikt bij te veel omgeving geluid. Dus ik ken het wel dat teletekst gebeuren. Volgens mij was de NPO vrij kort geleden overgestapt naar een andere systeem en daardoor kon men geen Teletekst kunstwerk meer maken
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#8
Volgens mij kun je met de fiets gewoon de langzaam verkeer tunnel door. Bij de afsluiting van de haringvlietbrug was er geen alternatief anders dan omrijden of een pontje voor de fietsers. Met de auto moet je dus gewoon om…
Antwoord }
Bedankt door: Fietsbennie , Willeke_IGKT , 365cycle
#9
Ja de 1e Heinenoordtunnel (A29) uit 1969 is vanaf aanstaande maandag 1:00 uur volledig afgesloten in de maand augustus. De 2e Heinenoordtunnel uit 1996 bestaat uit twee tunneldelen, een voor langzaamverkeer (trekkers, brommers, 45km wagens, speedpedalecs) en een voor fietsers, wandelaars, paardrijders. Deze tunnel is open voor voetgangers, fietsers, paardrijders, bromfietsen…... De langzaamverkeertunnel is alleen voor (pendel)bussen, hulpdiensten en op speciale tijden voor trekkers.

Om in de tunnel te komen kan je de lift nemen of een van de 6 (werkende?) roltrappen of de langzaamverkeertoerit. Momenteel wordt ook groot onderhoud aan de roltrappen uitgevoerd, wat betekend dat er twee roltrappen in bedrijf zijn, aan beide zijden één die soms omhoog draait of naar beneden of buiten bedrijf is. De liften werken wel bijna altijd en daar kan met gemak een velomobiel in. Zelf neem ik bijna altijd de langzaamverkeer toeritten (tot gisteren reed ik dan maar meteen door de langzaamverkeertunnel, wat niet is toegestaan voor fietsers, maar kan je wel lekker doorrijden Cool )
Antwoord }
#10
(04-Aug-2023, 08:34 PM)Hardloper heeft dit niet geschreven natuurlijk, maar Gideon schreef: Zelf neem ik bijna altijd de langzaamverkeer toeritten (tot gisteren reed ik dan maar meteen door de langzaamverkeertunnel, wat niet is toegestaan voor fietsers, maar kan je wel lekker doorrijden Cool )

Ik heb het eerder deze zomer ook eens gedaan. Moet wel zeggen dat de zuidzuide, dat voor mij het klimgedeelte was, behoorlijk steil is. Dan is de fietsbuis met de roltrap toch een stuk aangenamer.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#11
????? Hardloper schreef:
Antwoord }
Bedankt door:
#12
(05-Aug-2023, 11:00 AM)gideon schreef: ????? Hardloper schreef:

Ik had ook al iets van heb ik dat geschreven. Want dan was ik niet bij mijn volle bewustzijn
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: gideon
#13
Wat gek. Ik heb gewoon de 'Quote'-knop gebruikt. En zie dat er geen geneste berichten in zit dat Hardloper er tussen kan fietsen.
Antwoord }
Bedankt door: gideon
#14
Goed te lezen dat de tunnel gewoon open is. Nu nog hopen dat de Bosweg (Haringvlietbrug naar Oude Tonge/Ooltgensplaat) voor fietsers wel toegankelijk is. Dat wordt weer eens nergens aangegeven.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#15
Als ik dit lees, lijkt mij dat de parallelweg van de Haringvlietbrug weer open is (lees sep. vaart een weekend het (brom)fietspontje.

https://www.rijkswaterstaat.nl/nieuws/ar...wegverkeer
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#16
Gisteren gereden.
Bij de Heinenoord heb ik met de verkeersregelaars gesproken, de tunnelbuis voor fietsers blijft open wel moeten scooters etc. daar nu ook doorheen.
Haringvlietbrug is weer open, helaas zonder beter wegdek waar ik op gehoopt had Wink
Bosweg (Haringvlietbrug -> Achthuizen) staan de borden al klaar; verboden met een uitzondering voor fietsers en voetgangers.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , gideon
#17
Dat lange stuk Bosweg …… Oude Tonge vind ik super saai. Daarom neem ik bij Oude Tonge de Oudelandseweg, door het centrum (langs de wietplantage), dan net na de Zuiderlandsedijk, links het fietspaadje naar beneden slingerend door bos en beemd, met een bankje. Na een paar 100mtr omhoog, en net voor je de Zuiderlandsezeedijk bereikt naar rechts een smal pad, door een smal tunneltje onder de N59 (alleen te voet maar met de M5 gaat dat prima) dan naar Bruinisse, met aan je rechterhand Grevelingen. Bij de sluis van Bruinisse is het wel smal, of daar een Velomobiel langs past?
Maar ja ik rij daar niet meer sinds Bram gestopt is  Cry
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#18
Ik heb op mn route zitten staren maar zie echt niet wat je precies bedoelt. Kan je m uittekenen op BRouter en dan de link delen?
Misschien kijk ik ook op de verkeerde plaats want wat ik nu begrijp is het stuk van Hetty's patat tot Oude Tonge. De ventweg daar vind ik juist fijn rijden, niet spannend maar als ik me kwaad maak kost het me ook maar 5 minuten (gisteren 5:53).
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#19
Ouddorp i.p.v. Oude Tonge?
Antwoord }
Bedankt door:
#20
Vanaf de Haringvlietbrug rij ik naar Oude Tonge over die saaie Bosweg die overgaat in een fietspad op een dijkje (parallel aan de N59, en dan Hetty’s patat (nog nooit gegeten) dan inderdaad die nieuwe ventweg tot bij Oude Tonge en daar linksaf de Oudelandsedijk ……

Ik ben niet thuis in digitale kaarten, Garmin ed. ik rij op de borden en gevoel.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Wat betreft de ver...Tom Fekkes — 01:45 AM
Spezi 2024
Ik ben al heel onged...Gideonaut — 01:00 AM
De Waterlandse Liggers
De Waterlandse Ligge...GertBr — 11:15 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Volgens mij heb ik o...Jeroen S — 11:06 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Die binnenkabels, du...melle z — 10:56 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Wat betreft de versn...Jeroen S — 10:47 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Gelukkig kwam je n...Martin van Mourik — 08:55 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Alles wat ik rijd be...Tegelfanaat — 08:33 PM
Velion / Code naam: VM45
Hij = Velion / Code ...Hoekie — 08:27 PM
Spezi 2024
Eerste dag al veel g...Hoekie — 08:25 PM
Velion / Code naam: VM45
Hij? Hij stond er. ...LigfietsWilsum — 08:22 PM
Velion / Code naam: VM45
Hij stond er. Heb er...Hoekie — 08:19 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Valt dat nog te repa...Fietsbennie — 08:16 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Een vreemde houding....Tom Fekkes — 08:15 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Woei, dat is balen!...ZoefZoef — 08:09 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Woei, dat is balen! ...365cycle — 07:34 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Niet blij vandaag wa...Tegelfanaat — 06:46 PM