Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[split] N@#$%-weer
#1
(27-Oct-2023, 10:28 AM)Bacchus schreef: dit @#$%-weer
Je bedoelde waarschijnlijk: velomobielweer
Antwoord }
Bedankt door: Frutsel , Bacchus , Willeke_IGKT
#2
(27-Oct-2023, 11:11 AM)365cycle schreef:
(27-Oct-2023, 10:28 AM)Bacchus schreef: dit @#$%-weer
Je bedoelde waarschijnlijk: velomobielweer

Ik vind dit weer in een vm ook niet echt lekker hoor.

Toen ik nog met een racekap reed werd ik uiteindelijk toch ook gewoon nat van al dat water dat via het vizier naar binnen druppelde. Sowieso tot aan de navel als ik wat langer in de regen reed.
Eigenlijk had ik daar een soort afwateringsysteempje voor moeten maken.
Maar ja, www.hetregenbijnanooit.nl

Eigenlijk word ik nu minder nat met mijn op maat geknipte poncho van €4,95 of zoiets.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Hardloper , Willeke_IGKT
#3
(27-Oct-2023, 11:49 AM)Wim -de roetsende schreef: ...Toen ik nog met een racekap reed werd ik uiteindelijk toch ook gewoon nat van al dat water dat via het vizier naar binnen druppelde...

Toen. Verleden tijd. Tegenwoordig heb je de velomobiel ruitenwisser. En moterhelm-vizieren.
Maar dat wist je al, toch, Wim?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#4
(27-Oct-2023, 11:49 AM)Wim -de roetsende schreef: Ik vind dit weer in een vm ook niet echt lekker hoor.

Toen ik nog met een racekap reed werd ik uiteindelijk toch ook gewoon nat van al dat water dat via het vizier naar binnen druppelde. Sowieso tot aan de navel als ik wat langer in de regen reed.
Eigenlijk had ik daar een soort afwateringsysteempje voor moeten maken.
Maar ja, www.hetregenbijnanooit.nl

Eigenlijk word ik nu minder nat met mijn op maat geknipte poncho van €4,95 of zoiets.
Wat Hoekie zegt, en nog twee dingen:
1. Op een schaal van nauwelijks merkbaar tot zoveel prettiger dat het een nobrainer is, hoeveel prettiger voel je je met dit weer in een velomobiel dan op een gewone fiets?
2. Stap je met dit weer liever in de auto?

Ik bedoel, jij woont in een wat rustiger gebied dan ik, daar zou ik een dagje autorijden nog wel begrijpen met de stortbui die ik vanochtend onderging op de tandem (ik werk thuis vandaag, dan ga ik nooit met de velomobiel). Een buurman traint hier regelmatig met z'n personal trainer in de fietsenstalling, vanochtend hadden we het dus even over het weer toen ik terugkwam van een retourtje school (5 a 5,5 km), en hij zei ook al: "misschien toch maar eens nadenken over een auto, of niet?"
Dus ik antwoordde: "Nee joh. Dan was ik nog niet terug geweest. Sterker nog: Waarschijnlijk nog niet eens op school."
Hij zei: "Ja, daar heb je wel gelijk in, het staat weer muurvast. En nu heb je ook geen benzinekosten..."
Waarop ik aanvulde: "...en geen personal trainer. Ik ga ff douchen, fijne dag!" Tongue
Antwoord }
#5
Whahahaa, 'en geen personal trainer' Big Grin Big Grin Big Grin
Antwoord }
Bedankt door:
#6
(27-Oct-2023, 12:38 PM)Hoekie schreef: Toen. Verleden tijd. Tegenwoordig heb je de velomobiel ruitenwisser. En moterhelm-vizieren.
Maar dat wist je al, toch, Wim?

Klopt, toch vind ik het niet prettig om onder zo'n kap te zitten. 

Ik heb ook een DF-kap gehad met pinlock. Ik vind het zicht rondom echter zo beroerd, vooral als alles is beslagen muv het stukje pinlock. Dan vind ik het fietsen in de stad tussen andere fietsers niet fijn en ook niet veilig meer.

Jij hebt nu de ideale kap met de QV. Komt er op de Snoek-L ook een kap?

En €700,-/€750,-voor een kap, terwijl ik 'm bijna niet ga gebruiken vind ik echt te veel geld.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#7
Ik vind het heeeeeerlijk om met dit weer de velomobiel te pakken! De velayo heeft nog geen kap en dakje (ben er wel mee bezig) dus ik ben na 10km fietsen al helemaal doorweekt maar omdat je in een velomobiel het al heel snel warm hebt is het wel fijn om die paar druppels door het open schermpje op mn gezicht te krijgen.

Maar 150,- voor een complete ligfiets is echt niet verkeerd, doekje erover en hij is alweer in prijs gestegen :p
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#8
(27-Oct-2023, 01:46 PM)Wim -de roetsende schreef: Komt er op de Snoek-L ook een kap?

En €700,-/€750,-voor een kap, terwijl ik 'm bijna niet ga gebruiken vind ik echt te veel geld.
€1100 in dat geval Wink
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#9
Wat een berg geld voor zo'n kap. Snap dat er de nodige kosten qua ontwikkeling inzitten en dat er een relatief kleine oplage van gemaakt zal worden, maar toch..

Leuke fiets trouwens die Fiero voor zo weinig geld. Veel plezier ermee.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , GertBr
#10
(27-Oct-2023, 03:52 PM)ZoefZoef schreef: Wat een berg geld voor zo'n kap.  Snap dat er de nodige kosten qua ontwikkeling inzitten en dat er een relatief kleine oplage van gemaakt zal worden, maar toch..
Er gaan vooral veel uren zitten in het maken van de kap. Denk niet dat je 'm hier gemaakt krijgt voor dat geld.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#11
(27-Oct-2023, 02:55 PM)365cycle schreef: €1100 in dat geval Wink

Is die van de Bülk €1100,-?
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
#12
(27-Oct-2023, 04:58 PM)Wim -de roetsende schreef: Is die van de Bülk €1100,-?
Whoops, mijn fout. Hij is 1100gr, en z'n gewicht in euro's waard.
Maar ze verkopen 'm voor €750
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#13
Ik had de eerste keer thuis met de QV weg, met dat regen weer dat pinlock vizier omhoog gedaan wegens het zicht. Ik nam het beetje regen wat na binnen komt op de koop toe. Ik zit zelfs te denken, kan ik niet beter zonder alien kap in de regen op pad gaan. Maar ik ga ook rustig hardlopen met stormende regen. Ik heb nog niet de moeite gedaan om te kijken naar een binnen vizier en ruitenwissertje.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#14
De prijs zit hem vooral in het materiaal, toen ik de carbon racekap voor mn Versatile gemaakt had was ik al zo'n 120 euro kwijt aan 1 velletje carbon en wat epoxy/kwasten/bakjes etc.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#15
(27-Oct-2023, 06:36 PM)Gideonaut schreef: De prijs zit hem vooral in het materiaal, toen ik de carbon racekap voor mn Versatile gemaakt had was ik al zo'n 120 euro kwijt aan 1 velletje carbon en wat epoxy/kwasten/bakjes etc.
Dat valt denk ik nog best wel mee hoor. 

Teneerste klinkt wat jij gekocht hebt niet bepaald goedkoop, daarnaast koopt velomobile world waarschijnlijk niet per lapje in.
100 m2 koolstofvezel van het type en kwaliteit dat je nodig hebt om een velomobiel te maken kostte de laatste keer dat ik het voorbij zag komen ongeveer €1500. Laat het met inflatie eens 2000 geworden zijn, dan valt het nog steeds mee. 

Epoxy die prettig werkt met mallen is niet zo heel goedkoop. Ik zou zo gokken dat Jan vrij dure epoxy inkoopt i.v.m. UV-bestendigheid en verwerkingssnelheid; epoxy die prettig werkt in een mal, en die bestand is tegen hoge temperaturen, i.v.m. uitharden in de oven. Nu vind ik het moeilijk om de verhouding epoxy - weefsel in kg zo even uit m'n duim te zuigen, maar als je het volledige gewicht van de velomobiel in epoxy zou rekenen zit je nog ruim onder de €500.

Kwasten, bakjes, handschoenen etc. worden bij Velomobile World natuurlijk niet per velomobiel gewisseld, en ook met epoxy en koolstofvezel kan je véél efficiënter werken als je gewoon meer te maken hebt. De totale reparatie van mijn Milan is zelfs gedaan met reststukjes uit de knipselbak bij ICB Smile 

My 2 cents: Het materiaal is zeker niet goedkoop, maar er is maar weinig maakindustrie waarbij het materiaal prijziger is dan de medewerkers.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#16
Wordt er voor het bouwen van velomobielen geen prepreg gebruikt?

M5 Low Racer | Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , PieterTrapt
#17
(27-Oct-2023, 05:41 PM)365cycle schreef: Whoops, mijn fout. Hij is 1100gr, en z'n gewicht in euro's waard.
Maar ze verkopen 'm voor €750

Dat had ik in eerste instantie ook. Toch een meevaller als je eerst aan € 1100 denkt
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#18
Er waren een hoop collega's die met mooi weer de fiets pakten. Met dit weer zijn er een stuk minder over gebleven en vandaag was ik de 1 van de 2 fietsers. Ik werd vanmorgen wel een beetje nat, op het werk heb ik een droge trui aangedaan en daarmee was het opgelost. Op die 10 km wordt ik met de juiste inspanningsdosering niet zweterig met dit weer.

Echt vrolijk wordt ik er niet van, en ik heb ook niet echt zin om even lekker een paar uur te gaan fietsen met dit weer, maar ik blijf fijn naar het werk fietsen.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT , PieterTrapt
#19
(27-Oct-2023, 01:46 PM)Wim -de roetsende schreef: Jij hebt nu de ideale kap met de QV. Komt er op de Snoek-L ook een kap?

En €700,-/€750,-voor een kap, terwijl ik 'm bijna niet ga gebruiken vind ik echt te veel geld.

Nou, weet ik nog niet. Denk het wel.

Het idee was om de QV in te ruilen/te verkopen, mede vanwege ruimte, maar dat wordt gewijzigd als ik een oplossing voor 'ruimte' heb gevonden.
Ik ga de QV dan naast de Snoek-L houden en kijken hoe het in de praktijk gaat. Verkopen kan altijd nog. Een kap voor de Snoek-L heeft dus nog geen prio.

Zit trouwens ook te denken aan de ICB zomerkap. Die doet de QV lange (head in) kap voor in de zomer een eind na. Schaduw in de zomer is eigenlijk wel net zo belangrijk als droog in de regen. Met schuimkap zou ik hiermee ook een eind moeten komen in de regen. En deze zomerkap kan denk ik wél weggestopt worden in de Snoek-L. Is wel minder snel natuurlijk. Of allebei kopen. Ik zie wel.
ICB Zomerdak https://www.intercitybike.nl/nl/zomerdak...D=67996587. Ook voor een Strada/Quest, die een groter instapgat hebben dan een DF/Tuna.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#20
(27-Oct-2023, 11:10 PM)Hoekie schreef: ICB Zomerdak https://www.intercitybike.nl/nl/zomerdak...D=67996587. Ook voor een Strada/Quest, die een groter instapgat hebben dan een DF/Tuna.

betekend dit dat als ik de quest/strada optie kies ik een "langere variant" krijg? want wow dat ziet er een heel stuk beter uit dan het waardeloze Flevodakje wat ik heb en constant mee vecht!
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#21
(27-Oct-2023, 11:44 PM)Gideonaut schreef: betekend dit dat als ik de quest/strada optie kies ik een "langere variant" krijg? want wow dat ziet er een heel stuk beter uit dan het waardeloze Flevodakje wat ik heb en constant mee vecht!

Ja, kijk maar op foto 4 (met de gele Quest)
Je kan heel duidelijk zien dat de poten langer zijn dan die op foto 1, 2 en 3.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#22
Ik fiets ook niet graag met de ligger met dit weer, puur omdat ik niet veel zin heb om telkens weer de ketting te smeren. Het weer op zich vind ik niet erg, ook niet erin fietsen. Ik tijd van het jaar passen. Vandaag heb ik stukkie foor bos gelopen, heerlijk zuurstof opsnuiven. Ik heb dit dan liever dan 35 graden plus. Maar dan ben ik ook meer een wintermens denk ik....
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT
#23
Tijd voor een GreenMachine fietsbennie Smile
Antwoord }
#24
Ik vind ketting smeren een leuk werkje!! Vooral als hij na ontvetten weer een glimmende uitstraling krijgt. Maar ja, dat is een fetish!!
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Fietsbennie
#25
(29-Oct-2023, 01:26 AM)Tom Fekkes schreef: Ik vind ketting smeren een leuk werkje!! Vooral als hij na ontvetten weer een glimmende uitstraling krijgt. Maar ja, dat is een fetish!!
Wanneer kom je koffie drinken? Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#26
(27-Oct-2023, 11:10 PM)Hoekie schreef: Zit trouwens ook te denken aan de ICB zomerkap. Die doet de QV lange (head in) kap voor in de zomer een eind na. Schaduw in de zomer is eigenlijk wel net zo belangrijk als droog in de regen. Met schuimkap zou ik hiermee ook een eind moeten komen in de regen. En deze zomerkap kan denk ik wél weggestopt worden in de Snoek-L. Is wel minder snel natuurlijk. Of allebei kopen. Ik zie wel.
ICB Zomerdak https://www.intercitybike.nl/nl/zomerdak...D=67996587. Ook voor een Strada/Quest, die een groter instapgat hebben dan een DF/Tuna.

Zou die ook op het en QV met gewone smurfenmuts passen   Huh
Rans Stratus XP - Raptobike Lowracer - Rans Zenetik Pro - Rans Alterra 29 - Quattrovelo #66 - Hase Kettwiesel (2020) - Azub Tricon 26 (2023)
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Ook getekend, we wil...Arno boogaart — 12:31 AM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Ik ben vandaag terug...Martin van Mourik — 11:56 PM
Spezi 2024
De stand buurman v...365cycle — 11:51 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Getekend. Verbod...ZoefZoef — 11:13 PM
Foto's Fietsbennie
Nu ik 1499 bijdragen...Fietsbennie — 10:56 PM
Spezi 2024
Hydrauliek is vooral...Hoekie — 10:42 PM
montage standaard
Het voordeel van een...melle z — 10:07 PM
Spezi 2024
Denk ik ook. A...Gideonaut — 10:07 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Getekend. Verbod v...Merijn — 09:50 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
25 km per uur gemi...Tom Fekkes — 09:36 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Ik ook, met commenta...Tom Fekkes — 09:33 PM
montage standaard
Jouw oplossing is ee...Duncan — 09:24 PM
Spezi 2024
Waarom worden velo...Hoekie — 09:21 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Ik heb ook getekend.Willeke_IGKT — 09:20 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
De meeste mensen...Willeke_IGKT — 09:19 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
DoneHoekie — 09:12 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en tan...
Hallo,  Ik heb de...Mauricem — 08:52 PM