Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Unieke Ligfiets €1500,-
#1
Tongue 
Unieke ligfiets
€ 1.500,00

https://link.marktplaats.nl/m2018483194?...ialbuttons



Een damesfiets met een trapas ervoor. Wow.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#2
Gaaf ding, alleen heeft de adverteerder een foutje met de vraagprijs gemaakt, ik denk dat hij Z$ ipv € bedoelt. Big Grin
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#3
Nou ja, uniek is 'ie wel ja...
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#4
Er is best wel wat voor te zeggen, naafversnelling, grote wielen, en het ziet eruit als een comfortabele zitting. Je hebt de optie voor een dichte kettingkast. Of de houding lekker is weet ik niet. En de uitstraling is ook niet alles... Bochten zijn misschien niet ideaal omdat je je pedalen kwijtraakt. Maar het lijkt een aantal voordelen van een ligfiets (comfort) met de voordelen van een stadsfiets (zichtbaarheid en zelf overzicht door hoogte) te combineren.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#5
Eigenlijk is het een variant op de CruzBike.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#6
(06-Oct-2023, 05:21 PM)Wim -de roetsende schreef: Eigenlijk is het een variant op de CruzBike.

Vandaar waarschijnlijk de prijsstelling. Wink
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#7
(06-Oct-2023, 06:30 PM)datakneder schreef:
(06-Oct-2023, 05:21 PM)Wim -de roetsende schreef: Eigenlijk is het een variant op de CruzBike.

Vandaar waarschijnlijk de prijsstelling. Wink

thumb  Ik zou maximaal €15,- voor deze betalen. Die van mij is wel ruim €1500,- waard.


Ik verkoop 'm echter niet (meer). Ik vind 'm toch te leuk om gewoon lekker hier in de buurt rondjes mee te rijden.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Bacchus
#8
Op het Duitse forum werd deze ook al getipt. Heeft de maker toch goed gedaan, al die aandacht voor zn unieke doch onverkoopbare fiets.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#9
(06-Oct-2023, 08:28 PM)ZoefZoef schreef: Op het Duitse forum werd deze ook al getipt. Heeft de maker toch goed gedaan, al die aandacht voor zn unieke doch onverkoopbare fiets.

Hij was weg, maar staat nu weer te koop.

Ik ben in gesprek met de verkoper. Laat ik het zo zeggen: hij is zeer overtuigd van deze zelfbouwfiets en schuwt het niet om behoorlijk onaardig en oordelend te reageren na een paar vriendelijk gestelde (kritische) vragen.

Hij noemt gewone ligfietsen bijvoorbeeld: misbaksels met enorm lange kettingen en ze hebben zeer slecht zicht rondom én een klein zwaarlopend voorwiel.
Dat het crankstel laag zit is een voordeel. Aerodynamica is hem blijkbaar vreemd,

Als je de fiets koopt, dan krijg je tevens het geheim van deze fiets.
Ook over het patent wenst hij niets te vertellen.

Volgens hem is deze fiets zeer geoptimaliseerd en is het echt maatwerk.

Ik zie gewoon een verbouwde damesfiets met een omgedraaid stuur en een paar ectra buisjes onder de zitting ter versteviging.

Ik had hem een bericht gestuurd, omdat ik oprecht nieuwsgierig ben naar het verhaal achter deze fiets.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Bacchus , Hoekie
#10
Als hij een patent heeft kan het niet geheim zijn...

M5 Low Racer | Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#11
950 euro nu, grijp je kans!
Antwoord }
Bedankt door:
#12
(29-Oct-2023, 04:41 PM)Bob Hagendijk schreef: 950 euro nu, grijp je kans!

Op Marktplaats? Ik zie 'm niet meer.

Ik heb een heel gesprek gehad met de verkoper via marktplaats.
Een heel bijzondere man.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#13
Ook op marktplaats. Denk nieuwe advertentie, want ik zag 'm net ook voor die prijs.
Antwoord }
Bedankt door:
#14
Ik had hem gemaild met de vraag wat het nummer van het patent was, maar geen sjoege nadat ik aangaf dat ik geen belangstelling had om de fiets te kopen. Het is natuurlijk ook een lulverhaal, maar ik dacht ik probeer het toch even.

M5 Low Racer | Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
#15
750 euro, de deal wordt steeds beter.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#16
Na 6 weken al een halvering van de prijs. Dat gaat snel.

Over nog een keer 6 weken €375,-
Daarna afgerond €190,-
Dan €95,-
Dus over nog geen half jaar €47,50 (dit is ongeveer mijn schatting van de waarde van deze bijzondere ligger)
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#17
De kosten van het patent krijgt hij er op deze manier in ieder geval niet uit.

M5 Low Racer | Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#18
(26-Nov-2023, 07:29 PM)Wim -de roetsende schreef: Na 6 weken al een halvering van de prijs. Dat gaat snel.

Over nog een keer 6 weken €375,-
Daarna afgerond €190,-
Dan €95,-
Dus over nog geen half jaar €47,50 (dit is ongeveer mijn schatting van de waarde van deze bijzondere ligger)


Hij kost nu nog maar 550 euro, maar ik denk dat jij 'm wel al voor 375 euro kan kopen in plaats van over 2 weken pas.
https://www.2dehands.be/v/fietsen-en-bro...e-ligfiets
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#19
Ik denk dat ik zelfs €47,50 nog te veel geld vind.

Ik heb wel via Marktplaats een 'interessant gesprek' met deze man gehad. 
Hij zit tjokvol vooroordelen over ons soort ligfietsen. Wel bijzonder om te lezen.


Ik benoemde dat ik zijn fiets vond lijken op een verbouwde damesfiets.
Deze opmerking vond hij niet zo leuk.

Ik vind het echter ook echt lijken op een verbouwde damesfiets. Je kunt namelijk het gat van het crankstel nog zien. Het stuur is gewoon omgedraaid en onder de zitting zijn een paar buisjes geplaatst. Waarschijnlijk voor de stevigheid.



Een kleine greep uit zijn reacties, zodat jullie een beeld hebben:

Andere ligfietsen zijn misbaksels: vb enorm lange ketting, zeer slecht zicht rondom, klein zwaarlopend voorwiel.
Bij deze fietsen wijzen je benen wel naar de maan en enorm achterover liggend! Lijkt me in iets drukkere omgevingen enorm onpraktische fietsen.

Je schijnt niet te beseffen om wat het hier gaat. Het is een erg lichte en toch sterke fiets, snel en comfortabel. Niets ervan kan je wegnemen, wijzigen of toevoegen zonder het eindresultaat te verminderen. Dat besef blijk je niet te hebben. Nergens anders vind je dit concept.

Je wordt wellicht voor de eerste keer geconfronteerd met iemand die echt kritisch nadenkt, veel uitprobeert en zijn oren niet laat hangen naar de vaak snobistische fietsindustrie. De verdoken kwaliteiten van mijn fiets zijn voor de koper. Tussen haakjes: neem gelijk welke damesfiets als basis, dan zal deze een pak minder goed rijden, maar dat zien maar weinigen, is ook moeilijk te begrijpen. De bouw, niet zozeer de fiets, is heel wat complexer dan door jouw ogen gezien...


Ik zie echter nog steeds een verbouwde damesfiets  Cry
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#20
Interessant ding en lijkt een beetje het concept als de Flevobike, dat zou dan ook betekenen dat je wel even bezig bent met oefenen om opnieuw te leren fietsen.
Het lijkt ook op de Cruzebike, maar daar heb ik geen enkele ervaring mee.
Wel echt veel te duur in mijn ogen.

Over dure fietsen; er staat ook een Flevobike Racer op marktplaats voor €500: https://link.marktplaats.nl/m2052746264?...ialbuttons
Echt een opknapper als ik niet al een Racer heb zou ik er slechts €200 voor geven. Dan is het een leuk opknap project.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#21
Qua concept is het meer een CruzBike dan een FlevoBike.

Een FlevoBike kantelt onder de zitting. Deze ruim ervoor.

Is dus een stuk eenvoudiger om mee te fietsen.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#22
(23-Dec-2023, 11:00 AM)Wim -de roetsende schreef: Lijkt me in iets drukkere omgevingen enorm onpraktische fietsen.
Altijd leuk. Mensen die kritiek hebben op wat anderen gemaakt hebben, zonder dat ooit ook maar echt serieus bekeken te hebben.
Ik wilde zeggen dat ik de verkoper nu nog minder serieus neem... maar dat deed ik eigenlijk al niet Big Grin 

Ben trouwens erg benieuwd naar hoe een noodstop is op zijn brouwsel, hahaha  Tongue
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#23
350 euro nu. Ik ben bang dat de fiets minder enthousiast wordt ontvangen dan de maker zelf is. Wat ik me laatst nog afvroeg, is de fiets wel op verschillende lengtes in te stellen? Heb jij daar toevallig wat over gevraagd Wim?
Antwoord }
Bedankt door:
#24
Deze fiets doet mij erg denken aan een die ik jaren terug eens tweedehands op internet heb zien staan, niet zeker of het dezelfde was, ook niet eens of die te koop was.
Ook zijn er kinder ligfietsen die uit een standaard fietsje met extra onderdelen gebouwd zijn, dus niet erg veel anders.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door:
#25
(02-Jan-2024, 11:35 AM)Bob Hagendijk schreef: 350 euro nu. Ik ben bang dat de fiets minder enthousiast wordt ontvangen dan de maker zelf is. Wat ik me laatst nog afvroeg, is de fiets wel op verschillende lengtes in te stellen? Heb jij daar toevallig wat over gevraagd Wim?
De zitting kan niet veranderd worden en van een verstelbaar crankstel is ook al geen sprake. Je kan de fiets dus niet op een juiste beenlengte instellen.

Nog even en hij is gratis af te halen..
Antwoord }
#26
(02-Jan-2024, 05:14 PM)ZoefZoef schreef:
(02-Jan-2024, 11:35 AM)Bob Hagendijk schreef: 350 euro nu. Ik ben bang dat de fiets minder enthousiast wordt ontvangen dan de maker zelf is. Wat ik me laatst nog afvroeg, is de fiets wel op verschillende lengtes in te stellen? Heb jij daar toevallig wat over gevraagd Wim?
De zitting kan niet veranderd worden en van een verstelbaar crankstel is ook al geen sprake. Je kan de fiets dus niet op een juiste beenlengte instellen.

Nog even en hij is gratis af te halen..

Het is natuurlijk een baggerfiets.
Groet,

Tom
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Mijn Flevo ervarin...GHOOGEN — 12:56 AM
Velion / Code naam: VM45
Een multi programm...365cycle — 11:37 PM
Quest xs nr 13
De Milan is een wat ...Jeroen S — 11:28 PM
Velion / Code naam: VM45
Een multi programmeu...Tom Fekkes — 11:23 PM
Velion / Code naam: VM45
Welke programmeert...365cycle — 11:21 PM
Medeliggers onderweg
Auw! M'n ogen! ;)365cycle — 11:18 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Bedankt voor de tip!...Tom Fekkes — 11:15 PM
Velion / Code naam: VM45
Welke programmeertaa...Tom Fekkes — 11:13 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Zodra er data verz...365cycle — 11:12 PM
Velion / Code naam: VM45
Ben jij een Odoo g...365cycle — 11:07 PM
Velion / Code naam: VM45
10 min langer de Ca...Merijn — 11:02 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Op zich niet zo moei...datakneder — 10:40 PM
Velion / Code naam: VM45
Ach Hoekie, Die kom...Tom Fekkes — 10:37 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Ben je fietsend d...Martin van Mourik — 10:37 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Zien doe ik ze niet,...Tom Fekkes — 10:29 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Over vogels gespro...datakneder — 10:25 PM
Velion / Code naam: VM45
Het gaat niet zozeer...Hoekie — 10:20 PM